معرفی و دانلود کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی

عکس جلد کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی
قیمت:
۲۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی

آدی می‌خواهد یک زندگی معمولی داشته باشد. اما با وجود مادر سختگیری که او دارد، چنین خواسته‌ای ممکن نیست. لسلی کانر در کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی داستان زندگی آدی، مادرش، ناپدری مهربانش و خواهرانش را تعریف می‌کند. این کتاب برنده‌ی جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه‌ی اشنایدر شده است.

درباره‌ی کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی

آدی، شخصیت اصلی کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی (Waiting for Normal) چیز زیادی از زندگی نمی‌خواهد. او فقط می‌خواهد بتواند یک زندگی معمولی داشته باشد، با آدم‌هایی که دوستشان دارد رفت‌وآمد کند و همان دغدغه‌هایی را داشته باشد که هم‌سن‌وسالانش دارند. اما از آنجایی که مادر آدی یک مادر معمولی نیست، او نمی‌تواند به شیوه‌ای که دوست دارد زندگی کند. رویکرد او در زندگی و در مواجهه با اطرافیان از جمله آدی، رویکرد «همه یا هیچ» است. به این معنا که یا چیزی که او می‌گوید باید انجام داده شود و یا هیچ چیز دیگر. زندگی با چنین فرد بی‌مسئولیت و سختگیری، برای آدی بسیار دشوار است. اما طی اتفاقاتی مادر آدی برای مدتی از خانه دور می‌شود و در همین حین است که آدی یک زندگی جدید را تجربه می‌کند.

در غیاب مادر سختگیر، زندگی برای آدی شکل و شمایلی متفاوت و آسوده‌تر به خود می‌گیرد. او سعی می‌کند روی چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارد متمرکز شود: کارهایی مثل فلوت نواختن، حیوان خانگی‌اش «پیکولو»، دوستان صمیمی‌اش، و دیگر اعضای خانواده‌اش که البته با او نسبت خونی ندارد. «دوایت» ناپدری مهربان آدی است و رابطه‌ی میان آن‌ها بسیار عمیق و صمیمانه است. او اکنون و در روزهایی که مادرش در خانه نیست، هر وقت که بخواهد می‌تواند با دوایت و خواهر ناتنی‌اش دیدار کند. با این حال، همان‌طور که آدی شاهد پیشرفت و رفاه و آسایش روزافزون زندگی خواهران ناتنی خود است، هر روز بیشتر از دیروز با بی‌ثباتی دنیای خودش مواجه می‌شود. آدی با تمام وجود سعی می‌کند شرایط را برای زندگی کردن در کنار ناپدری و خواهران ناتنی‌اش مهیا کند. اما موانع بسیاری بر سر راه او وجود دارند. آیا آدی از تلاش برای ساختن یک زندگی بهتر دست خواهد کشید و تسلیم مشکلات خواهد شد و یا این که در پایان کتاب به آنچه از ابتدا به دنبال او بود خواهد رسید؟

نشر افق ترجمه‌ی فرح بهبهانی را از این اثر تهیه و منتشر نموده است.

جوایز و افتخارات کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی

  • بهترین کتاب مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه
  • اثر برگزیده‌ی انجمن کتابخانه‌ی آمریکا (ALA) در حوزه‌ی کودکان کتاب
  • راهیابی به فهرست «صد عنوان برای خواندن و اشتراک‌گذاری» کتابخانه‌ی عمومی نیویورک
  • بهترین اثر شناخته‌شده از سوی کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو
  • کتاب برگزیده‌ی مرکز تعاونی کتاب کودک
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کانکتیکات
  • راهیابی به فهرست ده کتاب برتر برای نوجوانان در انجمن کتابخانه‌ی آمریکا
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب خانواده‌ی اشنایدر برای آثار نوجوانان
  • نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوان رود آیلند
  • نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوان آیووا
  • نامزد جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان ربکا کادیل
  • نامزد دریافت مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا

نکوداشت‌های کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی

  • قهرمان داستان با شجاعت و روحیه‌ای سرشار، درسی الهام‌بخش درباره‌ی پشتکار و امید به خوانندگان می‌دهد. در انتظار یک زندگی طبیعی یک کتاب درجه‌یک است. (Kirkus Reviews)

  • داستانی حول محور از دست دادن، دل‌شکستگی، رها شدن و از نو شروع کردن. جدید. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)

  • داستان کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی شما را متقاعد می‌کند که افراد خوب و امکانات لذت‌بخش در همه جا وجود دارند، حتی در غیرامیدوارکننده‌ترین شرایط. (KLIATT)

  • لسلی کانر در کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی در خلال یک داستان تکان‌دهنده به موضوع بی‌توجهی و بی‌مهری به کودکان می‌پردازد. شخصیت‌های این داستان به‌طور قانع‌کننده‌ای مانند آدی خوش‌بین و منحصر به فرد هستند و خوانندگان را جذب می‌کنند. (Publishers Weekly)

کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی را که به رمان‌های واقع‌گرایانه علاقه دارند، به خواندن کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی دعوت می‌کنیم.

با لسلی کانر بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی، لسلی کانر (Leslie Connor)، در اوهایو، یکی از ایالت‌های شرق آمریکا، متولد شد. عمده‌ی فعالیت‌های او در این سال‌ها در حوزه‌ی ادبیات کودکان و نوجوانان متمرکز بوده است. خانواده‌ی لسلی کانر در کودکی او به نیویورک مهاجرت کردند. لسلی در دانشگاه ابتدا رشته‌ی کشاورزی را انتخاب کرد و سپس تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌ی هنر ادامه داد. او با نگارش کتاب‌های خود جوایز و افتخارات بسیاری را به دست آورده است که از این میان می‌توان به راهیابی به مرحله‌ی فینال جایزه‌ی کتاب ملی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی می‌خوانیم

نباید منتظر می‌ماندم، چون وسط هفته بود و فردایش مدرسه داشتم. اما می‌خواستم ببینم قرارش چطور پیش رفته و راستش می‌خواستم فقط مطمئن بشوم که توی خانه است. ساعت روی مایکروفر یازده‌وچهل‌و‌پنج دقیقه را نشان می‌داد. پیکولو داشت توی گردونه‌اش می‌دوید و با هر دور جیرجیر می‌کرد، دوست داشتم توی کاراوان سر‌و‌صدایی باشد. بیرون، خیابان آرام بود. توی مغازه‌ی سولا چراغی روشن بود. امیدوار بودم سولا خواب باشد.

رفتم توی تختم، دفترچه یادداشتم را در آوردم و به چرک‌نویس انشایِ مدرسه‌ام نگاه کردم. نوشتنم بد نبود، اما باز هم یادم رفته بود روی خط بنویسم و صاف از سمت چپ به سمت راست بروم. نوشته‌های من فقط نیمه‌ی چپ صفحه را پر می‌کردند و خط‌هایم کج می‌رفتند. مثل تکه‌دوزی چهارگوشی که ضربدری بریده شده باشد.

چرا این‌قدر سخت بود؟ من و معلمم تمام دفترچه‌ام را نگاه کرده بودیم و سمت چپ دفتر هر جایی را که خط‌کشی چپ داشت، با خودکار صورتی روشن علامت گذاشته بودیم. باید هر خط جدید را سرسطر، از کنار خط‌کشی می‌نوشتم. مثل کارهای کودکستان بود. ولی اگر فکرم را روی کلمات متمرکز می‌کردم، خط‌کشی یادم می‌رفت. اگر حواسم به خط‌کشی می‌رفت، فراموش می‌کردم چی دارم می‌نویسم.

آه بلندی کشیدم، گردونه‌ی پیکولو ایستاد. داشت به من نگاه می‌کرد. گفتم: «نمی‌تونم انجامش بدم پیک.» ‌غلت زدم و به پشت دراز کشیدم و با کتابچه صورتم را پوشاندم.

فهرست مطالب کتاب

1: جعبه‌ی حلبی روی قیر
2: وسایل کوچک
3: شیرینی خوشامدگویی
4: آن‌طور که فرهنگ لغت می‌گوید
5: بالای زیرگذر
6: بازسازی
7: آزمایش و دوستی
8: دروازه‌ها و پل‌ها
9: تلویزیون و نان تست برای شام
10: هدیه‌ای از عسل و خامه
11: یک دسته کله‌پوک
12: توفان وحشتناک
13: مصاحبه‌ی شب
14: در انتظار مومرز
15: ایمیل آخر شب
16: یک بشقاب دیگر ماهی و سیب‌زمینی سرخ‌شده
17: نوع دیگری از هالووین
18: تلفنی از خانه‌ی بزرگ
19: ماشین آبی جدید
20: همه یا هیچ
21: دووایت از هانا می‌گوید
22: همه‌چیز درباره‌ی دوتایی و چهارتایی
23: خوابیدن در مسافرخانه
24: صبحانه‌ها و جعبه‌ها
25: یک تُن سوپ بوقلمون
26: از خوب به بد
27: در آرزوی شکفتن
28: پیچ‌وخم‌ها
29: بخش شمارش
30: خداحافظی سرد
31: یک ملاقات غیر منتظره
32: هدیه‌هایی قبل از کریسمس
33: در انتظار یک زندگی معمولی
34: زنگ‌های کریسمس به صدا درمی‌آیند
35: چیز دیگری برای قرض‌گرفتن
36: خروارها برف
37: گراندیو به ملاقاتم می‌آید
38: هدایای کیتی و براینا
39: دل‌شوره‌ی من
40: شب سورچرانی
41: تغییردادن
42: اشتباه من
43: قهرمانی در مه
44: بعد از آتش‌سوزی
45: چیزی آشنا
46: یادداشت خداحافظی
47: تعریف طبیعی
48: اتفاق‌های غافل‌گیر کننده
49: همه با هم در خانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در انتظار یک زندگی طبیعی
نویسنده
مترجمفرح بهبهانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات284
زبانفارسی
شابک978-964-369-944-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی

محمد رضا ناصری
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
نقد کتاب: کتاب  «در انتظار یک زندگی طبیعی» داستان دختر نوجوانی است به نام ادی که به همراه مادرش، مومرز، برای زندگی در یک کاراوان کوچک به محله‌ای جدید نقل مکان می‌کنند. پیش از این، آن‌ها یک خانواده‌ی پنج نفره بودند و ادی و مادرش،  به همراه ناپدری و دو خواهر ناتنی‌اش زندگی می‌کردند. اما بی‌مسئولیتی مادر در نگهداری از ادی و دو خواهرش سبب جدا شدن آن‌ها می‌شود. با جدایی آن‌ها بار زندگی بر دوش ادی می‌افتد. مادر ادی فقط دوست دارد تلویزیون تماشا کند و در اینترنت پرسه بزند و گاهی چند روز او را تنها رها می‌کند و ناپدید می‌شود. ادی که مادرش را دوست دارد، تلاش می‌کند این خانواده‌ی دونفری را حفظ کند و اشتباه‌های او را از دیگران مخفی می‌کند.  ادی در آرزوی یک زندگی طبیعی است، اما شیوه‌ی زندگی مادرش هرگز به زندگی طبیعی نمی‌انجامد. سرانجام راز ادی بر ملا می‌شود و پلیس او را از مادرش می‌گیرد. ادی مدتی را با پدربزرگ و مادر بزرگش سر می‌کند و سرانجام ناپدری که پدری متعهد است به همراه نامزدش حضانت او را بر عهده می‌گیرند و ادی به آرزویش می‌رسد
Masih N
۱۴۰۲/۸/۲۴
درود بر کتاب راه، مدیران محترم و کاربران عزیز و فرهیخته.
ضمن تبریک هفته کتابخوانی و سپاس از هدایای شما بمناسبت این هفته‌ی عزیز، لطفاً اگر امکان دارد کتاب‌های اهدایی را صرفاً به کتاب‌های روانشناسی و موفقیت اختصاص ندهید.
اولا موفقیت امری است که به عوامل متعدد روحی، روانی، خانوادگی، تحصیلات، و حتی
موقعیت شانس بستگی داشته و تنها با کتاب میسر نمیشود
ضمنا همه کاربران عزیز خواننده و دوستدار کتاب‌های روانشناسی و موفقیت نیستند و حق آن‌ها ضایع میشود!
کتابهای رمان، تاریخی و فلسفی را هم در میان این کتاب‌ها قرار دهید.
با سپاس فراوان و پوزش
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۸/۲۸
داستان لطیف و دلنشین هست. از شخصیت نوجوان داستان خوشم اومد، با اینکه شرایط مطلوبی ندارد اما مسوولیت پذیر هست و دنبال اینه که به خودش متکی باشه. داستان به مقدار کمی نشان داده که یه والد بدسرپرست و بیخیال، فرزندان خودش رودر معرض چه مشکلاتی قرار میده، البته افراد خوب این داستان زیادن و همه حامی هستن و البته همه نوجوان‌ها مثل ادی خوش شانس نیستن. فکر کنم چون مخاطب داستان، نوجوان‌ها هستن نویسنده نخواسته اتفاقات ناگواری وچالش‌های زیادی ایجاد کنه آخر داستان رو هم خوب تموم کرد. در هر حال داستان دلنشین و زیبایی هست خواندنش رو به نوجوان‌ها و والدینشون توصیه میکنم
مریم حسینی
۱۴۰۳/۱/۷
به نظرم این کتاب یکی از بهترین کتابهایی بود که به دور از اغراق، دشواری‌های زندگی یک نوجوان در خانواده آشفته و مادری را که به دلایل گوناگون توان مسئولیت پذیری ندارد نشان می‌دهد. البته خوشبختانه حضور افراد امنی مثل ناپدری و نامزدش و دوستانی که آدی انتخاب کرده است، زندگی را برای او آسان تر می‌کند. اما متاسفانه بسیاری از نوجوان‌هایی که در این شرایط قرار می‌گیرند از این نعمت بی بهره هستند. از نظر من امتیاز اصلی این کتاب، این است که به اهمیت انتخاب‌ها در موقعیت دشوار می‌پردازد. بنابراین می‌تواند برای نوجوانانی که در این شرایط هستند بسیار مفید باشد.
وحید شریفی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتاب خوب و جذابی برای نوجوانان.
آدم‌ها بیشتر وقت‌ها از زندگی یکنواخت و روزمره فرار می‌کنند یا در خیال خود از آن فاصله می‌گیرند شاید هیجان و جان تازه‌ای به زندگی‌شان بدهند. گاه دست به کارهای عجیب‌وغریب می‌زنند. کوله‌بار برمی‌دارند و به سفرهای ناگهانی می‌روند یا سروشکل تازه‌ای برای خود درست می‌کنند
تا احساس یکنواختی زندگی‌شان تغییر کند. حالا نوجوانی را تصور کنید که زندگی‌اش از این همه تغییر پر است و به دنبال زندگی طبیعی می‌گردد. این ماجرای کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی است
فرناز
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بسیار عالی بود. نویسنده کاربلد است و قلم گرمی دارد. بهترین نکته راجع به این کتاب این هست که علی رغم موضوع غمگینش، اصلا غمگین نوشته نشده. از طرف دیگه از اون خوشبینی‌های الکی و غیرواقعی هم نداره.
پیامی که از این کتاب عالی گرفتم اینه که هرچه جرم و گناهه از فقر میاد. باور‌های فقیرانه، ذهنیت قربانی و
خیلی افکار مخرب و منفی مادر باعث این وضعیت بود. کسانی که از زمین و زمان ناراضی‌اند و بقیه رو مقصر می‌دونن اوضاعشون روز به روز بدتر میشه. این کتاب، عالی این رو نشون داده بود.
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
با شخصیت‌های داستان به راحتی ارتباط برقرار کردم، خیلی رمان خوبی بود، شاید به دلیل این که خیلی از ماها تو زندگیمون تاوان بی مسئولیتی و اشتباهات اطرافیانمون رو میدیم نه این که تو شخصیت قربانی غرق بشیم فقط از این منظر نگاه کنیم که گاهی خود افراد تاوان انتخاب‌های اشتباهشون رو نمیدن و از شدت بی خیالی و بی عاری این درد منتقل میشه به فرزندانشون، در این داستان هم شاید بزرگترین اشتباه مادر، به دنیا اوردن این فرزند بی گناه بود.
Mohammad Bagheri
۱۴۰۲/۹/۲۰
در ابتدا داستان به نظرم خیلی گنگ و گیج کننده بود، اما به مرور و از اواسط اون جذاب تر شد، وارد شدن اشخاص مختلف به داستان یکی از موارد گیج کننده بودن اون برام بود و البته تا حدی هم ترجمه داستان.
در کل خوب بود ولی به نظرم این داستان با وجود اینکه در مورد زندگی یک نوجوان بود اما داستانی نبود که مناسب گروه سنی باشه.
ممنون از کتاب راه بابت هدیه این اثر.
Maryamzamani
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب‌ در انتظار یک‌ زندگی طبیعی داستان پر فراز و نشیب درباره‌ی خانواده و روابط خانوادگی‌ فقر‌ و تنهایی‌ و مهم تر از امید هست درباره نوجوانی به نام ادی که با‌سختی و فقر‌زندگی می‌کند ولی به هر جهت امیدش‌ رو ازدست نمیده متن‌ بسیار‌ روان و خیلی ملموس و نه تنها مطالعه‌ی این کتاب برای نوجوانان مفید هست برای بزرگسالان نیز هست... ممنون از مدیران کتابراه
negar
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب جذاب و قشنگی بود. روایت زندگی متفاوت یه دختر نوجوون با مشکلاتی که اکثر مردم تجربش نکردن. با وجود مشکلات زیادی که داشت همچنان برای حفظ خانوادش تلاش میکرد.
البته اگه کسایی مثل سولا و الیوت میخواستن نادیدش بگیرن قطعا نمیتونست زیاد دووم بیاره. نشون میده تاثیر مردم تو زندگی همدیگه چقدر زیاده.
پونه
۱۴۰۲/۸/۲۹
قشنگه، یک زندگی نوجوانانه و خانواده از هم گسیخته، خیلی دوستش دارم، احساسات سرکوب شده و درک نکردنیم رو بیدار کرد، و خوشحال شدم فقط خودم اینطوری نیستم
از یه جاش گریه‌ام گرفت، و کاملا قابل درک بود جوری بود که میشد گفت واقعیه، همون احساساتی که به نظرم عحیب و غیر قابل قبول بودن رو بهم قبولوند، متشکرم..
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب واقعا یادمون میندازه که برای یک زندگی معمولی و یک فرد عادی بودن، نباید این قدر زحمت این دنیا رو تقبل کنیم و اگه بتونیم به دنیا به این چشم نگاه کنیم و با آغوشی باز شانس‌هایی که زندگی در اختیارمون میگذاره انتخاب کنیم، می‌تونیم زندگی آسوده و عادی داشته باشیم.
معصومه اکرمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتاب خوبیه برای من بهتر از همه سولا و الیوت بودن با همه مشکلاتی که داشتن از زندگیشون لذت می بردند و به دیگران هم کمک می کردند و هم دختر خانمی که موضوع داستان بود با تمام بچگیش جالب بود
saideh khatami
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
کتابی برای نوجوانان اما دلپذیر برای تمامی سنین.. خوشبینی و ساده دل بودن شخصیت نوجوان کتاب خیلی برام شیرین و دوست‌داشتنی بود. کتابخوان‌ها از خوندش لذت خواهند برد
شهسواری
۱۴۰۳/۱/۱۱
شرایط، یک زندگی در جهات مختلف رو نشان میدهد که چالش‌های مختلفی در داستان وجود دارد و خواندن این کتاب باعث بهبود درک شما خواهد شد
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی

برای دریافت کتاب در انتظار یک زندگی طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.