معرفی و دانلود کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها

عکس جلد کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها

حمید عشقی در کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها، سعی کرده مهم‌ترین بناهای تاریخی، کاخ‌ها و دژهای مهمی که نازی‌ها در طول حکومت خود برای رسیدن به اهدافشان، آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دادند را معرفی کرده و به شرح وقایع آن‌ها بپردازد.

نازی‌ها در مدت حکومتشان کاخ‌ها، دژها و زندان‌های سرزمین‌های تحت تصرفشان را برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می‌دادند. این عمارت‌ها جهت نگهداری آثار غارت شده از مناطق اشغالی، زندانیان سیاسی، ستاد فرماندهی و... به کار گرفته می‌شد. قدمت اغلب این بناها به قرون وسطی و یا رنسانس باز می‌گردد.

در بخشی از کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها می‌خوانیم:

پس از شکست روسیه در جنگ جهانی اول، در آن کشور انقلابی رخ داد و روسیه گرفتار جنگ‌های داخلی شد. در سال 1920 لیتوانی رسما اعلام استقلال کرد و در فاصله سال‌های 1920 تا 1940 این دژ به عنوان پادگان ارتش لیتوانی محسوب می‌شد اما در سال 1939 ریبنتروپ و مولوتوف وزرای خارجه دو کشور آلمان و روسیه با یکدیگر موافقت‌نامه‌ای سری را امضا کردند که به موجب آن لیتوانی جزو منطقه تحت نفوذ شوروی قرار گرفت و ارتش شوروی در تاریخ 5 آگوست 1940 وارد آن کشور شد و لیتوانی را اشغال کرد.

یک سال بعد آلمان‌ها به شوروی حمله کردند و لیتوانی به سرعت توسط نیروهای آلمانی اشغال شد. نیروهای اس اس دژ را تصرف کردند و از سال 1941 اقدام به تأسیس یک اردوگاه نگهداری اسرای جنگی به نام اردوگاه اشتالای 340 نمودند.

این اردوگاه مختص نگهداری اسرای جنگی شوروی بود. در فاصله سال‌های 1941 تا 1944 بیش از 124 هزار اسیر جنگی اتحاد شوروی به دلیل شرایط بد نگهداری در این دژ جان باختند. زندانیان از گرسنگی مزمن و بیماری رنج می‌بردند و تعداد زیادی از آنان نیز اعدام شدند.

شرایط نگهداری زندانیان در دائو گاو بیلز به قدری دهشتناک بود که از آن با عنوان اردوگاه مرگ نام می‌بردند. در سال 1944 و با نزدیک شدن ارتش شوروی، آلمان‌ها باقی مانده اسرا را نیز کشتند. امروزه این دژ برای بازدید عمومی باز می‌باشد و یک بلاک یادبود برای موسی خلیل شاعر و عضو نهضت مقاومت شوروی نصب شده است که در این مکان زندانی بود و کشته شد.

فهرست مطالب کتاب

اشپیندائو
ایتر
ایمندورف
باد تولز
برزگورزالی
داتو گاو بیلز
رامتز
راینک
روشه - گویان
زبریو
فورستنشتاین
کولدیتز
لابرز
لاندسبرگ
لاثونشتاین
مالبروک
مائوتندورف
مونت کاسینو
نیوشواناشتاین
والدن اشتین
ونسی
وولزبورگ
هارتهایم
هاردیشن (دژ پراگ)
هافبورگ
آلبوم عکس‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-600-9870-57-8
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها

ثمین رئوف
۱۴۰۳/۱/۱۰
جالب بود خصوصا که مصور بود و آدم خودش رو می‌تونست توی اون دوران تصور کنه
Mohamad Molavi
۱۴۰۱/۲/۱۳
داستانهای جالب از تاریخچه و ساختمانهای مورد تصرف دوران هیلتر و همفکرانش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها

برای دریافت کتاب دژها و کاخ‌های نازی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.