معرفی و دانلود کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی

عکس جلد کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی

کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی نوشته‌ی دیوید واینستاک، شیوه‌ی جدیدی برای تست عملکرد و درمان عضلات ارائه کرده و می‌کوشد نحوه‌ی اجرای صحیح آن را آموزش دهد. این کتاب با معرفی متد دستی NKT، گام‌به‌گام خواننده را راهنمایی می‌کند تا با آزمایش کردن عضلات مختلف بدن بیمار، بتواند ضعف و قدرت آن‌ها را بسنجد، به منشأ آسیب و درد پی ببرد و متناسب با آن، حرکات تمرینی مناسبی را به او پیشنهاد دهد.

درباره‌ی کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی

معمولاً در آسیب‌های بدنی، عضلات آسیب‌دیده از کار می‌افتند یا بخش زیادی از توانشان را از دست می‌دهند. این اتفاق باعث می‌شود عضلات هم‌جوار و نزدیک وظیفه‌ی آن‌ها را بر عهده بگیرند و به خاطر همین متحمل فشار بیشتری شوند. درنتیجه‌ی این فشار، فرد درد زیادی را تجربه می‌کند. حتی ممکن است آسیب گسترش پیدا کرده و دیگر عضلات را هم درگیر کند. یکی از شیوه‌ی مدرن برای تشخیص عضو آسیب‌دیده و کنترل درد، متد درمان نوروکینتیک یا اصطلاحاً NKT است. در این روش فشار سبکی به عضلات مختلف بدن وارد می‌آید و از فرد خواسته می‌شود تا در برابر این فشار مقاومت کند. این رویه به درمانگر کمک می‌کند تا میزان ضعف و قوت عضلات را بسنجد و حتی به ریشه‌ی دردها پی ببرد. درنتیجه می‌توان با انجام حرکات اصلاحی و تمرینات هدفمند، این ضعف‌ها را جبران کرد و درد را بهبود داد.

کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی (NeuroKinetic Therapy) نوشته‌ی دیوید واینستاک (David Weinstock) می‌کوشد همین متد را معرفی و شیوه‌ی انجام تست‌ها و حرکات تمرینی آن را آموزش دهد. نویسنده در این کتاب راهنما به شیوه‌ی بررسی اندام‌های مختلف بدن می‌پردازد و نحوه‌ی اجرای تست NKT را روی آن‌ها یاد می‌دهد.

دیوید واینستاک در دهه‌ی 1980 میلادی این شیوه‌ی آزمایش و درمان را ابداع کرد. این شیوه مبتنی بر سلسله‌مراتب کنترل حرکتی است. تمام حرکات ما از مرکز کنترل حرکتی (MCC) بدن، که در مغز قرار دارد، هدایت می‌شود. این مرکز دستور را به ستون فقرات می‌فرستد و از آنجا به عضلات ارسال می‌شود. اگر عضله‌ای نتواند حرکتی را به‌درستی انجام دهد، MCC متوجه این آسیب شده و سعی می‌کند آن را با کمک عضلات دیگر جبران کند. تکنیک نوروکینتیک، این نظریه‌ی کنترلی را با نوعی الگوی حرکتی اصلاح‌شده ترکیب می‌کند. درواقع وینستوک در این روش می‌خواهد به مغز بیاموزد که به‌جای الگوهای ثابت غریزی (یعنی همان استفاده از عضلات هم‌جوار و فشار به آن‌ها) از الگوهای حرکتی کارآمدتری پیروی کند. این‌چنین بدن کم‌کم حرکات خود را اصلاح می‌کند و بهبود می‌دهد. وینستوک در کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی، اجرای این تکنیک را در مورد تمام عضلات بدن نشان می‌دهد. او در این اثر به عضلات گردن، انتهای فوقانی، نیم‌تنه و انتهای تحتانی می‌پردازد و به‌تفصیل و با تصاویر مختلف آن‌ها را توضیح می‌دهد. این روش برای خیلی از مربیان و درمانگرها مناسب است و کمکشان می‌کند مطابق وضعیت افراد برای آن‌ها برنامه‌های تمرینی و حرکتی تعریف کنند.

کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی را انتشارات حتمی با ترجمه‌ی فاطمه نوری، سید ادریس حسینی و حمید فیضی منتشر کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

نکوداشت‌های کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی

  • این کتاب هم به تراپیست‌های غیرحرفه‌ای و هم حرفه‌ای کمک می‌کند مهارتشان را افزایش دهند و استراتژی‌های درمانی جایگزینی برای خود بیابند. وینستوک تجربه و دانشش را در کتابی خوش‌خوان و ساده جمع کرده است. (سیندی لیوتون دیهان، تراپیست)

  • مطمئنم این کتاب، اثری مرجع برای همه‌ی تراپیست‌ها و برنامه‌های آموزشی خواهد شد. این کتاب را به لیست منابع اصلی دانشجویانم در دوره‌ی پیلاتس اضافه کرده‌ام. (استیسی آلگرو، مدیر)

  • این کتاب یکی از بهترین دستورالعمل‌های موجود در حوزه‌ی درمان‌های دستی است. ابزاری فوق‌العاده و مفید. (بروس ریتزو، درمانگر دستی)

کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مربیان، کایروپرکتورها، ماساژورها و فیزیوتراپیست‌ها پیشنهاد می‌شود.

با دیوید واینستاک بیشتر آشنا شویم

دیوید واینستاک (متولد 1951) نویسنده و درمانگر آمریکایی است. او ابتدا در دانشگاه جانز هاپکینز دوره‌ی پیش پزشکی را گذارند و پس‌ازآن از دانشکده‌ی نیومکزیکو در رشته‌ی درمان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد. او مبدع شیوه‌ی درمان نورکینتیک است که روشی نوین در درمان جراحات و آسیب‌های عضلانی محسوب می‌شود. وینستوک هم‌اکنون بیشتر زمانش را صرف آموزش و اجرای این شیوه کرده است.

در بخشی از کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی می‌خوانیم

طاق‌باز و دمر
متعلقات: لقمه جانبی و محور جانبی درشت‌نی‌ای، غشای بین‌استخوانی و قاعده اولین استخوان کف پایی (سطح کف پایی)، اولین استخوان میخی داخلی (سطح کف پایی).
عملکرد: دورسی فلکشن مچ پا، چرخش به داخل.
مرکز: کمری، سینه‌ای.
عضلات مخالف: پلانترفلکسورهای مچ پا، چرخش‌دهنده‌های خارجی‌پا.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. گردن
فصل 2. انتهای فوقانی
فصل 3. نیم‌تنه
فصل 4. انتهای تحتانی
فصل 5. تست‌های مختلف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی
نویسنده
مترجمفاطمه نوری، سید ادریس حسینی، حمید فیضی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-600-355-466-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی

برای دریافت کتاب درمان نوروکینتیک عصبی حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.