معرفی و دانلود کتاب درخت آرزو

عکس جلد کتاب درخت آرزو
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درخت آرزو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درخت آرزو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درخت آرزو

کتاب درخت آرزو به قلم کاترین اپلگیت که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و جزو 20 کتاب برتر سایت آمازون در سال 2017 به شمار می‌آید، داستان درخشان و عمیق درخت بلوط پیری را به تصویر می‌کشد که مردم محله به آن درخت آرزو می‌گویند. روزی خانواده‌ای جدید به محله‌ می‌‌آیند که با خود ماجراهای مختلفی برای مردم و البته درخت آرزو به دنبال دارند.

موضوع کتاب درخت آرزو چیست؟

راوی و شخصیت اصلی داستان درخت آرزو (Wishtree)، درخت بلوطی کهن سالی است که به دلیل برگ‌های قرمزش اسم او را قرمزی گذاشته‌اند. مردم محله هر سال آرزوهایشان را روی پارچه‌ای می‌نوشتند و آن را به شاخه‌های قرمزی گره می‌زدند، چون که باور داشتند او درخت آرزو است و آرزوهایشان را برآورده می‌کند. قرمزی به همراه حیوانات دیگری که بر روی شاخه‌هایش زندگی می‌کنند به نوعی مراقب محله نیز هستند.

روزی خانواده‌ای جدید به محله درخت آرزو اسباب‌کشی می‌کنند اما تعداد زیادی از ساکنین آن محل از این اتفاق خوشحال نیستند و حالا زمانی است که تجربیات درخت آرزو از هر وقت دیگری با ارزش‌تر می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت اعضای آن خانواده داشته باشد...

کاترین اپلگیت (Katherine Applegate) نویسنده کتاب مشهور پاستیل‌های بنفش و برنده‌ی مدال نیوبری، با قلم گرم و هوشمندانه‌ی خود داستانی مفرح، پرمعنا و گرم را به رشته تحریر در آورده است. رمان درخت آرزو با استقبال بسیار خوبی در دنیا مواجه شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و نامزد جوایز فراوانی شود. این کتاب به نوعی نشان‌دهنده‌ی دوران اوج نویسندگی اپلگیت است.

کتاب درخت آرزو با بیانی دلنشین و دوست داشتنی از مفاهیم مهمی چون انسان‌دوستی، مهربانی، دوستی و امید سخن می‌گوید. این کتاب با ماجرایی لطیف به این موضوع اشاره دارد که گرچه احساس نفرت، حسی است که همیشه وجود دارد و نمی‌توان منکر آن شد اما چیزی که از تنفر قدرتمندتر است و می‌تواند آن را پاک کند، نیروی عشق است. کتاب حاضر با پیش بردن داستان جذاب و شیرین خود اطلاعات مفیدی از حیوانات و درختان نیز به کودکان ارائه داده و لحظات دلچسبی را برای آنان رقم می‌زند.

جوایز و افتخارات کتاب درخت آرزو:

- نامزد جایزه گودریدز در سال 2017
- نامزد جایزه کارولینای جنوبی در سال 2020
- نامزد جایزه Texas Bluebonnet در سال 2020
- نامزد جایزه Bluestem در سال 2020
- نامزد جایزه NCTE شارلوت هاک در سال 2018
- جزو 20 کتاب برتر سایت آمازون در سال 2017
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب درخت آرزو:

- داستانی پرفروش درباره‌ی مهربانی، دوستی و امید. (Barnes & Noble)
- داستانی زیبا که بر مخاطب با هر سنی تأثیر خواهد گذاشت. (New York Times Book Review)
- ندایی منحصر به فرد برای مهربانی که توسط یک راوی فراموش نشدنی به گوش می‌رسد. (Publishers Weekly)

کتاب درخت آرزو مناسب چه کسانی است؟

این داستان شیرین و فانتزی برای کودکان سنین 7 تا 12 سال آموزنده و دوست داشتنی خواهد بود.

کاترین اپلگیت را بیشتر بشناسیم:

او با نام کامل کاترین آلیس اپلگیت (Katherine Alice Applegate) در سال 1956 به دنیا آمد و امروزه به عنوان یکی از بهترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. از میان آثار او می‌توان به مواردی مانند خرس همکلاسی‌ات را گروگان نگیر، هرگز دوستانت را به صندلی نچسبان، ایوان منحصربه‌فرد و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب درخت آرزو می‌خوانیم:

بانگو اولین کسی بود که دید چه بلایی سرم آمده. پایینِ تنه‌ام نشست و سرش را کج کرد. چیپس را از دهانش انداخت و داد زد: «می‌رم تنهات می‌ذارم، ببین چه اتفاقی می‌افته! که چی؟»

گفتم: «به نظرم یکی من رو با کدوتنبل اشتباه گرفته.» وقتی لبخند نزد، ادامه دادم: «آخه می‌دونی، یکی یه چیزی روم کنده‌کاری کرده.»
«برای بار میلیونی‌اُم بهت می‌گم، قرمز! توضیح دادن، هیچی رو خنده‌دارتر نمی‌کنه.» بانگو پرید و روی پایین‌ترین شاخه‌های کناری‌ام نشست؛ یکی از شاخه‌های بزرگ و اصلی‌ام. زخمم را وارسی کرد و گفت: «درد داره؟»

«نه اون‌طور که یه زخم ممکنه تو رو اذیت کنه. ما درخت‌ها فرق داریم.»
بانگو گفت: «من باید یه کاری بکنم.»

«کاری نمی‌شه کرد.»
«تو یه زخم گُنده برداشتی. من می‌خوام کمک کنم. تو درخت‌پیرِ‌دانایی. بگو چی‌کار کنم.»
«جدی می‌گم، بانگو. زمان همه‌ی زخم‌ها رو خوب می‌کنه.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درخت آرزو
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-600-462-199-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درخت آرزو

دبیر راه عشق
۱۴۰۲/۸/۱۷
کتاب اثری فوق العاده برای افزایش حس انسان دوستی است. و قطعا عقیده و نژاد هر فردباعث برتری شخصیتی آن فرد نخواهد شد و بچه‌ها در انتها درس بزرگی به بزرکتر‌ها دادند که قابل تامل بود و همچنین احترام گذاشتن به هر مخلوق و موجود زنده چه انسان و چه یک درخت از ویژگی‌های این داستان است که خواندنش را به نوجوانان عزیز پیشنهاد می‌کنم
فاطمه دریایی
۱۴۰۳/۱/۵
عالیه. بهترین کتابیه که خوندم. به ما یاد میده نیمه‌ی پر لیوان رو ببینیم، در واقع خوش بین بودن رو الگو قرار داده. برای نوجوان‌های عزیز پیشنهاد میکنم یکبار این کتاب رو مطالعه کنید. امیدوارم شما هم خوشتون بیاد.
مجید حسنی
۱۴۰۰/۱۲/۹
درخت آرزو نگاهی متفاوت و جذاب به انسان‌ها میده از زاویه درختی که سالها در حال تماشای ادم هاست
نگین
۱۴۰۲/۵/۲۱
واقعا کتاب قشنگیه، دید آدمو نسبت به زندگی میتونه تغییر بده
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب درخت آرزو

برای دریافت کتاب درخت آرزو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.