معرفی و دانلود کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟

عکس جلد کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟

استیون جانسون در کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ به‌ سراغ مفهوم «تصمیم‌گیری» رفته و تلاش می‌کند تا آن را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار دهد. او ابزارهایی ذهنی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد تا آن‌ها از طریق به‌کاربستن این بینش‌ها و سنجشگری واقعیت، قادر شوند از پس تصمیمات مهم زندگی خود به خوبی برآیند. این شما و این راهنمایی عملی برای درک ساز و کار تصمیم‌گیری و شیوه‌ی مواجهه با مسائل مهم زندگی.

درباره‌ی کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟

استیون جانسون (Steven Johnson) در کتابی که اکنون پیش روی شماست، به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان از عهده‌ی سخت‌ترین تصمیمات زندگی (که از قضا اغلب مهم‌ترین آن هستند)، برآییم. به‌عبارت دقیق‌تر، در کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ (Farsighted) یاد می‌گیریم تصمیماتی که نقشی پررنگ در رقم زدن سرنوشت ما دارند را به درستی اتخاذ کنیم. نویسنده در اثر حاضر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به مخاطبان خویش کمک کند تصمیمات قاطعانه بگیرند و از بی‌‌تصمیمی پرهیز کنند.

تصور کنید قرار است به سینما بروید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید میان دو فیلمی که هم‌زمان در حال اکرانند، کدام را انتخاب و تماشا کنید. یا احتمالاً می‌توانید زمانی را به یاد بیاورید که در رستوران نشسته‌ بودید و نمی‌دانستید کدام غذا یا نوشیدنی را سفارش دهید. تو گویی زندگی همه‌ی ما انسان‌ها مملوء از همین تصمیمات به‌ظاهر ساده‌ای است که هر روز و هر لحظه با آن‌ها سروکار داریم. چاره‌ای نیست، ما ناگزیر از انتخاب کردن و تصمیم گرفتن هستیم. اما مسأله‌ی مهم این‌جاست که احتمالاً پشیمانی از انتخاب یک فیلم یا خوردن یک غذا، بهای گزافی برایمان به همراه ندارد، اما هنگامی که مجبور می‌شویم ضروری‌ترین تصمیمات زندگی‌مان را اتخاذ کنیم، چه؟ با پشیمانی حاصل از تصمیمات اشتباه چه می‌توان کرد؟ چطور می‌شود با اضطراب ناشی از تصمیم‌گیری مواجه شد؟

معرفی و دانلود کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟

بسیاری از ما تاب تصمیم‌گیری‌های بزرگ را نداریم. این در حالی است که قسمتی مهم از زندگی هر کدام از ما را تصمیماتمان شکل می‌دهند. به‌عنوان مثال، تصمیم برای فرزندآوری، انتخاب یا تغییر رشته، مهاجرت یا زندگی کردن در وطن، ماندن در یک رابطه‌ی عاطفی یا تصمیم به جدایی. در همه‌ی موارد بیان‌ شده و بسیاری امور دیگر، ما درنهایت چاره‌ای نداریم جز این که انتخاب کنیم، اما تصمیم‌گیری همیشه ساده نیست. برای بسیاری از ما تصمیم‌گرفتن چنان سخت می‌نماید که مدام به انکار آن‌ می‌پردازیم و یا تلاش می‌کنیم تصمیم‌گیری را به تعویق بیندازیم. گاهی به انتظار می‌نشینیم تا اتفاقات خود رخ دهند و از این طریق، از زیر بار انتخاب کردن شانه خالی کنیم. گاهی هم تصمیمات عجولانه‌ای اتخاذ می‌کنیم و کارهای حساب‌نشده‌ای از ما سر می‌زند! اما چاره چیست؟ کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ پاسخی به همین پرسش است.

استیون جانسون همچنین به توضیح این موضوع می‌پردازد که ما انسان‌ها، بر خلاف آنچه که پیش‌تر تصور می‌شد، موجوداتی تماماً عقلانی نیستیم. به‌عبارت روشن‌تر، قرار نیست همیشه تصمیمات صحیح و آگاهانه‌ای بگیریم. چه‌بسا در بسیاری از مواقع ما از منطقِ پشتِ انتخاب‌هامان هیچ اطلاعی نداریم. نمی‌دانیم چرا در رابطه‌ای می‌مانیم که برای ما هزینه‌های فراوانی دارد، چرا به خرده‌فرمایش‌های رئیس بدخلقمان تن می‌دهیم و یا نمی‌دانیم چرا چنین رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کرده‌ایم! نویسنده در این کتاب اثربخش به ما فرایند‌ی را آموزش می‌دهد که از طریق به‌کار گرفتن آن بتوانیم تا حدّ امکان تصمیمی مناسب اتخاذ کنیم و کمتر ناکام شویم. همچنین، استیون جانسون به معرفی عواملی می‌پردازد که در تصمیمات ما دخیل هستند و از این طریق ابزارهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم چشم‌انداز روشن‌تری از تصمیمات خود بیابیم.

همچنین با مطالعه‌ی کتاب دوراندیشی قادر می‌شویم بار هزینه‌های گزاف تصمیمات اشتباه گذشته را بر شانه‌هایمان تحمل کنیم و خود را به‌خاطر اشتباهاتمان و عواقب بعضاً جبران‌ناپذیر آن ببخشیم. استیون جانسون یادآوری می‌کند که «درس گرفتن از اشتباهات گذشته» سخنی کلیشه‌ای نیست، بلکه در زندگی عملی چیزی بیش از یک جمله‌ی مثبت‌نگرانه است و واقعاً قابلیت اجرا کردن دارد.

گفتنی است این کتاب اولین بار به سال 2018 منتشر و با استقبال گسترده‌ی مخاطبان و منتقدان مواجه شد. لازم به ذکر است کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ را نجمه رمضانی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات ترجمان علوم انسانی آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟

  • کتابی فوق‌العاده... روی هم رفته اثری بینش‌بخش است. (Brain Pickings)

  • دانش بی‌حد و حصر آقای استیون جانسون می‌تواند شما را انگشت به دهان بگذارد! (وال استریت ژورنال)

  • کتاب تازه‌ی استیون جانسون اثری‌ است درخشان، چندوجهی و مملوء از داستان. (نقد کتاب وب‌سایت Kirkus)

  • کتاب دوراندیشی از جمله‌ کتاب‌های ناب و کمیابی است که می‌توان گفت با زندگی روزمره‌ی اغلب افراد مطابقت کامل دارد. (پابلیشرز ویکلی بُوک ریویو)

  • استیون جانسون یک داستان‌گوی درجه یک است و کتاب دوراندیشی اثری است هیجان‌انگیز درباره‌ی این موضوع که ما چگونه تصمیماتی دشوار و بلند مدت اتخاذ می‌کنیم. (نیویورک تایمز ریویو)

  • استیون جانسون در جایگاه مناسبی برای کاوش در خصوص دوراهی‌های دشوار تصمیم‌گیری قرار دارد. او به این منظور مثال‌های زیبا و به‌جایی از برنامه‌ریزی شهری قرن هفدهم گرفته تا هوش مصنوعی ارائه می‌کند. (مجله‌ی فایننشال تایمز)

  • استیون جانسون متفکری عمیق و داستان‌نویسی بااستعداد است. از این روی، فردی‌ست مناسب برای پرداختن به موضوع تصمیم‌گیری. زمانی که او تصمیمات غیرممکن و دشوار را در کتابش تجزیه و تحلیل می‌کند، در بهترین حالت خود قرار دارد. فکر می‌کنم که حق به دست استیون جانسون در کتاب دوراندیشی باشد! (تایمز)

کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی از کتاب دوراندیشی لذت و بهره خواهند برد. همچنین اگر در برهه‌ای از زندگی قرار دارید که لازم است با مسأله‌ای مهم مواجه شوید و تصمیمی اساسی اتخاذ کنید، پیشنهاد می‌کنیم از کتاب حاضر غافل نشوید، چرا که به شما کمک فراوانی در این زمینه خواهد کرد.

با استیون جانسون بیشتر آشنا شویم

استیون برلین جانسون در ششم ژوئن سال 1968 متولد شد. او نویسنده‌ی پرفروش سیزده کتاب است و اغلب آثارش جوایز و افتخاراتی را برای او به ارمغان آورده‌اند و یا در لیست پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های ایده‌های خوب از کجا می‌آیند (Where Good Ideas Come From)، نقشه‌ی ارواح (The Ghost Map) و زندگی اضافی (Extra Life) اشاره کرد.

استیون جانسون مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه برون دریافت کرد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه کلمبیا به تحصیل در رشته‌ی ادبیات انگلیسی پرداخت. جالب است بدانید او میزبانِ دو پادکست پرطرفدار با نام‌های «چطور به اینجا رسیدیم (How We Got To Now)» و «نوآوری‌های آمریکایی (American Innovations)» نیز می‌باشد.

در بخشی از کتاب دوراندیشی می‌خوانیم

وقتی دست به انتخاب‌های دشوار می‌زنیم، تلویحاً روند رویدادهای آینده را پیش‌بینی می‌کنیم. وقتی تصمیم می‌گیریم در حوالی شهری در حال توسعه پارکی بسازیم، پیش‌بینی ما این است که پارک به‌طور منظم بازدیدکنندگانی را به آنجا جذب می‌کند، خود شهر آن‌قدر توسعه می‌یابد که در سال‌های آینده پارک را هم در دل خود جای می‌دهد، در بلندمدت با کاهش روزافزون فضای سبز ثابت خواهد شد تبدیل فضای باز به مکان‌های تجاری برای شهر جز ضرر چیزی ندارد.

هیچ‌کدام از این نتایج از قبل تعیین نمی‌شوند. همه پیش‌بینی هستند، پیش‌بینی‌هایی با یک حاشیه خطای معنادار. درنتیجه، وقتی می‌بینیم دیگر روش‌های پیش‌بینی -‌مثلاً در حوزه پزشکی یا هواشناسی‌- گام یا تغییری مثبت به‌سمت دقت بیشتر داشته‌اند، باید به آن‌ها توجه کنیم.

روباه‌ها و خارپشت‌های تتلاک را در نظر بیاورید. این حقیقت که پیش‌بینی‌کنندگان اجتماعی به‌سبب برخورداری از مجموعه علایق متنوع -‌و پذیرابودن در برابر تجربه جدید- بهتر عمل می‌کردند درسی به ما می‌آموزد که می‌توان آن را مستقیم در قلمرو انتخاب‌های شخصی اعمال کرد.

در مطالعه تتلاک، رویکرد باریک‌باند نه‌تنها شما را از شامپانزه دارت‌انداز متمایز نمی‌کرد، بلکه باعث می‌شد بدتر از او عمل کنید. این نیز خود درس ارزشمند دیگری برای ماست: در انتخاب‌های دشوار بیش از آنچه باید بر تمرکزِ تمام‌وکمال تأکید می‌شود این سه پیش‌بینی -‌پیش‌بینی‌های پزشکی آزمون‌های تصادفی کنترل‌شده، پیش‌بینی‌های هواشناسی پیش‌بینی‌کنندگان وضع آب‌وهوا و پیش‌بینی‌های اجتماعی آینده‌شناسان و صاحب‌نظران‌- را سه بیمار در نظر بگیرید.

این سه دچار نوعی کوته‌بینی مزمن‌اند که مانع تصور دقیق رویدادهای آینده است.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
پیشگفتار
[1] نقشه برداری
[2] پیش بینی
[3] تصمیم گیری
[4] انتخاب جهانی
[5] انتخاب فردی
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟
نویسنده
مترجمنجمه رمضانی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-622-5734-00-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۴/۱۹
بحث دوراندیشی و آینده پژوهی از شاخه‌های جدید و نوین این عصر است که تمایلات و گردش ذهن یا به قولی سیالی ذهن از ابزارهای آن نیز می‌تواند باشد.
کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهمترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ برای من در ابتدای خواندن این کتاب، کششی ایجاد نکرد و برخی اوقات فکر می‌کردم چجوری این موضوعات
را به خودشناسی و توسعه فردی، نویسنده، استیون جانسون، می‌خواهد مرتبط کند؟! اما، با هر قدرت و توانی که بود؟! خواندمش.
به فصل‌های آخر که رسیدم، استیون جانسون، از رازهای خواندن رمان و کتابهای داستان پرده بر می‌دارد و این رمزگشایی از نظر من می‌تواند شالوده اصلی کتاب باشد و راز اینکه افراد رمان خوان یا داستان خوان‌ها، چجوری در روابط اجتماعی و تحلیل داده‌های زندگی بهتر عمل می‌کنند.
میدل مارچ، در این کتاب برایم تشریح شد و به روند کمی غیرعادی روابط اجتماعی در این کتاب که پرداخته شده است، روند دیگری از روابط انسانی را پیش رویم آورد و من را هوشیارتر نیز کرد.
joziazkol
۱۴۰۲/۴/۲۹
خب همونطور که مشخصه درمورد تصمیم گیری هست! اما بنظرم ویژگی اصلی این کتاب که داستان‌ها و شواهد و ماجراهای تاریخی زیادی هست که شرح میده، که از نظر من یه ایراد و ضعف هست.. این کتابو تبدیل کرده به چیزی که انگار فقط ایستاده و اتفاقات جهان رو تماشا میکنه تا اینکه بیشتر بخاد ابزار و دانش و راه کاری به ما بده تا تصمیمات بهتری بگیریم.. واسه همین تردید دارم که مطالب کتاب بتونه به اندازه عنوان کتاب بزرگ و مهم باشن.
T Y
۱۴۰۲/۱/۱۲
برای من که کمی در تصمیم گیریهای عجولانه عمل میکنم راهگشا بود. تعجب میکنم دوستانی که کتاب‌های روانشناسی علاقه ندارن چرا این کتاب‌ها رو می‌خونن. در حالی که می‌تونن کتاب‌های مورد علاقه خودشونو انتخاب کنین تا بتونن لذت بیشتری از بحث ببرن.
برای من جالب و قابل تامل بود. این کتاب کمک میکنه تا کمی تردید رو چاشنی تصمیمات مهمت کنی و بهتر تصمیم بگیری
Mostafa Arshad Ebi
۱۴۰۲/۱/۱۱
در دور اندیشی مفهوم تصمیم گیری را مورد بررسی قرار می‌دهد چه در سطح فردی و چه جمعی و به شکلی مجاب کننده استدلال می‌کند که اتخاذ تصمیم نباید به شکل شهودی بلکه باید به صورت آگاهانه، منطقی و حتی علمی انجام پذیرد. نویسنده اعتقاد دارد که انسان خردمند باید از «نقشه کامل» تمام گزینه‌های در دسترس، آگاهی داشته باشد و مدل‌هایی ذهنی را از پیامدهای مختلف—چه برای خودش و چه دیگران—شکل دهد.
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۲/۱۳
ایکاش خانم رمضانی که قلم خوبی دارند از کتاب الگوبرداری می‌کردند و در سطح کشور خودمان تحقیق و کتاب می‌نوشتند. و به علت فرونشست زمین، خشک شدن دریاچه‌ها، خشک شدن طبیعت سبز، کثیف شدن آب رودخانه‌ها، کم شدن روزی صیادان و شور شدن آب پشت سد و خشک شدن مزارع کشاورزی اشاره می‌کردند. که تماما به علت عدم دوراندیشی اتفاق افتاده و می‌افتد.
مینو رحمتی
۱۴۰۲/۲/۲۵
کتاب مناسبی جهت تصمیم گیری اصولی هستش مختصرا میگه که آینده شما و جهان به تصمیمات خودتون و مسئولین بستگی داره اینکه شما و یا جهان در یک دهه چه سرنوشتی خواهید داشت به تصمیم شما ربط داره، کتاب مفیدی هست تنها یک مسئله که برای من‌ی مقدار خوندن کتاب خسته کننده بود بخاطر پراکندگی مطالب و استفاده از مثال‌های بیش از حد
Sim Sim
۱۴۰۲/۱/۱۳
بنظرم نویسنده برای اینکه عواقب یک تصمیم رو به خوبی نشون بده، انقدر به دل جزییات مثالهاش وارد شده چون در حقیقت هم همینطوره هر تصمیم روی مجموعه‌ای از افراد و مکانها و شرایط تاثیرگذار خواهد بود، چه تاثیرگذرا چه تاثیر طولانی مدت.
اگر آدمی هستین که جزییات وقایع براتون مهمه خوندن این کتاب رو بهتون توصیه میکنم.
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۲/۱/۱۱
نمیگم بده ولی انقدداستان ومطالب آورده که نکته‌های کاربردی بینشون گمه وتوخودت بایدبگردی پیداشون کنی به نظرم نیازی نیست لزوماهرموردی که میگه روبرداره بلافاصله بعدش یه مثال بالابلندبیاره نتونستم کامل بخونمش ولی تاهمین جائی که خوندم منصرف شدم عمیقا، اگه تواین حوزه نیازبه کمک داشته باشین به نظرم کتابای بهتری هم هستن.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۴
در این کتاب گفته می‌شود که چگونه می‌توان از عهده‌ی سخت‌ترین تصمیمات زندگی، برآییم. به‌عبارتی یاد می‌گیریم تصمیماتی که نقشی پررنگ در رقم زدن سرنوشت ما دارند را به درستی اتخاذ کنیم. نویسنده تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به مخاطبان خویش کمک کند تصمیمات قاطعانه بگیرند و از بی‌تصمیمی پرهیز کنند.
مهدی بحرکانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
در باب این کتاب
قبل از هر چیز باید بگم که سبک اون به علت داستان‌های متعدد و جذاب و مهارت نویسنده اصلا خسته کننده نیست.
نکته بعد در مورد این کتاب اینه که کتاب برای کسانی مفیده که حداقل آشنایی رو با موضوع داشته باشن و بتونن تک تک جملات رو آنالیز کنند وگرنه کتاب برا بقیه فقط یک سری داستان خواهد بود.
amb bbz
۱۴۰۳/۱/۲
مخصوص آدمایی که ادعای زرنگیی دارن نشون داده چطور روئسای جمهور و ازین پست و مقام دارا تصمیم گیری هایی در حد برسی کردن یک شامپانزه گرفتن بعلاو ی اون عنوان خطاهای شناختی تو تصمیم گیری و مثال هاشو آورده خیلی مفصل توضیح داده فقط و برای گرفتن نکته شاید لازم نباشه کل کتابو بخونین
Nouri
۱۴۰۲/۲/۱
کتاب با آوردن مثال‌هایی موضوع تصمیم گیری را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند و این نقطه قوت کتاب حاضر است. اما در برخی قسمت‌ها متن کتاب مبهم بوده و مخاطب را از مطالعه دلسرد می‌کند. اگر متن منسجم و سلیس بود و برخی جاها تکرار مکررات نبود، قطعا نتیجه بهتری حاصل می‌شد.
ماه چهره
۱۴۰۲/۱/۱۵
گاهی تصمیمات به ظاهر ساده در زندگی روزمره هم به نظر ما سخت میان چه برسه به تصمیمات مهم زندگی که باید فکر کرد و عاقلانه تصمیم گرفت. این کتاب برای من واقعا موثر بود و تونست کمی از وسواس فکری من در مورد تصمیمات کم کنه و در عین حال بتونم بهترین تصمیم رو بگیرم...
حانیه
۱۴۰۲/۲/۲۰
اینکه فرد بتونه و مهارت این رو داشته باشه چشم انداز و آینده اهدافش رو ببینه، طبیعتا خیلی نسبت به دیگر افراد در مسیر پیشرفت راحت تر هست، این کتاب دقیقا فرد رو برای بررسی اهداف و تصمیم گیری درست راهنمایی میکنه، پیشنهاد میشه مطالعه کنید.
طلوع وحیدی
۱۴۰۲/۱/۱۳
کتاب خوبیه و باید هرکسی یکبار بخونش چون مبحث تصمیم گیری و اینکه چگونگی آن و اثرات مثبت و منفی که آن در زندگی در کوتاه مدت و بلند مدت می‌گذارد را بررسی کرده و نشان داده و چون با مثال‌های فراوان است خوب آنرا تفهیم به خواننده میکند
مشاهده همه نظرات 77

راهنمای مطالعه کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟

برای دریافت کتاب دوراندیشی: چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.