معرفی و دانلود کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت

عکس جلد کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت

کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت اثر پوریا برزعلی، انواعی از پرکاربردترین منطق‌های کیفیت، ویژگی‌های اصلی، نقاط قوت و محدودیت‌های آن‌ها را به مدیران معرفی می‌کند.

هدف این کتاب آشنایی شما با ویژگی‌های ابزار PDCA، تکنیک‌های شش سیگما (DMAIC, DFSS) و مدل تعالی سازمانی EFQM و ماتریس رادار (RADAR) است، که می‌توانند برای بهبود کیفیت مداوم محصولات، فرآیندها و خدمات در سازمان‌ها استفاده شوند.

در این کتاب سعی شده تا ویژگی‌های اصلی روش‌های ارائه شده با هدف نشان دادن پیش شرط‌های اصلی، تفاوت‌ها، نقاط قوت و محدودیت‌ها در کاربرد آن‌ها مقایسه شوند.

بسته به هدف، هر سازمان می‌تواند یک روش مناسب و یا ترکیبی از متدولوژی‌ها را در روند اجرا پیاده کند. PDCA یک مفهوم اساسی شناخته شده برای فرایند بهبود مستمر می‌باشد، و ماتریس RADAR یک رویکرد ساختاری را برای ارزیابی عملکرد سازمانی فراهم می‌کند، DMAIC یک رویکرد سیستماتیک و نتیجه‌گرا است که چارچوبی برای مدیریت پروژه ایجاد می‌کند، DFSS یک رویکرد سیستماتیک برای طراحی محصولات جدید یا طراحی فرآیند‌هایی است که تمرکز بر روی پیشگیری دارد.

سعی بر این است تا 5 پنج روش‌شناسی و منطق کیفیت را مقایسه و ویژگی‌های اصلی و تفاوت‌های آن‌ها را نشان داده شود. نشان می‌دهد که بعضی از متدولوژی‌ها ساده‌تر هستند و بنابراین به راحتی قابل درک و معرفی هستند (مانند چرخه PDCA). و در مقابل در مدل شش سیگما و مدل تعالی EFQM که متدولوژی پیچیده‌تری دارند، برای اجرای مناسب نیازمند زمان و منابع بیشتری هستند.

سازمان‌های مختلف از متدولوژی‌ها، رویکردها و ابزارهای گوناگونی برای استقرار مدیریت کیفیت و برنامه‌هایی برای بهبود کیفیت مداوم استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها احتمالاً نام یا برچسب‌های متفاوتی در سازمان‌های متفاوت دارند، مانند: TQM (مدیریت کیفیت جامع)، شش سیگما، BPR (مهندسی مجدد کار و کسب)، تعالی عملیات یا تعالی کار و کسب. صرف نظر از روش‌شناسی، رویکرد، ابزار و یا نام برنامه‌های بهبود مستمر، هر سازمانی نیازمند انتخاب‌ها و ترکیبات مناسبی از این تکنیک‌ها، رویکردها و ابزارها در فرایند استقرار خود خواهد بود.

جملات برگزیده کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت:

- تنوع کنترل نشده، دشمن کیفیت است.
- تغییر اجباری نیست. چرا که بقاء الزامی نیست.
- بدون داده، شما فقط یک آدم دیگه هستید با یه نظر!
- چیزی را که نمی‌توانید اندازه بگیرید، نمی‌توانید مدیریت کنید.
- یک ابله با برنامه می‌تواند یک نابغه بی‌برنامه را شکست دهد.

در بخشی از کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت می‌خوانیم:

با این وجود بخش مهمی در استفاده از این مدل در ارزیابی داخلی سازمان دیده می‌شود. تجارب سازمان‌های مختلف نشان می‌دهد که خود ارزیابی به طور مثبت بر کار تیمی، فرهنگ سازمانی، گفتگو و ارتباطات تاثیر می‌گذارد. خود ارزیابی منظم و سیستماتیک، سازمان‌ها و پرسنل را به یادگیری مداوم، بهبود مستمر و نوآوری تشویق می‌کند.

به عنوان خلاصه‌ای از کاربرد تعالی EFQM می‌توان نتیجه گرفت که این مدل یک ابزار استراتژیکِ بلند مدت است که در آن تمام ابعاد و زمینه‌های سازمانی می‌تواند نظارت و ارزیابی شود و در نهایت بهبود یابد. از آنجایی که اثرات مثبت آن در طولانی مدت دیده می‌شود، بنابراین نمی‌توان از آن به عنوان یک ابزار برای رسیدن به نتایج آنی استفاده کرد؛ با توجه به پیچیدگی مدل تعالی معرفی آن به سازمان‌ها باید با پشتیبانی قوی، تعهد مدیریت عالی و آموزش مناسب افراد مورد نظر باشد تا به درستی اجرا شود.

مدل تعالی EFQM یک چارچوب غیر تجویزی است که استفاده از رویکردهای مختلف برای دستیابی به تعالی پایدار را به رسمیت می‌شناسد. مدل تعالی بر اساس این ایده است که رضایت مشتری، کارمند و تاثیر مثبت بر جامعه، به نتایج عالی کار و کسب کمک می‌کند. سازمان‌ها از طریق فرآیند سیکل خود ارزیابی، ابزار قدرتمندی برای افزایش یادگیری مداوم، بهبود و تفکر نوآورانه به دست می‌آورند. فلسفه مدل تعالی EFQM بر این است که سازمان‌ها نتایج اصلی و استثنایی عملکرد را با یکپارچگی فعالیت‌های کارکنان و بهبود فرآیندها به دست می‌آورند.

مدل تعالی EFQM در 15 سالی که از حیات‌اش می‌گذرد، اعتبار خود را در ارتباط با اهدافی که برای آن تاسیس شد ثابت کرد: به رسمیت شناختن تعالی (این بالاترین سطح سازمانی کیفیت است).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
شرح تصویر روی جلد
مقدمه
توصیف عناصر ضروری یک برنامه موثر
هرم پیوستگی استراتژیک
آشنایی با خرده منطق «و – نیز»
1- چرخه PDCA
2- مدل EFQM
3- منطق رادار/RADAR
4- DMAIC
5- DFSS
گاه شمار زندگی دکتردبلیو ادوارد دمینگ
جملات قصاردکتر دمینگ
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اشکاف
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-622-9530-93-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت

عزیز جمشیدی
۱۳۹۹/۶/۳
بسیار زحمت کشیده‌اند. تشکر می‌کنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت

برای دریافت کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.