معرفی و دانلود کتاب در مسیر ثروت

برای دانلود قانونی کتاب در مسیر ثروت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در مسیر ثروت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در مسیر ثروت

کتاب در مسیر ثروت به قلم محمود محمدی ارمندی، رهاوردی است از مباحث و روایاتی که مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته و مشتاقان به کار اقتصادی را به کار و تلاش تشویق کرده است.

در نظام ارزش‌گذاری اسلام، کار و تولید، نه امری صرفا مادّی، بلکه عبادتی بزرگ و دارای ارزشی ذاتی است؛ از این رو، انسان در عین توانگری و بی‌نیازی، موظّف به کار و تلاش است. به شرط فکر نو به خرج دادن.

قطعا اندیشه‌های ثروتمند و غنیّ؛ موجب خلق آثار معنوی و هنری، و نیز باعث خلق پیشه‌های نو و خلق اختراعات و اکتشافات و ساخت و ساز می‌شود. و حتما افکار فقیر گونه (جاهل و بی‌سواد) نمی‌توانند نوآوری ایجاد کنند و همیشه به دنبال بهانه‌سازی‌ها و تنبلی هستند. اما در این بین کسانی که تلاش و ایده و تولید را احیاء کنند هر چند به خیال خود، کار را پیچیده فرض کرده و به نوعی دور از ذهن می‌پندارند، اما در اندیشه خود میلی عظیم در عرصه پیشرفت دارند.

در بخشی از کتاب در مسیر ثروت می‌خوانیم:

سلیمان بن قرم می‌گوید: ابو جعفر محمد بن علی (امام باقر (ع)) پانصد تا ششصد هزار درهم [حدود سه میلیارد تومان] به ما صله و انعام می‌داد، و از صله دادن به برادران و ملاقات کنندگانش و کسانی که به امید و آرزوی کمکی نزد او می‌آمدند خسته نمی‌شد. (الارشاد، مفید، ص 266؛ به نقل از میزان الحکمه 2 جلدی، ص 85) - سلمی کنیز امام باقر (ع) می‌گوید: همواره برادران دینی‌اش بر او وارد می‌شدند و از نزد او نمی‌رفتند مگر آنکه آنان را به پاکیزه‌ترین غذا پذیرایی می‌کرد و لباسی نیکو می‌پوشانید و درهم‌هایی به آنان می‌بخشید! من به حضرت می‌گفتم: به سبب این دست و دل بازی تهیدست می‌شوی.

حضرت پاسخ می‌گفت:‌ای سلمی! نیکی و حسنه دنیا جز صله به برادران دینی و کارهای پسندیده نیست. (کشف الغمه، ج 2، ص 118) - یاران امام محمد باقر (ع) می‌گویند: آن حضرت میان پانصد تا ششصد هزار درهم به ما اجازه می‌دادند که کمک کنیم و هرگز از صله به برادران و آرزومندان و امیدوارانش ملول و خسته نمی‌شدند. (الارشاد، ج 2، ص167)

امام صادق (ع) نیز گاهی لباسی گران‌بها از جنس خز می‌پوشید. ابوجعفر خثعمی می‌گوید: امام صادق (ع) یک کیسه زر به من داد و فرمود آن را به فلان مرد از تیره بنی هاشم برسان و از اینکه من آن را برای او فرستاده‌ام خبر نکن. ابوجعفر گوید: کسیه زر را به آن مرد فرستادم؛ گفت: خدا دهنده این زر را خیر دهد، هر ساله این پول را برای من می‌فرستد و من تا سال آینده با آن زندگی می‌کنم ولی جعفر صادق با دارایی فراوانش به من کمکی نمی‌دهد. (المناقب، ج 4، ص273) ایشان علاوه بر کشاورزی، از راه مضاربه هم ثروت حلال کسب می‌کرده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
ثروت اهل بیت (علیهم السلام)
نکوهش فقر
اقسام فقر
اول- فقر مذموم و انواع آن
دوم- فقر ممدوح و انواع آن
سوم- فقر عفیف
درمان فقر
عوامل تقویت کننده فقر
دعوت به تلاش واقعی در طلب معیشت و رزق و روزی
رزق لا یحتسب (بی حساب)
تشویق‌ها، سفارش‌ها و مشاغل پر روزی
راهبرد‌های تقویت، حفظ و مصرف ثروت
اذکار تقویت ثروت
توضیح سیستمی- تفاوت باور فقرا و ثروتمندان در چیست؟
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در مسیر ثروت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زمینه سازان ظهور امام عصر (عج)
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات57
زبانفارسی
شابک978-600-8803-16-4
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در مسیر ثروت

محمود محمدی ارمندی
۱۳۹۸/۳/۱۴
این کتاب به نحوی معادل کتاب یخ شکن‌های تام شرایتر است؛ با این تفاوت که برای دعوت به ثروت و توانگری، ابتدا باید مسآله اعتقادات (از قبیل فهم درست قناعت و مزایای ثروت حلال، ثروت اهل بیت (علیهم السلام) و... ) را حل کرد و سپس وارد صحنه تجارت و کسب و کار و ثروت سازی شد.
roshana h
۱۴۰۰/۱۱/۳
یکی از موانع عمده ذهنی در ثروتمند شدن، این باور است که ثروت و معنویت با هم قابل جمع نیست. و القاء این باور غلط که ثروت مایه دوری از خدا و معنویات است!!
در پژوهشی که نویسنده محترم کتاب داشته توانسته بصورت خیلی موثر در این خصوص، رفع ابهام کند.
sajjad moslehi
۱۴۰۰/۵/۲۰
سلام واقعا از خوندن کتاب لذت بردم با اینکه بعضی جاهای کتاب داشت باور به اینکه برای پول دراوردن باید سخت کار کرد رو به خواننده القا میکرد ولی برای درست کردن باور اینکه ثروت با معنویت منافات نداره عالیه
زینب زرگران قمی
۱۳۹۸/۵/۲۳
بسیار نکات ارزنده‌ای از نظر متون دینی و زندگی اهل بیت علیهم السلام در تولید ثروت و فراوانی در این کتاب وجود دارد.
عبدالله محمودیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این کتاب جدا از گفتن درمورد ثروت بزرگان دین شما رو به دین هم علاقمند تر و آگاه تر می‌کنه. از آقای ارمندی ممنونم
مجتبی حجازی اصل
۱۳۹۸/۵/۳۰
سلام. با کتاب خیلی حال کردم. مرسی
خیلی کتاب خوب و جالبی هستش.
کسانی که میخواند پولدار بشند حتما بخونند.
ذکریاطالبی
۱۴۰۱/۶/۱۱
خیلی عالی بود اگه از آیه‌های قرآن هم در بخشی ذاستفاده میشد خیلی بهتر میشد
علی مقدسی
۱۳۹۹/۱۲/۲۵
جا داشت عمیق تر و تحلیلی تر بحث می‌شد
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب در مسیر ثروت

برای دریافت کتاب در مسیر ثروت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.