معرفی و دانلود کتاب در گوشی با والدین: اصول اساسی فرزندپروری

عکس جلد کتاب در گوشی با والدین: اصول اساسی فرزندپروری
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در گوشی با والدین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در گوشی با والدین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در گوشی با والدین: اصول اساسی فرزندپروری

چرا دوران کودکی بعضی از بچه‌ها با کمترین مشکلات رفتاری سپری می‌شود درحالی‌ که تربیت بعضی دیگر با چالش مواجه است؟ کتاب در گوشی با والدین نکاتی را با شما در میان می‌گذارد که به تربیت صحیح کودکان کمک می‌کند. فاطمه سادات رایگانی و علی کربلایی در این اثر به عنوان مشاور در کنار شما خواهند بود و اصول اساسی فرزندپروری را به شما آموزش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب در گوشی با والدین

به‌طور کلی در تربیت فرزندان و کودکان نوپا سه قانون اساسی وجود دارد که پایه‌های فرزندپروری را بنیان می‌نهند. این قوانین در ابتدا آسان به نظر می‌آیند اما پس از آن متوجه می‌شوید که به‌کارگیری صحیح و مؤثر آن‌ها چندان هم آسان نیست. در واقع پس از آشنایی با آن‌ها به راحتی متوجه می‌شوید چه زمان‌هایی دیگران با بچه‌هایشان رفتار درست و چه زمان‌هایی رفتار نادرست دارند؛ اما زمانی که تصمیم می‌گیرید این قوانین را در مورد تربیت فرزندتان اعمال کنید، پی می‌برید که به‌کاربستن این اصول نیازمند حوصله و کسب مهارت‌های لازم می‌باشد.

اما این سه اصل کلیدی، چه مواردی هستند؟ این قوانین به سیستم پاداش، تشویق یا تنبیه مربوط می‌شوند و به تنظیم پاداش‌هایی که می‌توانند جنبه‌ی اجتماعی، سرگرمی و مادی داشته باشند یا محرومیت‌هایی که کودک را متوجه اشتباهش کند، دسته‌بندی می‌گردند.

کتاب در گوشی با والدین چگونگی اعمال این قوانین را به والدین یاد می‌دهد و با آموزش صحیح از زیاده‌روی یا خطاهای سهوی والدین جلوگیری می‌کند. فاطمه سادات رایگانی و علی کربلایی، مولفین کتاب حاضر، با آوردن نمونه‌های واقعی از رفتار کودکان و نوع برخورد والدین با آن‌ها درک موقعیت‌های تربیتی را آسان کرده‌ و متناسب با آن راهکار ارائه می‌دهند.

فصول تدوین شده در این کتاب به رایج‌ترین چالش‌های فرزندپروری می‌پردازند. مشکلاتی همچون پرخاشگری، بدزبانی و گاهاً دروغگویی که در کودکان دیده می‌شود یا تربیت جنسی و ایجاد احساس مسئولیت و... از بحث‌های اصلی تربیتی هستند که در کتاب در گوشی با والدین به آن‌ها پرداخته شده است.

کتاب در گوشی با والدین مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به پدران و مادرانی که برای تربیت فرزندانشان به یک راهنما و مشاور نیاز دارند، اصول فرزندپروری را می‌آموزد.

در بخشی از کتاب در گوشی با والدین می‌خوانیم

وقتی آیدای 4 ساله چیزی می‌خواست و یا زمانی که قصد داشت توجه مادرش را جلب کند، با زبانی کودکانه حرف می‌زد. به‌عنوان مثال، هنگامی‌که تشنه بود به یخچال اشاره می‌کرد و می‌گفت: آبه... مادر معتقد بود کودکانه حرف زدن دخترش خیلی بامزه و شیرین است و هروقت آیدا این‌طور حرف می‌زد، تشویقش می‌کرد (در این مورد با لبخندی حاکی از رضایت یک لیوان آب به او می‌داد).

اما پدر عقیده داشت که با توجه به سن آیدا این‌گونه گفتار کودکانه نامناسب است، بنابراین آیدا را سرزنش می‌کرد. به این ترتیب آیدا به خاطر زبان کودکانه‌اش هم پاداش می‌گرفت و هم تنبیه می‌شد. او به‌تدریج از لحاظ هیجانی، حساس‌تر و فاصله‌ی عاطفی‌اش از پدر روز به روز بیشتر شد.

برخورد دوگانه به‌صورت پاداش و تنبیه کودک به خاطر یک رفتار، نادرست است و می‌تواند موجب بروز مشکلات عاطفی و رفتاری شود. والدین باید توافق کنند که چه رفتاری مناسب و چه رفتاری نامناسب است.

اگر شما در حال حاضر از همسر خود جدا شده‌اید (شرایط تک والد) و گاهی اشخاص دیگری از فرزندتان نگهداری می‌کنند، با آن‌ها در مورد اهدافتان در فرزندپروری و انتظارات واقع‌بینانه‌ای که از کودکتان دارید، به‌طور شفاف صحبت کنید.

بی‌شک وجود مادربزرگ و یا پرستار کودک برای مراقبت روزانه از فرزندتان زمانی که خودتان در منزل حضور ندارید، بسیار مفید است اما چنانچه کودکتان در چنین شرایطی رشد می‌کند باید مطمئن شوید همگی شما انتظارات و اهداف مشابه و مشترکی در مورد وی دارید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: اصول اساسی فرزندپروری
فصل 2: امنیت روانی
فصل 3: خشم و عصبانیت
فصل 4: بدزبانی
فصل 5: مسئولیت‌پذیری
فصل 6: حس مالکیت یا خساست؟
فصل 7: تربیت جنسی
فصل 8: دروغ‌گویی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در گوشی با والدین: اصول اساسی فرزندپروری
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-622-7224-24-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در گوشی با والدین

مجید پورحمیدی
۱۴۰۲/۹/۸
کتاب مناسب در زمینه فرزندپروری است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب در گوشی با والدین

برای دریافت کتاب در گوشی با والدین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.