معرفی و دانلود کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان

عکس جلد کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان
قیمت:
۱۵۰۰۰ ۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان

کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان به قلم سارا مهدی نژاد، به منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با منطقه‌ی عملیاتی دوکوهه به نگارش درآمده است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه شناسنامه مختصر و مفیدی از یک منطقه هستند.

تمام کتاب‌های مجموعه قطعه‌ای از آسمان، ابتدا به تاریخچه‌ای از گذشته‌ی منطقه پرداخته و در ادامه حوادثی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده را شرح می‌دهد. نویسندگان در این کتاب‌ها خاطرات تاریخ‌سازان مناطق جنگ زده را با زبانی ساده به رشته‌ی تحریر در آورده‌اند.

خواندن کتاب‌های این مجموعه به تمام کسانی که به تاریخ دفاع مقدس علاقه‌مند هستند و افرادی که قصد دارند از مناطق جنگی بازدید کنند پیشنهاد می‌شود. این کتاب‌ها آنچنان فضای آن دوران را برای خواننده تداعی می‌کنند که اگر کسی دوست داشته باشد از این مناطق بازدید کند اما شرایطش را نداشته باشد، خود را در آن مکان احساس خواهد کرد.

در بخشی از کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب می‌خوانیم:

مهر 1362 لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب (ع)، به فرماندهی مهدی زین‌الدین که هنوز محل مناسبی برای استقرار پیدا نکرده بودند، وارد دوکوهه شدند و به جای نیروهای لشکر 27 که به مأموریت رفته بودند، در ساختمان‌ها مستقر شدند. یکی از کارهای مهمی که در مدت حضور این لشکر در دوکوهه انجام شد، آغاز عملیات ساخت حسینیۀ بزرگی بود که بعدها نامش را گذاشتند «حسینیۀ حاج‌همت».

به‌ هر حال، زمین صبحگاه محل مناسبی برای برگزاری مراسم عبادی نبود. مدام در آن آموزش بود. از طرفی، رفت‌ و آمد ممتد خودروها و آب‌ و هوای غیرقابل پیش‌بینی منطقه هم ضرورت تأسیس محلی برای عبادت را بیشتر می‌کرد. محلی حد فاصل زمین صبحگاه و ساختمان‌های 5 طبقۀ جنوب پادگان را انتخاب کردند برای احداث حسینیه. زمین، خاک‌برداری و مسطح شد و ستون‌های حسینیه را زدند، اما بازگشت ناگهانی لشکر 27 محمد رسول‌الله‌ (ص) به پادگان، کار ساخت حسینیه را متوقف کرد. بعد از شهادت حاج‌ محمدابراهیم همت، کار ساخت حسینیه را کامل کردند.

دیوارهای حسینیه سیمانی بود و سقفش ترکیبی بود از پلیت و پشم‌شیشه. به شکل یک مکعب مستطیل ساخته شد و چهار در ورودی، از چهار طرف، دارد. درِ شمالی، که درِ اصلی حسینیه محسوب می‌شود، از سه درِ دیگر بزرگ‌تر است. سال‌های دفاع مقدس، معمولاً دو درِ شمال و غربی مدام به روی رزمندگان باز بود. درِ جنوبی بیشتر برای ورود و خروج شخصیت‌هایی که برای سخنرانی و بازدید به پادگان می‌آمدند، استفاده می‌شد. درِ شرقی هم به جز برای مواردی خاص باز نمی‌شد.

فهرست مطالب کتاب

دوکوهه کجاست؟
فرماندهان
فرمانده اول: احمد متوسلیان
فرمانده دوم: محمدابراهیم همت
فرمانده سوم: عباس کریمی
فرمانده چهارم: حاج‌محمد (اسماعیل) کوثری
منابع
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات صریر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-600-7488-08-9
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰ ۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان

برای دریافت کتاب دوکوهه یادمان‌های جنوب: قطعه‌ای از آسمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.