معرفی و دانلود کتاب دختران جسور 2

عکس جلد کتاب دختران جسور 2
قیمت:
۶۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختران جسور 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختران جسور 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختران جسور 2

کتاب دختران جسور 2 به قلم النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو، همان چیزی است که باید کنار بالش هر دختری باشد تا شب به شب قبل از خواب قصه‌های آن را از نو بخواند و فراموش نکند که هر کاری در این دنیا شدنی است. این کتاب مجموعه‌ی داستان‌های کوتاهی از زندگی زنانی برجسته و تأثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد که هر کدام می‌تواند الگویی فوق‌العاده برای دخترها باشد و به آن‌ها یادآوری کند که می‌توانند به هر چه می‌خواهند، برسند.

درباره‌ی کتاب دختران جسور 2

وقتی از دختر کوچکی می‌پرسید دوست دارد در آینده چه شغلی داشته باشد، چه پاسخی می‌شنوید؟ وقتی به قهرمانان جهان فکر می‌کنید، چه اسم‌هایی به ذهنتان می‌رسد؟ حتماً متوجه شده‌اید که تقریباً تمام شخصیت‌های مهم و برجسته‌ای که در فیلم‌ها و کتاب‌های درسی و غیردرسی دیده‌اید، تمام شخصیت‌های شجاعی که تأثیرات خارق‌العاده گذاشته‌اند و کوه‌ها را جابه‌جا کرده‌اند، مرد بوده‌اند. اما تاریخ زنانی را به خود دیده است که کارهای مهمی کرده‌اند. هر کدام از این زنان تاریخ را تکان داده‌اند و تأثیرات بزرگی بر جهان گذاشته‌اند، اما تا به حال حتی اسم بسیاری از آن‌ها را نشنیده‌ایم، چه برسد به اینکه داستان زندگی‌شان را بدانیم. کتاب دختران جسور 2 (2 Good night stories for rebel girls) به قلم النا فاویلی (Elena Favilli) و فرانچسکا کاوالو (Francesca Cavallo) نوشته شده است تا جای خالی چنین داستان‌هایی را پر کند.

معرفی و دانلود کتاب دختران جسور 2

کتاب دختران جسور 2 در ادامه‌ی جلد اول این اثر به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب نیز زندگی فوق‌العاده‌ی زنان جسور و برجسته‌ی تاریخ را از گوشه و کنار تاریخ گردآوری کرده و به صورت داستان‌های کوتاه و آموزنده در اختیار شما قرار داده است. هر صفحه از کتاب را که باز کنید، به زندگی یک زن می‌رسید. این زندگی‌نامه‌های کوچک و مختصر با زبانی صمیمی و جذاب، فراز و نشیب زندگی این زنان را بازگو می‌کند و راهی را که آن‌ها برای مقابله با موانع در پیش گرفته‌اند، توضیح می‌دهد. نویسندگان رویدادهای زندگی این زنان را با دقت انتخاب کرده‌اند و از هر زن یک پرتره‌ی زیبا نیز توسط تصویرسازان مختلف جهان کشیده شده که هر کدام همراه با نقل‌قو‌هایی الهام‌بخش از آن‌ها آمده است.

بارها به دخترها گفته‌اند چون دختر هستند، کارهای زیادی را نمی‌توانند و نباید انجام بدهند. این کتاب داستان زنانی را می‌گوید که با وجود شرایط سخت زندگی‌شان، به این نتوانستن‌ها قانع نشده‌اند، تلاش کردند و توانستند. زنانی که هر کدام در خانواده و کشورهای مختلفی بزرگ شده‌اند و مسیر رسیدن به رویاهایشان سخت و دشوار بود. بارها زمین خوردند، اما شکست را نپذیرفتند و به مسیر ادامه دادند. این زنان در برابر محدودیت‌ها و تبعیض‌ها سر خم نکردند و تا آخرین نفس برای بدست آوردن حقشان جنگیده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب دختران جسور 2

زنان کتاب دختران جسور 2 در زمینه‌های مختلفی تأثیر گذاشته‌اند؛ نویسنده، هنرمند، ورزشکار، مخترع، مبارز تا مشاغلی مثل ساعت‌سازی و حتی دزد دریایی و شکارچی بوده‌اند. از جمله کسانی که داستانشان در این کتاب آمده است، می‌توان به مریم میرزاخانی، آگاتا کریستی، سیمون وی، آدری هیپبورن و جی. کی. رولینگ اشاره کرد.

کتاب دختران جسور 2 الگوهای مناسبی به دخترها ارائه می‌دهد، چشم دخترها را به روی رویاهای جدید باز می‌کند و به آنها می‌گوید می‌توانند به هر رویایی که بخواهند برسند. پیام اصلی کتاب این است که هر انسانی در هر کجای دنیا و تحت هر شرایطی که باشد، می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد و بر جهان تأثیر بگذارد.

کتاب دختران جسور 2 توسط مینا رمضانی به فارسی برگردانده و توسط انتشارات نسل نواندیش به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب دختران جسور

مجموعه کتاب دختران جسور، گزیده‌ای از زندگینامه‌ی زنان تاریخ‌ساز جهان را بازگو می‌کند. این مجموعه در دو جلد به انتشار رسیده و هر جلد حاوی داستان‌های حقیقی از زندگی زنان موفق و تأثیرگذار جهان به همراه تصویرسازی پرتره‌ی این زنان و نقل‌قول‌هایی الهام‌بخش از آن‌هاست. داستان زندگی این زنان از گوشه و کنار تاریخ جمع‌آوری شده و از ملکه‌های گذشتگان دور تا دختران جوان الهام‌بخش در دوران حاضر را دربرمی‌گیرد.

جرقه‌ی اولیه‌ی این مجموعه از مجموعه کتاب‌های مشابهی گرفته شد که برای پسربچه‌ها نوشته شده بود. نویسنده با دیدن داستان‌هایی که به پسربچه‌ها می‌گفتند جسور و پرجرئت باشند، جای خالی چنان کتابی را برای دخترها حس کرده بود و تصمیم گرفت خودش دست به کار شود.

منتقدین مجموعه کتاب دختران جسور را با داستان‌های والت دیزنی مقایسه کرده‌اند که به دخترها می‌گویند باید زیبا باشند و ذهن‌شان را با قصه‌ی شاهزاده‌خانم‌های چشم‌به‌راه شاهزاده‌ای با اسب سفید اشباع می‌کنند. بر خلاف داستان‌های شاه و پریان والت دیزنی، مطالعه‌ی این مجموعه به دختران می‌آموزد خودشان را بشناسند و همانند زنانِ تاریخ‌ساز، قوی و شجاع باشند و نگذارند هیچ محدودیت و تبعیضی سد راه رسیدن به رویاهایشان شود.

این مجموعه کتاب را انتشارات نسل نواندیش با ترجمه‌ی مینا رمضانی روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب دختران جسور

  • بیش از یک میلیون نسخه فروش در سراسر جهان
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آموزش مشاغل به کودکان در سایت آمازون
  • ترجمه شده به بیش از چهل و هفت زبان زنده‌ی دنیا
  • برنده‌ی جایزه کتاب استرالیا در زمینه‌ی کتاب‌های بین‌المللی در سال 2018
  • نامزد کتاب سال واتراستونز در سال 2017

جوایز و افتخارات کتاب دختران جسور 2

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آموزش مشاغل به کودکان در سایت آمازون
  • ترجمه شده به بیش از سی زبان زنده‌ی دنیا

نکوداشت‌های کتاب دختران جسور 2

  • این کتاب جذاب به دختران نشان می‌دهد که می‌توانند به هر چه بخواهند برسند. (Melinda French Gates)
  • کتابی که خلاف داستان‌های شاهزاده خانم‌های زیبا پیش می‌رود و به دخترها یاد می‌دهد جسور باشند. ( BBC News)
  • کتابی که برای دختران و پسران ضروری است. بچه‌هایی که این کتاب را قبل از خواب بخوانند، رویاهای بزرگ و الهام‌بخش می‌بینند. (روزنامه گاردین)
  • با داستان‌های این زنان فوق‌العاده، دخترها را تشویق کنید. ملکه‌ها، مخترعین، رقصنده‌ها، وکیل‌ها و مبارزان سیاسی در این داستان‌های شبانه تحسین می‌شوند که چشم‌های دختران جسور را به روی تمامی فرصت‌ها و موفقیت‌ها آشنا می‌کند. (The Telegraph)
  • این همان کتاب قصه‌ای است که هر فمینیست کوچولویی باید در کتابخانه‌اش داشته باشد. (HelloGiggles)

کتاب دختران جسور 2 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای دختران و پسران نوجوانی که به خواندن زندگینامه‌ی شخصیت‌های بزرگ جهان علاقه دارند، تجربه‌ای جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب دختران جسور 2 می‌خوانیم

آنیتا بانویی انقلابی و سوارکاری ماهر بود. کشورش برزیل روزهای متفاوتی را سپری می‌کرد. در آن زمان برزیل کشوری امپراطوری بود و گروهی از مردم به نام ژنده‌پوش‌ها برای جایگزین‌کردن سیاست‌مدارانی که با رأی مردم انتخاب می‌شوند به‌جای سیاست‌مردان وقت در حال مبارزه بودند.

آنیتا به دموکراسی معتقد بود، بنابراین با وجود اینکه می‌دانست ژنده‌پوش‌ها در مقابل ارتش قدرتمند امپراطوری شانس بسیار کمی دارند به آن‌ها پیوست.

روزی در کافه نشسته بود که مردی ایتالیایی با ریشی جالب به نام جوزپه گاریبالدی وارد کافه شد. آنیتا و جوزپه در یک نگاه عاشق یکدیگر شدند و تصمیم گرفتند با هم به خونین‌ترین مکان جنگی سفر کنند.

آنیتا هفت‌ماهه باردار بود که شرایطی بد حاکم شد. جوزپه فرمان عقب‌نشینی داد اما آنیتا حتی پس از کشته شدن اسبش، از دست دادن دو چشمش و حاکم شدن هرج و مرج به جنگیدن ادامه داد. نیروهای امپریالیستی او را دستگیر کردند و به او خبر دادند که جوزپه کشته شده است.

او دل‌شکسته اجازه گرفت به خاک دشمن برود تا جسد جوزپه را پیدا کند. وقتی جسد را پیدا نکرد، اسبی دزدید و درحالی‌که به دم اسب آویزان بود از راه رودخانه مواج گریخت. او روزهای زیادی در راه بود تا به مزرعه‌ای رسید، جایی که جوزپه را یافت.

فهرست مطالب کتاب

آگاتا کریستی
آیشولپَن نُرگیو
آلیس بال
آندره پیل
آنگلا مرکل
آنیتا گاریبالدی
آن بانی
آدری هپبورن
بئاتریس ویو
بیترکس پاتر
بیلی جین کینگ
مامباهای سیاه
بودیسیا
برندا میلنر
بانوی بوفالو جاده گوسفند
مادام سی. جی. والکر
چیماماندا نایوزی آدیچی
کریستینا
کلارا راکمور
کلارا شومان
کلمانتین واماریا
کوری تِن بوم
اِلِنور روزولت
فلورانس چادویک
گای آولنتی
جورجیا اوکیف
گرتی کوری
جیسی نیکولینی
گلوریا استانیم
هِدی لامار
هورتنسیا
جی. کی. رولینگ
جین بارت
جوآن بوشاپ پراکتر
جوهان نوردبلاد
کاترین جانسون، دوروتی واگن و مری جکسون
کاتیا کرافت
کودیا دیاپ
لورن پاتر
لیما گبوی
لیلیان بلاند
لورنا اوچوا
لوری مورگان
لئو دنگ‌پینگ
مادام ساکی
ماری تارپ
مارینا آبراموویچ
مارتا ویرا داسیلوا
مری فیلد
مری کینگزلی
مری سیکول
مری شلی
مریم میرزاخانی
ماتا هاری
ماتیلدا از کانوسا
مولی کلی، دیزی کادیبیل و گریسی فیلدز
نادیا کومانچی
نادیا مراد
نادین گوردیمر
نفرتیتی
اپرا وینفری
پائولین لئون
پگی گوگنهایم
پورنا مالاوت
کیو جین
راشل کارسون
ریگوبرتا منچو تام
روزالیند فرانکلین
روبی نل بریجز
سامانتا کریستوفورتی
سافو
سارا سیگر
سارینیا اسریساکل
سلدا باگکان
سرافینا باتاگلیا
شمسی حسنی
سیمون وی
اسکای براون
سوفیا ایونسکو
سوجرنر تروث
سونیا سوتومایور
سوفیا لورن
سوفی اسکول
اشتفی گراف
تمپل گراندین
پروفسور علوم حیوانی
گروه 6000
والنتینا ترشکوا
والری توماس
ویولتا پارا
ویرجینیا هال
ویوین مایر
ویسلاوا شیمبورسکا
یونمی پارک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختران جسور 2
نویسنده،
مترجممینا رمضانی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-964-236-937-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختران جسور 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختران جسور 2

برای دریافت کتاب دختران جسور 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.