معرفی و دانلود خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب: تاریخ طبیعی اختراع و نوآوری

عکس جلد خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب: تاریخ طبیعی اختراع و نوآوری
قیمت:
6000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب: تاریخ طبیعی اختراع و نوآوری

استیون جانسون در خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب، با مطرح کردن هفت الگو این موضوع را توضیح می‌دهد که ایده‌های خوب از کجا نشئت می‌گیرند. او در این میکروکتاب تحسین‌شده، تلاش می‌کند نشان دهد که نوآوری فرآیندی شبیه تکامل است و در طول زمان، با کمک اشتباهات، تصادفات و ارتباطات اتفاق می‌افتد.

درباره‌ی خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب

استیون جانسون (Steven Johnson) مؤلفی است که به تکنولوژی، آینده و تاریخ علم علاقه‌ی زیادی دارد. او چندین کتاب در این زمینه نوشته و یک سریال مستند تلویزیونی در شش‌ قسمت هم براساس یکی از همین کتاب‌هایش تولید کرده. جانسون سعی دارد مفاهیم علمی را به‌صورت عامه‌پسند و قابل‌فهم برای عموم ارائه دهد و همین باعث شده آثارش بسیار پرفروش باشند. یکی از مهم‌ترین آثار او، خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب (Where Good Ideas Come From) به شمار می‌رود که سیری در تاریخ علم و نوآوری‌های بشر است. او در این میکروکتاب سعی می‌کند راز ایده‌های خوب و موفق را پیدا کرده و توضیح دهد که چطور این‌ ایده‌ها به اتفاقاتی درخشان و تأثیرگذار تبدیل‌ شده‌اند.

استیون جانسون در میکروبوک کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب به هفت الگویی که پشت نوآوری‌های بزرگ بوده اشاره می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که فرایند نوآوری بسیار تدریجی و کند است و شبیه به پروسه‌ی تکامل اتفاق می‌افتد. از مهم‌ترین نکاتی که جانسون به آن اعتقاد دارد این است که خیلی از ابداعات جدید بر بستر ابداعات قبلی شکل‌ گرفته‌اند؛ یعنی به‌نوعی از تجربیات گذشته استفاده کرده‌اند تا محصولی نو بسازند. و بعد همین محصول سکو (پلتفرمی) برای ابتکار دیگر خواهد شد. نکته‌ی دیگری که نویسنده به آن پی می‌برد عنصر ارتباط و شانس است. حضور در کنار افراد خلاق و حرفه‌ای و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها با یکدیگر می‌تواند باعث شکل‌گیری ایده‌های جدیدتر و بهتر شود. هرچقدر بیشتر با افرادی در ارتباط باشید که به‌نحوی با حوزه‌ی مورد نظرتان سروکار دارند، احتمال اینکه گره‌های ذهنی‌تان باز شود، خیلی بیشتر خواهد بود. از مهم‌ترین بخش‌های این میکروبوک جایی است که به نقش اشتباه در ابداعات بزرگ تاریخ اشاره می‌کند، مثل کشف پنی‌سیلین. به نظر جانسون اشتباهات غیرقابل توضیح مجبورمان می‌کنند مفروضات را رها کنیم و به دنبال استراتژی‌های جدیدتری برویم.

خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب با استقبال مخاطبان مواجه شد و مناقشات بسیاری را به دنبال داشت. برخی منتقدان شیوه‌ی استیون جانسون در بررسی موضوع و مرور تاریخی او را ستودند. این میکروکتاب را حمیده رستمی ترجمه کرده و نشر لیوسا به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های میکرو

مجموعه‌ کتاب‌های میکرو نشر لیوسا، چیکده‌ی مختصر و مفید کتاب‌های مطرح حوزه‌های مدیریت، رهبری، موفقیت و خودیاری هستند. این میکروبوک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساختار مطالب و محتوای اساسی کتاب‌های اصلی حفظ‌ شود و خواننده بتواند آن‌ها را در کمتر از یک ساعت مطالعه کند.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب

  • کتابی درخشان، منسجم و ارزشمند. آقای جانسون که با تاریخ علم آشناست، قصه‌گویی درجه‌یک است. (نیویورک‌تایمز)
  • نوشته‌ای هوشمندانه، سرگرم‌کننده و خوش‌خوان بدون اینکه حقیقتی را پنهان کند. (لس‌آنجلس تایمز)
  • گردشی معمایی و جادویی در میان تاریخ و معماری خلاقیت. (روزنامه‌ی اورگونین)
  • یک دور تند در فضاهای بزرگ، کوچک، ذهنی، فیزیکی و... . (بوستون گلوب)

خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ علم علاقه دارید و می‌خواهید بدانید مهمترین ابداعات و اختراعات بشر چطور شکل گرفته، مطالعه‌ی این میکروبوک می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

با استیون جانسون بیشتر آشنا شویم

استیون برلین جانسون (متولد 1968) نظریه‌پرداز حوزه‌ی رسانه و نویسنده است. او بیشتر به خاطر کتاب‌های علمی عامه‌پسندش شناخته می‌شود که ترکیبی از علوم، تکنولوژی و تجربیات شخصی هستند. او تاکنون 12 کتاب نوشته که چند مورد از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرارگرفته‌اند.

استیون جانسون مکرراً برای نشریات مختلفی مانند نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال و تایمز، در مورد مسائل علمی و فناوری مقاله می‌نویسد. او همچنین سریالی مستند برای شبکه‌ی بی‌بی‌سی تهیه کرده است. استیون جانسون به سبب مقالات و کتاب‌هایش به‌عنوان نامزد و برنده‌ی چندین جایزه شناخته شده.

در بخشی از خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب می‌خوانیم

اشتباه و خطا هم در تکامل حیات رخ می‌دهد و هم در بدعتِ ایده‌های عالی و بزرگ، و همیشه هم بد نیست. تولید‌مثل طبیعی را در نظر بگیر؛ ژن‌ها از طریق پدرومادر به فرزندان منتقل می‌شوند و اطلاعات و دستورالعمل‌های مربوط به طرز رشد و شکل‌گیری اندام بچه را در خود دارند. اگر گهگاه جهش‌ها و تغییراتی صورت نمی‌گرفت، یعنی خطاهایی تصادفی در آن دستورالعمل‌ها حادث نمی‌شد، تکامل مدت‌های مدیدی بود که عملاً متوقف شده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب: تاریخ طبیعی اختراع و نوآوری
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات23
زبانفارسی
شابک978-600-340-315-4
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت، خلاصه کتاب تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب

نصیری
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
یک کتاب مختصر و مفید که چند فایده مهم دارد از جمله اینکه:
۱_ کمال گرایی را در خواننده کاهش میدهد ۲_ به خوانده این شهامت رو میده که به افکار و ایده‌های شخصی خودش ارزش قائل بشه و اون رو دنبال کنه هر چند در ذهن خودش غیرممکن یا بی ارزش تلقی میکنه.
۳_ خواننده اگر آموزگار باشه میتونه به نظریات و افکار شاگردانش اهمیت بده و اونا رو برای کشف و اختراع تحسین و ترغیب کنه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب

برای دریافت خلاصه کتاب خاستگاه ایده‌ها و اندیشه‌های ناب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.