معرفی و دانلود کتاب تابستان قوها

عکس جلد کتاب تابستان قوها
قیمت:
42500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تابستان قوها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تابستان قوها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تابستان قوها

کتاب تابستان قوها اثر بتسی بایارس، روایت زندگی یک دختر چهارده‌‌سالۀ کنجکاو به نام سارا است. سارا یک برادر کوچک‌تر به نام چارلی دارد که به مشکلات ذهنی دچار است. در یک روز کسل‌کنندۀ تابستانی چارلی گم می‌شود. اکنون سارا برای پیدا کردن برادرش باید با دوستی همراه شود که چندان از او خوشش نمی‌آید. این کتاب برندۀ جایزۀ ملی سال 1981 و جایزۀ نشان طلای نیوبری شده است.

درباره‌ی کتاب تابستان قوها

سارا دختری چهارده‌ساله است که نسبت به زندگی خودش پر از احساسات و دغدغه‌های منفی شده. سارا تمام روز را به نق زدن و ایراد گرفتن از همه‌چیز و بیش از همه، خودش می‌گذراند. او مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با دگرگونی‌های مربوط به سن بلوغ است و تغییراتی که برایش اتفاق می‌افتد را دوست ندارد. گاهی بی‌دلیل خوشحال یا غمگین می‌شود و دلیل این پریشانی را نمی‌داند. سارا ترجیح می‌دهد که در طول روز تنها باشد تا این تابستان کسل‌کننده زودتر تمام شود.

سارا به همراه برادر، خواهر و عمه‌اش در ویلایی نزدیک به یک دریاچه‌ی کوچک زندگی می‌کند. او این روزها از همه ناراضی است و تنها، برادر ده‌ساله‌ی خود، چارلی را که دارای مشکلات ذهنی است دوست دارد. یک روز سارا دست چارلی را می‌گیرد و با خود کنار دریاچه می‌برد تا همراه با هم منظرۀ ‌پرشکوه قوها را تماشا کنند. چارلی بسیار هیجان‌زده می‌شود؛ تماشای قوها او را به وجد می‌آورد. او که به قوها علاقه‌مند شده، در یک نیمه‌شب به تنهایی برای دیدن آن‌ها از خانه بیرون می‌رود اما در جنگل گم می‌شود. وقتی سارا متوجه‌ی ناپدید شدن برادرش می‌شود، از سر ناچاری به سراغ دوست خود، یعنی جو ملبی می‌رود، و از او برای پیدا کردن چارلی کمک می‌خواهد. سارا از جو هم متنفر است و حوصله‌اش را ندارد، اما به او در این سفر احتیاج دارد. این دو نفر باید برای پیدا کردن چارلی جنگل‌های تاریک و کوه‌های صعب‌العبور را پشت سر بگذارند.

تابستان قوها

بتسی بایارس (Betsy Cromer Byars) در کتاب تابستان قوها (Summer of the Swans) به خوبی چالش‌های دوران بلوغ در دختران را نشان می‌دهد. سارا در دوران کشاکش با خود است و مدل مو، چهره و لباس پوشیدنش کلافه‌اش کرده. زندگی با عمۀ سختگیرش حوصله‌اش را سر برده و باید دائم مراقب برادرش باشد. پیدا کردن چارلی برای سارا به هدفی جدی بدل می‌شود که او را از زندگی تکراری می‌رهاند و هیجان را وارد زندگی‌اش می‌کند.

قلم روان و جذاب نویسنده، خواننده را همراه می‌کند تا با شخصیت اصلی داستان هم ذات‌پنداری کند و دائم خودش را جای سارا بگذارد. درون‌مایه‎‌ی کتاب بسیار عاطفی است و با وقایع طنز درون خودش گاهی لبخند را نیز به مخاطب هدیه می‌دهد. نویسنده در سراسر کتاب به نوجوان احساس امید به آینده را القا می‌کند و به زیبایی دوران بلوغ و زندگی کودکان دارای مشکلات ذهنی می‌پردازد. گاهی اوقات نمی‌دانیم عمیقاً چه چیزی را دوست می‌داریم؛ باید در معرض از دست دادن چیزها باشیم تا ارزش واقعی آن‌ها را بفهمیم. شخصیت اصلی کتاب با از دست دادن کسی که دوستش دارد، معنا و ارزش زندگی را فهمید و این اتفاق او را به حرکت واداشت تا از کسالت زندگی روزمره خارج شود.

اقتباس‌ سینمایی از کتاب تابستان قوها

فیلم تابستان قوهای سارا (Sara's Summer of the Swans) در سال 1974 با اقتباس از این کتاب ساخته شده. کارگردان این مجموعه جیمز بی. کلارک و نویسندهٔ آن باب راجرز است.

جوایز و افتخارات کتاب تابستان قوها

  • جایزهٔ کتاب ملی سال 1981
  • نشان طلای نیوبری در سال 1971

نکوداشت‌های کتاب تابستان قوها

  • بسیار تأثیرگذار و عمیق (All readers)
  • یک داستان جذاب (publisher weekly)
  • یک داستان درخشان و تکان‌دهندهٔ خانوادگی (AIA)

کتاب تابستان قوها مناسب چه کسانی است؟

رمان تابستان قوها، در عین برخورداری از یک درونمایه‌ی عاطفی و به نمایش گذاشتن یک حس لطیف عاشقانه، داستانی پرماجرا را نیز روایت می‌کند. به همین دلیل برای علاقمندان به رمان‌های هیجان‌انگیز کتاب جذابی است.

با بتسی بایارس بیشتر آشنا شویم

بتسی بایارس متولد آگوست سال 1928 در آمریکا است. او دوران کودکی خود را در رکود اقتصادی امریکا گذراند. بتسی بایارس تحصیلاتش را در دانشگاه فرمن شروع کرد اما مدتی بعد با علاقه‌ای که به ادبیات پیدا کرد، رشتۀ زبان انگلیسی را در کالج کویینز پی گرفت. او در سال 1950 با یک مهندس ازدواج کرد و همزمان با پژوهش‌های همسرش، نوشتن در مجلات را آغاز نمود. بتسی اولین رمان خود یعنی «Clementine» را در سال 1962 چاپ کرد. این رمان مورد اقبال خوانندگان و منتقدان قرار گرفت. او دارای سه دختر و یک پسر است و وجود این حس مادرانه در آثار او ملموس است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «شیفتۀ تلوزیون، روباه نیمه‌شب، کار تو نیست، اردوی تابستانی و هیولا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تابستان قوها می‌خوانیم

چارلى در سکوتى ناگهانى، روى آخرین پله نشست و به جلو خم شد. پس از آنکه خواهرش به خانه‌ى مِرى رفت، و خودش نیز مدت زیادى بى‌حرکت نشست، به نظرش رسید که سراسر دنیا در سکوت و خاموشى فرورفته است. تنها صدایى که به گوشش مى‌رسید، صداى تیک‌تاک ساعت مچی‌اش بود.

ساعت مایه‌ى دلخوشى‌اش بود. بلد نبود آن را بخواند، اما دوست داشت صدایش را بشنود و عقربه‌ى کوچک و قرمزِ ثانیه‌شمارش را که دور صفحه‌اش مى‌چرخید، تماشا کند. تا جایى که به یاد مى‌آورد، عمه‌ویلى هر روز صبح، پس از صبحانه، آن را برایش کوک مى‌کرد. آن لحظه سرش را روى بازویش گذاشته و به ساعت خیره شده بود.

احساسِ غریبى و تنهایى مى‌کرد. هر زمان که در جایى ناآشنا تنها مى‌ماند، چنین احساسى به او دست مى‌داد. به خاطر همین، به محض آنکه صداى باز شدن درِ تورى را شنید، به هواى دیدن سارا، فوراً به آن سو نگاه کرد. با دیدن خانم ویک و خانم همراهش، سرش را برگرداند و بار دیگر به ساعتش چشم دوخت. هنگامى که خم شد، نیم‌دایره‌ى کمرنگى از پوست تنش بین پشت بلوز و کمرِ شلوارش نمایان شد.

آلى، این پسر کوچولو کیه؟

خانم ویک گفت: «چارلیه، برادر سارا. داستانش را برایت تعریف کرده‌ام. همانى است که نمى‌تواند حرف بزند. از سه‌سالگى تا حالا یک کلمه حرف نزده است.»

یعنى اصلاً حرف نمى‌زند؟

از وقتى که مریض شده، هیچ‌کس حرف زدنش را نشنیده. البته حرف‌هاى دیگران را مى‌فهمد، حتى به مدرسه مى‌رود و معلمش هم مى‌گوید که مى‌تواند الفبا را یاد بگیرد؛ ولى نمى‌تواند حرف بزند.

چارلى گفت‌وگوى آن‌ها را نشنید. گوشش را روى ساعتش گذاشته و محوِ شنیدن صداى آن بود. در تیک‌تاک موزون ساعت، چیزى نهفته بود که همیشه به او آرامش مى‌داد. ساعت جادویى شگفت‌انگیز بود که صدا و جابه‌جایى‌هاى ظریف عقربه‌هایش، مى‌توانست هیاهوى دنیا را از ذهنش دور کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تابستان قوها
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-353-440-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
42500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تابستان قوها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تابستان قوها

برای دریافت کتاب تابستان قوها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.