معرفی و دانلود کتاب دوست ندارم بخوابم!

عکس جلد کتاب دوست ندارم بخوابم!
قیمت:
۱۷,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوست ندارم بخوابم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوست ندارم بخوابم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوست ندارم بخوابم!

دیو پتی در کتاب دوست ندارم بخوابم! ماجرای قورباغه‌ای را برایتان تعریف می‌کند که برای فصل زمستان نقشه‌های زیادی دارد. اما یک روز جغد به او می‌گوید که خبری از خوش‌گذرانی نیست و او مثل قورباغه‌های دیگر در این فصل به خواب زمستانی خواهد رفت. باید دید قورباغه می‌تواند با این واقعیت کنار بیاید و در این میان جغد و دوستانش چه کمکی می‌توانند به او بکنند. این کتاب کمیک و مصور به کودکان یاد می‌دهد ویژگی‌های ذاتی خود را بپذیرند.

درباره‌ی کتاب دوست ندارم بخوابم!

آمدن فصل زمستان، قورباغه‌ی این داستان را حسابی هیجان‌زده کرده است. او برای این این فصل برنامه‌های زیادی دارد و می‌خواهد برف‌بازی کند، کنار گرمای آتش بنشیند و زیر لحاف استراحت کند، اما وقتی جغد دانا به او می‌گوید که قورباغه‌ها درست مثل خرس‌ها به خواب زمستانی می‌روند، تمام خیالاتش نقشِ بر آب می‌شود. در کتاب دوست ندارم بخوابم! (I dont want to go to sleep) خواهید دید سرانجام قورباغه برای مشکلش چه راه حلی پیدا می‌کند.

قورباغه باید برای جغد توضیح بدهد که چرا نمی‌خواهد به خواب زمستانی برود. او واقعاً راضی نیست به همین راحتی موضوع را بپذیرد، مگر اینکه شرایطی که دلش می‌خواهد برای خواب زمستانی‌اش فراهم شود. برای دانستن این شرایط ویژه بهتر است باقی داستان را از زبان دیو پتی (Dev Petty) بخوانید.

این داستان لحنی طنزآمیز دارد و تصاویر جذاب آن می‌تواند حس شخصیت‌های اصلی را به کودکان منتقل کند. به‌علاوه متن کوتاه و فضای فانتزی داستان، آن را به اثری مناسب برای بلندخوانی و مطالعه‌ی گروهی کودکان تبدیل کرده است.

خواندن این کتاب به کودکان کمک می‌کند پذیرش ویژگی‌های شخصیتی خود را یاد بگیرند و با ارتباط سالم و صمیمانه با گروه دوستانشان از حس همدلی و همیاری آن‌ها بهره ببرند.

گفتنی‌ست احمد تصویری این اثر را به‌عنوان یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی «I Don't Want to Be a Frog» ترجمه کرده است. همچنین تصویرگری کتاب حاضر برعهده‌ی مایک بولت بوده که در جلدهای دیگر این مجموعه نیز با دیو پتی همکاری داشته است.

کتاب دوست ندارم بخوابم! از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده و در دسترس کودکان علاقه‌مند به کتاب‌های تصویری و والدین و مربیان آن‌ها قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب دوست ندارم بخوابم!

  • می‌توانید کتاب دوست ندارم بخوابم! را با صدای بلند بخوانید. خواندنش برایتان سرگرم‌کننده خواهد بود. (کِرکوس)

  • شخصیت‌های حیوانی جسور صفحات کتاب را پر کرده‌اند و دیالوگ‌ها به شیوه‌ی داستان‌سرایی دیو پتی تازگی و طراوت بخشیده است. (ناشران هفتگی)

  • در کتاب دوست ندارم بخوابم! دیالوگ‌هایی بی‌نظیر و ایده‌آل با تلفیقی از ویژگی‌های درام دیده می‌شود. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب دوست ندارم بخوابم! مناسب چه کسانی است؟

کودکان 3 تا 8 سال که به کتاب‌های تصویری سرگرم‌کننده و درعین‌حال آموزنده علاقه دارند، می‌توانند همراه با والدین یا مربی خود از خواندن کتاب دوست ندارم بخوابم! لذت ببرند. همچنین این داستان کودکان را با ویژگی‌های جسمی حیوانات آشنا می‌کند و مفهوم پذیرش را به آن‌ها می‌آموزد.

با دیو پتی بیشتر آشنا شویم

دیو پتی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی علوم سیاسی از دانشگاه کالیفرنیای سانتاکروز است، اما گاهی به عنوان سرپرست جلوه‌های ویژه در فیلم‌های سینمایی نیز فعالیت کرده است. سه‌گانه‌ی ماتریکس و ده‌ها فیلم سینمایی دیگر از آثاری‌ست که او سرپرست جلوه‌های ویژه‌ی آن‌ها بوده. دیو پس از بچه‌دار شدن از دنیای سینما کنار رفت؛ اما هنوز طراحی می‌کند، نقاشی می‌کشد و به تدریس می‌پردازد. او در برکلی کالیفرنیا به دنیا آمده و همان‌جا بزرگ شده و این روزها در همان نزدیکی، در شهری به نام آلبانی در ایالت نیویورک، به‌همراه همسر و دخترانش زندگی می‌کند. از دیگر آثار او باید به کتاب‌های «دو تا دوست خمیری»، «حوصله‌ام سر رفته!» و «من نمی‌خواهم قورباغه باشم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دوست ندارم بخوابم! می‌خوانیم

- دلم می‌خواهد مثل پیشی کنار آتش لم بدهم
- نمی‌توانی.
- چرا؟ قورباغه‌ها که گرما را دوست دارند.
- اما اگر نزدیک آتش جزغاله بشوی چی؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوست ندارم بخوابم!
نویسنده
مترجماحمد تصویری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-989096-5
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوست ندارم بخوابم!

ملیکا نوری
۱۴۰۲/۱۰/۷
کتاب جالبی بود تصویرهای بسیار بامزه و زیبایی داشت و کلمات مناسب کودکان داشت که بگونه‌ی طنز گفته شده من برای کودکانم خواندم و آن‌ها بسیار لذت بردند
سارا حسینی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
این کتاب بیان میکنه که قورباغه‌ها در زمستان کجا به خواب زمستونی میرن
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب دوست ندارم بخوابم!

برای دریافت کتاب دوست ندارم بخوابم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.