معرفی و دانلود کتاب دوشیزه زیبای روس

عکس جلد کتاب دوشیزه زیبای روس
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوشیزه زیبای روس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوشیزه زیبای روس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوشیزه زیبای روس

کتاب دوشیزه زیبای روس، داستانی است با روایتی خلاقانه و مخاطب‌پسند. ماجرای این کتاب از تابلوی «موج نهم» اثر «ایوان ایوازفکسی» الهام گرفته شده است. آیناز اکرمی، نویسنده‌ی کتاب، داستان دخترکی زیبارو را پیش روی خواننده قرا‌ر می‌دهد که پدرش را از دست داده و با مشکلات مختلفی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

درباره‌ی کتاب دوشیزه‌ی زیبای روس

کتاب دوشیزه‌ی زیبای روس، نخستین تجربه‌ی حرفه‌ای آیناز کرمی، نویسنده‌ این رمان، در دنیای ادبیات داستانی است. این نویسنده‌ی خوش‌آتیه، در دوره‌‌‌ای برای نقد فیلم شرکت می‌‌کند. در این دوره از او خواسته می‌شود تا داستانی درباره‌ی تابلوی «موج نهم»، اثر «ایوان ایوازفکسی»، بنویسد. این نوشته، طرح اصلی داستانِ دوشیزه‌ی زیبای روس را شکل می‌‌دهد. داستانی که از آن صحبت می‌کنیم، در فضایی مه‌آلود و طوفان‌زده روایت می‌شود. فصل نخست کتاب دوشیزه‌ی زیبای روس، رقص در آینه نام دارد.

این فصل، داستان دخترکی به نام دوروتی را روایت می‌کند که همراه مادرش، وارد شهری می‌شوند که آب‌ دریا به آن نفوذ کرده است. دوروتی که پدرش را در دریا از دست داده، از آب متنفر است. به همین دلیل از مادرش خواسته بود تا مسیر دیگری را برای رسیدن به این شهر آب‌زده انتخاب کنند. از بخت بدِ دوروتی، مسیر دیگری برای دسترسی به شهر وجود نداشت که از کنار دریا گذر نکند. دوروتیِ رمان دوشیزه‌ی زیبای روس،‌ احساس می‌کند که دریا با وی از سر ناسازگاری وارد شده است. شهری که داستان در آن روایت می‌شود، همیشه طوفانی است و حس‌و‌حالی نفرین‌شده دارد.

کتاب دوشیزه‌ی زیبای روس را نشر متخصصان روانه بازار کتاب کرده است.

کتاب دوشیزه‌ی زیبای روس برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های پراحساس و رمانتیک، مخاطب‌های اصلی این اثر به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب دوشیزه‌ی زیبای روس برای طرفداران نویسنده‌های ایرانی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب دوشیزه زیبای روس می‌خوانیم

جواهرات یاقوتی مادربزرگی که کاترین حتی او را ندیده بود، مانند طلسمی بودند که هرکسی را مجذوب خود می‌کرد. جادوی عشق. از نظر کاترین ایلیا استحقاق آن زیبایی را داشت. شاید ایلیا می‌توانست از باتلاق دریازده‌ای که در آن گیر افتاده‌اند، نجات یابد!

ولی آن روز جواهرات در جعبه نبود. پدر جواهرات را صرف خرید کشتی زیبایش کرده بود. انگار جادوی عشق هم از باتلاق دریا در امان نبود. کاترین نمی‌توانست خشمش را به پدر نشان دهد. او پدر را بیش از این‌ها دوست داشت. چین‌وچروک صورت دریازده و لبخند پرمهرش، دستان قوی و صدای بم و خراشیده‌اش که برای همه مضحک بود، ولی برای کاترین همچون آواز کلیسا! نه! کاترین پدر را بیش از این‌ها دوست داشت که به او خرده بگیرد! ولی نمی‌توانست از احساسات خود بگذرد و انگار دوشیزه زیبای روس بهترین هدف برای خشم کاترین بود! کاترین مهر خود را از او دریغ می‌کرد!

امشب به رسم یکشنبه‌های قبل در خانواده‌ی سیورث، یکشنبه ماهی‌خوری بود! خانواده‌ی سیورث روش مخصوصی برای پخت ماهی داشت. این طرز پخت از نسلی به نسل بعد به سیورث‌ها رسیده بود. از مادربزرگ به عمو ادوارد و از عمو ادوارد به کاترین! نه اینکه این طرز پخت یک چیز سری باشد، ابداً این‌طور نبود. درواقع روزی از روزها، یک دریانورد سیورثی برای اینکه مجبور نباشد به غرولند همسرش گوش دهد، ماهی‌های سه روز مانده را از روی میز برمی‌دارد و شروع می‌کند به تمیزکردن، همسر هم ساکت می‌شود یا شاید هم به حرف‌زدن ادامه می‌دهد، ولی دریانورد دیگر گوش شنیدن ندارد. برای اینکه چند لحظه بیشتر در آرامش باشد، تمیزکردن ماهی‌ها را کمی بیشتر طول می‌دهد، کمی بیشتر و کمی بیشتر و وقتی ماهی‌ها را بپزد، از طولانی‌ترین روش ممکن استفاده می‌کند و طولش می‌دهد و طولش می‌دهد تا اینکه همسرش به خواب می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: رقص در آینه
فصل دوم: دوشیزه زیبای روس
فصل سوم: آخرین یکشنبه
فصل چهارم: کابوس آرام
فصل پنجم: تابلوی موج نهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوشیزه زیبای روس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات38
زبانفارسی
شابک978-622-292-312-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوشیزه زیبای روس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوشیزه زیبای روس

برای دریافت کتاب دوشیزه زیبای روس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.