معرفی و دانلود کتاب پوتین قرمزها

عکس جلد کتاب پوتین قرمزها
قیمت:
116000 تومان - 12.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پوتین قرمزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پوتین قرمزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پوتین قرمزها

کتاب پوتین قرمزها اثر فاطمه بهبودی، خاطراتی از مرتضی بشیری بازجو و مدیرمسئول جنگ روانی قرارگاه خاتم الانبیا است که بخشی از جلسات بازجویی از افسران عراقی در ایران را شرح می‌دهد.

این کتاب در قالب اول شخص و از زبان بشیری روایت می‌شود. او تصاویری از نحوه فعالیت خود در ستاد جنگ روانی و نیز مراحل بازجویی از اسرای عراقی در ایران را تشریح می‌کند.

کتاب پوتین قرمزها به دلیل موضوع قابل توجه خود در 36 فصل مختلف به بازسازی برخی از صحنه‌هایی پرداخته است که بشیری با اسرای عراقی روبرو می‌شده و در ادامه و در هر خاطره، پی‌نوشت‌های مفصل بهبودی درباره اتفاقات مرتبط با موضوع، اهمیت هر خاطره را قابل توجه می‌کند.

در بخشی از پوتین قرمزها می‌خوانیم:
باقری من را به پاسدار ضیاء شمس معرفی کرد. او جانشین معاونت اطلاعات و با حفظ سمت مدیر جنگ روانی بود. معارفة ما در دفتر فرهنگی بسیج صورت گرفت. شمس با روی باز من را پذیرفت و دربارة آنچه در مدیریت جنگ روانی انجام می‌شد، اطلاعاتی در اختیارم گذاشت. در گفت‌‌وگو با شمس، او را متدین و خوش‌فکر یافتم.

شمس در این دیدار حدود چهارصد سؤال، که در بازجویی از اسرای عراقی می‌پرسیدند، در اختیارم گذاشت تا با نوع کار جنگ روانی آشنا شوم. سؤال‌ها را خواندم. محور پرسش‌ها دربارة اوضاع زندگی اسیر، اوضاع اقتصادی، وضعیت بازار در عراق، وجود مواد غذایی یا نبود آن‌ها، کمبودها، وضعیت بهداشت در جبهه‌ها، اختلافات قبیله‌ای و عشیره‌ای، امکانات زیستی، و سؤالاتی مرتبط با ضمیر اسرا بود.

هر چه بیشتر در سؤال‌ها عمیق می‌شدم، نگرانی بیشتر در من ریشه می‌کرد؛ چون پرسش‌ها ظریف و موشکافانه طراحی شده بود و ترکیب آن‌ها نشان می‌داد که شمس بر کار سوار است و من هیچ سررشته‌ای در آن حرفه نداشتم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پوتین قرمزها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-600-03-0694-6
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
116000 ت - 12.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پوتین قرمزها

روح الله عرفانی
۱۳۹۷/۷/۱۰
راوی داستان با داشتن سوابق سیاسی متنوع و ضد رژیم پهلوی وبا اون همه ارفاق که بهش شده بوده ومثل یه ادم عادی زندگی کرده ونه دانشجوی ستاره دار شده وتازه به راحتی با اون سوابق مترجم هم شده ودر ادامه معلم هم شده واز کار هم بیکار نشده؟؟؟وتاکید داره که اون موقع خفقان بوده... احتمالا ایشون بعد انقلاب کلا هم خارج کشور بودن والان دور از جامعه در ییلاق هستند
در کل حقایق جالبی ناخواسته در کتاب امده و ۲ستاره باید به این کتاب داد
مریم سینا
۱۳۹۹/۸/۲۸
من این کتاب را یک نفس خواندم. هم موضوع خوبی داشت، هم خوب نوشته شده بود. مطالب تکراری نبود. بنا به موقعیت سر نخ موضوع داده شده بود که برای خواننده غیرحرفه ایی تکراری به نظر می‌رسید. برخلاف خیلی از کتابها که یک یا حتی دو فصل پیش می‌ره و نمی‌دونیم می‌خواد ما رو کجا ببره، تکلیف کتاب از همون اول مشخصه و می‌فهمیم با یک بازجو مواجهیم. در کل خیلی خوب بود. من لذت بردم.
فاطمه خداداد
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
در کنار کتابها و فیلمهایی که درباره اسرای ایرانی وجود دارند وجود کتابی که درباره اسرای عراقی باشد لازم بود و این کتاب تا حدودی به این نیاز پاسخ میدهد کتاب نثر روانی دارد و دارای نکات جالب و تامل برانگیزی است
جواد ترابی
۱۴۰۰/۲/۳۱
عرض سلام.. آزادگان عزیز ما در بند اسارت بعثی‌ها با انواع شکنجه از آن‌ها پذیرایی میشد و در مقابل نیروهای امنیتی ما مثل یک مهمان با دشمنان ما که هر کدام صدها نفر را کشته و یا مجروح کردن پذیرا بودن
رضا آقاجری
۱۳۹۹/۱/۳
قلم نویسنده جذاب نبود، خاطرات پراکنده بود، مطالب تکراری بسیاری داشت و در نهایت به نظر من خاطراتی که میتوانست در پنج صفحه نوشت تبدیل به کتاب شده بود
هادی حسن ابادی
۱۳۹۸/۸/۱۹
از اون نوع خاطرات کمیاب و ادم‌های کمیاب است که کم پیدایشان میشود کرد و پای حرف و خاطره شان نشست. تشکر
Crazy Uncle
۱۳۹۶/۶/۳۰
جالب بود خاطراتی متنوع اما از دید من گاهی بزرگنمایی و عدم نوشتار حقایق! که خواننده به راحتی متوجهشون میشد! امتیاز من سه ستاره از پنج ستاره میباشد
م. صالحی
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
این کتاب به صورت چاپیش خوندم توی مقوله‌ی جنگ یک بعدهای جدید و تازه‌ای را ترسیم کرد و زیبا بود، لذت بردم از خوندنش
شهداد ..
۱۳۹۸/۳/۲۴
برتری این کتاب در نثر روان ان است
چون نویسنده در کارنامه خودمجموع داستانهای ادبی ورومانهای خوش خوانی رانوشته است.
شب رو شبان
۱۳۹۶/۹/۲
خاطرات خوبی بود اما بد و بدون سازمان دهی نوشته شده بودند. ضمن اینکه بعضی از مطالب در کتاب چند بار تکرار می‌شوند.
amin amini
۱۳۹۸/۳/۲۳
کتاب پر مغزی بود خواندن این کتاب به همه دوستان پیشنهاد میکنم
محمد شمس
۱۳۹۸/۵/۲۲
یکی از کتابهای که به موضوع جدیدونویی پرداخته
م . صالحی
۱۳۹۶/۱۰/۲
بسیار عالی و زیبا، پیشنهاد می‌کنم این کتاب مطالعه کنید
پرهام عابد
۱۴۰۰/۶/۵
کتاب خوبی بود و من پیشنهاد می‌کنم برای دوستان
مهدی زمانیان
۱۴۰۲/۱/۱
حرف نداشت این کتاب شدید توصیه میشه
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب پوتین قرمزها

برای دریافت کتاب پوتین قرمزها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.