معرفی و دانلود کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال

عکس جلد کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال
قیمت:
۴۹۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال

کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال نوشته‌ی علی‌اکبر ارجمندنیا و سولماز قاسمی به طور تخصصی به حافظه‌ی فعال، کارایی و تفاوت آن با حافظه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌پردازد و تاثیر این نوع حافظه را در عملکرد افراد و مناسبات فردی و اجتماعی آن‌ها بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام به یاد سپردن یک شماره‌ی تلفن کدام بخش از حافظه‌تان به کمکتان می‌آید؟ حافظه‌ی کوتاه مدت یا بلند مدت؟ موقع حساب کردن یک ضرب چند رقمی چطور؟

برخلاف تصور عموم، در هر دو مورد، هیچ‌کدام از دو حافظه‌ی شناخته‌شده که آن‌ها را با نام حافظه‌ی بلندمدت و کوتاه‌مدت می‌شناسیم، به طور موثر دخیل نیستند؛ درواقع این حافظه‌ی فعال است که با به‌کارگیری بخش‌های مختلف مغز به انجام محاسبات می‌پردازد. به عنوان مثال همان‌طور که نویسنده در فصل اول کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال توضیح می‌دهد، برای انجام یک ضرب دشوار که اعداد چند رقمی دارد، به صورت ذهنی و بدون استفاده از ماشین حساب و کاغذ، مغز ابتدا اعداد را در حافظه‌ی فعال ثبت می‌کند، سپس قوانین ضرب را از پستوی ذهن بیرون کشیده و عملیات ضرب را بر آن‌ها اعمال می‌کند. پس از آن قوانین جمع به کمک محاسباتمان می‌آید و به جواب نهایی می‌رسیم. در تمام این مراحل حافظه‌ی فعال به ما کمک می‌کند که قوانینرا به یاد بیاوریم، اعداد را به خاطر بسپاریم و در نهایت محاسبه‌ی مورد نظرمان را انجام دهید.

حالا به این سوال پاسخ دهید که اگر این بخش از حافظه درست کار نکند چه خواهد شد؟ چطور می‌توان حافظه‌ی فعال را بهبود بخشید و آن را تقویت کرد؟ اگر به عنوان والد یا معلم با کودکی برخورد می‌کنیم که حافظه‌ی فعال ضعیفی دارد، چطور باید شرایط را برای یادگیری او مدیریت کنیم؟

کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال به صورت تخصصی به بیان همین مسائل به‌ظاهر ساده اما بسیار مهم می‌پردازد. این کتاب از 4 فصل تشکیل شده است و در هر فصل خود به مواردی اشاره می‌کند که به‌کمک آن‌ها می‌توان مسائل مربوط به حافظه‌ی فعال را آموخت و برای بهبود و پرورش آن تلاش کرد.

فصل اول این کتاب به مفاهیم نظری حافظه‌ی فعال می‌پردازد و با یاری گرفتن از نظرات روانشناسان و متخصصان این حوزه به تعریف این بخش از حافظه می‌پردازد. نویسندگان فصل دوم را به اجرای عملی مداخله حافظه‌ی فعال اختصاص داده‌اند و در ادامه به مسائلی مانند ترکیب کردن اصول و راهبردها، اجرای مداخله، دیدگاه معلم در رابطه با حافظه‌ی فعال و مباحثی از این دست می‌پردازند. فصل سوم کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال به اصول مداخله در حافظه فعال اختصاص یافته و در فصل چهارم راهبردهای بهسازی حافظه فعال بررسی می‌شود. از نکات مثبت و مفید این کتاب می‌توان به خلاصه مباحثی اشاره کرد که در انتهای هر فصل قرار گرفته و با خواندن آن می‌توانید یک جمع‌بندی بسیار عالی و مرور سریع بر مسائل و نکات آن داشته باشید.

کتاب پیش رو به همت انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده و منتشر شده است.

کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر به همه‌ی دانشجویان روانشناسی و روان‌پزشکی، متخصصان هوش و حافظه و همینطور معلمان و مربیان کودک و نوجوان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال می‌خوانیم

حافظه فعال یکی از سازه‌های شناختی است که تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد تحصیلی-آموزشی و رفتاری دانش‌آموزان دارد. عملکرد خوب حافظه فعال باعث می‌شود که تلاش‌های شخص در یادگیری مفاهیم و موضوعات درسی با نتیجه مثبت قرین باشد و درعین‌حال فرد در زندگی روزمره نیز با چالش‌های رفتاری کمتری مواجه می‌شود. به عنوان مثال دانش‌آموز دارای عملکرد حافظه فعال خوب می‌تواند با تلاش مناسب علاوه بر موفقیت تحصیلی و کسب نمرات و درجات خوب، در زمینه ارتباطات بین فردی، دوست‌یابی و حفظ دوستان و انجام تکالیف فردی و اجتماعی دیگر در محیط مدرسه نیز موفق عمل می‌کند. با این همه تعدادی از دانش‌آموزان هستند که به دلایل مختلف از ضعف حافظه فعال رنج می‌برند. این دسته نمی‌توانند انتظارات آموزشی و رفتاری وابسته به محیط مدرسه را فراهم کنند. در نتیجه با مشکلاتی همچون ضعف تحصیلی و مورد مواخذه قرار گرفتن توسط معلم و خانواده، ضعف اعتمادبه‌نفس، محدود شدن روابط بین فردی و از دست دادن تدریجی دوستان مواجه می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: حافظه فعال، مبانی نظری و مفاهیم
مقدمه
فصل 2: اجرای عملی مداخله حافظه فعال
مقدمه
ترکیب‌کردن اصول و راهبردها
اجرای مداخله
دیدگاه‌های معلم در مورد حافظه فعال
خلاصه فصل
فصل 3: اصول مداخله حافظه فعال
اصول مداخله حافظه فعال
شناسایی شکست‌های حافظه فعال
نظارت بر دانش‌آموزان
ارزیابی مطالبه‌های حافظه از فعالیت‌های یادگیری
کاهش بار حافظه فعال
برای تکرار آماده باشید
توصیه‌هایی برای تشویق راهبرد تکرار
استفاده از کمکی‌های حافظه
راهبردهایی که حافظه از دانش‌آموز حمایت می‌کند
مرور ذهنی را چطور در کلاس آموزش دهیم؟
خلاصه فصل
فصل 4: راهبردهای بهسازی حافظه فعال
بخش اول: راهبردهای بهسازی حافظه فعال غیرکلامی (دیداری)
بخش دوم: راهبردهای بهسازی حافظه فعال کلامی (شنیداری)
خلاصه فصل
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-2387-00-4
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال

برای دریافت کتاب دستورالعمل آموزشی-درمانی بهسازی حافظه فعال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.