معرفی و دانلود کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک

برای دانلود قانونی کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک

گسترش بسترهای کسب و کار بر اثر تغییرات ایجادشده در فناوری اطلاعات، افزایش چالش‌های حقوقی را همراه داشته است. کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک از آلان داویدسون، یکی از بهترین کتاب‌ها در راستای به‌روزرسانی قوانین مرتبط است و منبع مهمی برای رفع چالش‌های حقوقی موجود در زمینه‌ی تجارت الکترونیک به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک

آمیخته شدن فناوری اطلاعات با مفاهیم مختلف، باعث شده شاهد گسترش روزافزون بسیاری از آن‌ها همگام با توسعه‌ی فناوری‌ها باشیم. از سری مفاهیمی که این روزها تحت تاثیرات شگرف فناوری‌ و رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند، کسب و کار و تجارت هستند. با نگاهی به سال‌های اخیر درمی‌یابیم که گسترش استفاده‌ی مردم از رسانه‌های اجتماعی و پیشرفت فناوری اطلاعات، سبب توسعه‌ی کسب و کارهای بسیاری شده. ظهور مفهومی با نام تجارت الکترونیک، طبیعتاً با چالش‌های حقوقی همراه است و قوانین ویژه‌ی خود را می‌طلبد. همین موضوع هم سبب شده گام‌هایی برداشته شود تا نیازهای جامعه به ارتقا و به‌روزرسانی قوانین را رفع کند. کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک (Social media and electronic commerce law) که توسط آلان داویدسون (Alan Davidson) نوشته شده، درک خوبی از قوانین روز در زمینه‌ی تجارت مبتنی بر فناوری اطلاعات را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد.

امروزه شاهد سرعت روزافزون پیشرفت فناوری در جوامع مختلف، روی آوردن افراد به کسب و کارهای الکترونیک -خواه راه‌اندازی این دست کسب و کارها و خواه استفاده از منافع آن به عنوان مخاطب- و نیز تغییر روش‌های انجام معاملات از شیوه‌های سنتی به متدهای متکی بر سیستم‌های هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال هستیم. طبیعی‌ست که هر شیوه‌ی معاملاتی و هر جزئیاتی در تجارت‌ها با نکات و چالش‌های حقوقی همراه باشند. از این رو باید ریزجزئیات آن‌ها مورد مطالعه قرار گرفته و با توجه به تحلیل‌های علمی و قانونی بررسی شوند. با توجه به رشد سریع این فناوری‌ها در ایران، مطالعه‌ی رویکردها و تجربیات سایر جوامع در این حوزه در کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک خالی از لطف نخواهد بود.

با مطالعه‌ی کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک، درک خوبی از رنسانس الکترونیکی، قواعد و حقوق رسانه‌های اجتماعی، حریم خصوصی، پردازش ابری و مستندسازی الکترونیکی، قراردادهای تجارت الکترونیک، کپی‌رایت و بسیاری مفاهیم مرتبط دیگر به دست می‌آورید.

آلان داویدسون، نویسنده‌ی کتاب حاضر، نماینده‌ی کارگروه تجارت الکترونیک آنیسترال است که خود دلیلی بر اهمیت کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک به حساب می‌آید. این کتاب توسط حسین صادقی، استادیار گروه کسب و کار دانشگاه تهران، فاطمه نوری، وکیل پایه یک دادگستری و مهدی ناصر ترجمه شده و از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی به انتشار رسیده است.

کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب اثری ارزشمند برای دانشجویان حقوق، وکلا، قضات و تمام افرادی‌ست که با حقوق و قوانین تجارت الکترونیک سر و کار دارند.

در بخشی از کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک می‌خوانیم

اصول قانونی اساسی و مسائل امنیتی برای دستگاه‌های تلفن همراه و استفاده از ابر برای کاربران آنلاین تقریباً یکسان است. مانند همه قراردادها، کاربران باید قراردادهای آنلاین را با دقت در نظر بگیرند. بااین‌حال، شواهد نشان می‌دهد که کاربران تمایل دارند که اصطلاحات قانونی پیچیده را دور بزنند و روی نماد موافقم کلیک کرده و ادامه می‌دهند. برای استفاده از ابر، کاربران اغلب اطلاعات خصوصی و گاهی حساس را در اختیار شخص ثالث قرار می‌دهند. گاه نحوه‌ی تنظیم قراردادهای اشخاص ثالث و دارندگان اطلاعات به نحوی است که کلیه مسئولیت‌های مربوط به شخص ثالث از بین می‌رود. به‌عبارت‌دیگر انعقاد قراردادها گاه دربردارنده شروطی است که مسئولیت مبتنی بر هرگونه داده ازدست‌رفته را از عهده‌ی اشخاص ثالث مستثنی می‌کند. به‌عنوان‌مثال سرویس‌های Google به‌صورت متن‌های پیش‌نویس "همان‌طور که هست" و "همان‌طور که در دسترس است" ارائه می‌شوند. شرایط و ضوابط قرارداد الکترونیکی اغلب طولانی است و به زبانی نوشته شده است که به نظر می‌رسد بیشتر شبیه زبان انگلیسی میانه است تا زبان روزمره. هیچ فرضی در مورد سرویس مداوم یا بازیابی برای از دست دادن زمان یا از دست دادن داده‌ها نباید داده شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمین
بخش اول: مقدمه
فصل اول: رنسانس الکترونیکی، عصر دیجیتال و شخصیت‌های دیجیتالی
فصل دوم: قواعد حاکم بر فضای سایبر
بخش دوم: رسانه‌های اجتماعی
فصل سوم: حقوق حاکم بر رسانه‌های اجتماعی
فصل چهارم: اشتراک‌گذاری نظیر به نظیر فایل‌ها
فصل پنجم: پردازش ابری
فصل ششم: رسانه‌های اجتماعی و محل کار
فصل هفتم: حریم خصوصی در فضای سایبر
فصل هشتم: پست الکترونیکی و حضور آنلاین
فصل نهم: سانسور آنلاین
فصل دهم: مستندسازی ثبت الکترونیکی
فصل یازدهم: تجارت الکترونیک و حقوق قراردادها
فصل دوازدهم: قرارداد نویسی آنلاین (برخط)
فصل سیزدهم: امضاهای الکترونیک
فصل چهاردهم: مباحث حق چاپ (کپی‌رایت) در تجارت الکترونیک
فصل پانزدهم: علایم تجاری، حق ثبت اختراع و طرح‌های مداری
فصل شانزدهم: نام‌های دامنه
فصل هفدهم: صلاحیت قضایی در فضای سایبری (مجازی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک
نویسنده
مترجمحسین صادقی، فاطمه نوری، مهدی ناصر
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات371
زبانفارسی
شابک978-964-468-938-3
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک

برای دریافت کتاب رسانه‌های اجتماعی و حقوق تجارت الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.