معرفی و دانلود کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد

عکس جلد کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد

جن پترو روی در کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد سرگذشت تأثربرانگیز دختری نوجوان را روایت کرده که به علت ابتلا به اختلال غذا خوردن در مرکزی درمانی بستری شده و تحت مراقبت پزشکان قرار گرفته است. خوب است بدانید که اثر پیش رو، بر مبنای تجربیات شخصی نگارنده به رشته‌ی تحریر درآمده.

درباره کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد

«اختلال خوردن» نام عارضه‌ای با ریشه‌های عصبی و روانی است که فرد مبتلا را به بی‌اشتهایی مفرط یا پرخوری عصبی سوق می‌دهد. اختلال خوردن ارتباط چندانی با سیستم گوارشی و به طور کلی، ساختار جسمانی بدن ندارد. بلکه به افکار و امیال و عواطف روانی‌ای ناظر است که به نحوی از انحا این اختلال را در فرد سبب می‌گردند. به عبارتی، هر آن نوع بی‌اشتهایی، امتناع از خوردن و آشامیدن، و یا برعکس، پرخوری افراطی، که ریشه در عوامل روانشناختی داشته باشد، جلوه‌ای از اختلال خوردن به شمار می‌رود. جن پترو به عنوان نویسنده‌ای که خود سال‌ها با این اختلال ویرانگر دست‌به‌گریبان بوده و در نهایت از دام مهلک آن به سلامت جسته، در کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد (Good Enough) از طریق نقل قصه‌ای زیبا، سرگرم‌کننده و پرکشش، به روایت رنجی پرداخته که مبتلایانِ به این اختلال از سر می‌گذرانند.

قهرمان کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد «رایلی» نام دارد. او دختری دوازده‌ساله با ذهنی خلاق و جسمی سالم و سرحال است. هنر و فعالیت‌های ورزشی علایق اصلی رایلی در زندگی به شمار می‌روند. او نزد همگان -از اعضای خانواده گرفته تا جمع دوستان و آشنایان- به عنوان دختری خوب، مهربان و سرزنده شناخته می‌شود. زندگی برای رایلی مسیری دلخواه را طی می‌کند، تا اینکه به مرور، با ابتلای تدریجی او به اختلال خوردن، مصائب و مشکلاتی جدی در زندگی رایلی سر بر می‌آورند. این اختلال پس از مدتی با چنان شدتی رایلی را درگیر می‌کند که دخترک بیچاره ظرف مدت‌زمانی کوتاه از تمام علایق پیشین خود دل بریده و هرچه بیشتر و بیشتر در سایه‌ی شوم انزوا و تنهایی فرو می‌رود. امتناع او از غذا خوردن سبب می‌شود که پس از مدتی، به صلاح‌دید مراقبان و دوست‌داران خود، در بیمارستانی روانی تحت درمان قرار گیرد. آیا شیوه‌های درمانی مرسوم می‌توانند رایلی را به جریان عادی زندگی بازگردانند؟ کسی چه می‌داند؟! علی‌الحساب چاره‌ای نیست جز این‌که امیدوارانه در انتظار پاسخ این پرسش نشست.

اغلب حجم کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد به روایت روزهای پرتنش رایلی در بیمارستان می‌گذرد. حین این روایت، ما با تلاش‌های دختری نوجوان همراه می‌شویم که مصرانه برای بقا دست‌وپا می‌زند.

رایلی برای بازیافتن سلامت اولیه‌ی خود مسیر دشواری پیش رو دارد؛ او گاه در این راه به خوبی پیش می‌رود و گاه نیز، مأیوسانه تسلیم شکست می‌گردد. از یک سو در بیمارستان دوستانی می‌یابد که به بهبود حال او کمک می‌کنند، و از سویی دیگر، با برخی از افراد تحت بستری وارد چالش‌هایی جدی می‌شود. خلاصه که وضعیت او به غایت دشوار و بغرنج است. اگرچه در نهایت، میل مهارناپذیرش به مبارزه منجر به پیروزی او در نبرد با غول مهلک بیماری می‌شود.

کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد علی‌رغم روایت تأثربرانگیز و کمابیش غم‌انگیز خود، اثری آکنده از شور و جنبش و تحرک است. لحن کمیکی که نویسنده در روایت‌گری اتخاذ نموده، سبب گشته که مطالعه‌ی اثر برای مخاطبین نوجوان به فعالیتی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش بدل شود.

ترجمه‌ی فارسی رمان داستان دختری که دیگر غذا نخورد (به قلم توانای آزاده حسنی) اول‌بار در سال 1399، از سوی نشر پرتقال به انتشار رسید.

نکوداشت‌‌های کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد

- داستان دختری که دیگر غذا نخورد اثری است که باید در کتابخانه‌ی هر فرد اهل مطالعه‌ای موجود باشد... داستانی غنی، خنده‌آور و سرشار از صداقت که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد! (Katherine Applegate, New York Times-bestselling author)

- جن پترو در کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد روایتی واقعی از مشکلاتِ ناشی از ابتلا به اختلال غذا خوردن ارائه داده است. این اثر، داستانی قدرتمند با روایتی درخشان است. (Publishers Weekly)

- یک رمان حمایتگرانه در باب مسئله‌ی سلامت روان. (Booklist)

- سیمای رایلی، شخصیت اصلی کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد، چنان هنرمندانه و باورپذیر ترسیم شده که حین خواندن اثر، مشکلات و صدمه‌های واردآمده به او را همچون مشکلات و صدمه‌های واردآمده به خود می‌پنداریم. (Jordan Sonnenblick)

- کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد نزد من اثری چنان برجسته بود که مجبور شدم سطر به سطر آن را علامت‌گذاری کنم! (Dusti Bowling)

کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد مناسب چه کسانی است؟

جن پترو رمان داستان دختری که دیگر غذا نخورد را برای نوجوانانِ کتاب‌خوان به رشته‌ی تحریر درآورده است. اگرچه، بزرگسالان نیز می‌توانند با مطالعه‌ی این اثر، ضمن ساختن اوقاتی مفرح برای خود، مطالبی چند در باب یکی از اختلالات مهم روان‌شناختی بیاموزند.

با جن پترو روی بیشتر آشنا شویم

جن پترو روی (Jen Petro-Roy) نویسنده‌ی آمریکاییِ ادبیات کودک و نوجوان است که به همراه همسر و دو فرزندِ دختر خود در ایالت ماساچوست اقامت دارد. عمده‌ی شهرت جن پترو در مقام داستان‌نویس ناشی از اثری از او با عنوان «داستان دختری که دیگر غذا نخورد» است؛ رمانی خواندنی که اولین بار در فوریه‌ی سال 2019 به انتشار رسید.

در بخشی از کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد می‌خوانیم

دیشب اتاق آلی را عوض کردند. مشاورها بهمان گفتند که او به آن طرف راهرو می‌رود و به هیچ‌کدام از سؤال‌های ما جواب ندادند. ولی می‌دانم به آلی فهمانده‌اند که از درازنشست رفتنش باخبرند، چون یکی از کارکنان شب‌ها هر پانزده دقیقه یک بار برای سرکشی به اتاقش می‌رود.
آلی ازم متنفر است. جوری بهم زل می‌زند که انگار من یک تکه گوشت استیکی هستم و خودش یک ببر گرسنه.

حتی سروکله زدن با تالیا از این شرایط بهتر است. حداقل بیرون بیمارستان کارهای دیگری علاوه‌بر خوردن انجام می‌دادم. اینجا فقط همین‌هاست: غذا و احساسات و گریه کردن.

دنیا بدون من در جریان است.

دست‌کم فکر می‌کنم طراحی‌ام دارد بهتر می‌شود. تمام مدت مشغولم، بیرون کلاس هنردرمانی و داخل آن. نقاشی همه‌ی دخترهای اینجا را کشیده‌ام. راستش همه را بیشتر از یک بار کشیده‌ام، با ژست‌ها و نوردهی متفاوت. مامان هم حق داشت. سایه ‌زدنم خوب نبود. برای همین، بینی‌هایم همیشه عجیب به نظر می‌رسیدند. ولی الان که چندین‌وچند بار طراحی و امتحان کرده‌ام، دارم بهتر می‌شوم.

من شکست‌خورده نیستم. دارم توی طراحی پیشرفت می‌کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد
نویسنده
مترجمآزاده حسنی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-600-462-752-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد

عرفانه جعفری نژاد
۱۴۰۲/۳/۱۰
بسیار کتاب عالی‌ای بود
احساس دختری رو بیان می‌کنه که با اختلالات خوردن دست و پنجه نرم می‌کنه، بشخصه خودم تمام جملاتش رو درک میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد

برای دریافت کتاب داستان دختری که دیگر غذا نخورد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.