معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم، نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، به طراحان کمک می‌کند تا با الگوبرداری از دو سبک ذکرشده، پروژه‌های طراحی خود را به سرانجام برسانند. این کتاب با اشاره به هدف طراحی داخلی و چگونگی تلفیق آن با سبک‌های هنری آغاز می‌شود و در ادامه، اختصاصاً به ویژگی‌ها و مبانی طراحی بر اساس سبک آرت نوو و فوتوریسم می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم

هدف از طراحی داخلی، پیاده‌سازی خلاقیت هنرمند و خواسته‌های سفارش‌دهنده برای تعریف یا بازتعریف فضایی مشخص است. در این مسیر طراحان می‌توانند از سبک‌های مختلف هنری الهام گرفته و پروژه‌ی خود را به سرانجام برسانند. کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو+فوتوریسم، نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، اختصاصاً به دو سبک نام‌برده‌شده می‌پردازد و اصول طراحی بر اساس ویژگی آن‌ها را توضیح می‌دهد.

منظور از سبک، چارچوبی از پیش ‌تعیین‌شده است که به طراحان کمک می‌کند تا با الگوبرداری از نقش‌مایه‌های قدیمی به نتیجه برسند. با این حال صرفاً به نقش‌مایه خلاصه نمی‌شود و عناصری نظیر رنگ، فرم، بافت و متریال را هم دربرمی‌گیرد. بنابراین کتاب پیش رو قصد دارد ضمن تعیین چارچوب‌ها، چگونگی به‌کارگیری عناصر و ویژگی‌های سبک آرت نوو و فوتوریسم را هم در طراحی فضاهای داخلی تشریح کند.

آرت نوو، جنبشی هنری متعلق به سال‌های 1890 تا 1920 است که در لندن و پاریس شکوفا شد. این جنبش که با هدف ادغام زندگی روزمره با هنر شکل گرفت، اشیای معمولی و کاربردی را هم به اثر هنری تبدیل کرد. آرت نوو از قدرت زیباشناسی بالایی برخوردار است و تزئینات و ریزه‌کاری‌های فراوانی در آن دیده می‌شود.

ریشه‌ی آن هم به هنر ژاپن برمی‌گردد و سبک موردعلاقه‌ی دوست‌داران طبیعت است؛ چراکه تمامی المان‌های تصویری از عناصر طبیعی الهام گرفته شده‌اند و خطوط منحنی و روان، ویژگی بارز طراحی‌های این سبک است.

برخلاف آرت نوو، فوتوریسم، سبکی هنری است که از دنیای پرسرعت و ماشینی الهام گرفته شده. طراحی‌های این سبک با خطوطی خشک و خشن همراه‌اند و ماهیت آن، هنرمند را به تکاپو می‌اندازد تا مفهوم سرعت را به مخاطب القا کند.

نویسنده در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم، ضمن اشاره به چارچوب‌های هر دو سبک، چگونگی به‌کارگیری مبانی آن‌ها را در طراحی فضاهای داخلی توضیح می‌دهد و طراحان را برای الگوبرداری، راهنمایی می‌کند. این کتاب را انتشارات بانژ در اختیار علاقه‌مندان به طراحی فضاهای گوناگون و دکوراسیون داخلی گذاشته است.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای تمامی معماران، طراحان داخلی و همچنین علاقه‌مندان به طراحی دکور بسیار مناسب است.

با محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی بیشتر آشنا شویم

محمدرضا مفیدی، نویسنده، پژوهشگر و عضو انجمن معماران مالزی است. او سال 1356 متولد شده و از مهندسان پایه 3 سازمان نظام مهندسی شهر تهران به‌شمار می‌رود. محمدرضا مفیدی در رشته‌ی معماری تحصیل کرده و سابقه‌ی طراحی و مدل‌سازی در هولدینگ ساختمان‌سازی کازاموتیارا، واقع در مالزی را در کارنامه دارد. اجرای 30 پروژه‌ی بازطراحی پانسیون‌های اقامتی شهر تهران، از دیگر فعالیت‌های اوست.

سحر مفیدی، پژوهشگر حوزه‌ی هنر و نویسنده‌ی متولد سال 1369 است که تاکنون بیش از 20 کتاب با همکاری محمدرضا مفیدی نوشته. عمده‌ی آثار این دو نفر در حوزه‌ی روش تحقیق، معماری و هنر می‌گنجد. کتاب‌های «سبک‌شناسی در معماری داخلی»، «روش تحقیق تخصصی در فناوری معماری» و «دکوراسیون داخلی فضای مسکونی»، حاصل تلاش مشترک آن‌هاست.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم می‌خوانیم

آرت نوو یا هنر نو، جنبشی هنرمندانه، در هنر محسوب می‌شود. این سبک بین سال‌های 1890 و اواسط سال 1920 در لندن و پاریس ظهور یافت، و هدف از آن آوردن هنر و طراحی به زندگی روزمره مردم بود. حتی اشیای کاربردی نیز در این سبک زیبا بودند و تبدیل به آثار هنری شدند. کسانی که در طول دوره ویکتوریا زندگی کرده بودند، این سبک را بیش از حد عجیب و غریب یافتند و آن را ماهیت پیچیده‌ای از هنر توصیف کردند. آرت نوواشاره به مدرنیسم دارد، یا حتی می‌توان گفت: دقیق‌تر از آن است. بنابراین، در آرت نوو توجه اصلی به سبک مدرنیسم معطوف شده است. این سبک دکوراتیو و سبکی تزئینی است که از هنر ژاپن قرض گرفته شده است. سبک آرت نوو بیشتر مورد پسند دوستداران و عاشقان طبیعت است. این سبک برای طراحی داخلی بسیار مناسب است و همه عناصر و المان‌ها به نظر طبیعی می‌رسند و مصنوعی نیستند.

خطوط روان و سیال، مشخصه‌ی اصلی سبک آرت نوو هستند. طراحان از خطوط سفت و سخت و طرح‌های هندسی کسل‌کننده، دور شدند و از فرم‌های طبیعی الهام گرفتند. تقریبا هر کدام از جزئیات داخلی آرت نوو «درب‌ها، پنجره‌ها، مبلمان و.» دارای خطوط منحنی هستند. در این سبک، طبیعت تفکر اصلی همه هنرمندان شد. آن‌ها نه تنها از گل‌ها و جانداران به عنوان عناصر تزئینی استفاده کردند، بلکه یاد گرفتند که چگونه اشکال و فرم‌های طبیعی را استخراج کنند و آن را در هنرهای تزئینی به کار برند. استفاده از متریال فلز، حتی در قبل از ظهور این سبک هم بسیار محبوب بود. اما در آرت نوو فلزات ظرافت و سبکی پیدا کرد. اولین معمار و طراحی که به طور گسترده از فرفوژه استفاده کرد، «گائودی» نام داشت. بسیاری از هنرمندان از کارهای او الهام گرفتند. فرفوژه یک دکوراسیون شگفت‌انگیز و فوق‌العاده بود و طراحان شروع به استفاده از آن در فضاهای داخلی کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک آرت نوو
الهامات طراحی داخلی آرت نوو
دکوراسیون داخلی آرت نوو
ویژگی برتر طراحی آرت نوو
طراحی داخلی آرت نوو
مبانی طراحی آرت نوو
آرت نوو سبکی تزئینی
مفهوم معماری آرت نوو
ایجاد ظاهر هنر نو
ایده‌های طراحی آرت نوو
درآمدی بر سبک فوتوریسم
طراحی داخلی فوتوریسم
مفاهیم طراحی داخلی فوتوریسم
طراحی زیبایی‌شناسانه فوتوریسم
طراحی فوتوریسم هر فضا
ایده‌های طراحی فوتوریسم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-5509-33-7
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک آرت نوو + فوتوریسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.