معرفی و دانلود کتاب دنیای دل بخواهی

عکس جلد کتاب دنیای دل بخواهی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیای دل بخواهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیای دل بخواهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیای دل بخواهی

کتاب دنیای دل بخواهی نوشته‌ی دیوید بدیل داستان یک روز متفاوت، هیجان‌انگیز و پرماجرا از زندگی اَلفی را تعریف می‌کند. پسربچه‌ای که همیشه باید طبق برنامه‌ی روتین و خدشه‌ناپذیری که پدرش تعریف کرده تک‌به‌تک کارهای روزمره‌اش را انجام دهد، اما آن روز بر حسب اتفاق دیگر مجبور نیست طبق برنامه‌ی پدر عمل کند. همان‌طور که می‌شود حدس زد، اوضاع بدجوری از کنترل خارج می‌شود.

درباره‌ی کتاب دنیای دل‌ بخواهی

اَلفی مور یازده‌ساله برنامه‌ی مشخصی برای تک‌به‌تک کارهای روزانه‌اش دارد. این برنامه را پدرش وقتی مادر الفی فوت کرد برای پسرش نوشت تا بداند چه کار باید کند. برنامه‌ی الفی از لحظه‌ی بیدار شدن، مسواک زدن، صبحانه خوردن و جمع کردن میز، آماده کردن کیف و رفتن به مدرسه است و تا برگشتن از مدرسه، عصرانه، انجام تکالیف، مسواک و خوابیدن به طول می‌انجامد! این برنامه شامل خانواده و حتی پرستارش نیز می‌شود و همه باید مطابق این روتین رفتار کنند. یک شب که پدر و نامادری الفی به مهمانی رئیس پدر دعوت می‌شوند، پرستار الفی به‌دلیل کار ضروری‌ای که برایش پیش آمده، نمی‌تواند آن شب را از الفی مراقبت کند. پدر و نامادری از سر ناچاری از پرستار دیگری به نام خانم استوکس می‌خواهند که برای یک شب مراقب او باشد. این پیرزن هیچ درکی از برنامه‌ی الفی ندارد، جلوی تلویزیون می‌نشیند و از الفی می‌خواهد هر کاری دوست دارد بکند. این شروع ماجراجویی‌های الفی و البته دردسرهایی است که پیش می‌آید.

دیوید بدیل (David Baddiel) در کتاب دنیای دل‌ بخواهی (The Boy Who Could Do What He Liked) داستان کمدی جذاب و پرکششی را روایت می‌کند که مایه‌های ماجراجویی در خودش دارد. پسری که باید در چارچوب برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده باید پیش می‌رفت ولی خیلی اتفاقی برای چند ساعت دیگر هیچ محدودیتی پیش رویش نیست و هر کاری دوست داشته باشد می‌تواند انجام دهد. ماجراجویی‌های او و خانم استوکس داستان شیرین و سرگرم‌کننده‌ای خلق می‌کند که هم کودکان را می‌خنداند و هم می‌تواند درس‌هایی آموزنده برای آن‌ها به همراه داشته باشد. الفی با کمک خانم استوکس از دنیای محدودکننده‌اش بیرون می‌آید، چیزهای جدیدتری یاد می‌گیرد و از همه مهم‌تر یاد می‌گیرد که طور دیگری به دنیا نگاه کند. این کتاب برای محدوده‌ی سنی بچه‌های دبستانی نوشته شده اما برای بچه‌های بزرگ‌تر و حتی بزرگسالان هم می‌تواند جذاب باشد.

کتاب دنیای دل‌ بخواهی تصویرسازی هم دارد که کار جیم فیلد است، تصویرساز سرشناسی که چندین جایزه هم برده. کارتون‌های او علاوه بر این که به طنز داستان کمک کرده، بر جذابیت آن نیز افزوده است. این کتاب حجم زیادی ندارد و می‌توان یک‌باره و ظرف چند ساعت خواندش. به گواهِ خوانندگان، می‌توان این اثر را بارها و بارها مطالعه کرد و هر مرتبه لذت برد.

داستان دنیای دل‌ بخواهی را مریم رئیسی ترجمه کرده و نشر پرتقال به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب دنیای دل‌ بخواهی

  • بامزه، گاهی تکان‌دهنده و همیشه سرگرم‌کننده. (گاردین)
  • کتاب را دوست دارم چون خیلی ‌من را خنداند. بهترین کتابی است که از وقتی به دنیا آمده‌ام خوانده‌م! (تام، یازده‌ساله، در سایت LoveReading4Kids)
  • هیجان‌انگیز و بامزه- اصلاً نمی‌خواستم کتاب را زمین بگذارم. (دیزی، 10 ساله، در سایت LoveReading4Kids)

کتاب دنیای دل‌ بخواهی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کودکان و نوجوانان محدوده‌ی سنی 7 تا 12 سال، و همه‌ی کسانی که به داستان‌های طنز و ماجراجویی علاقه دارند توصیه می‌شود.

با دیوید بدیل بیشتر آشنا شویم

دیوید لیونل بدیل (متولد 1964) کمدین و نویسنده‌ی آمریکایی-بریتانیایی است که عموماً به خاطر کتاب پرفروشش «به یک بابا و مامان مناسب نیازمندیم» و برنامه‌ی کمدی «تجربه‌ی ماری وایتهاوس» شناخته می‌شود. بدیل در نیویورک به دنیا آمد و در کودکی به انگلستان مهاجرت کرد. در دانشگاه کمبریج زبان انگلیسی خواند و پس از اتمام تحصیلاتش به‌عنوان استندآپ کمدین حرفه‌ای در لندن مشغول به کار شد. دیوید بدیل بسیار زود معروف شد و به شبکه‌ی بی‌بی‌سی راه یافت. او سال‌هاست که در تلویزیون اجرا دارد.

او در حوزه‌ی کودک‌ونوجوان نویسنده‌ی موفقی محسوب می‌شود و کتاب‌هایش بیش از یک میلیون جلد فروش داشته‌اند. او برنده‌ی جایزه‌ی کتاب خنده‌دار برای رده‌ی سنی 9 تا 13 سال شده. کتاب «هر روز تولد» و «آدم کنترلی» کتاب‌های دیگر او هستند.

در بخشی از کتاب دنیای دل بخواهی می‌خوانیم

الفی نمی‌دانست باید چه واکنشی نشان بدهد. «آخه... شما الان باید عصرونه‌ی من رو برام بیارین. بعدش هم پونزده‌دقیقه‌ای باید بخورمش. بعد هم میز رو جمع کنم و بشقاب و لیوان و چاقو و چنگالم رو بذارم توی سینک و بهتون کمک کنم بذارینشون توی ماشین ظرف‌شویی. این کارها هم باید بین شش تا نه دقیقه طول بکشه؛ البته بستگی داره حجم غذا چقدر باشه. با توجه به اینکه سوفله‌ی بروکلی داریم، فکر نکنم زیاد وقت بگیره. بهتر؛ چون ما همین الانش هم دیرمون شده.»

خانم استوکس گفت: «بله، عزیزم. حتماً. هر کاری که دلت می‌خواد بکن.» و صدای تلویزیون را زیاد کرد.

الفی نمی‌دانست باید چه‌کار کند. این شد که بدوبدو رفت جاهای مختلف خانه؛ اول برگشت آشپزخانه، بعد رفت توی اتاقش طبقه‌ی بالا، سر راه هم توی راهرویی که می‌رفت سمت دست‌شویی مکثی کرد و بعد برگشت به اتاق نشیمن. تمام کاغذها را از روی دیوارهای مختلف جمع کرد، مرتب گذاشتشان روی هم، داد دست خانم استوکس و گفت: «خانم استوکس! این‌ها برنامه‌ی شب‌های منه. برنامه‌ی عصرونه خوردنم، برنامه‌ی جمع ‌کردن میز عصرونه، برنامه‌ی انجام دادن تکالیفم، برنامه‌ی یک کوچولو تلویزیون‌ دیدنم، برنامه‌ی حموم کردنم، برنامه‌ی مسواک ‌زدن‌ ‌شبانه‌ی‌...»

خانم استوکس گفت: «این با برنامه‌ی مسواک ‌زدن صبحگاهی خیلی فرق داره؟»

الفی از اینکه خانم استوکس داشت صدایش را می‌شنید، یک‌کم تعجب کرده بود. گفت: «اممم... نه، اتفاقاً خیلی شبیه هم هستن. خلاصه، برنامه‌ی لباس ‌عوض ‌کردن‌ ‌و ‌لباس‌خواب‌ پوشیدن و برنامه‌ی رفتن به رختخواب و خوابیدن هم هست!»

فهرست مطالب کتاب

بخش 1
فصل 1: 3:32 بعدازظهر
فصل 2: 5:30 بعدازظهر
فصل 3: 6:00 بعدازظهر
فصل 4: 6:15 بعدازظهر
فصل 5: 6:35 بعدازظهر
فصل 6: 6:49 بعدازظهر
میان‌پرده
بخش 2
توقف زمان: 6:49 بعدازظهر
عصرانه خوردن: 6:49 بعدازظهر
جمع کردن میز عصرانه: 6:49 بعدازظهر
انجام دادن تکالیف: 6:49 بعدازظهر
یک کوچولو ‌تلویزیون دیدن: 6:49 بعدازظهر
حمام کردن: 6:49 بعدازظهر
مسواک زدن شبانه: 6:49 بعدازظهر
لباس عوض کردن و لباس‌خواب پوشیدن‌: 6:49 بعدازظهر
رفتن به رختخواب و خوابیدن: 6:49 بعدازظهر
بخش 3
فصل 7: 10:25 شب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیای دل بخواهی
نویسنده
مترجممریم رئیسی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-462-768-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دنیای دل بخواهی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دنیای دل بخواهی

برای دریافت کتاب دنیای دل بخواهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.