معرفی و دانلود کتاب تاثیر الکل بر جنین

عکس جلد کتاب تاثیر الکل بر جنین
قیمت:
۳۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر الکل بر جنین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر الکل بر جنین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر الکل بر جنین

کتاب تاثیر الکل بر جنین نوشته‌ی سندرا التراس، به بیان مشکل‌ها و عوارضِ مصرف الکل بر جنین و نوزاد می‌پردازد. در این کتاب به سندروم الکل جنین اشاره می‌شود و به گفته نویسنده، این سندرم بر اثر مصرف الکل اتفاق می‌افتد. تاثیرات منفی الکل بر اندام‌های بدن و مغز از اطلاعاتی است که خواننده با مطالعه‌ی این کتاب از آن‌ها آگاه می‌شود.

درباره‌ی کتاب تاثیر الکل بر جنین

کتاب تاثیر الکل بر جنین (Fetal alcohol disorders)، اطلاعات جالبی را درباره‌ی اختلال‌های مختلفِ ناشی از مصرف الکل برای جنین، به خواننده عرضه می‌کند. به گفته‌ی سندرا التراس (Sandra M. Alters)، نویسنده‌ی کتاب، مصرف الکل در دوران بارداری اثرهای مخرب و جبران‌ناپذیری بر جنین دارد. سندرا التراس تنها به این موضوع بسنده نکرده و به بررسی تاثیر منفی مصرف الکل بر رشد مغز و سلول‌های جنین هم پرداخته است. بر اساس این اطلاعات، زمانی‌که رشد مغز با اختلال مواجه شود، رشد سایر اندام‌ها مختل خواهد شد. تاثیر‌های منفی مصرف الکل بر تکامل و رشد قلب جنین، در این کتاب با عارضه‌هایی مانند ناهنجاری‌های دریچه‌های قلب، رشد نامتقارن دهلیزها و ناپایداری ضربان قلب ذکر شده است. نویسنده، مدعی است در میان تمام آسیب‌ها‌یی که به اندام‌های بدن وارد می‌شود، ضررهای وارده به مغز و قلب تقریباً جبران ناپذیر هستند. در کتاب تاثیر الکل بر جنین به‌خوبی می‌توانیم اطلاعات کافی و جامعی درباره تمامی آسیب‌ها و ضررهایی که مصرف الکل در دوران بارداری بر جنین می‌گذارد را به‌دست بیاوریم.

معرفی و دانلود کتاب تاثیر الکل بر جنین

تاثیر منفی مصرف الکل بر جنین ممکن است اختلالات موقتی یا دائمی در رشد یا تکامل ارگان‌های بدن ایجاد کند. این آسیب‌ها در برخی موارد به حدی گسترده و زیاد هستند که جبران آن‌ها حتی بعد از تولد نوزاد هم تقریباً غیرممکن است. به خصوص تاثیرهای منفی که در قلب و مغز او ایجاد می‌شود. این آسیب‌ها هیچ درمان علمی و عملی ندارند. در کتاب پیش رو به این نکته اشاره می‌شود که به‌طور‌کلی،‌ در جوامع علمی به اختلال‌های جنینی ناشی از مصرف الکل، سندروم الکل جنین می‌گویند. نویسنده بر این باور است که تشخیص این سندرم، کار چندان ساده‌ای نیست و شناخت آن نیازمند تحقیق‌های گسترده‌ای در منابع معتبر پزشکی است. خوشبختانه در کتاب تاثیر الکل بر جنین، مراحل شناخت سندروم نام برده، به‌نحوی کامل و فصیح مطرح شده است. ایجاد اختلال در تکامل و رشد ناکافی مغز، مهم‌ترین عارضه‌ای است که به‌گفته نویسنده‌ی کتاب، از تاثیرهای مصرف الکل بر جنین به‌حساب می‌آید. نکته‌ی دیگری که در این کتاب به آن اشاره می‌شود، وقوع انواع مشکلات در یادگیری است.

بر اساس اطلاعات کتاب تاثیر الکل بر جنین، این مسئله، دلیلی است برای بسیاری از مشکلات جسمی و رفتاری. سندرا التراس، در ادامه این کتاب به نارسایی‌های جسمی و حرکتی ناشی از مصرف الکل در جنین می‌پردازد. نویسنده در کنار تمامی این آسیب‌ها، به اختلال‌های بیولوژیکی جنین اشاره می‌کند که مصرف الکل به‌دنبال دارد. به گفته نویسند، این اختلال‌ها هرگز برطرف نمی‌شوند و تا انتهای عمرِ جنینی که مادر او الکل مصرف کرده، باقی می‌ماند.

کتاب تاثیر الکل بر جنین را اتنشارات راه طلایی منتشر کرده و بهاره علی‌مردانی ترجمه آن‌را به ‌عهده داشته است.

کتاب تاثیر الکل بر جنین برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر منبع بسیار مناسبی برای مادران باردار و همه‌ی بانوانی است که قصد بارداری دارند. چنانچه به سلامت جنین و نوزاد خود اهمیت می‌دهید، توصیه‌های این کتاب را جدی بگیرید. دانشجویان رشته پزشکی نیز از مطالعه‌ی کتاب حاضر بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب تاثیر الکل بر جنین می‌خوانیم

اثرات الکل بر رشد دوران بارداری: سه‌ ماه اول بارداری دوره‌ی رشد سریع و مهم جنین و رویان است. در این زمان است که ارگانیسم درحال‌توسعه نسبت به نقص‌های ساختاری آسیب‌پذیر است، چون پایه و اساس بدن در حال شکل‌گیری است. تأثیرات الکل در این زمان موضوع مقاله‌ی مجله‌ی اطفال در اکتبر 2010 بود. محققان انگلیس و استرالیا اولین مطالعه‌ی شناخته‌شده برای بررسی رابطه‌ی بین میزان، الگو و زمان قرار گرفتن در معرض الکل قبل از تولد و نقایص مادرزادی را با استفاده از داده‌های جمعیتی منتشر کردند. تجزیه‌وتحلیل محققان از داده‌ها نشان داد که بین نوشیدن شدید مادر در طول سه ماه اول بارداری و افزایش چهاربرابری خطر نقص‌های مادرزادی رابطه‌ی مستقیم وجود دارد. آن‌ها دریافتند که شایع‌ترین نقص‌های مادرزادی در طول سه ‌ماه اول براثرِ نوشیدن الکل، نقص‌های مرتبط با ساختار قلب بودند. سه ماه دوم و سوم دوره‌ی بلوغ و رشد جنین هستند. در طول این زمان مغز جنین حساس‌ترین اندام نسبت به الکل است. ازآنجاکه تراکم بالایی از رگ‌های خونی را دارد، بیشترین الکل را نسبت به اندام‌های دیگر دریافت می‌کند. بااین‌حال، مؤسسه‌ی ملی بهداشت خاطرنشان می‌کند که برخی مناطق مغز نسبت به بقیه در طی پیشرفت دوره‌ی بارداری حساسیت بیشتری در مواجهه با اثرات الکل دارد. مناطقی که آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به مابقی دارند عبارت‌اند از قشر پیشانی (مخ) که مربوط به احساسات و حافظه است و با عملکردهایی مانند یادآوری و حل مسائل مرتبط است؛ همچنین هیپوکامپ که به احساسات و حافظه مربوط است؛ جسم پینه‌ای، که سمت راست و چپ مغز را به هم متصل می‌کند و به تکانه‌های عصبی اجازه می‌دهد که به عقب و جلو بروند و قسمت‌های مختلف مخچه که هماهنگی و حرکت را کنترل می‌کند.

چگونگی تغییر فرایند‌های رشد: دانشمندان هنوز در حال تحقیقات در این مورد هستند که الکل چگونه موجب نقص‌های مادرزادی در جنین و رویان، و تداخل در روند رشد مناسب می‌شود. بااین‌حال، مشخص شده ‌که قرار گرفتن در معرض الکل باعث تغییر بسیاری از ژن‌های مربوط به رشد مستقیم است. تغییر در ژن‌ها منجر به تغییراتی در فرایندهای رشد، ازجمله انتقال سلولی، رشد و تمایز می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اختلالات الکل در یک نگاه
بررسی اجمالی
اختلالات الکل جنین چه عوارضی دارد؟
اختلالات الکل جنین چیست؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
حقایق و تصاویر
علت اختلالات الکل جنین چیست؟
نقل‌قول منبع اولیه
حقایق و تصاویر
اختلالات الکل جنین چه عوارضی دارد؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
حقایق و تصاویر
چگونه می‌توان به افراد مبتلا به اختلالات الکل جنین کمک کرد؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
حقایق و تصاویر
افراد کلیدی و گروه‌های مدافع
رخدادنگاری
سازمان‌های مربوطه
جهت تحقیقات بیشتر
یادداشت‌ها
فهرست تصاویر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر الکل بر جنین
نویسنده
مترجمبهاره علیمردانی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-94919-9-7
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاثیر الکل بر جنین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر الکل بر جنین

برای دریافت کتاب تاثیر الکل بر جنین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.