معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن نوشته‌ی محمدرضا مفیدی، پژوهشگر معماری و سحر مفیدی، پژوهشگر هنر است. این اثر در حوزه‌ی رشته‌ی معماری، زیر شاخه‌ی دکوراسیون و طراحی داخلی بوده و به بررسی تخصصی و معرفی دو سبک زیبا و کاربردی در این زمینه می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن

دکوراسیون داخلی به طور خاص زیرشاخه‌ای از طراحی داخلی محسوب می‌شود و لازم است با در نظر گرفتن برنامه‌ریزی فضا، و تحقیق و ارتباط مستقیم با صاحبان فضا صورت گیرد. محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی دو نویسنده‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن، پژوهشگرانی در زمینه‌ی معماری و هنر هستند که با تکیه بر دانش خود در زمینه‌ی معماری، به تألیف این کتاب کاربردی دست زده‌اند.

در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن می‌خوانیم که در گذشته، فضاها و دکوراسیون داخلی به صورت پیش‌فرض به عنوان بخشی از فرآیند ساخت و ساز در کنار هم قرار می گرفتند. و اصولاً اهمیت دادن به طراحی و دکوراسیون فضاهای داخلی از پیامدهای توسعه‌ی جامعه و پیچیده شدن هنر معماری که خود ناشی از توسعه‌ی فرآیندهای صنعتی‌ست، می‌باشد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت یک طراح داخلی شاید بهره‌وری وی از خلاقیت در نمایش طرح‌ها و ایده‌های نو و یا باززنده‌سازی فضاهای قدیمی بر اساس نیاز کاربران جدید است.

در این کتاب به مواردی چون تعریف و مفهوم سبک هنر و پیشه، استفاده از این سبک در طراحی، ایجاد فضای هنر و پیشه‌ی معاصر، تاریخچه‌ی این سبک در آمریکا، طراحی داخلی هنر و پیشه و... پرداخته شده است. در پایان نیز دو نویسنده به معرفی سبک شو سوجی بن و بررسی نکاتی درباره‌ی آن پرداخته‌اند. اساساً سبک به معنای چارچوب است اما صاحب‌سبک بودن در هر شاخه‌ی هنری معیارهای مشخصی دارد. سبک هنر و پیشه (Art & Crafts) به نوعی الهام‌گیری از طبیعت اطراف و تمرکز بر کارهای دستی است. جان بخشیدن به فضاهای داخلی با استفاده از هنر قدمتی تاریخی دارد. این سبک با جان‌بخشی به فضاهای داخلی، به دور از تجمل بوده و ظاهری طبیعی و زنده به فضاهای داخلی می‌بخشد. استفاده از این سبک در هنر دکوراسیون داخلی، می‌تواند شکلی از واکنش آگاهانه نسبت به صنعتی شدن دنیای امروز باشد. سبک هنر و پیشه بیشتر بر پایه‌ی المان‌های چوبی و سنگی، و استفاده‌ی حداکثری از نور طبیعی در فضاها شکل می‌گیرد و رنگ‌هایی مثل زرد خردلی، سبز خزه‌ای، قهوه‌ای گرم و کهربایی بیشتر در آن استفاده می‌شود.

در بخش بعدی کتاب حاضر به بررسی سبک شو سوجی بن پرداخته شده است. این سبک که به نام یاکی سوگی نیز شناخته می‌شود، تکنیکی بسیار جالب برای دکوراسیون فضاهای داخلی با استفاده از چوب سوخته است. تاریخچه‌ی استفاده از این سبک به ژاپن برمی‌گردد و بیشتر با هدف محافظت از نماهای چوبی از آن استفاده می‌شود. نویسندگان این کتاب فرآیند گام به گام استفاده از سبک شو سوجی بن را توضیح داده‌ و در ادامه مثال‌هایی تصویری از این سبک را آورده‌اند. در ادامه نیز به موارد استفاده و مزایای این سبک پرداخته شده است.

این کتاب توسط انتشارات بانژ به چاپ رسیده است.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن مناسب چه کسانی است؟

چنانچه به هنر معماری و طراحی داخلی علاقه‌مند و یا دانشجوی رشته‌ی معماری هستید، این کتاب راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن می‌خوانیم

گادفری بلونت نقاشی بود که عمیقا تحت تاثیر ایده‌های منتقد هنری برجسته عصر ویکتوریا، جان راسکین بود. در سال 1896 بلونت و همسرش اتل به هاسلمر در ساری نقل مکان کردند تا به خواهر اتل، ماد،‌و همسرش جوزف، که صنایع دهقانی هاسلمر را تاسیس کرده بودند، بپیوندند. این گروه از شرکت‌های صنایع دستی مبتنی بر کارگاه با هم یک جامعه هنری را تشکیل دادند که هدف آن کسب «لذت مضاعف از محیط دوست‌داشتنی و کار شاد» بود. بلوانت‌ها بعدا شرکت خود را به نام انجمن هنر دهقانان راه‌اندازی کردند که از زنان محلی برای تولید فرش‌های دست‌بافت پرز و لوازم گلدوزی‌شده‌ی ساده روی پارچه‌های کتانی استفاده می‌کرد که به «ملیله دهقانی» معروف بودند. ملیله‌هایی که به طرح‌های بولنت ساخته شده‌اند، به‌عنوان پرده‌های در،‌ پرده‌های دیواری، روکش‌های تخت و آویزهای تخت مورد استفاده قرار گرفتند و در محافل هنری بسیار مد شدند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک هنر و پیشه
استفاده از سبک هنر و پیشه در طراحی
سبک هنر و پیشه چیست
هنر و پیشه: طراحی برای خانه
فضای هنر و پیشه معاصر ایجاد کنیم
نقش سبک هنر و پیشه در طراحی
مفهوم سبک هنر و پیشه
طراحی داخلی هنر و پیشه
ایده‌های طراحی هنر و پیشه
تاریخچه سبک هنر و پیشه در آمریکا
عناصر طراحی مشترک هنر و پیشه
خانه‌های طرح هنر و پیشه از پایه
ویژگی‌های خانه‌های هنر و پیشه
بیان فضایی مبتنی بر سبک هنر و پیشه
نکات ساده برای طراحی هنر و پیشه
خانه هنر و پیشه با ظاهری مدرن
درآمدی بر سبک شو سوجی بن
شو سوجی بن تکنیک مرسوم چوب سوز
شو سوجی بن داغ‌ترین روند معماری
شو سوجی بن راه‌حل زیبایی
مبلمان شو سوجی بن
نکاتی در مورد شو سوجی بن
خانه شو سوجی بن اثر هکر گاتری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات77
زبانفارسی
شابک978-622-5509-17-7
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک هنر و پیشه + شو سوجی بن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.