معرفی و دانلود کتاب دختری به نام لاک پشت

عکس جلد کتاب دختری به نام لاک پشت
قیمت:
29200 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری به نام لاک پشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری به نام لاک پشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری به نام لاک پشت

کتاب دختری به نام لاک پشت از پرفروش‌های نیویورک تایمز به قلم جنیفر ال هالم، داستان دختر یازده ساله‌ی باهوش و سرسختی را به تصویر می‌کشد که به دلیل اتفاقاتی، از مادرش جدا شده و به فلوریدا فرستاده می‌شود؛ سرزمینی که در آن اتفاقاتی غیرمنتظره، ماجراجویانه و در عین حال مفرح انتظار او را می‌کشند.

موضوع کتاب دختری به نام لاک پشت چیست؟

داستان این کتاب در سال 1935 روایت می‌شود؛ زمانی که آمریکا در رکود اقتصادی به سر می‌برد و شغل، پول و حتی گاهی رویا هم کمیاب بود. ماجرا در مورد دختر نوجوانی است که مادرش با کار کردن در خانه‌های مردم زندگیشان را اداره می‌کرد. دختر که دوست دارد بقیه او را لاک پشت صدا بزنند، بارها باعث اخراج مادرش از کار شده است؛ چون اکثراً با بچه‌های صاحب خانه‌هایی که مادرش در آنجا مشغول به فعالیت بود، ناسازگاری می‌کرد.

قصه‌ی اصلی کتاب دختری به نام لاک پشت (Turtle in Paradise) از آنجایی آغاز می‌شود که مادر در خانه‌ای مشغول به کار می‌شود که صاحب خانه از بچه‌ها خوشش نمی‌آید و به دلیل شرایط بد اقتصادی چاره‌ای نیست جز این که دخترک داستان به فلوریدا، زادگاه مادری‌اش و پیش اقوامش فرستاده شود؛ شهری که تا به حال در آنجا نبوده و کسی را هم نمی‌شناسد اما با رفتن به فلوریدا به ماجراهای خانوادگی و جذابی وارد می‌شود که باعث تغییر شخصیت دختر و رقم خوردن اتفاقاتی سرگرم کننده، مفرح و هیجان‌انگیز می‌شود...

داستان دختری به نام لاک پشت در قالب قصه‌ای شیرین و آموزنده کودکان را با مشکلات و دغدغه‌های زندگی افرادی که مشکلات مالی دارند، آشنا کرده و به آن‌ها امید، عشق به زندگی و قدردانی از داشته‌ها را می‌آموزد.

افتخارات کتاب دختری به نام لاک پشت:

- برنده جایزه داستان طلایی بادبادک
- نامزد مدال نیوبری در سال 2011
- نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر در سال 2012
- نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا در سال 2014
- نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان ربکا کادیل در سال 2013

کتاب دختری به نام لاک پشت مناسب چه کسانی است؟

این داستان دلنشین و خانوادگی برای کودکان سنین 7 تا 12 سال آموزنده و لذت‌بخش است و ماجرایی را به تصویر می‌کشد که هم برای دختران و هم برای پسران دوست داشتنی خواهد بود.

با جنیفر ال. هالم (Jennifer L. Holm) بیشتر آشنا شویم:

نویسنده توانا و خوش‌استعداد آمریکایی، جنیفر ال. هالم که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد، سال 1968 چشم به جهان گشود. او که دانش‌آموخته کالج دیکینسون است، مدتی به اجرا در تلویزیون مشغول بود و نوشتن را از همان سال‌ها آغاز کرد. وی شاید جزو معدود و یا حتی تنها نویسنده‌ای باشد که تاکنون 3 بار موفق به دریافت مدال افتخار نیوبری شده است. رمان‌ها و مجموعه داستان‌های او همواره با استقبال کم‌نظیر مخاطبان و تحسین و توجه منتقدین روبه‌روست.

در بخشی از کتاب دختری به نام لاک پشت می‌خوانیم:

او از پله‌ها پایین می‌رود و می‌گوید: «زود برمی‌گردم. تو خیلی خوبی که داری این کار رو می‌کنی.»

اما من خوب نیستم، کنجکاوم. اینکه معلوم شود مادربزرگی داری که حتی نمی‌دانستی زنده است، اتفاقی نیست که هر روز بیفتد. تازه، با وجود اینکه همه می‌گویند نانا فیلی وحشتناک است، می‌خواستم بدانم رفتارش با من فرق می‌کند یا نه. از این‌ها گذشته، من یک دخترم. شاید او فقط از پسرها متنفر است. البته، اگر این‌طور باشد سرزنشش نمی‌کنم.

حسابی حواسم را جمع می‌کنم و وارد خانه می‌شوم؛ اینجا جایی است که مامان در آن بزرگ شده است. هزار‌تا سؤال توی ذهنم جرقه می‌زند: توی کدام اتاق‌خواب می‌خوابیده؟ توی راهرو بالا و پایین می‌دویده؟ پشت پیانو می‌نشسته؟ امیدوارم که ننشسته باشد، چون این چهارپایه خیلی محکم به نظر نمی‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

ژوئن 1935
1: بچه های بدذات
2: بهشت ناپدید شد
3: یتیم خوش شانس
4: خبرگزاری کانچ
5: یک سکه ی پنج سِنتی به من قرض می دهی رفیق؟
6: حقیقت ماجرا
7: تری و پَت
8: یک خانواده ی بزرگِ شاد
9: گروه پوشکیان می داند
10: مرد خانه
11: خانم هایی که با هم ناهار می خورند
12: روزگار سخت
13: باور کردن هیولاها
14: دروغ گویی، دزدی، بچه های بد
15: رؤیایی که به حقیقت پیوست
16: عملیات نجات
17: پایان هالیوودی
18: بهشت پیدا شد
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری به نام لاک پشت
نویسنده
مترجمعطیه الحسینی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-600-462-190-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
29200 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دختری به نام لاک پشت

برای دریافت کتاب دختری به نام لاک پشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.