معرفی و دانلود کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی

عکس جلد کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی

کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی نوشته‌ی جاناتان آکسییر که در سال 2019 برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سیدنی تیلور شده است، داستان زندگی دختر دودکش پاک‌کنِ یتیمی را روایت می‌کند. او در عصر ویکتوریایی زندگی سختی دارد اما پس از آشنایی با هیولای زغالی مسیر زندگی‌اش تغییر می‌یابد و این دو تصمیم می‌گیرند به هم کمک کنند.

درباره‌ی کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی:

مردم لندن در عصر ویکتوریا برای تمیز کردن دودکش‌ها و محافظت از خانه‌ها در برابر آتش از پسران یتیم استفاده می‌کردند، کاری که برای کودکان بسیار خطرناک است. نَن اسپاروی یازده ساله احتمالاً بهترین کسی است که این کار را انجام می‌دهد و یک دختر است! او تاکنون بارها توانسته با استفاده از عقل و هوشیاری از موقعیت‌های خطرناک نجات پیدا کند. تا این‌که بالاخره یک روز در دودکش گیر می‌کند و نمی‌تواند خود را نجات دهد. نن مرگ را به چشمان خود می‌بیند و مطمئن است که دیگر خواهد مرد، اما در یک اتاق زیر شیروانی چشمان خود را باز می‌کند و به سرعت متوجه می‌شود که تنها نیست و موجودی ساخته شده از خاکستر و زغال سنگ نیز در اتاق حضور دارد، موجودی که او را از مرگ حتمی نجات داده است.

رمان دختر خاکستر و ھیولای زغالی (Sweep: the story of a girl and her monster) داستان دختر و هیولایی است که هر دو از سوی جامعه طرد شده‌اند و تلاش می‌کنند با کمک یکدیگر زندگی جدیدی را شروع کنند و خود را از وضعیت موجود، نجات دهند.

جاناتان آکسییر (Jonathan Auxier) در این رمان جذاب و خواندنی که تلفیقی از تاریخ و خیال است، درباره‌ی عشق و دوستی و تأثیر آن در زندگی انسان‌ها می‌گوید و داستانی به یادماندنی برای‌تان روایت می‌کند.

جوایز و افتخارات کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی:

- برنده جایزه کتاب سیدنی تیلور سال 2019
- برنده جایزه شارلوت هاک NCTE سال 2019
- نامزد جایزه Mythopoeic Fantasy سال 2019

نکوداشت‌های کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی:

- یک رمان خیالی و تاریخی خیره‌کننده در مورد قدرت دوستی، توانایی شجاعت و زیبایی به یاد آوردن عزیزان. نگارشی عالی و ادغام ماهرانه‌ی تاریخ با شخصیت‌های جذاب باعث می‌شود خرید این کتاب ضروری باشد. (School Library Journal)

- جاناتان آکسییر طلسم جادویی را می‌بافد که خوانندگان را دقیقاً به خیابان‌های خشن و سخت و لک‌زده ویکتوریای لندن می‌کشاند. (School Library Connection)

- این رمان خیره‌کننده و خونگرم، درباره‌ی از خودگذشتگی و عشق عمیق می‌گوید و آنچه یک هیولا را می‌سازد، روایت می‌کند. (Publishers Weekly)

- این رمان زندگی کودکان فقیر و یتیم را در لندن قرن نوزدهم شرح می‌دهد اما لحن دلگرم‌کننده‌ای دارد. این داستان شیرین برای خوانندگان این مفهوم را به ذهن متبادر می‌کند که حتی جوانان هم می‌توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند. (The Bulletin of the Center for Children's Books)

کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی مناسب چه کسانی است؟

این رمان خواندنی و جذاب برای کودکان 7 تا 12 سال علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی و تاریخی تجربه‌ی دلنشینی خواهد بود.

با جاناتان آکسییر بیشتر آشنا شویم:

جاناتان آکسییر نویسنده‌ی داستان‌های ژانر وحشت کودک و نوجوان در سال 1981 در ونکوور کانادا متولد شد. او در سال 2003 از دانشگاه ترینیتی وسترن فارغ التحصیل شد و تحصیلاتش را در زمینه نویسندگی درام ادامه داد و توانست در سال 2005 از دانشگاه کارنگی ملون، مدرکش را اخذ کند. جاناتان پس از مدتی برای تحصیل در رشته‌ی فیلمنامه نویسی به لس آنجلس نقل مکان کرد. از جمله آثار پرافتخار وی می‌توان به اثر حاضر و رمان پیتر نیمبل اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی می‌خوانیم:

وقتی آن اتفاق افتاد، دختر فقط شش سال داشت.

او و دودکش‌پاک‌کن مثل همیشه رفته بودند بخوابند، جایی کنار دودکش، زیر آسمان پرستاره. اما صبح روز بعد که دختر از خواب بیدار شد، دودکش‌پاک‌کنش رفته بود.

درجا نگران نشد. دودکش‌پاک‌کن‌ها گردشگرانی ذاتی هستند، بی‌ریشه مثل خدایان باد 13. فکر کرد دودکش‌پاک‌کنش رفته تا چیزی برای صبحانه پیدا کند؛ اسم این گردش‌های کوتاه را گذاشته بودند «گشتن دنبال یک لقمه نان». هر لحظه ممکن بود برگردد، با انجیرهای رسیده‌ای که از شاخه‌ای نزدیکِ زمین دزدیده بود یا با تخم‌های بلدرچین که از لانه‌ای کش رفته بود یا حتی (اگر پولی در بساط داشتند) با نان‌های بیات نانوا.

اما دودکش‌پاک‌کن با انجیر، تخم بلدرچین یا نان برنگشت.

بعدازظهر که شد، دختر کم‌کم دلش شور زد. آن‌ها تازه به این شهر جدید آمده بودند؛ قلمرو بزرگ لندن. دودکش‌پاک‌کن انواع و اقسام قصه‌ها را درباره‌ی اژدهایان توی رودخانه یا اشباح میان مِه برای او تعریف کرده بود، و دختر مطمئن نبود که کدام‌یک از آن‌ها واقعی است و کدام‌یک خیالی.

دودکش‌پاک‌کن دوست داشت با قصه تعریف کردن وقت بگذراند. برای همین دختر خودش برای خودش قصه گفت. داستان‌هایی تخیلی سر هم کرد درباره‌ی کتابفروشی‌های سحرآمیز، درختان سخنگو و دزدان نابینایی که می‌توانستند هر قفلی را باز کنند14. همه‌ی قصه‌ها عالی بودند، اما اهمیتی نداشت از کجا شروع کرده، چون هر قصه همیشه او را برمی‌گرداند به آن پشت‌بام؛ تنها، گرسنه و در انتظار دودکش‌پاک‌کن.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: معصومیت
دختر و دودکش ‌پاک‌کنش
صداهایی در تاریکی
هدیه‌ی دودکش ‌پاک‌کن
دودکش ‌پاک‌کنِ پاک
اولین لوله ‌نوردی
آهنگ نَن
شرح بالا رفتن از لوله
سؤال گیج‌کننده
کار خیر و حماقت
گیرافتاده
راجر
نیروی جهنمی
سوپِ قصه
زنده
اسم
کیک میوه‌ای
خانه‌ای با صد دودکش
اتاق‌های مخصوص
مراسم آتش‌بازی
ناقوس‌های سنت فلورین
محبت
فوق‌العاده
معدوم
گردشی تا بازارچه
مرگ و مالیات
زندگی
یادگیری خواندن
دوشیزه بلوم
شگفتی‌ها
اولین برف
دودکش ‌پاک‌کن
مَری کریسمس
قدیم ‌ندیم‌ها
بخش دوم: تجربه
سفارش ‌دهنده
یک روز بد
اسیر
محافظ
دودکش ‌پاک‌کن
انجمن خیریه‌ی مادران میهو
در انتظار بهار
وصله کردن
دُف
وعده‌ها
عبور
شش کرون
ملکه‌ی یخ‌ها
خداحافظی‌بازی
تدارکات
شورای لوله‌نوردها
تابلوها و شگفتی‌ها
شهامت
روز اول ماه مه
سرگردان
آهنگ نَن
دود و آب
آخرین صعود
سبزمرد خیابان پودینگ
هدیه‌ی دودکش ‌پاک‌کن
دختر و دودکش ‌پاک‌کنش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-462-362-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی

برای دریافت کتاب دختر خاکستر و ھیولای زغالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.