معرفی و دانلود کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان

عکس جلد کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان
قیمت:
۵۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان

شما هم از علاقه‌مندان سفر به زمان هستید؟ پس حتماً کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان را در دست بگیرید! کارلوس هرناندز، نویسنده‌ی این کتاب جذاب، از روزگار پسر نوجوانی به نام سل خواهد گفت؛ پسری شعبده‌باز که دل خوشی از شرایط مدرسه‌ی جدیدش ندارد تا زمانی که گبی، یکی از دختران مدرسه از استعداد‌ مخفی و شگفت‌انگیز او خبردار می‌شود. این استعداد چیزی نیست جز قدرت ورود به زمان و مکان‌های مختلف! این کتاب در سال 2020 برنده‌ی جایزه‌ی Pura Belpré بوده است.

درباره‌‌ی کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان

بزرگ‌ترین قدرت جادویی‌ای که آرزو دارید روزی به آن دست پیدا کنید چیست؟ نامرئی شدن؟ عبور از دیوار؟ یا که نه! دست بردن در زمان و مکان؟ این‌بار کارلوس هرناندز (Carlos Hernandez) در کتاب ویژه‌ی خود یعنی دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان (Sal and Gabi Break the Universe) به ما خواهد گفت قدرت جادویی تغییر زمان و مکان می‌تواند چه ماجراهایی را همراه خود داشته باشد!

اولین ملاقات «سل ویدون»، پسر بچه‌ی ماجرا، با «گبی رئال» دختر داستان، در شرایط خوبی رخ نمی‌دهد! سل تازه یک هفته است که وارد آکادمی هنرهای کولکو شده، اما این چندمین بار است که به دفتر مدیر احضار می‌شود! گبی، رئیس شورای دانش آموزی و سردبیر روزنامه‌ی مدرسه، برای حمایت از دوستش «یازمِنی» که تازه با سل دعوا کرده بود، حضور دارد. او فکر می‌کند که سل یک مرغ مرده داخل کمد یازمنی گذاشته است، اما سل با قدرت جادویی‌ای که دارد، خیلی زود از زیر این ماجرا قسر در می‌رود. وقتی سل می‌تواند مرغ خونین را قبل از آن که خانم مدیر سر برسد غیب کند، همه‌چیز برای گبی روشن می‌شود! بله، سل به‌طور عجیبی می‌تواند زمان و مکان را دست‌کاری کند.

او نه‌تنها یک مرغ، بلکه می‌تواند روح مادر مرده‌ی خودش را هم احضار کند تا باعث وحشت پدر و مادرخوانده‌اش شود! اما آیا این قدرت جادویی همیشه کار را برای سل راحت‌تر می‌کند؟ آیا این موضوع، حالا که او به گبی علاقه‌مند شده باعث دوستی آن‌ها خواهد شد؟ از آن طرف، گبی برای سردرآوردن از اسرار سل چه کاری انجام می‌دهد؟ آیا قدرت شعبده‌گری سل در کنار استعداد‌هایی که گبی از خانواده‌ی عجیب‌وغریبش به ارث برده، می‌تواند کمکی به حال برادر بیمار گبی کند؟ یا برعکس! دست‌کاری آن‌ها در زمان و مکان می تواند کل جهان را در معرض خطر قرار دهد! برای رسیدن به جواب این سؤالات، با داستان آشوب در کهکشان همراه باشید.

این کتاب، اولین‌بار در سال 2019 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی آزاده حسنی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های دست‌کاری زمان و مکان

دست‌کاری زمان و مکان (Sal and Gabi) یک مجموعه‌ی دو جلدی‌ست که در دسته‌ی ادبیات فانتزی و تخیلی نوجوانان قرار گرفته و به قلم کارلوس هرناندز نگارش یافته است. جلد اول آن با نام آشوب در کهکشان منتشر شده و جلد دوم آن که در ادامه‌ی همکاری سل و گبی است با نام «آرامش در کهکشان» توسط نشر پرتقال ترجمه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان

  • برنده‌ی جایزه‌ی Pura Belpré از انجمن کتاب‌خانه‌های آمریکا در سال 2020
  • نامزد جایزه‌ی آندره نورتون در سال 2020
  • نامزد جایزه‌ی IGNYTE در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان

  • کتابی لطیف، خنده‌دار و جادویی که نمی‌توان خوب بودنش را انکار کرد. (تینا کانولی، نویسنده)
  • این ماجراجویی جذاب با پایانی جذاب، مطمئناً خوانندگان را با هیجان منتظر قسمت بعدی خواهد کرد. (بوک لیست)
  • مواد تشکیل‌دهنده‌ی این داستان: طنز، یک‌سری عناصر فرامادی و گروهی از شخصیت‌های فراموش‌نشدنی. (گوردون کورمن، نویسنده)
  • داستان به‌سرعت پیش می‌رود؛ با ترافیک‌های چندجهانی، هیجان‌های دوران مدرسه و شخصیت‌های قوی، هوشمند و متنوع. (مجله‌ی kirkus)
  • دو تا از شگفت‌انگیزترین و ‌بی‌نظیرترین قهرمانانی که تابه‌حال راجع به آن‌ها خوانده‌ام! این کتاب شیرین و خنده‌دار من را بسیار خوشحال کرد. (توئی تی سادرلند، نویسنده)

کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ماجراجویانه، تخیلی، فانتزی و عاشقان سفر در زمان و مکان پیشنهاد می‌شود!

با کارلوس هرناندز بیشتر آشنا شویم

کارلوس هرناندز (متولد 1971) یک نویسنده‌ی کوبایی آمریکایی است. بیشتر مخاطبان او را بابت قلم جذابش در مجموعه آثار تخیلی و فانتزی می‌شناسند. همچنین او به‌طور ویژه برای مهم‌ترین مجموعه‌ی خود یعنی «دست‌کاری زمان و مکان»، برنده‌ی جایزه‌ی پورا بلپره در سال 2020 و جوایز مختلف دیگری شد. هرناندز دکترای خود را در زبان انگلیسی از دانشگاه بینگهامتون و در سال 2000 دریافت کرد و اکنون نیز مدرس رشته‌ی خود در دانشگاه محلی منتهتن است. او همچنین دستی در طراحی بازی‌های رایانه‌ای دارد و همراه با همسرش در نیویورک زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان می‌خوانیم

توی اتاق که راه می‌رفتم (بالاخره چند دقیقه‌ای زود به یک کلاس رسیدم)، چند‌تا از بچه‌ها تنهایی و دور از بقیه ایستاده بودند و برای نمایش نشون بده و بگو که قرار بود چند دقیقه‌ی بعد همه‌مان جزئی از آن باشیم تمرین می‌کردند. ظاهراً چند نفرشان می‌خواستند تک‌گویی اجرا کنند. و این یعنی آدم از نشستن در ردیف جلو بیزار می‌شد. از آن هنرپیشه‌های کاملاً جدی بودند که تمام وجودشان را وقف یک اجرای بی‌عیب‌و‌نقص می‌کردند و می‌خواستند کلمات را شمرده‌شمرده و کاملاً واضح به زبان بیاورند. و این یعنی با گفتن هر کلمه‌ای که با حرف «پ» یا «ت» شروع می‌شد، آن‌قدر آب دهان روی آدم می‌ریختند که برای خاموش کردن آتش‌سوزی یک جنگل کافی بود.

خوانندگان دوباره «دو-ر-می» ‌و «می-ر-دو» را تمرین کردند و نوازندگان ساکسیفون، گیتار برقی، هارمونیکا و چنگ دشوارترین قطعات آهنگ‌هایشان را اجرا می‌کردند. بقیه حرکاتشان را با دقت بارها و بارها تمرین می‌کردند، و این‌جوری شد که با خودم گفتم کاش همیشه آرام و آهسته حرکت می‌کردند. یکی از دخترها عروسک خیمه‌شب‌بازی‌اش را می‌گرداند و ظاهراً عروسک عقیده داشت صاحبش احمق‌ترین آدم دنیاست. آدام هواگ با یک کلاه بِرِه روی سرش که این‌جوری آدم می‌فهمید کارگردان است نشسته بود و صفحه‌ی لپ‌تاپش را تماشا می‌کرد و با دل‌شوره یادداشت‌های معرفی فیلم کوتاهش را مرور می‌کرد. از طرف دیگر، ویدلین آنریه‌سان نقطه‌ی مقابل دل‌شوره بود. به‌سرعت کاتای چوب تمرین می‌کرد. به نظر می‌رسید خوب تعلیم دیده، پرشور است و خیلی شبیه دارت مال به نظر می‌رسید. رقابت سختی پیش رو داشت. ولی من شکستش می‌دادم. کاتای او، هر چقدر هم که خوب بود، به پای شعبده‌بازی نمی‌رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان
نویسنده
مترجمآزاده حسنی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات423
زبانفارسی
شابک978-600-462-930-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان

برای دریافت کتاب دست‌کاری زمان و مکان 1: آشوب در کهکشان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.