معرفی و دانلود کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

عکس جلد کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش
قیمت:
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش رمانی مسحورکننده درباره‌ی زندگی است، روایتی زیبا از روزهای سخت و دشوار که گاه به‌نظر پایان‌ناپذیر می‌آیند. در شاهکار کاترین اپلگیت با پسری نوجوان آشنا می‌شوید که برای تحمل مشکلات خانوادگی از دوستی خیالی به اسم کرنشاو کمک می‌گیرد و از او درس‌های بسیاری می‌آموزد... . این اثر پرفروش جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا را از آن خود کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

نوجوان بودن کار آسانی نیست، مخصوصا اگر خانواده‌ات گرفتار مشکلات مالی باشند و نتوانند هزینه‌های زندگی را بدهند. دیدن پدر و مادر وقتی مجبورند وسایلشان را بفروشند تا خرج ما را بدهند یا از دیگری پول قرض بگیرند واقعا آزاردهنده است. بزرگترها در این شرایط می‌گویند سختی‌ها موقتی است اما حواس‌پرت‌ترین بچه‌ها هم می‌فهمند والدینشان چیزی را پنهان می‌کنند. چیزی که بیشتر نوجوانان در این برهه‌ی زمانی نمی‌دانند این است: باید چه کنیم؟ حقیقت را بگوییم یا چیزی که عزیزانمان می‌خواهند بشنوند؟ ناراحتی‌هایمان را به زبان بیاوریم یا مانند آدم بزرگ‌هایی که هیچ‌چیز اذیتشان نمی‌کند همیشه قوی باشیم؟ وقتی موضوعی اذیتمان می‌کند با والدین صحبت کنیم یا مثل بچه‌های خوب و بی‌دردسر لبخند بزنیم؟ راوی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش (Crenshaw) هم پسری است که ذهنش مانند هزارها نوجوان دیگر مشغول این سوالات شده و نمی‌تواند جوابی برای آن‌ها بیابد.

نوجوانی که در رمان زیبا و عمیق پیش‌رو ملاقات می‌کنید جکسون نام دارد. او به همراه خواهر کوچکش رابین و والدینش در خانه‌ای قشنگ با حیاط پشتی و تاب زندگی می‌کنند. این چهار نفر روزهای آرام و شادی را با هم می گذراندند اما بیماری پدر همه‌چیز را تغییر داد. بعد، مادر کار معلمی را از دست داد و آن‌ها مجبور شدند برای خرید غذا تک‌تک وسایلشان را بفروشند. خیلی طول نکشید که خانواده‌ی کوچک قصه از پس اجاره خانه برنیامدند و قرار شد در وَنی قدیمی زندگی کنند. رابین پنج ساله هنوز نمی‌توانست والدینش را برای فهمیدن ماجرا سوال‌پیچ کند، اما ذهن جکسونِ نوجوان همیشه درگیر بود. آیا پدر بیمارش خوب می‌شود؟ تا چه زمانی باید به زندگی در ون ادامه دهند؟ و...

زندگی برای راوی کم‌سن ما راحت نمی‌گذشت اما او سعی می‌کرد بیشتر از سنش بفهمد و مسئله جدیدی به شرایط سختشان اضافه نکند. راستش را بخواهید جکسون از هر لحاظ فرزند ایده‌آلی بود ولی بعضی روزها تحمل شرایط خیلی سخت می‌شد. شاید به همین دلیل بود که پسر نوجوان بعد از سال‌ها دوباره «کِر‌ِنشاو» دوست خیالی بچگی‌اش را در خانه‌شان دید. گربه‌ی عاشق پاستیل به زندگی جکسون برگشته بود تا به او کمک کند، اما واقعا کاری از دست او برمی‌آمد؟ یک دوست نامرئی چطور می‌توانست مشکلات مالی این خانواده را حل کند؟ برای فهمیدن پاسخ شما را به شنیدن کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش با ترجمه‌ی آناهیتا حضرتی کیاوندانی دعوت می‌کنیم. این رمان شنیدنی و ارزشمند توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده و نشر صوتی آوانامه تهیه‌ی نسخه‌ی گویای آن را برعهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب پاستیل‌های بنفش

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی یانگ هوژیر
  • برنده‌ی جایزه‌ی شارلوت هاک NCTE در سال 2016
  • نامزد جایزه‌ی Bluebonnet تگزاس در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی کتاب Keystone برای نوجوانان در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی Magnolia در سال 2018
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های Publishers Weekly
  • منتخب وبسایت گودریدز در سال 2015
  • توصیه شده توسط Charlotte Huck foundaion در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب پاستیل‌های بنفش

  • این کتاب به محل تلاقی تخیل و حقیقت می‌پردازد. (Publishers Weekly)
  • کاترین اپلگیت این کتاب را با لحنی گرم و به طرز عجیبی خنده‌دار نوشته است. (The Horn Book)
  • پرداختی هیجان‌انگیز و بسیار صادقانه به موضوعی دشوار. (School Library Journal)
  • کتابی موجز که مخاطبین در همه‌ی سنین را به صادق بودن با یکدیگر و ارزش گذاشتن به خانواده و دوستان تشویق می‌کند. (Booklist)

کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش مناسب چه کسانی است؟

این کتاب دوست‌داشتنی در وهله‌ی نخست برای نوجوانان نوشته شده است و این گروه سنی قطعاً از مطالعه‌ی کتاب حاضر لذت خواهند برد، اما از آنجایی که کاترین اپلگیت به زیباترین شکل ممکن روابط این خانواده و احساسات شخصیت اصلی داستان را روایت می‌کند، شنیدن این اثر حتی برای بزرگسالان نیز لذت‌بخش خواهد بود.

با کاترین اپلگیت بیشتر آشنا شویم

کاترین آلیس اپلگیت (Katherine Alice Applegate)، نویسنده‌ای آمریکایی و زاده‌ی سال 1956 است. وی یکی از مولفان پرفروش ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌آید و تا کنون 35 میلیون نسخه از کتاب‌هایش فروخته شده است. این نویسنده بارها و بارها مورد تقدیر نهادهای مختلف قرار گرفته‌ و برنده‌ی جوایز مختلفی، ازجمله مدال طلای کتاب نوجوانان در جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا و بهترین کتاب نوجوان به انتخاب اسکول لایبرری ژورنال شده‌. تالیفاتی همچون کتاب «آدم و حوا»، کتاب «هرگز دوستانت را به صندلی نچسبان»، کتاب «پاستیل‌های بنفش» و کتاب «هیچ‌وقت در سس سیب شنا نکن» به قلم کاترین اپلگیت نوشته شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش می‌شنویم

درست بعد از اینکه کلاس اول من تمام شد، از آن خانه رفتیم. هیچکس مطلع نشد و مهمانی خداحافظی هم در کار نبود. خیلی ساده رفتیم؛ درست مثل زمانی که آخر سال تحصیلی نیمکتت را می‌گذاری و می‌روی، اما اگر چندتا مداد و برگه‌های امتحانی‌ات را جا بگذاری، می‌دانی که اتفاقی نمی‌افتد؛ سال بعد، شاگردی که جای تو را خواهد گرفت آن را برمی‌دارد. مامان و بابام وسایل زیادی نداشتند، ولی باز توانستند مینی‌وَن را پر کنند. از پنجره بیرون دیده نمی‌شد. توانستم بالشت و کوله‌پشتی‌ام را نگه دارم که بعد از همه‌ی وسایل،‌ داخل ماشین بگذارمشان. داشتم می‌گذاشتمشان صندلی عقب که چیز عجیبی دیدم. یکی برف‌پاک‌کن عقب را توی آن هوای آفتابی روشن گذاشته بود. نه بارانی بود و نه ابری، هیچی!

چپ راست، چپ راست.

مامان و بابا داشتند چیزهای مختلف را از توی خانه جمع می‌کردند. رابین پیش آن‌ها بود و من تنها بودم.

چپ راست،‌ چپ راست.

دقیق‌تر نگاه کردم. برف‌پاک‌کن بلند بود و یک عالمه مو داشت. بیشتر شبیه دُم بود تا برف‌پاک‌کن ماشین. دوزاری‌ام افتاد و دویدم عقب ماشین... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
27 دقیقه
بخش اول
36 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
29 دقیقه
بخش چهارم
30 دقیقه
بخش پنجم
34 دقیقه
بخش ششم
28 دقیقه
بخش هفتم
12 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاستیل‌های بنفش
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
راویشیما درخشش، آرمان سلطان زاده، مهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۱
داستان برای رده سنی نوجوان و کودکان است. ولی در کل نحوه تعامل پدر و مادر با هم و با فرزندشان در شرایط سخت برایم جالب بود. نه سرکوفت زدن نه تنبیه و نه تحقیر 🤔 روایت داستان هم خوب بود. ولی در کل سلیقه من نبود منتها چون کتاب‌های ژانر مورد علاقه‌ام را مطالعه کردم و کتاب‌ها دیر به دیر به روز می‌شوند، برای تنوع این را گوش دادم.
Amir.sam
۱۴۰۲/۲/۲۲
من این کتاب رو تهیه کردم چون به نسبت بین نوجوان‌ها معروفه و خواهان داره. متن کتاب کاملا سلیس و روانه و میتونی با ماجراهاش همراه باشی ولی این "حقیقت" که پدر جکسون پارکینسون داره منو وادار میکنه که باور کنم خود جکسون هم اسکیزوفرنی داره. آخه یجوری تو واقعیت چیزهای خیالی رو میبینه که نتیجه‌ای جز این نمیشه ازش گرفت. در کل کتاب خوبی بود دوسش داشتم وبنظرم کار گروه آوانامه و گویندگی عالی بود. ممنون
عسل
۱۴۰۲/۵/۲۴
کتاب جالبیه، اصلا هیجان انگیز یا ماجرایی نیست، یک کتاب رئاله که بسیار به دل میشینه. تینیجریه اما برای بزرگسال هم موضوع جالبی داره که باعث میشه بچه‌های نوجوان رو بیشتر درک کنند موضوع کتاب در رابطه با زندگی یک پسر بچه است با مشکلات زیاد، که یک دوست خیالی داره
این کتاب واقعا آموزنده و جذابه. من بسیار لذت بردم. گوینده‌ها هم اجرای زیبایی داشتند.
صادق RRRR
۱۴۰۲/۵/۲۴
داستان جذابی نداشت و فقط بخاطر گویندگان اثر گوش دادم، پیشنهاد بنده برای این سبک کار، برای کودکان و نوجوانان تولید صوتی کتاب سرزمین جادویی اثر اریش کستنر است که شما را به اعماق دنیای جادویی کودکانه میبرد که حتی برای بزرگسالان هم خالی از فایده نخواهد بود،
Vahid Alipour
۱۴۰۲/۹/۱۴
بنظر من این کتاب با یک مسیر روایی به سادگی کلی درس برای همه سنین خواهد داشت وقتی شما هم مسیر با داستانی میشوید که قرار نیست به عادی‌ترین شکل تمام شود آنان که از نظر همه ترسناک هستن موجوداتی مهربان و با فهم از آب در میایند
سمانه ب
۱۴۰۲/۶/۲۹
کتاب صوتی خوبی بود که حس شنیدن به یه انیمیشن که برای بزرگسالان هم جذاب هست را برایم تداعی می‌کرد. این روزها مودم طوری بود که نمی‌تونستم کتابهای دیگه رو گوش بدم، دقیقا نیاز به یه بریک تایم داشتم که این کتاب برای روحیم خیلی خوب بود.
vkoOk par
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتاب عالیه بر سلیقه ی من هستش چون من علاقه به کتاب های تخیلی دارم و به من کمک کرد که یکم حس بهتری بگیرم از وقایع البته که توی رنج سنی نوجوانان و کودکانه برای نوجوانان هم مناسبه حس خوبی میده البته که صدا گذاری شده بلی عالی هم داره
زهرا عزتی
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
واقعا برای ژانر نوجوان مناسبه نه بزرگسال و اینکه من نفهمیدم با وجودی که مادر خانواده سالمه و می‌تونه شغل تمام وقت داشته باشه و پدر هم نیمه وقت کار می‌کنه و درمان هم در این کشور زیر پوشش بیمه است چرا خانواده دچار فقر مطلق و گرسنگی است؟؟؟
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
واقعا از شنیدن این کتاب صوتی لذت بردم
خستم نکرد و برام حس خوبی داشت
موضوع داستان هم بسیار جالب بود
فهیمه طالبی
۱۴۰۲/۱۰/۶
این کتاب باید به صورت تک گوینده اجرا میشد نه به صورت یک نمایشنامه.
دقیقا مثل نمایشنامه‌های رادیویی اجرا شده بود.
آدم وقتی خودش کتاب را میخواند موسیقی متن ندارد و صداها عوض نمیشود
کتابخوان
۱۴۰۲/۷/۲۳
عالی و روان با داستانی جالب و در عین حال دارای نکاتی آموزنده برای نوجوانان که تشویق به سازگاری با شرایط و موقعیتها و حتی سختی‌های زندگی می‌کرد، با صوتی دلنشین که تشویق به گوش دادن ادامه‌ی کتاب میشدم
مرسده صالحی
۱۴۰۲/۱/۲۵
با سلام من از شنیدن این کتاب خیلی لذت بردم چون کتابی آموزنده و جذاب است و به بقیه هم پیشنهاد میکنم این رمان زیبا رو مطالعه کنن.
رو Abdolmaleki
۱۴۰۲/۹/۱۹
خیلی خوب بود
من و دوفرزندم و همسرم شبها قصه‌های صوتی گوش میدهیم تا بخوابیم
به پدر و مادرها توصیه میکنم این مجال را برای خود و بچه‌ها ایجاد کنند.
سیدمهدی صادقیان
۱۴۰۲/۴/۳۰
واقعا" کتاب خیلی جذابیه، به نظر من اگه از روی این کتاب فیلم یا کارتون بسازند خیلی عالی میشه، ممنونم از همه اهالی کتابراه
کیان باقری
۱۴۰۲/۳/۲
واقعا عالی و برای من اصلا حوصله سر بر نبود واقعا از این کتاب صوتی خوشم میاد و پیشنهاد میکنم که بخرید من که عاشقش شدم
مشاهده همه نظرات 45

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

برای دریافت کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.