معرفی و دانلود کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

عکس جلد کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش اثری از کاترین اپلگیت، نویسنده‌ی نام‌آشنای کودکان و نوجوانان است. اپلگیت در این اثرِ برنده‌ی جایزه‌ی کتابِ کالیفرنیا، راوی داستانی فانتزی و خیال‌برانگیز در ستایشِ دوستی، عشق و خانواده است. او در این کتاب پرفروش از ماجراهای پسری گفته که برای حل مشکلات خانوادگی، از دوست خیالی خود، گربه‌ای به‌ نام کرنشا، کمک می‌گیرد و با یاری او، درس‌های بسیاری را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

جکسون و خانواده‌اش شرایط سختی را می‌گذرانند. پدرِ خانواده به دلیل بیماری دیگر قادر به کار کردن نیست و مادر نیز شغل آموزگاری‌اش را از دست داده است. خانواده برای پرداخت اجاره‌ی خانه، خرید غذا و برآوردنِ نیازهای اولیه هیچ پولی ندارد. اوضاع تا اندازه‌ای بحرانی است که مجبور شده‌اند وسایل‌شان را بفروشند و از دیگران پول قرض بگیرند. در نهایت تمام اعضای خانواده یعنی جکسون، خواهرش رابین، پدر و مادر و سگشان ناچار می‌شوند در یک مینی‌ون زندگی کنند. با وجود تلاشِ فراوان پدر و مادر برای مخفی نگه داشتنِ حقیقت، بچه‌ها از وضعیت نابه‌سامان خانواده باخبر شده‌اند.

در چنین شرایطی چه کاری از دست نوجوان برمی‌آید؟ آیا باید ناراحتی و غم و غصه‌ی خود را به زبان بیاورد یا کاری کند که قوی و سرحال به نظر بیاید، انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است؟ آیا باید با پدر و مادر خود صحبت کند یا از آن‌ها فاصله بگیرد و نشان بدهد که اوضاع و احوالش خوب است؟ آیا حال پدر خوب خواهد شد؛ والدینش به کار بازخواهند گشت و روزی اوضاع دوباره مثل سابق بهتر خواهد شد؟ کاترین اپلگیت (Katherine Alice Applegate) در کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش (Crenshaw) از شرایط چنین نوجوانی که می‌تواند داستانِ زندگیِ هزاران نوجوان دیگر نیز باشد، سخن گفته است. او در این کتاب راوی ماجراهایی از عشق و دوستی است و از طریق کرنشاو به مخاطب خود می‌آموزد که داشتن دوستان و همراهان صمیمی، حتی اگر خیالی باشند، حتی اگر یک گربه‌ی غول‌پیکرِ موج‌سوارِ آب‌گریز باشد نیز می‌تواند انسان را از گرداب مشکلات نجات دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

جکسونِ داستانِ ما چندان علاقه‌ای به خیال‌پردازی ندارد و خودش را از طرفدارانِ حقیقت می‌داند! او حالا وارد کلاس پنجم دبستان شده و فکر می‌کند برای این بازی‌های بچگانه خیلی بزرگ است! اما دشواری بیش‌ از اندازه‌ی شرایط باعث می‌شود که روزی دوست خیالی دوران کودکی‌اش را دوباره ببیند: گربه‌ای به نام کرنشا که بزرگ و سخنگو بود. کرنشا برگشته است تا او را از فکر و خیال درباره‌ی اوضاع بد خانواده‌اش محافظت کند. شاید پیش خودتان فکر کنید که از یک گربه‌ی عظیم‌الجثه‌ی موج‌سواری که حتی از آب خوشش هم نمی‌آید و تازه نامرئی هم هست، چه کاری برای جکسون و خانواده‌اش ساخته است؟ برای فهمیدنِ پاسخِ این پرسش‌ها شما را دعوت می‌کنیم تا کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش را که به همت نشر صوتی رمانو و در همکاری با انتشارات فانوس دانش، با ترجمه‌ی محبوبه جزی و خوانش مبینا چیت سازان در اختیار شما قرار گرفته است، بشنوید.

جوایز و افتخارات کتاب پاستیل‌های بنفش

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی یانگ هوژیر
  • کتاب برگزیده‌ی گودریدز در سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی شارلوت هاک NCTE در سال 2016
  • اثر توصیه شده توسط Charlotte Huck Foundation در سال 2016
  • نامزد جایزه‌ی Bluebonnet تگزاس در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی کتاب Keystone برای نوجوانان در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی Magnolia در سال 2018
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های Publishers Weekly

نکوداشت‌های کتاب پاستیل‌های بنفش

  • کتاب پاستیل‌های بنفش محل تلاقی تخیل و واقعیت است. (Publishers Weekly)
  • پاستیل‌های بنفش اثری هیجان‌انگیز و صادقانه است که به موضوعی دشوار پرداخته است. (School Library Journal)
  • کتاب پاستیل‌های بنفش اثری مختصر و مفید است که مخاطبان را در هر سن و سالی به صداقت و ارزش نهادن به خانواده و دوستان ترغیب می‌کند. (Booklist)
  • لحن کاترین اپلگیت در کتاب پاستیل‌های بنفش گرم، صمیمانه و البته طنزآلود است. (The Horn Book)

کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش برای نوجوانان درس‌هایی عمیق و ماندگار درباره‌ی دوستی و عشق در بر دارد. شنیدنِ این کتاب صوتی را نه‌تنها به مخاطبان هدفِ آن یعنی نوجوانانِ داستان‌خوان، که به بزرگسالانی نیز که از روایاتی با این مضامین لذت می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش می‌شنویم

به‌نظرم بی‌خانمان‌شدن یک‌دفعه‌ای اتفاق نمی‌افته. مامان یک‌بار بهم گفت که مشکلات مالی زیرزیرکی میان سراغت. گفت مثل سرماخوردگی می‌مونه. اولش فقط یک‌کم گلوت می‌خاره، بعد سردرد می‌گیری. بعد ممکنه یک‌کمی سرفه کنی بعد یک‌دفعه می‌بینی که کوهی از دستمال‌کاغذی کنار تختت ریخته و از شدت سرفه انگار ریه‌هات داره بالا میاد. شاید یه‌شبه بی‌خانمان نشدیم اما از شواهد این‌طور برمی‌اومد. کلاس اولم داشت تموم می‌شد. بابام مریض شده بود و مامانم کارش رو که معلمی بود از دست داده بود و ناگهان ما دیگه توی یک خونه‌ی خوب زندگی نمی‌کردیم که یک تاب توی حیاط خلوتش داشت. حداقل من این‌جوری یادمه اما همون‌طور که قبلاً گفتم حافظه چیز عجیبیه. انگار اون‌موقع با خودم فکر کرده بودم: «وای! دلم برای خونه و محله و دوستام و زندگیم تنگ می‌شه.» اما تنها چیزی که یادمه این بود که فکر می‌کردم زندگی تو مینی‌ون چقدر جالب می‌شه. درست بعد از اینکه کلاس اولم تموم شد، از خونه رفتیم. نه اطلاعیه‌ی بزرگی وجود داشت نه جشن خداحافظی. ما دقیقاً همون‌طوری رفتیم که آخر سال تحصیلی‌ هم میز و نیمکت رو رها می‌کنیم. تمیزش می‌کنید اما اگر چند تا مداد و یک برگه املای قدیمی رو جا بگذارید، زیاد نگرانش نمی‌شید. می‌دونید بچه‌ای که پاییز سال دیگه سر میز شما می‌شینه، از همه‌چیز مراقبت می‌کنه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
5 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
1 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
10 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
3 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
3 دقیقه
بخش اول - قسمت ششم
2 دقیقه
بخش اول - قسمت هفتم
7 دقیقه
بخش اول - قسمت هشتم
4 دقیقه
بخش اول - قسمت نهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت دهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت یازدهم
2 دقیقه
بخش اول - قسمت دوازدهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت سیزدهم
6 دقیقه
بخش اول - قسمت چهاردهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت پانزدهم
6 دقیقه
بخش اول - قسمت شانزدهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت هفدهم
9 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
10 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
13 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
9 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
11 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
27 دقیقه
بخش سوم -قسمت دوم
6 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
6 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم
26 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم
16 دقیقه
بخش سوم - قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاستیل‌های بنفش
نویسنده
مترجممحبوبه جزی
راویمبینا چیت سازان
ناشر چاپیانتشارات فانوس دانش
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

مهناز کیان مهر
۱۴۰۳/۲/۶
داستان در مورد پسریه که دوست خیالی داره، به نظرم این داستان بیشتر به درد پدرو مادر بچه‌ها میخوره تا خود بچه‌ها، به علت اینکه بدونن چرا بچه‌ها دچار دوست خیالی میشن و در عین اینکه از این موضوع وحشت نکنن، دنبال راه حل باشن. اینکه بچه‌ها شرایط خانواده بد را می‌فهمند و حرف نزدن در موردش بیشتر به بچه‌ها آسیب می‌زنه شاید از این جهت برای بچه‌ها هم مفید باشه که بدونن خیلی هم عجیب نیست که دوست خیالی دارن. اما باید متوجه باشند که چی خیالیه و چی واقعیت و بهترین کار اینه که احساسات خودشون رو با پدر و مادرشون در میان بگذارن. به نظرم، هم ترجمه و هم صدای راوی مناسب بود. در کل کتاب خوبیه و اون رو بیشتر از بچه‌ها به پدر و مادرها توصیه میکنم که گوش کنن
Elii
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب زیبایی بود راجع به پسر بچه‌ای هستش که شرایط خانوادگی شون بهم ریخته و یکسری مشکلاتی با دوست خیالیش داره. بیشتر به درد پدر و مادر‌ها میخوره اینکه باید بدونن بعضی بچه‌ها شرایط بد خونه رو متوجه میشن و پنهان کردنش باعث ناراحت شدن شون میشه. پدر و مادر‌ها باید بتونن بچه‌هاشون بشناسن و بدونن با هر از کدوم بچه‌ها شون چطور رفتار کنن و اینکه دوست خیالی داشتن باعث عجیب و غریب بودن بچه نمیشه و کاملا طبیعیه به خصوص وقتی شرایط روحی بدی داره اون دوست میتونه تا حدی بهش کمک کنه اما باید مراقب شرایط روحی بچه باشیم
محمد مهدی مظفری
۱۴۰۳/۲/۵
داستان کتاب برای رده سنی نوجوان خوبه ولی چون کتاب طرفدار‌های زیادی داشت تصمیم گرفتم که مطالعه بکنم، فکر میکردم که در ژانر ماجراجویی باشه ولی نبود روایت داستان خوب و روانه و اگه بخوام مختصر در مورد داستان بگم در مورد بچه ایه ک دوست خیالی داره و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنه چیزی که برای من در جالب بود داستان رفتار والدین با فرزندشون بود. در خصوص روایت صوتی هم باید به صدای گرم روای اشاره کنم که روایت خوبی هم از داستان دارند.
هانیه دهقانی
۱۴۰۳/۲/۶
کتاب قشنگی بود اگه به کودک درونت اهمیت میدی خوندن این کتاب کودک درونت رو سرحال میاره کتاب درباره یک پسر باهوشه که درک خوبی از مسائل و شرایط داره و خانواده‌اش دچار یک بحران مالی میشن و قراره خونه و همه وسایلشون رو از دست بدن پسر بچه قبل همچین مسئله‌ای رو تجربه کرده بود و چیزی که اونو آزار میداد جدا شدن از دوستاش بود در این موقعیت دوست خیالی پسر که یه گربه اس برمیگرده و تصمیم داره تا به اون کمک کنه
وحیده صمدی
۱۴۰۳/۲/۶
کتااب رو دوست داشتم میشد در حین شنیدن داستان لذت بخش بود و میشد برداشت‌های خوبی از اون کرد اینکه پدر مادر‌هایی هستند که در برخورد با مشکلات سخت نمیگیرن وبه دنبال مقصر نیستن واینکه اولیا می‌تونن در مقابل اشتباهات خودشون خیلی راحت عذر خواهی وجبران می‌کنند ودر فرزندشون احساس گناه ایجاد نکنند وبه احساسات فرزندانشون احترام بذارن نکات برجسته این داستان از نظر من بود
زهرا کریمی
۱۴۰۳/۲/۵
۳۰ سال از خدا عمر گرفتم ولی هنوز انیمشن ها و کتاب کودکان برام جذابتره! حتی دکتر کودکان هم میرم! خیلی خیلی ممنونم کتابراه عزیز
nasgian
۱۴۰۳/۲/۶
سلام دوستان کتابخوان. از نظر من کتاب بد نیست، بچه‌ای که همه چیز رو خوب می‌فهمید و درک می‌کرد و در عین واقیت زندگی، تخیلاتی هم داشت مثل همه‌ی بچه‌های دیگه. اما در کل قدری برای بچه‌ها کسل کننده هست و شاید برا بزرگترها مناسب تر باشه. این داستان دنیای تکراری و معمول مردم کم بضاعت هست.
موسوی
۱۴۰۳/۲/۶
کتاب خیلی خوبی هست و آدمو به فکر میندازه، خیلیا فکر میکنن یه کودک یا نوجوون هیچی از مشکلات خانواده رو نمیفهمه ولی این کتاب نظرش چیز دیگه‌ای هست. طرز برخورد و دید یه نوجوون با مشکلات خانواده‌اش رو نشون میده. به هر حال پیشنهاد میکنم حتما بخونید، من با اینکه قبلا خونده بودمش دوباره خوندمش، کتاب جالبیه
نرگس
۱۴۰۳/۲/۷
راوی عالی بود. کتاب به درستی در دسته کودک و نوجوان قرار گرفته و خیلی مناسب بزرگسالان نیست (مگر اینکه کسی به کتاب و برنامه کودکان علاقه مند باشه) بنظرم حتی مناسب کودکان هم نیست بخاطر سیر غیرخطی داستان. شاید مناسب نوجوان‌ها باشه به هرحال گوش دادنش خالی از لطف نبود ممنون از کتابراه
ندا مرشدی
۱۴۰۳/۲/۷
به نظرم ترغیب کردن بچه‌ها به داشتن دوست خیالی بود. ولی نکات آموزنده‌ای هم داشت. اینکه بچه‌ها هم همه چیز رو می‌فهمن. بهترِ نپیچونیمشون. با زبان ساده واقعیت رو براشون توضیح بدیم که گیج نشن از اتفاقات پیش آمده مثل فقر و شکست و...
سارینا
۱۴۰۳/۲/۶
خیلی خوب است دلم میخواست یک بار هم شده داستانشو صوتی گوش بدم ولی به لطف کتابراه توانستم کتاب پاستیل بنفش را پیدا کنم به هر حال کتاب خیلی منابع مفید داشت لطفا نوشتاری کتاب پاستیل بنفش هم بزارید
متین
۱۴۰۳/۲/۶
شاید شاهکار نباشه ولی کتاب خیلی خوبیه می‌تونه باعث شه یکم با خودتون روراست تر باشین جمله‌ای که خیلی دوست داشتم از کتاب این بود که: حقیقت رو به مهمترین فرد زندگیت بگو یعنی به خودت
Ania
۱۴۰۳/۲/۸
با سلام
واقعا مجموعه کتاب‌های کاترین اپلگیت دنیای دیگه‌ای دارند، نمونه‌اش هم همین کتاب "پاستیل‌های بنفش" من خودم این کتاب رو دارم اما به خاطر علاقه‌ام به این داستان فانتزی تخیلی باز هم از این نسخه آنلاین استفاده کردم
کاشانی
۱۴۰۳/۲/۵
این کتاب واقعا عالیه غیر از بچه‌ها برای بزرگسالان هم لذت بخشه
قبلا کتابش رو خونده بودم و حتما دوباره به همراه دخترم گوش خواهم کرد
matina kh
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب خوبیه و برای گروه سنی نوجوانان مناسبه. اوایل ممکنه کمی تو ذوق بزنه برای بزرگسالان ولی در کل مفاهیمی مثل خانواده، بیماری، فقر و مسائل دیگه رو بیان میکنه که خیلی تاثیرگذاره.
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

برای دریافت کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.