معرفی و دانلود کتاب صوتی فارابی

عکس جلد کتاب صوتی فارابی
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فارابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فارابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فارابی

کتاب صوتی فارابی نوشته‌ی عباس جهانگیریان، به روایت زندگی یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین دانشمندان و فیلسوفان جهان می‌پردازد و شما را با سبک زندگی و فراز و نشیب‌هایی که در طول زندگی‌اش پشت سر گذاشته، آشنا می‌کند.

زندگینامه‌ی فارابی:

ابونصر محمد بن محمد بن طارخان بن اوزلوغ فارابی، دانشمند و فیلسوف نامدار ایرانی، در سال 259 در شهر فاراب چشم به جهان گشود. او از کودکی علوم مقدماتی را یاد گرفت و در نوجوانی در کنار عالمان دین، فقه و اصول و ریاضیات را آموخت و به کار قضاوت مشغول شد. سپس به بغداد سفر کرد و در آن‌جا تفسیر قرآن را فرا گرفت.

او بیشتر اوقات خود را با تکمیل فلسفه و حکمت سپری می‌کرد و همه آثار ارسطو را به دقت مورد مطالعه و پژوهش قرار می‌داد به گونه‌ای که در این رشته به تبحر زیادی دست یافت و به همین خاطر او را ارسطوی ثانی نامیدند. فارابی بیشتر زندگی خود را صرف مطالعه و تحقیق درباره‌ی موضوعاتی همانند فلسفه، منطق، جامعه‌شناسی، ریاضیات، موسیقی و پزشکی کرد. سرانجام فارابی در سال 339 هجری و در سن هشتاد سالگی دار فانی را وداع گفت. بسیاری از تاریخدانان و فیلسوفان او را یکی از برجسته‌ترین فلاسفه و دانشمندان در عصر طلایی اسلام می‌دانستند.

آثار فارابی:

فارابی تعالیم باارزش و بدیعی در زمینه‌های هنرپژوهی کسب کرد که فیلسوفان و دانشمندان پس از او، از آن‌ها غافل شدند و فراموش کردند. شاید دلیل اصلی این بی‌توجهی‌ها این باشد که در بین ایشان، هنرمند یا شخصی که از علایق حقیقی هنری برخوردار باشد، دیده نمی‌شود. او هنرمندی زبردست در حوزه‌ی موسیقی به شمار می‌رفت و در بین حکمای مسلمان جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داد. او هم دانش موسیقی داشت و هم در آهنگ‌سازی و اجرا و نوازندگی بسیار ماهر بود.

کتاب موسیقی کبیر یکی بهترین آثار در زمینه‌ی موسیقی است که تسلط او در این هنر را نشان می‌دهد. از دیگر آثار او می‌توان به المدخل فی الموسیقی، الایقاعات، کلام فی النقل مضافاً الی الایقاع، کتاب احصاء‌الایقاعات و الموسیقی الکبیر اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی فارابی می‌شنویم:

محمد به چشم‌های سختون که در پس مژه‌های بلند و خاک آلودش به سرخی می‌زد، چشم دوخت و گفت: «موسیقی، شتر را مدهوش می‌کند، به شوق می‌آورد و مقاوم می‌کند. برگردن شتران، زنگ‌هایی در اندازه‌های گوناگون ببند. بهتر است، زنگ هر شتر، کوچک‌تر از شتر قبل از خود باشد و این دور تکرار شود. شتر اول را که به حرکت در آوردی، شتر دوم را پس از درنگی کوتاه به راه درآور و همین طور تا شتر آخر...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
قسمت اول
31 دقیقه
قسمت دوم
9 دقیقه
قسمت سوم
24 دقیقه
قسمت چهارم
16 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فارابی
نویسنده
راویحامد حشمتی
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فارابی

مریم پرتوی
۱۴۰۰/۸/۲۵
واقعا جالب بود. چقد خوبه که با سرگذشت بزرگان و تاریخ بیشتر آشنا بشیم بلکه بتونیم اندکی از صفات و روش زندگی اونها رو به کار بگیریم و ادامه دهنده‌ی راهشون باشیم هرچند اندک.
توی این کتاب من متوجه شدم که موسیقی بخشی از عرفان الهی هست و به همین جهت در زمان خلفای عباسی اون رو حرام اعلام کردن و این حرام
بودن موسیقی رو به اسلام نسبت دادن و می‌بینیم که هنوز هم متاسفانه بهش عمل میشه و چه بسا بسیاری از حرام‌هایی که امروز داریم به همین صورت حرام شده.
سپاس از کتابراه بابت آگاهی
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۱۷
باز هم مثل قبل نظر میدم: اگه علاقه دارید به صورت مختصر و مفید زندگینامه فارابی رو بدونید پس کتاب صوتی فارابی اثر عباس جهانگیریان رو از کتابراه دریافت کنید و گوش بدید.
مسعود فانی
۱۴۰۰/۱/۱۲
سلام امیدوارم این کتاب‌های صوتی برای دیگر حکیمان و فلاسفه‌ای هم مانند ابن سینا هم ساخته شود. بسیار عالی و خدا قوت.
هادی باقری
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
برای آشنایی اولیه با فارابی خیلی خیلی خوب بود. گوینده هم عالی
افشین رویدل
۱۴۰۰/۱/۶
عالی بود ولی حجمش کم بود،، قصه‌های بیشتری ازش به اختصاص بدین
رحمان توکلی
۱۴۰۱/۲/۱۹
کوتاه واقعا کوتاهه بازم بهتر از هیچیه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فارابی

برای دریافت کتاب صوتی فارابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.