معرفی و دانلود کتاب ابر حافظه: چگونه با روزی نیم ساعت تمرین، یک ابر حافظه شوید

عکس جلد کتاب ابر حافظه: چگونه با روزی نیم ساعت تمرین، یک ابر حافظه شوید
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابر حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابر حافظه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابر حافظه: چگونه با روزی نیم ساعت تمرین، یک ابر حافظه شوید

کوین ترودو در کتاب ابر حافظه راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که با بهره‌گیری از آن‌ها و به‌کاربستن‌شان در زیست روزمره‌ی خود، حافظه‌ای قوی داشته باشید. بد نیست اشاره کنیم که کتاب حاضر از آثار مهم و پرخواستار حوزه‌ی هوش و حافظه است.

درباره‌ی کتاب ابر حافظه

هنگامی‌که صحبت از حافظه می‌شود حافظه‌ی افراد به دو دسته‌ی حافظه‌ی قوی و ضعیف تقسیم می‌شوند؛ کوین ترودو (Kevin Trudeau) در کتاب ابر حافظه (Mega Memory) بر این باور است که اساساً حافظه‌ی ضعیف وجود ندارد. حافظه‌ی قوی ناشی از هوش یا ذات انسان‌ها نیست؛ بلکه همه‌ی انسان‌ها از قوای ذهنی بالقوه‌ای برخوردارند که باید با تمرین و تکنیک‌هایی آن‌ها را رشد دهند. افراد باید بتوانند حافظه‌ی خود را به کار بگیرند و به آن متکی باشند؛ حال چطور می‌شود به این مهم دست‌ یافت؟

کوین ترودو در کتاب ابر حافظه اشاره می‌کند که شما باید پتانسیل ذهن خود را آزاد و با تمرین‌های روزمره آن را قوی‌تر کنید. این کتاب راهنمایی عملی است و تمامی راهکارهایش را به‌صورت تمرین روزانه ارائه می‌کند؛ بنابراین در نظر داشته باشید که این نکات بر اساس اصول علمی و کاربردی تهیه و تنظیم شده‌اند. برای درک بهتر این مطلب شما باید تقویت حافظه‌ را مانند تمرین‌های ورزشی در نظر بگیرید؛ مهارت شما در هر رشته با تمرین روزمره افزایش می‌یابد. باید هرروز تمرین اصولی داشته باشید و به باشگاه بروید؛ با کمک این کتاب تمریناتی را جهت قوی کردن حافظه انجام دهید. باید بدانید که حافظه‌ی شما از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و این برای تمام انسان‌ها صدق می‌کند. طبق آزمایش‌های علمی ظرفیت حافظه‌ی انسان نزدیک به سه میلیون گیگابایت است؛ با توجه به چنین توانایی اعجاب‌انگیزی نمی‌توان گفت که این استعداد برای برخی بیشتر و برای برخی کمتر است بلکه شیوه‌ی استفاده از این قوا تفاوت افراد را رقم می‌زند.

کتاب ابر حافظه به شما شیوه‌ی سامان‌دهی و پردازش اطلاعات جدید را می‌آموزد؛ در واقع شیوه‌ای که بدانید هر اطلاعات را اعم از دیداری، شنیداری و به‌طورکلی حسی را در بخش مناسبی از حافظه قرار دهید تا در زمان مناسب آن را در دسترس داشته باشید. در این کتاب فرایند نظم‌دهی و ترتیب‌بخشی اساس کار است و تمرینات برای نهادینه‌ کردن این ایده به وجود آمده‌اند. کوین ترودو در کتاب ابر حافظه قصد دارد شما را با شیوه‌ی درست بایگانی اطلاعات در ذهن آشنا کند و روش سیستم مغز را به شما آموزش دهد. شما در حین مطالعه‌ی کتاب، با انجام تمرین‌ها مهارت حافظه‌ی برتر داشتن را می‌آموزید. نویسنده از شما می‌خواهد تا هر فصل را به ترتیب بخوانید و هر تمرین را در مدتی مشخص، بین بیست دقیقه تا نیم ساعت، انجام دهید؛ هنگام مطالعه متمرکز باشید و جایی مشخص را برای مطالعه در نظر بگیرید و از مصرف مسکن‌ها و همچنین غذاهای چرب قبل از شروع تمرینات بپرهیزید.

در کتاب ابر حافظه، کوین ترودو معتقد است هریک از انسان‌ها برای آن‌که بتوانند به اهدافشان دست یابند، باید دو خصیصه را درون خود پرورش دهند: تمایل به یادگیری و تمایل به تغییر. شما باید مدام در حال کنجکاوی برای یادگیری باشید؛ به دنبال راهکارهایی برای آموزش بگردید و سعی کنید راه بالا بردن آگاهی خود را بیابید. همچنین باید در برابر تغییر کردن آغوش باز داشته باشید و بتوانید از آموخته‌های خود جهت تغییر سبک زندگی و بینشتان بهره بگیرید. بسیاری تمایل به یادگیری دارند، اما به دلایل مختلفی دست از عادت‌های همیشگی خود نمی‌کشند و تغییر را نمی‌پذیرند. باید بدانید که بدون تمایل به تغییر، آموزش‌ها کاربردی نخواهند بود. به همین دلیل باید ترس از تغییر را کنار گذاشته و با شهامت با دنیای جدید روبرو شد.

نویسنده در ادامه‌ی کتابِ ابر حافظه چهار مرحله را برای رسیدن به حافظه‌ای قدرتمند در نظر می‌گیرد؛ مرحله‌ی اول ناآگاهی و ناشایستگی، دوم آگاهی و ناشایستگی، سوم آگاهی و شایستگی و مرحله‌ی چهارم ناآگاهی و شایستگی. در سطح اول زمانی است که شما نمی‌دانید که می‌شود حافظه را تقویت کرد و خود را به‌عنوان کسی که حافظه‌ای ضعیف دارد پذیرفته‌اید؛ اما هنگامی‌که شروع به مطالعه‌ی این کتاب کنید، وارد مرحله‌ی آگاهی و ناشایستگی شده‌اید. شما با دانشی روبرو شده‌اید که می‌تواند ناشایستگی شما را برطرف کند و دیگر می‌دانید که می‌شود به شایستگی رسید. مرحله‌ی سوم یعنی آگاهی و شایستگی را شما پس از یک هفته از مطالعه‌ی کتاب به دست می‌آورید. ابر حافظه در شما بیدار شده و با انجام تمرینات کتاب به توانایی‌های خود پی می‌برید. درنهایت در مرحله‌ی آخر شما دیگر به مرحله‌ای می‌رسید که دیگر نکات و تکنیک‌ها به‌صورت ناخودآگاه در شما عادت شده‌اند و بدون اینکه بدانید یا کار خاصی بکنید دارای حافظه‌ای برتر خواهید بود. کتاب ابر حافظه نوشته‌ی کوین ترودو شما را از ابتدا تا انتهای این کشف بزرگ همراهی خواهد کرد. گفتنی است این کتاب با ترجمه‌ی محمود جولایی توسط انتشارات کاپیتان عرضه شده است.

کتاب ابر حافظه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های مرتبط با هوش و حافظه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ابر حافظه: چگونه با روزی نیم ساعت تمرین، یک ابر حافظه شوید می‌خوانیم

تکنیک پیش زمینه‌سازی

تکنیک دیگری که می‌توانید استفاده کنید، ایجاد پیش زمینه است. بدین معناست که قبل از ملاقات با افراد در جلسات یا هرگونه موقعیت اجتماعی، خود را از پیش با اسامی آشنا کنید. در یک موقعیت اجتماعی یا کنفرانس، قبل از اینکه وارد آن جا شوید، چند دقیقه‌ای را به بررسی فهرست مهمان‌ها بپردازید. به میزها نگاه کنید و اسامیِ ‌روی کارت‌ها را بررسی کنید.

در دفاتر کاری نیز می‌توانید «زمینه سازی» را انجام دهید. تابلو یا چارت سازمانی را نیز بررسی کنید. به کارت‌های ویزیت روی میزها نگاه کنید. نمودارهای فروشی که بر روی دیوار قرار دارد و اسم افراد در آن‌ها است را موردتوجه قرار دهید. بخش پذیرش ممکن است دارای صندوق پستی‌هایی باشد که اسم افراد بر روی آن‌ها قرار دارد. در برخی دفاتر اسم افراد بر روی قابی نوشته‌شده و به دیوار چسبانده شده است. اگر یک قرار ملاقات دارید، از قبل اسم شخص را چند بار با خود تکرار کنید و در صورت نیاز آن را به تصویر تبدیل نمایید. با این توصیف، اگر شخص اسمش را به شما بگوید، آمادگی قبلی خواهید داشت. در تماس‌های تجاری و موقعیت‌های اجتماعی به دنبال فرصتی برای بستر سازی باشید – اگر چشمان خود را باز نگه دارید، فرصت‌ها را خواهید دید.

حتی گاهی در مهمانی‌ها و جلسات، حتی اگر هیچ فهرستی نیز وجود نداشته باشد، می‌توانید پیش زمینه سازی را انجام دهید. از شخص دیگری مثلاً از میزبان، اسم افراد را بپرسید. بدین ترتیب می‌توانید پیشاپیش اسم فرد یاافراد مورد نظر را میخکوب کنید تا هنگامی‌که ملاقات می‌نمایید و دست می‌دهید، مشکلی نداشته باشید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
بخش اول: ابر حافظه
فصل 1: روش استفاده از کتاب
قواعد اساسی روش مطالعه کتاب
شاخص آموزش پذیری
انگیزش و تکنیک
مراحل چهارگانه به سمت ابرحافظه
مرور فصل 1
فصل 2: یادگیری تکنیک تداعی تصویرسازی تجسمی
تداعی تجسمی، تصویرسازی خلاقانه
فهرست درختی
مرور فصل 2
تمرین‌های فصل 2
فصل 3: زنجیره سازی: راه‌اندازی قدرت تصاویر زنده و پویا
مرور فصل 3
تمرین‌های ذهنی فصل 3
فصل 4: تهیه فهرست پایه یا پیوند یا قلاب
حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت
فهرست بدن
مرور فصل 4
تمرین‌های فصل 4
فصل 5: استفاده از فهرست‌های پیوندی
مرور فصل 5
تمرین‌های فصل 5
فصل 6: بازی تمرکز
تقسیم کلمات به تصاویری با صدای مشابه
مرور فصل 6
تمرین‌های فصل 6
فصل 7: پیوند فهرست درختی
تکنیک پیوند به فهرست درختی
مرور فصل 7
تمرین‌های فصل 7
فصل 8: بدن شما چطور بر حافظه‌تان اثر میگذارد
ذهن شما چطور کار میکند؟
تأثیر استرس بر حافظه
تغذیه و حافظه
مرور فصل 8
فصل 9: پیوند فهرست خانه
مرور فصل 9
تمرین‌های فصل 9
فصل 10: به یادآوردن اسامی (قسمت اول)
مرور فصل 10
فصل 11: به یادآوردن اسامی (قسمت دوم)
تصویرسازی نام کوچک
تصویرسازی نام خانوادگی
مرور فصل 11: تبدیل اسامی به تصویر
تمرین‌های فصل 11
فصل 12: به یاد آوردن اسامی (قسمت سوم)
به یاد آوردن نام خانوادگی
مرور فصل 12
تمرین‌های فصل 12
فصل 13: کاربردهای روزمره ابر حافظه
کلیدهای من کجا هستند؟
به یاد آوردن آدرس‌ها
مرور فصل 13
تمرین‌های ذهنی فصل 13
فصل 14: مطالعه و ابرحافظه
مطالعه برای امتحانات مختلف
مرور فصل 14
تمرین‌های فصل 14
فصل 15: واژگان بیشتر، املا و حافظه‌ی قوی‌تر
دیکته کلمات
مرور فصل 15
تمرین‌های فصل 15
فصل 16: اعداد و ابرحافظه
ایجاد فهرست پیوند مازاد
به خاطر آوردن یک سری عدد
مرور فصل 16
تمرین‌های فصل 16
بخش 2: ابرحافظه پیشرفته
فصل 17: مقدمه و بازنگری ابرحافظه پیشرفته
مرور فصل 17
تمرین‌های فصل 17
فصل 18: صداهای آواشناختی فهرست بدن
الفبای آواشناختی
مرور فصل 18
تمرین‌های فصل 18
فصل 19: کلمات تصویری 25 – 1
کلمات تصویری 25 – 1: تمرین معکوس
مرور فصل 19
تمرین فصل 19
فصل 20: کلمات تصویری 50-26
مرور فصل 20
تمرین‌های فصل 20
فصل 21: واژگان تصویری برای اعداد 51-75
مرور فصل 21
تمرین‌های فصل 21
فصل 22: واژگان تصویری برای اعداد 76-100
مرور فصل 22
تمرین‌های فصل 22
فصل 23: صیقل انداختن قدرت تشخیص اسم
چهار قانون ملاقات مردم
راهکارهای یادآوری اسامی
تکنیک پیش زمینه سازی
مرور فصل 23
تمرین‌های فصل 23
فصل 24: به یاد آوردن اعداد طولانی
تبدیل اعداد طولانی به کلمات تصویری
شماره‌های تلفن
مرور فصل 24
تمرین‌های فصل 24
فصل 25: یادآوری‌های روزانه
از تاریخ تولدها تا نام رئیس‌جمهورها
به خاطر آوردن تولدها و سالگردها
به خاطر سپردن سرگرمی‌ها و سایر داده‌های شخصی
یادآورهای ذهنی
مرور فصل 25
تمرین‌های‌ فصل 25
فصل 26: استفاده از مخفف‌ها و به یادآوری متون مکتوب
استفاده از مخفف‌ها
به یادآوری متون مختلف
مرور فصل 26
تمرین‌های فصل 26
فصل 27: ترک عادت‌های بد و بازیابی خاطرات قدیمی
ترک عادت‌های بد
به یادآوری خاطرات گذشته
تکنیک اول
تکنیک دوم
مرور فصل 27

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابر حافظه: چگونه با روزی نیم ساعت تمرین، یک ابر حافظه شوید
نویسنده
مترجممحمود جولایی
ناشر چاپیانتشارات کاپیتان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-622-96033-7-6
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ابر حافظه

حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۷
جالبه که خود کوین ترودو در هیچ کدام از سخنرانی هاش کاغذی در دست ندارد و همه را از حفظ می‌گوید. این خود نشانه‌ای برای صحت اطلاعات موجود در کتاب می باشد. کوین معتقده که این چیزی نیست که باهاش متولد شده باشه و به ارث برده باشه، صرفا با انجام اعمالی توانایی به خاطر سپاری و هوش و حافظه‌اش را تقویت در که کردهکوین ترودو استاد برجسته این کتاب می‌گوید غیرممکن است که یک نفر بگوید حافظه بدی دارم او فقط آموزش ندیده، ترودو در این کتاب مگا مموری می‌گوید که باید یاد بگیریم چه طور مغز خود را برای یادگیری برنامه ریزی کنیم و چگونه به شیوه‌ی جدید بیاموزیم. نکته جالب توجه این است که نیم میلیون نفر با این تکنیک‌ها به حافظه‌ی بهتری دست پیدا کرده‌اند. ضمنا خود کوین در سنین پایین برچسب کسی که اختلال یادگیری دارد خورد و به او گفتند مشکل او ناتوانی در یادآوری اطلاعات است. اما او نا امید نشد و حافظه‌اش را توسعه داد روش‌های نوین حافظه را فراگرفت و موسسه حافظه را تشکیل داد کوین با این کار نشان داد که حتی اگر به کسی این برچسب را می‌زنند که کودن است و حافظه‌اش بد است با تمرین می‌تواند بهبود یابد
علیرضا دایی
۱۴۰۳/۱/۵
هرکسی که برای رشد خودش ارزشی قائل باشه باید حتما تمامیه آثار کوین رو بخونه کوین انسان بسیار عجیبیه و دانشش کلا مکتوبه و آموزش دادنش با همه‌ی افرادی که کتابی برای رشدوتوسعه فردی نوشته‌اند فرق میکنه، ساده بگم که به زبان ساده و قابل فهم برات شرح میده و خیلی پیچیدش نمیکنه داستانو. هر آموزشی که میده با تمرین و تکراره. و برای هر آموزشش نتیجه و هدف‌های کوتاه مدت قرار میده ک مخاطب خیلی سریع به نتیجه میرسه و این واقعا فوق‌العاده ست.
Fatemeh
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام دوستان من این کتاب رو خوندم و علاوه بر کتاب درباره نویسنده هم تحقیق کردم خیلی کتاب خوبی بود و برای من که تو فصل امتحانام بودن کاربرد زیادی داشت و همچنین خوندن درباره نویسنده کتاب آقای ترودو خالی از لطف نیست و داستان جذابی بود زندگی ایشون برای من
Rihanna Shiri
۱۴۰۳/۱/۱۲
یک کتاب بسیار بسیار بسیار کاربردی هست. من چند مورد از کتاب‌ها راجع به حافظه خوندم اما زیاد به نتیجه نرسیدم ولی با این کتاب خیلی خوب میتونید نتیجه بگیرید. البته واضح بودن مطالب مربوط میشه به مترجم خوبش که واقعا خیلی کارشون خوبه
امیر حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۱
سلام کتاب فوق یکی از شاهکارهای جاودان استاد افسانه‌ای کوین ترودو در زمینه تقویت حافظه است از نظر بنده بسیار عالی و کاربردی است مطالعه آنرا به همه دوستان توصیه می‌کنیم.
روژان محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ای کاش صوتی این کتاب هم منتشر میشد، کتاب‌های کوین همه بی نظیرند و خود اون یک انسان خوب و بزرگه.
امیر
۱۴۰۳/۱/۱۱
زندگی شما تغییر خواهد کرد چرا که تمامی ترفندهای بکار رفته واقعا درست هستن!
رضا
۱۴۰۲/۹/۳
این آقا نابغه است
Mohammad sadegh Salehi
۱۴۰۳/۱/۱۲
با تمرینات کتاب و ممارست میشه به موفقیت رسید و کاربردی بود
الهام زارعی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
روش‌ های خوبی برای تقویت ذهن و... دارد
رزی رزیتا
۱۴۰۳/۱/۱۰
بسیارعالی و جامع بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب ابر حافظه

برای دریافت کتاب ابر حافظه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.