معرفی و دانلود کتاب دیمتل

برای دانلود قانونی کتاب دیمتل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیمتل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیمتل

کتاب دیمتل نوشته‌ی مهدی حمزه پور و سید مجتبی نبوی فرد به بررسی آزمایشگاه ارزیابی و آزمون تصمیم‌گیری می‌پردازد که در گروه‌هایی با تعداد افراد بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شما را به درک بالاتری نسبت به مسائل پیرامونتان می‌رساند.

دیمتل یا همان آزمایشگاه ارزیابی و آزمون تصمیم‌گیری در حقیقت، تکنیک تصمیم‌گیری بر اساس مقایسه‌ی زوجی است. گابس و فونتلا برای اولین بار در سال 1971 میلادی این روش یا تکنیک را ابداع کردند.

این تکنیک را می‌توان برای بررسی مسائل بسیار پیچیده که در جهان می‌گذرد استفاده کرد و از گذرگاه آن درک بالاتری نسبت به مسائل سیاسی، علمی، اقتصادی و اجتماعی پیدا کرد.

در کتاب دیمتل (Dematel) به بررسی این تکنیک پرداخته می‌شود و مهدی حمزه پور و سید مجتبی نبوی فرد تلاش می‌کنند تا با ارائه آخرین دستاوردهای این تکنیک شما را با آن آشنا کنند.

در بخشی از کتاب دیمتل می‌خوانیم:

دوران انقلاب صنعتی نخستین دورانی بود که انسان‌ها به مدیریت علمی روی آوردند. فردریک تیلور پدر مدیریت علمی در جریان کار صنعت فولاد اولین فعالیت‌هایش را برای بهبود و کارایی در صنعت انجام داد. استفاده از مدل‌های ریاضی در آن زمان افزایش پیدا کرد تا اینکه در جریان جنگ جهانی دوم «تحقیق در عملیات» جایگاه خود را در میان سایر علوم ایجاد کرد. در جنگ جهانی دوم دولت انگلستان برای رسیدن به اهدافش در خلال جنگ، تیم‌هایی چند مهارته متشکل از متخصصانی از علوم مهندسی و علوم پایه تشکیل داد. شاید مشهورترین این گروه‌ها، تیمی متشکل از فیزیولوژیست‌ها، ریاضی‌دانان و فیزیکدانان و نقشه‌برداران به سرپرستی فیزیکدانی به نام بلاکت بود. وظیفه این تیم‌ها حل مسائل پیچیده نظامی و تخصیص بهینه منابع به عملیات‌ و قسمت‌های مختلف درگیر جنگ بود. محدودیت بودجه نظامی یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین عواملی بود که نقشی تعیین‌کننده در طراحی و اجرای عملیات داشت.

بدین سبب لازم بود که چگونگی استفاده مناسب و حداکثری از منابع نظامی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. از نام تحقیق در عملیات برمی‌آید علت به‌کارگیری آن، ماهیت مطالعاتی است که به‌صورت تیمی بر روی عملیات تحقیق می‌نمودند. تلاش­‌های تیم­‌های تحقیق در عملیات باعث افزایش حدود ده برابری توان دفاعی انگلستان در جنگ شد.

موفقیت‌­های انگلستان در این زمینه سبب شد تا در سال 1942 مدیریت نظامی آمریکا نیز به بررسی این علم پرداخته و فعالیت­‌هایی در این زمینه را آغاز کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: درآمدی بر تحقیق در عملیات
فصل دوم: گام­‌ها و مراحل دیمتل
فصل سوم: دیمتل توسعه یافته
فصل چهارم: یافته‌­های جدید دیمتل

 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیمتل
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-6350-77-8
موضوع کتابکتاب‌های ریاضی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیمتل

Kimia
۱۴۰۲/۶/۱۷
اطلاعاتش دررابطه با موضوع ادبیات دیمتل برای تحقیق بد نبود و از توش میشد اطلاعات خوبی در آورد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دیمتل

برای دریافت کتاب دیمتل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.