معرفی و دانلود کتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم)

عکس جلد کتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم)
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم)

کتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم) نوشته مارتین جی. گنون، به بررسی فرهنگ‌های تطبیقی میان کشورها، مطالعات میان‌فرهنگی و ویژگی‌های ملی آنان می‌پردازد.

آثاری در زمینه مردم‌­شناسی فرهنگی وجود دارند که به‌­طور مستقیم با مفهوم استعاره‌های فرهنگی در ارتباط هستند. هر کدام از این استعاره‌ها در کتاب درک فرهنگ‌های جهانی (Understanding global cultures) به‌منظور توصیف فرهنگ ملتی که ارزیابی می‌شود، از سه یا شش ویژگی هر استعاره استفاده می‌کنند. شما با استفاده از هر استعاره می‌توانید جامعه را به یک صورت جدید و متفاوت ببینید و می‌توانید امیدوار باشید که آن جامعه را به همان شکلی می­‌بینید که اعضای آن جامعه می‌بینند. همچنین جوامع را با استفاده از استعاره‌های آن‌ها و خصوصیات‌شان مقایسه می‌کنید.

اگرچه هر استعاره یک راهنما یا یک نقشه است اما با این حال یک نقطه آغازی است که می‌توانید تجارب خودتان را با آن مقایسه کنید و از طریق آن می‌توانید درک تناقضات موجود در بیشتر جوامع را آغاز کنید. همچنین اگرچه شما برای هر جامعه یک استعاره غالب یا تنها استعاره غالب را توصیف می‌کنید، اما شاید استعاره‌های دیگری هم مناسب باشند. مارتین جی. گنون (Martin J. Gannon) در این کتاب به مسئله جایگزین­‌ها یا استعاره‌های مکمل اشاره نمی‌کند.

به‌علاوه شما با توصیف‌های خود، تفاوت‌های منطقه‌ای، نژادی و قومی موجود در هر ملت را، به‌ویژه در ملل ترک‌خورده، به‌طور صریح مدنظر قرار می‌دهید. با این حال، واحد تحلیل بیشتر فصول این کتاب ملل هستند. چون شواهد متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند که اشتراکاتی ورای گروه‌های منطقه‌ای، نژادی و اخلاقی در داخل هر کشور وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با استعاره‌های فرهنگی توصیف کرد.

در بخشی از کتاب درک فرهنگ‌های جهانی می‌خوانیم:

از لحاظ تاریخی، سوئد همواره نرخ مالیات بالایی داشته است و مالیات حاصله نه‌فقط به عنوان یک وسیله هم‌سطح‌ساز بلکه برای نظام رفاه اجتماعی بیشتر نیز به‌کاربرده می‌شود. دولت برنامه‌هایی را اجرا می‌کند تا برای تمامی کسانی که خواهان کار هستند کار ایجاد نماید، حقوق بازنشستگی افراد مسن را پرداخت کند، مزایای بیماری را برای تمامی کارکنان فراهم سازد، کمک‌هزینه مسکن بدهد، آموزش رایگان در دانشکده و دانشگاه ارائه دهد، مراقبت‌های بهداشتی تقریباً مجانی ارائه کند و خدمات دندان‌پزشکی تا حدودی مجانی ارائه نماید.

مزایای خانواده، که یک مسئله موردبحث در آمریکا است، در سوئد فراوان است. یک سال یا بیشتر مرخصی به هم پدر و هم مادر هنگام تولد یک کودک داده می‌شود. در سوئد دیدگاه مردان خیلی سریع‌تر از دیگر بخش‌های جهان تغییر کرده است و حدود 20% مردان از این مرخصی والدین استفاده می‌کنند. دولت برای تمامی کودکان کمک‌هزینه فرزند در نظر می‌گیرد و پیش‌پرداخت‌هایی را برای حمایت از کودک پرداخت می‌کند. مراکز خدمات مراقبتی روزانه که داگیس نامیده می‌شوند، توسط مقامات محلی فراهم می‌گردند. این مزایا در سوئد مهم هستند، زیرا حدود 90% تمامی زنان سوئدی که در سن کار قرار دارند، بیرون از خانه کار می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

بخش سوم: فرهنگ‌های تطبیقی برابری
فصل 10: سمفونی آلمانی
فصل 11: استوگای سوئدی
فصل 12: گفتگوهای ایرلندی
فصل 13: کوله‌پشتی و پرچم کانادا
فصل 14: ضیافت نهار کریسمس دانمارک
فصل 15: فرانسه
بخش چهارم: فرهنگ‌هایی بر مبنای ارزش‌گذاری بازاری
فصل 16: فوتبال آمریکایی
فصل 17: خانه سنتی انگلیسی
بخش پنجم: فرهنگ‌های ملی شکاف‌خورده
فصل 18: بالیک کامپونگ در مالزی
فصل 19: بازار در نیجریه
فصل 20: کیبوتص‌ها و موشاوها در فلسطین اشغالی
فصل 21: اُپرای ایتالیایی
فصل 22: توری بلژیک
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-248-007-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم)

برای دریافت کتاب درک فرهنگ‌های جهانی: سفری استعاره‌ای در میان 28 ملت، مجموعه ملت‌ها و قاره‌ها (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.