معرفی و دانلود کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند

عکس جلد کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند
قیمت:
۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند

کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند نوشتۀ مرتضی کریمان، با هدف دادن دید کلی جهت پیدا کردن و رسیدن به شغل مورد علاقه‌تان به مبحث انتخاب شغل که از جمله مباحثی است که از قدیم الایام وجود داشته، پرداخته است.

برای هر انسان جامع و بالغی مهم است که چه شغلی داشته باشد. تفاوتی که در زمان فعلی با زمان قدیم وجود دارد گزینه‌های روی میز است. در قدیم انتخاب‌ها به شدت محدود بود و به کشاورزی، دامداری، و امور حکومتی تقسیم می‌شد، در مقابل امروزه در کشور ما بالای 1700 رشته دانشگاهی وجود دارد. اگر این تعداد را بعلاوه رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود بکنید به بالای 2200 مورد هم می‌رسد.

هرچه تعداد گزینه‌ها بیشتر باشد، انتخاب برای شما سخت‌تر شده و احتمال اشتباه هم به طور زیادی بالا می‌رود. برای همین باید با شناخت بیشتر خود گزینه‌های پیش‌رویتان را تا حد امکان کاهش دهید.

یکی دیگر از مسائلی که امروزه نیروهای در جستجوی کار با آن مواجه هستند بحث امنیت شغلی است باید بپذیرید که استخدام‌های مادام‌العمر روز به روز کم رنگ‌تر می‌شود و کارهای قراردادی کوتاه مدت، پیمانکاری، مشاوره‌ای و... جای آن را می‌گیرد. به طور متوسط هر انسان بین 5 تا 8 بار شغل خود را تغییر می‌دهد.

در این بازاز پر تلاطم کسی می‌تواند موفق باشد که بیشتر از اطرافیان خود و توانمندی‌ها و علایق خود را بشناسد. در وهله اول باید قبول کنید هر انسانی در یک سری کارهای خاص توانمندی‌های بیشتری دارد.

رضایت شغلی در همه دنیا پایین است، به نحوی که این آمار در کشورهای توسعه یافته برتر زیر 45 درصد و در کشورهایی مثل ایران به زیر 20 درصد می‌رسد.

اهمیت این موضوع روز به روز در حال افزایش است، زیرا جوامع و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و تغییرات هستند و اگر شما خودتان را با این تغییرات هماهنگ نکنید و شغل مورد علاقه‌تان را پیدا نکرده باشید، حرفی برای گفتن نخواهید داشت.

جملات برگزیده کتاب در جستجوی کار مورد علاقه:
- هرجا که هستید همان‌جا نقطه آغاز است، تلاش بیشتر امروز، سازنده فردای متفاوت شماست.
- من هیچ‌وقت برای پول درآوردن وارد یک کسب و کار نشده‌ام، ولی متوجه شده‌ام که اگر از آن لذت ببرم پول هم می‌آید.
- بزرگترین روز زندگیِ همه‌ی ما روزی است که مسئولیت تمام نگرش‌ها و رفتارهایمان را تمام‌ و کمال برعهده بگیریم.
- مورچه‌ای که در حال حرکت باشد، بیشتر از گاوی که درحال خواب باشد کار انجام می‌دهد.

در بخشی از کتاب در جستجوی کار مورد علاقه می‌خوانیم:

مارک تواین یکبار داستان مردی را گفته است که به شدت بدنبال بهترین ژنرال دنیا بود. او برای این کار تمام دنیا را برای پیدا کردن بهترین ژنرالی که تاکنون زیسته بود جستجو کرد. هنگامی که فهمید شخصی که در جستجوی اوست فوت کرده است، بسیار اندوهگین شد.

سپس شخصی درجایی از عالم معنا یک انسان معمولی را به او نشان داد. مرد اعتراض کرد و گفت این بهترین ژنرال دنیا نیست. من او را وقتی در زمین زندگی می‌کرد می‌شناختم و او فقط یک کفش دوز بود. آن مرد گفت (می‌دانم، اما اگر او یک ژنرال بود حتما بهترین ژنرال دنیا می‌شد.)

همه ما ممکن است کفش دوز‌هایی باشیم که می‌توانستند بهترین ژنرال‌ها بشوند. کسانی که توانایی و استعداد بالایی در زمینه‌ها و رشته‌های خاص داشتند و حالابه هر دلیلی کشف نشده‌اند.

متاسفانه این آمار در کشور ما به نسبت دیگر جاهای دنیا بالاتر است. افراد به هر دلیلی تلاشی برای اینکه خودشان را بشناسند نمی‌کنند و فقط در جستجوی کاری که درآمد بالاتری داشته باشد می‌گردند.

نمونه‌ای از آن در انتخاب رشته دانشگاهی شکل میگیرد. جوانان بجای اینکه توانمندی‌های خودشان را ملاک قرار دهند به بازار کار و انتخاب دیگران توجه می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
داستان ژنرال و کفش دوز
معیارهای انتخاب نیروی کار در بخش خصوصی و عمومی ‌در ایران
هدایت شغلی
پیامدهای انتخاب شغل اشتباه
داستان پیامبر و پسرک آهنگر
پرسشنامه رغبت سنج تحصیلی – شغلی‌هالند
پیدا کردن علایق
سه نقطه برتری و بدتری من
ارزیابی خودتان در شغل قبلی
چرا دنبال شغل دل‌خواهمان نمی‌رویم؟
ایده آل خود را بکشید (ترسیم آرزوها)
آیا مردم به کار من علاقه مندند؟
گروه مرجع و کمال هم نشینی
اهمال کاری
آیا تغییر شغل بدهم
پرسشنامه آرزوهای شغلی بر پایه مدل دنزیگر و همکاران (2008)
قانون چهارفصل
منبع نور و سایه
یک ساعت سکوت
نحوه رسیدن به شغل مورد علاقه (سه چرا)
تحصیلات رسمی ‌را فراموش کنید
اگربیست سال به عقب برگردید
زندگی به سبک مورچه‌ها
فقط برای امروز
رسالت زندگی من
حالا استارت بزن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند
نویسنده
ناشر چاپی اسرار دانش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-986-125-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند

Saeid Fanaei Nia
۱۳۹۸/۱۰/۷
بنظر من با توجه به بومی بودن این کتاب، مطالب عنوان شده هم با شرایط ما متناسب است و هم اینکه واقع بینانه. پیشنهاد من اینه که آزمون‌های هالند و شخصیت MBTI رو نیز دوستان از سایر منابع رایگان بصورت مبسوط مطالعه کنن.
elnaz akbarian
۱۳۹۹/۱/۴
کتاب خوبی بود. مولفه‌های اصلی و موردنیاز که در انتخاب شغل و مسیر شغلی باهاشون مواجه هستید رو بیان کرده. توضیحات مطالب به اندازه هستن و بیش از اندازه شرح و بسط داده نشده.
براتی
۱۴۰۲/۷/۲
برای من که ابتدای راه هستم مفید بود وباعث شد بعضی ازعلایقم رو بشناسم
علی لطفی
۱۴۰۱/۱/۱۶
فوق العاده اس مثل کتاب «مشاوره وبرنامه ریزی شغلی» که توی دبیرستان داشتیم😋
Shadi Khademi
۱۳۹۸/۲/۱
یعنی هیچ کس نخونده که نظر بده؟ 🤔
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند

برای دریافت کتاب در جستجوی کار مورد علاقه: گام‌هایی جهت شناسایی و رسیدن به شغل دلخواه همراه تست انتخاب شغلی هالند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.