معرفی و دانلود کتاب دمیان: سرگذشت جوانی امیل سینکلر

عکس جلد کتاب دمیان: سرگذشت جوانی امیل سینکلر
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دمیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دمیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دمیان: سرگذشت جوانی امیل سینکلر

کتاب دمیان کشمکش میان خوبی و بدی، ظلمت و نور، شیطان و خدا، روح و جسم و بسیاری از دوگانه‌های دیگر را به تصویر می‌کشد. هرمان هسه، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، در این کتاب سرگذشت پسربچه‌ای به نام امیل سینکلر را روایت می‌کند که با مسائل بسیاری درگیر است؛ تااینکه شخصی موسوم به ماکس دمیان وارد زندگی او می‌شود. امیل همراه با دمیان سفری به سوی تکامل و بلوغ روحی و جسمی را آغاز می‌کند.

درباره‌ی کتاب دمیان

نام شخصیت اصلی کتاب دمیان (Demian) ترکیبی است از دو نیروی متضاد: sin به معنی گناه و clair به معنای نور. امیل سینکلر، قهرمان و راوی رمان دمیان هرمان هسه (Hermann Hesse)، دائماً میان وسوسه‌های شیطانی و رسیدن به راه رستگاری اخروی در نوسان است. او برای اولین بار «شر» را با پسری به نام فرانتز کرومر می‌شناسد؛ کسی که با فهمیدن رازی درباره‌ی امیل، افسار زندگی او را به دست می‌گیرد. امیل که هیچ کاری از دستش برنمی‌آید، در آستانه‌ی ناامیدی قرار گرفته؛ اما ناگهان دستی از غیب برمی‌آید و او را نجات می‌دهد. پسری باهوش و جذاب به نام ماکس دمیان که درباره‌ی مذهب و اخلاق عقایدی جالب‌توجه دارد. دمیان که از سینکلر بزرگ‌تر است، راهنمایی معنوی او را بر عهده می‌گیرد و او را وامی‌دارد همه‌ی ارزش‌هایی را که تابه‌حال پذیرفته، زیر سؤال ببرد. دمیان از امیل می‌خواهد که دنیای امن کودکی را رها کند و پا به جهانی ناشناخته بگذارد. سینکلر آرام‌آرام دوران بلوغ را پشت سر می‌گذارد و تکامل روحی‌اش رضایت‌بخش به نظر می‌رسد؛ اما کشورش وارد جنگی فاجعه‌بار می‌شود. با این جنگ، همه‌ی ارزش‌هایی که سینکلر برای خود ساخته، همراه با رفتن دمیان به جنگ، دود می‌شود و به هوا می‌رود. آیا او از این آزمایش سربلند بیرون می‌آید؟ آیا او بدون ماکس دمیان می‌تواند مسیر تکامل روحی خود را ادامه دهد؟ آیا از پس وسوسه‌های شیطانی پرشمار برمی‌آید یا در مقابل آن‌ها تسلیم می‌شود؟

معرفی و دانلود کتاب دمیان

هرمان هسه به‌طور مشخصی در رمان دمیان و دیگر آثارش، تحت‌تأثیر فلسفه‌ی هند قرار دارد. او در این کتاب الهیات یهودی-مسیحی را در کنار تفکرات ثنویت‌گرایانه و همچنین آرای روان‌کاو مشهور، کارل گوستاو یونگ، قرار می‌دهد. هسه سال‌ها در پی حل مشکلات روان‌شناختی خود بود و در خلال جلسات روان‌کاوی بود که پی برد تقابل عقاید خودش با باورهای اخلاقی والدینش، ریشه‌ی بسیاری از بحران‌های روانی او به حساب می‌آید. شاید نوشتن کتاب دمیان برای هرمان هسه، راهی برای حل مشکل دیرینه‌اش بود. کسی که زمانی با نام مستعار سینکلر کتاب می‌نوشت.

انتشارات علمی و فرهنگی ترجمه‌ی خسرو رضایی از رمان دمیان را روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب دمیان

  • دمیان برای من ندایی بود که به من کمک کرد از جهانِ کودکی بیرون بزنم و به جهان هنر وارد شوم. (جیمز فرانکو، بازیگر آمریکایی)
  • هرمان هسه در کتاب دمیان توانسته است از عقاید و باور‌هایی پیچیده، پرتره‌ای حیرت‌انگیز و بسیار باورپذیر از جوانی بیافریند. (Kirkus Reviews)
  • رمان دمیان کتاب موردعلاقه‌ی من در دوران نوجوانی بود. سینکلر یکی از شخصیت‌هایی است که بسیار دوستش دارم؛ زیرا مانند من درون‌نگر به حساب می‌آید و اعتمادبه‌نفس کمی دارد. (میه‌کو کاواکامی، نویسنده‌ی کتاب «بهشت»)
  • هرمان هسه نویسنده‌ایست که زاویه‌ی دیدِ خاص و متفاوتش همیشه ارزشِ بررسیِ بیشتر و دقیق‌تر را دارد. (National Review).
  • کتاب دمیان بسیار زیبا نوشته شده است و جدیتی مانندِ سرزمین هرزِ تی. اس. الیوت را می‌توان در آن مشاهده کرد... دمیان اثری از یک نویسنده‌ی بزرگ است. (آبزرور)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب دمیان

در سال 1996 کارگردان ژاپنی ماساتوشی تاکِئوچی (Masatoshi Takeuchi) فیلمی بر اساس رمان دمیان به نامِ «آدمکش» (The Assassin که در لاتین‌نویسی هپبورن Ansatsu نوشته می‌شود) ساخت. در این فیلم نیز شخصیت اصلی همانند امیل سینکلر نسبت به جهان بی‌تفاوت است و یکی از دوستانش به او راهِ رسیدن به خودشناسی را نشان می‌دهد.

کتاب دمیان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خودشناسی یکی از دغدغه‌های اصلی شما در زندگی‌ است، کتاب دمیان را بخوانید.

در بخشی از کتاب دمیان: سرگذشت جوانی امیل سینکلر می‌خوانیم

نیاز به اندیشیدن به بدبختی خود و پیدا کردن چاره‌ای برای روز بعد روی دوشم سنگینی می‌کرد، اما این امر برایم غیرممکن بود. تمام شب می‌بایست خود را به هوای جدیدی که در اتاق استنشاق می‌شد، عادت می‌دادم. آونگ ساعت، کتاب مقدس، آینه، سبد گل و تابلو‌های نقاشی همه از نظرم محو می‌شدند. با قلبی منجمد ناظر جدایی آنها از خود بودم و چشم از زندگانی معصومانه و خوشبخت خود می‌پوشیدم و شاهد زندگانی دیگری می‌شدم که ریشه‌های نویی در من دوانده و حریصانه مرا به دنیای تیره پیوند می‌داد، برای نخستین بار مزه‌ی مرگ را چشیدم و مرگ تلخ است؛ زیرا مرگ، تولد و دلواپسی و وحشت رستاخیز دهشتناکی است.

سرانجام از این‌که به رختخواب رفتم خوشحال شدم. می‌بایستی قبلاً شنیدن نیایش شامگاه را که در آن یکی از سرودهای مذهبی مورد علاقه‌ی من خوانده می‌شد، تحمل کنم؛ اما من سرود نخواندم، هر زیر و بمی برایم رنجی بود. همچنین دعا نیز نمی‌خواندم و وقتی که پدرم دعای آخرین برکت را خواند: (با همه‌ی ما باش!) من خود را از این جمع پرهیزگار رانده می‌دانستم. فیض خداوندی شامل ایشان بود نه من. لرزان و کاملاً خسته و فرسوده خود را به تختخوابم کشاندم.

وقتی که در رختخوابم فرورفتم و کز کردم، باز روح مضطرب من سرگردان ایام گذشته شد و با تأثر و اندوه در پی این بود که خود را در آن بیاویزم. مادرم مانند هر شب به من شب‌بخیر گفت. قدم‌هایش هنوز در اتاق طنین‌انداز بودند. روشنایی شمع اتاقش از شکاف در دیده می‌شد، در آن موقع فکر می‌کردم حالاست که بازخواهد گشت. چیزی را حدس زده است، مرا خواهد بوسید و با ملایمت از من سؤالاتی خواهد کرد، آن وقت دیگر خواهم توانست گریه کنم؛ بغض سنگینی که گلویم را می‌فشرد، مرا رها می‌کرد و مادرم را در میان بازوانم می‌گرفتم، همه چیز را به او اعتراف می‌کردم و همه چیز روبه‌راه می‌شد و من نجات می‌یافتم و وقتی که شکاف در تاریکی فرورفت باز یک لحظه گوش دادم درحالی‌که با خود می‌گفتم باید، باید که حتماً او بازگردد.

فهرست مطالب کتاب

توضیح ناشر
مقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی نویسنده
دو دنیا
قابیل
توبه‌کاران واپسین‌ دم
بئاتریس
پرنده در تلاش رهایی خود از تخم است
کشتی‌گرفتن یعقوب
حوا
آغازِ انجام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دمیان: سرگذشت جوانی امیل سینکلر
نویسنده
مترجمخسرو رضایی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-600-121-531-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دمیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دمیان

برای دریافت کتاب دمیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.