معرفی و دانلود کتاب راز شاد زیستن: کتاب راهنمای افزایش اعتماد‌ به نفس و کاهش اضطراب و نگرانی

عکس جلد کتاب راز شاد زیستن: کتاب راهنمای افزایش اعتماد‌ به نفس و کاهش اضطراب و نگرانی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راز شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راز شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راز شاد زیستن: کتاب راهنمای افزایش اعتماد‌ به نفس و کاهش اضطراب و نگرانی

طرز فکر خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان دگرگون شود! این جمله، سرآغاز و جان‌مایه‌ی کتاب راز شاد زیستن نوشته‌ی اندرو متیوس است؛ اثری روان‌شناختی که سه دهه پس از انتشار همچنان در 72 کشور جهان جزو آثار پرفروش به‌حساب می‌آید. نویسنده‌ی کتاب تأکید دارد که جهان بازتاب رفتار و عملکرد افراد است و هرکسی بر اساس برنامه‌های ضمیر ناخودآگاهش رفتار می‌کند؛ ازهمین‌رو تلاش او یادآوری الگوهای شاد بودن، به‌منظور کسب موفقیت و لذت‌بردن از زندگی است.

درباره‌ی کتاب راز شاد زیستن

احتمالاً همه‌ی ما دوستانی داشته‌ایم که همیشه دیر سر قرار می‌رسند، یا افرادی را دیده‌ایم که اتاق‌شان همواره نامرتب است. شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید خیلی وقت‌ها، این عادت‌ها نه از سر اتفاق، بدقولی یا بی‌نظمی؛ بلکه از ناخودآگاه ذهنی این افراد سرچشمه می‌گیرد، چون ضمیر ناخودآگاه ما مسئول بخش عظیمی از پیامدها و اتفاقاتی است که در زندگی با آن‌ها مواجه می‌شویم. در واقع وقتی تجربه و رویدادی چندین بار در زندگی ما مثل یک الگو تکرار می‌شود، بخش ناخودآگاه ذهن‌مان مسئول آن است. الگوهای رفتاری، نمایش‌گونه، بی‌نظمی، آشفتگی، ورشکستگی، تغییر شغل و از آن سو، بعضی الگوهای مثبت مثل تندرستی، زمان‌شناسی و اعتماد دوجانبه، برخی از پرتکرارترین پیش‌فرض‌های ذهنی ما هستند. این پیش‌فرض‌ها چنان در ناخودآگاه‌مان رسوخ کرده‌اند که به بخشی از شخصیت ما تبدیل شده‌اند. اندرو متیوس (Andrew Matthews) در کتاب راز شاد بودن (!Being Happy) به این الگوها و تأثیرات‌شان می‌پردازد و سپس برای حل آن‌ها راهکارهایی پیشنهاد می‌کند. او گرچه تغییر را زمان‌بر و سخت می‌داند، اما معتقد است هر انسانی می‌تواند الگوها و باورهای نادرست و مخرب خود را دگرگون کند تا به شادی و موفقیت دست یابد.

این نویسنده با اشاره به این‌که اغلب الگوهای رفتاری از زمان تولد شکل می‌گیرند، آگاهی از این مسئله را در تغییر الگوهای اشتباه بسیار مهم می‌داند؛ زیرا این‌گونه می‌توان سرچشمه‌ی بسیاری از ترس‌ها، نگرانی‌ها و دل‌شوره‌های عجیب را جست‌وجو و درمان کرد. به باور اندرو متیوس بخش کوچکی از الگوهای رفتاری ما به‌صورت هشیارانه و خودآگاه، و بخش بزرگی از آن‌ها به‌صورت ناخودآگاه شکل می‌گیرند؛ زیرا اغلب‌شان منعکس‌کننده‌ی تجربه‌هایی هستند که از والدین خود یاد گرفته‌ایم. او در فصل بعدی کتاب به تصویر ذهنی انسان از خودش می‌پردازد و می‌گوید: تصویری که ما از خودمان در ذهن ایجاد می‌کنیم تحت‌تأثیر تجربه‌ها، موفقیت‌ها، ناکامی‌ها و فکرهایی است که در مورد خود در ذهن داریم. در واقع نویسنده‌ی کتاب راز شاد زیستن اعتقاد دارد تصویری که از خود در ذهن داریم، مشخص می‌کند دقیقاً چه رفتاری خواهیم داشت، با چه کسانی دوستی و مراوده خواهیم کرد، برای دستیابی به چه هدف‌هایی تلاش می‌کنیم و از چه چیزهایی اجتناب می‌ورزیم. بنابراین آنچه از ما در ذهن ایجاد می‌شود، تحت‌تأثیر تجربه‌ها، موفقیت‌ها، ناکامی‌ها و فکرهای شخصی، و واکنش‌های سایر افراد نسبت به ماست. اعتقاد به واقعی‌بودن این تصویر باعث می‌شود که زندگی خود را دقیقاً در چارچوب این تصویر پیش ببریم؛ با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که تصویر ذهنی ما از خود، تعیین‌ خواهد کرد چقدر زندگی‌کردن را دوست داریم و تا چه اندازه در زندگی‌مان موفق و کامیاب خواهیم بود. کتاب راز شاد زیستن تاکنون با ترجمه‌های مختلفی در ایران منتشر شده و نسخه‌ی حاضر را انتشارات اختر با ترجمه‌ی فرزانه پورفرزین به چاپ رسانده است.

کتاب راز شاد زیستن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به افرادی که تمایل دارند الگوهای رفتاری خود را تغییر دهند تا به موفقیت و شادی برسند، پیشنهاد می‌شود.

با اندرو متیوس بیش‌تر آشنا شویم

اندرو متیوس متولد 1957 میلادی در کشور استرالیاست. از 34 سال پیش که نوشتن را شروع کرد، 11 کتاب منتشر کرده که به 42 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. او که بیش از 7 میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رفته، می‌گوید: هیچ‌وقت قصد نداشتم نویسنده باشم؛ من فقط چند پیام داشتم که می‌خواستم با بقیه‌ی مردم به اشتراک بگذارم؛ پیام‌هایی که اغلب هم بر اساس اشتباهاتم بود. شاید به همین خاطر بوده که خواننده‌های آثارش معتقدند خواندن این کتاب‌ها آسان و به‌راحتی قابل‌استفاده است و می‌توان خیلی راحت با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. راز شاد زیستن که تاکنون در 72 کشور جهان منتشر شده، بهترین کتاب اندرو متیوس است. از دیگر آثار مکتوب او که در ایران هم به چاپ رسیده می‌توان به کتاب‌های «دنبال دلت برو!»، «شاد ماندن در روزگاران سخت»، «خوشبختی در یک‌کلام» و «درخت دوستی بنشان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب راز شاد زیستن می‌خوانیم

ایجاد الگوهای رفتاری را ما درست از زمان تولد شروع می‌کنیم. از این رو، این الگوها بسیار سخت و مقاوم می‌باشند. برای مثال، الگوهای مربوط به غذا خوردن را در نظر بگیرید. وقتی نوزادی بیش نبودیم ما بنابه دلایل متفاوتی گریه می‌کردیم: وقتی تشنه بودیم، گرم‌مان بود، سرما خورده بودیم، تنها بودیم، خسته و ناتوان بودیم، می‌خواستیم در آغوش گرفته شویم، به راحتی نفس بکشیم، جایمان را خیس کرده بودیم، اسباب‌بازی می‌خواستیم، دوست داشتیم مورد توجه قرار گیریم و غیره. وقتی گریه می‌کردیم در مواقع زیادی به ما غذا داده می‌شد. از این رو این تداعی در ذهن ما شکل گرفته بود که راه‌حل تمامی موارد بالا این بود که چیزی در دهان ما گذاشته شود. بنابراین اگر سیگار می‌کشید یا بیش از اندازه می‌خورید و می‌نوشید لازم نیست برای پی بردن به اینکه برخی از الگوها و برنامه‌ریزی‌های شما از کجا ناشی می‌شوند تلاش زیادی کنید، علت همان الگوهای رفتاری می‌باشند که در دوران کودکی شکل گرفته‌اند.

هنگامی که خسته و ناتوان، تنها یا افسرده هستید متوجه می‌شوید که یکی از چراغ‌های بزرگ زندگی‌تان، چراغ درون یخچال است. راه‌حل‌هایی چون مشروبات الکی و اعتیاد به سیگار نیز تا حدودی ریشه در این شرطی شدن‌ها دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اوّل: الگوهای رفتاری
الگوهای رفتاری
خویشتن‌بینی (تصویر ذهنی انسان از خویش)
تصویر ذهنی انسان از خویش و ضمیر ناخودآگاه
سلامتی و تندرستی
درد و رنج
ما جزئی از دنیای روزمره پیرامونمان هستیم
ثروت و رفاه مالی
فصل دوّم: زندگی کردن در زمان حال
در زمان حال زندگی کنید!
انتظار برای دستیابی به آنچه که خواهان آن می‌باشید
عفو و بخشش
شادکامی و خوشبختی
غلبه بر افسردگی
شوخ‌طبعی
فصل سوّم: ذهن شما
پیش به سوی دست‌یابی به افکار و اندیشه‌های غالب
ضمیر ناخودآگاه شما
قوه تخیل
تمرین ذهنی
همان چیزی را که انتظارش را داریم به دست می‌آوریم
قانون جذب
از هر چیزی که بترسیم همان را به سوی خود جذب می‌کنیم
قدرت کلمات
نگرش سپاسگزاری
فصل چهارم: اهداف
اهداف
محدودیت‌ها
مشکلات
اشتباهات
قانون کاشتن و درو کردن
ریسک
تعهد
تلاش و کوشش
واپسین لحظات
پشتکار
تقاضا کنید و بخواهید
دلایل یا نتایج
فصل پنجم: آموختن درس‌هایی از طبیعت
قوانین طبیعت
یاد گرفتن از کودکان
به حرکت ادامه دهید
اگر از چیزی استفاده نکنید آن را از دست می‌دهید
آرام و راحت باشید (در مسیر جریان امور حرکت کنید)
تغییر
ما واقعاً چقدر درک می‌کنیم؟
زندگی ارزشی ندارد مگر این که شما به آن ارزش بدهید
فصل ششم: امروز هم روز مهمی است
اینجا جایی است که شروع کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راز شاد زیستن: کتاب راهنمای افزایش اعتماد‌ به نفس و کاهش اضطراب و نگرانی
نویسنده
مترجمفرزانه پورفرزین
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-964-517-836-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راز شاد زیستن

Narges Jamalipak
۱۴۰۲/۴/۲۱
این کتاب رو بیست سال قبل خواندم
هنوز هم وقتی میخونمش یه چیزجدید یاد میگیرم، دو فصل اول این کتاب برای یک عمر زندگی بدون حسرت و خلق و آفرینش روزهای ایده آل کافیه،، این کتاب رو باید همه‌ی مدارس تدریس کنن
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۲/۱/۱۱
دوستش داشتم چون بامتنش ارتباط گرفتم هرچندحس میکنم بخشیش ازیه کتاب دیگه آورده شده که اسمش یادم نیست ولی تاهمین جاش که خوندم مطالب تاثیرگزاری گفته شده، امیدوارم دوستان استفاده کنند.
نسرین قالبی حاجیوند
۱۴۰۲/۵/۱۲
فوق‌العاده بود، یکی از بهترین کتابهایی ک تاالان خوندم.
بنظر من هر فردی توی زندگیش باید این کتاب رو مطالعه کنه.
Freyabakhtiari
۱۴۰۲/۲/۸
اگه دنبال کتابی هستی که سوخت جتت باشه و تا آخر بخونیش این کتابو پیشنهاد میکنم، عالیه عالییییییییی
Solli kz
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتابی که همیشه دوستش داشتم و بارها خواندمش، کتابی عالی برای دریافت این نکته که زندگی را خیلی پیچیده نکنیم.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب راز شاد زیستن

برای دریافت کتاب راز شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.