معرفی و دانلود کتاب دیکتاتورزاده‌ها: دیکتاتورها چه جور فرزندانی پرورش می‌دهند؟

عکس جلد کتاب دیکتاتورزاده‌ها: دیکتاتورها چه جور فرزندانی پرورش می‌دهند؟
قیمت:
۱۷۰۰۰۰ ۸۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیکتاتورزاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیکتاتورزاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیکتاتورزاده‌ها: دیکتاتورها چه جور فرزندانی پرورش می‌دهند؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید اگر فرزند یک دیکتاتور بودید، چه سرنوشتی در انتظارتان بود؟ کتاب دیکتاتورزاده‌ها نوشته‌ی جی نوردلینگر، به زندگی شخصی دیکتاتورهای شناخته شده‌ی جهان می‌پردازد و سرنوشت دختران و پسرانی را روایت می‌کند که فرزند رهبرانی خونخوار بوده‌اند.

درباره‌ی کتاب دیکتاتورزاده‌ها:

دیکتاتورها چطور فرزندانی پرورش می‌دهند؟ اینکه پدری قاتل، سرکوبگر و ظالم داشته باشید، چه حسی دارد؟ و به چه چیز می‌انجامد؟

شاید اینطور تصور کنید که دیکتاتورها اغلب در یک مسیر قرار داشته‌اند و به این دلیل، تقدیر و همچنین جایگاهشان در تاریخ قابل پیش‌بینی است. بعضی از آن‌ها از صندوق‌های رای به قدرت رسیدند و برخی دیگر از راه شورش و انقلاب. اینکه دیکتاتوری بعد از سرکوبِ مخالف خود و به قدرت رسیدن، در مسیر دموکراسی پیش برود، کمتر دیده شده است. سوالی که مطرح می‌شود این است: خانواده و فرزندان آن‌ها چگونه زندگی می‌کنند و چه راهی را در پیش گرفته‌اند؟

این کتاب 18 دیکتاتور و فرزندانشان را معرفی می‌کند. تمام آن‌ها دیکتاتورهایی مدرن هستند که در قرن بیستم حکمرانی کردند. (دو نفر از آن‌ها تا قرن بیست‌ویکم در رأس قدرت ماندند، یکی فیدل کاسترو و دیگری نوه یکی از دیکتاتورها که بر کره شمالی حکم می‌راند و از پدرش، پسر دیکتاتور اصلی، این مقام به او رسیده بود.)

دیکتاتورها در هیولا بودنشان برابر نیستند. علاوه بر این، به چند نفر از آن‌ها به‌ سختی می‌توان لقب هیولا را داد؛ برای مثال موبوتو اهل زئیر، در مقایسه با دوست و همسایه‌اش بوکاسا یک فرشته بود. جی نوردلینگر (Jay Nordlinger) صادقانه می‌گوید از اینکه [ژنرال] فرانکو را در این کتاب گذاشته قدری شرمسار است. او دیکتاتور بود و من و شمایی که دموکرات‌های خوبی بودیم، نمی‌خواسته‌ایم که تحت حکومت او زندگی کنیم. اما در کسب‌وکار دیکتاتوری، گاهی منحنی درجه‌بندی داریم. فرانکو در مقایسه با هیولاهایی که قتل‌عام می‌کردند یک برّه بود: مثلاً در مقایسه با استالین،‌ مائو، پل پوت و دیگران. رودلینگز او را به این دلایل در کتاب آورده است: 1. او شخصیتی معروف است 2. دختری دارد که از جهاتی جالب توجه است و 3. دیکتاتور بود.

اگر شما خودتان فهرستی از دیکتاتورها ترسیم کنید، احتمالاً‌ تفاوت‌هایی با فهرست نوردلینگر خواهد داشت. کتاب دیکتاتورزاده‌ها (Children Of Monsters) درباره فرزندان دیکتاتورهاست،‌ نه خود آن‌ها. رودلینگز بیوگرافی‌هایی درباره بیشتر آن‌ها داشته‌ که برخی را کمی خلاصه کرده، اما چیزهای مهم را آورده است. در بیشتر موارد، فرزندان نقش‌های جزئی در صحنه تاریخی ایفای می‌کنند، البته که بازیگران اصلی نیستند. آن‌ها حواشی‌ای در گوشه‌وکنار هستند. این فرزندان بی‌ارزش و در حاشیه نیستند، چرا که آن‌ها انسان‌اند، انسان‌هایی که در موقعیتی بسیار پیچیده‌ متولد شدند.

نوردلینگر معتقد است کتابش تا اندازه‌ای روان‌شناختی است. به‌ وضوح در کتاب، بن‌مایه‌ها، الگوها و پیوندهایی میان فرزندان وجود دارد. این افراد یک چیز مشترک دارند؛ «موقعیتی بسیار عجیب». اما آن‌ها همچنین افراد حقیقی هستند که با موقعیت‌شان به روش‌های گوناگون کنار آمده‌اند.

کتاب دیکتاتورزاده‌ها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای افرادی که نسبت به زندگی خانوادگی دیکتاتورهای بزرگ جهان کنجکاو هستند، جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب دیکتاتورزاده‌ها می‌خوانیم:

هیتلر فرزندی نداشت. او همسر هم نداشت مگر اینکه بخواهید اِوا براون را به‌ حساب بیاورید. معشوقه‌ای که هیتلر درست قبل از خودکشی‌اش (و خودکشی اِوا) با او ازدواج کرد. این باید یکی از عجیب‌ترین عروسی‌ها در طول تاریخ باشد که در پناهگاهی زیرزمینی بعد از نیمه‌شب اتفاق افتاد. ضیافت شامل قدری شامپاین، ساندویچ و گپ‌های خودمانی غیرطبیعی بود. دوِ بعدازظهر روز بعد، تازه‌عروس و داماد خودکشی کردند.

هیتلر به‌ دلیل خودپسندی‌اش بود که واقعاً با آرمانش، یعنی آلمان (آن‌طور که او تصور می‌کرد)، ازدواج کرده بود. او روابطی با زنان داشت، ‌روابطی غیرعادی، عجیب و غیرمنتظره. این زنان عادت به خودکشی یا تلاش برای انجام آن داشتند. یکی از زنان تقریباً خواهرزاده ناتنی‌اش محسوب می‌شد: گِلی رائوبال دختر خواهر یا دختر خواهر ناتنی‌اش آنجلا. گِلی در 1929 وقتی 21 ساله بود آمد تا با «دایی آدلف» ش زندگی کند، ‌و بعد ماهیت رابطه آن‌ها موضوع حدس‌وگمان‌های زیادی شد. هیتلر از اینکه در جاهایی او را همراهی کند لذت می‌برد. به‌تدریج حس تملک‌گرایی هیتلر نسبت به او زیاد شد و به او دلبستگی یافت. در سپتامبر 1931، وقتی هیتلر در سفر بود، گِلی را در آپارتمانش مرده یافتند. او با شلیک اسلحه مرده بود. آیا واقعاً خودکشی بود؟ چرا این کار را کرده بود؟ این سؤالات هم موضوع حرف‌وحدیث‌های زیادی بوده است.

اما هیتلر فرزندی نداشت‌، و ما لازم نیست وقت زیادی روی او صرف کنیم غیر از اینکه مردی ادعا کرد پسر هیتلر است. درواقع، مادرش بود که ادعا کرد فرزندش، پسر هیتلر است و پسر و نیز دیگران، به‌شدت این موضوع را باور کردند. اسمش جین ماری لورت است بود (او در 1985 مرد). اسم مادرش شارلوت لوبجویی بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
هیتلر
موسولینی
فرانکو
استالین
توجو
مائو
کیم
خوجه
چائوشسکو
دووالیه
کاسترو
قذافی
صدام
موبوتو
بوکاسا
عیدی امین
منگیستو
پل پوت
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیکتاتورزاده‌ها: دیکتاتورها چه جور فرزندانی پرورش می‌دهند؟
نویسنده
مترجمزینب کاظم خواه
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-253-562-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۰۰۰۰ ۸۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیکتاتورزاده‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دیکتاتورزاده‌ها

برای دریافت کتاب دیکتاتورزاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.