معرفی و دانلود کتاب بیشعوری دیگر بس است!

عکس جلد کتاب بیشعوری دیگر بس است!
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیشعوری دیگر بس است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیشعوری دیگر بس است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیشعوری دیگر بس است!

خاویر کرمنت در کتاب پرفروش بیشعوری دیگر بس است! شمشیرش را با زبانی طنزآمیز و گزنده، رو به کسانی می‌کشد که برای دستیابی به منافع شخصی از شیوه‌های غیراخلاقی استفاده می‌کنند و به دیگران رنج‌وآزار می‌رسانند. از نظر نویسنده، بیشعوری نوعی بداخلاقی یا سوءرفتار نیست؛ بلکه یک بیماری و اعتیاد است. او ضمن اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی بیشعورها مانند خودبرتربینی، دروغ‌گویی، گستاخی و پررویی، بی‌نزاکتی، بی‌وجدانی، زیاده‌خواهی، تندخویی، شرارت و رذالت؛ آدم‌های بیشعور را خطرناک‌تر از افراد نادان می‌داند.

درباره‌ی کتاب بیشعوری دیگر بس است!

جامعه‌شناس‌ها عقیده دارند رفتارهای ضد حقوق انسانی و آداب اجتماعی، دو وجه آزاردهنده دارند: قانون‌شکنی یا هنجارشکنی به‌قصد منفعت شخصی، و آزاررسانی و ظلم به همه یا بخشی از جامعه. نمونه‌های مشابه چنین رفتارهای ضداجتماعی و منفعت‌طلبانه را متأسفانه بارها مشاهده کرده‌ایم: از سیگارکشیدن در مکان عمومی، عبور خودروها یا عابر پیاده از چراغ قرمز و پرت‌کردن زباله از شیشه‌ی خودرو به خیابان، تا گران‌فروشی کالاها از کارخانه تا مغازه، معطل شدن بی‌دلیل در اداره و مطب دکتر، و وعده‌ووعیدهای دروغ برخی نامزدهای انتخاباتی. نکته‌ی جالب و البته تأسف‌انگیز هم آن‌جاست که خاویر کرمنت (Xavier Crement) کتاب بیشعوری دیگر بس است! (Asshole No More; The Original Self-Help Guide for Recovering Assholes and Their Victims) را در سال 1990 میلادی نوشته است، اما می‌بینیم که بعدِ بیش از سه دهه، همچنان بیش‌تر مصداق‌های ذکرشده در کتاب او را می‌توان روزانه در خیابان و تلویزیون مشاهده کرد. او در این اثر روان‌شناختی با لحن طنز و با زبانی گزنده، بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری روزمره را در قالب روایت‌هایی ساده شرح و نسبت به پیامدهای مخرب آن‌ها بر جامعه هشدار می‌دهد.

همان ابتدای کتاب، نویسنده‌ی اعتراف می‌کند که خودش نیز مبتلا به بیماری بیشعوری بوده و تقریباً تا چهل‌سالگی، هیچ تصوری از ناپسند بودن این ویژگی‌ها در ذهنش وجود نداشته است. او نیز مانند بیشتر افراد بیشعور، به این حقیقت افتخار می‌کرده که آدمی قدرتمند و تواناست که همیشه هرچه را که می‌خواهد به دست می‌آورد. آنچه به این اعتراف‌ها اهمیت می‌بخشد، بازگویی مرحله‌ها و فرایند تبدیل‌شدن به یک انسان بیشعور است. به‌عنوان‌مثال خاویر کرمنت اولین مرحله‌ی تبدیل‌شدن به یک بیشعور را سرکوب‌کردن ندای وجدان و خنثی‌شدن هر نوع احساس گناه و عذاب وجدان می‌خواند. او سپس یاد می‌گیرد که چگونه از طریق تهدیدکردن دیگران و زورگویی، هرآنچه را می‌خواهد به دست بیاورد، بعد مهارت‌های بیشتر در پرخاشگری و حقه‌بازی می‌آموزد و تصور می‌کند که تمامی این ویژگی‌ها نقاط قوت و خصوصیاتی مثبت است. نتیجه آن می‌شود که از اعتمادبه‌نفسی بالا برخوردار می‌شود و در خودباوری و خودسازی بالاترین نمره را کسب می‌کند، چون تمرکز خوبی دارد، مصمم، بااراده، خودمحور و خودسنج است و هیچ‌کس حریفش نمی‌شود. حتی وقتی احساس می‌کند دیگران از رفتارهای او در عذاب هستند، فوراً پای حسادت را به میان می‌کشد و این رفتارها را ناشی از ضعف و بی‌لیاقتی آن‌ها قلمداد می‌کند.

خاویر کرمنت در ادامه‌ی کتاب بیشعوری دیگر بس است! با استفاده از همان لحن طنزگونه و ساده، تعریف، ماهیت، تاریخچه، شدت و میزان بیشعوری را توضیح می‌دهد و در فصل بعد، انواع بیشعورها را فهرست می‌کند؛ بیشعور معمولی و پیش‌پاافتاده، بیشعور اقتصادی و تجاری، مدنی، آزادی‌خواه و مقدس‌مآب، بیشعور عصر جدید، بیشعور اداری و دیوان‌سالاری، بیشعور درمانده و بدبخت، و بیشعور شاکی و اهل جروبحث. سپس به نشانه‌های بیشعوری در جامعه می‌پردازد و مصائب زندگی‌کردن با بیشعورها را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. در ادامه آزمونی برای تحمل یک بیشعور طراحی کرده و دست‌آخر هم در فصل پنجم کتاب راهکار بهبود بیشعوری و مراحل، ابزار و شیوه‌های درمان را تشریح می‌کند. کتاب بیشعوری دیگر بس است! در سال 1393 و برای اولین‌بار در ایران با عنوان «بیشعوری» منتشر شد و تا ماه‌ها در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی قرار داشت. چندی بعد ترجمه‌هایی دیگر هم از این کتاب به بازار نشر آمد؛ ازجمله کتاب حاضر که در انتشارات اختر و با برگردان فرزانه پورفرزین به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های بیشعوری

محبوبیت عجیب‌وغریب کتاب بیشعوری بس است! کافی بود که خاویر کرمنت به فکر نوشتن ادامه‌هایی برای آن کتاب باشد. پس در سال 1992 دومین جلد از این کتاب را با عنوان بیشعوری تا همیشه (Assholes Forever) نوشت، سپس در سال 1995 کتاب سوم را با عنوان توطئه‌های بیشعوری (The Asshole Conspiracy) و سرانجام در سال 2015 کتاب چهارم این مجموعه را با عنوان بیشعوری ضدگلوله (The Bulletproof Asshole: Assaulting Common Decency) منتشر کرد. کتاب‌های دوم تا چهارم در ادامه‌ی موضوع‌های مطرح‌شده در کتاب اول نوشته شده‌اند. هر چهار کتاب این مجموعه نیز به زبان فارسی ترجمه و به بازار نشر عرضه شده است.

افتخارات کتاب بیشعوری

  • از پرفروش‌ترین عناوین در بازار نشر ایران
  • حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب بیشعوری

  • بیشعوری یکی از کامل‌ترین آثار در حیطه‌ی خودیاری است. (Barnes & Noble)
  • خاویر کرمنت انقلابی در صنعت خودسازی پدید آورده. (Research Gate)
  • کتابی بامزه و شیرین. (Amazon)

کتاب بیشعوری دیگر بس است! مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به همه‌ی آن‌ها که می‌خواهند مصداق‌های رفتار ناپسند و ضداجتماعی را بیاموزند، پیشنهاد می‌شود.

با خاویر کرمنت بیش‌تر آشنا شویم

از خاویر کرمنت اطلاعات چندانی در دست نیست، بااین‌حال در شرح‌حال مختصری که از او هست، عنوان شده که این نویسنده ابتدا در حرفه‌ی پزشکی فعالیت کرده و سپس به روان‌پزشکی روی آورده است. شهرت او بیش‌تر در ایران و به‌واسطه‌ی چهار کتابش با عنوان بیشعوری است؛ آثاری که با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شد.

در بخشی از کتاب بیشعوری دیگر بس است! می‌خوانیم

امروزه بسیاری از بیشعورها صرفاً فرزندان بالغ والدین بیشعور می‌باشند. برخی از فرزندان والدین بیشعور به‌قدری نسبت به رفتار ناشایست والدینشان احساس نفرت و انزجار می‌کنند که هنگامی که انسان بالغی می‌شوند، از تمامی خصوصیات و ویژگی‌های انسان‌های بیشعور اجتناب می‌کنند. اما بیشتر این افراد به ویروس بیشعوری آلوده شده‌اند و مثل والدینشان بیشعور و گستاخ می‌شوند. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تعریف بیشعورها، بررسی خصوصیات غالب و اصلی آن‌هاست. بیشتر بیشعورها رفتاری پرخاشگرانه و تهدیدآمیز دارند. اگر از طریق گردن‌کلفتی و قلدری نتوانند کارشان را پیش ببرند، به نیرنگ و فریب روی می‌آورند-یا قوانین را به نفع خودشان تغییر می‌دهند. در مواقع اضطراری، آن‌ها حتی به داد و فریاد کشیدن، جیغ زدن، پا را به زمین کوبیدن و خود را به موش‌مردگی زدن روی می‌آورند. نیکیتا خروشچف هنگامی که در اجلاس سازمان ملل کفش خود را روی میز کوبید و اعلام کرد که غرب را به خاک سیاه خواهد نشاند، در واقع عملاً سنبل بیشعوری در سطح جهانی بود.

وقتی که بیشعورها در دام بیشعوری خودشان گرفتار می‌شوند، تمایل دارند که همه‌چیز را انکار کنند، میزها را واژگون کنند و شروع کنند به انتقاد کردن از فردی که گستاخی و بیشعوری‌شان را به آن‌ها یادآوری کرده است و اگر در تنگنا قرار بگیرند، از کوره درمی‌روند، عصبانی می‌شوند و از این شکایت می‌کنند که برایشان پاپوش دوخته‌اند و برای اثبات بی‌گناهی‌شان، گناه را به گردن کس دیگری می‌اندازند. انکار کردن، خصوصیت تمامی افراد مبتلا به بیشعوری می‌باشد. بیشعورها تعهد، مسئولیت‌پذیری و حتی وفاداری را انکار می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه نویسنده
بخش اول: بیشعوری چیست و چرا یک فرد می‌خواهد یک بیشعور باشد؟
داستان فرِد
داستان‌های دیگر
پرسیلا، یک بیشعور تحت درمان
تعریف بیشعوری
تاریخچه مختصری از بیشعوری
گزارش‌های واقعی در مورد بیشعوری
ماهیت و ذات بیشعوری
شدت و میزان بیشعوری در افراد مختلف
بخش دوم: انواع بیشعورها
بیشعور معمولی و پیش‌پاافتاده
بیشعور اقتصادی و تجاری
بیشعور مدنی و آزادی‌خواه
بیشعور مقدس‌مآب
بیشعور عصر جدید
بیشعور اداری و دیوان‌سالاری
بیشعور درمانده و بدبخت
بیشعور شاکی و اهل جرّ و بحث
بخش سوم: وقتی جامعه بیشعور می‌شود
نشانه‌های بیشعوری در جامعه
تجارت و کسب و کار همانند یک بیشعور
دولت بیشعور
دین و مذهب به مثابه یک بیشعور
خواندن، نوشتن و بیشعوری
بیشعوری در رسانه‌های خبری: یک بیماری همه‌گیر واقعی
بخش چهارم: زندگی کردن با بیشعورها
کار کردن با بیشعورها
وقتی یک دوست بیشعور دارید
ازدواج با یک بیشعور
کسی که بیشعور به دنیا آمده است (بیشعور مادرزاد)
فرزندان والدین بیشعور
آزمون تحمل یک بیشعور
بخش پنجم: راه درمان و بهبود بیشعوری
مراحل درمان
ابزار و شیوه‌های درمان
ختم کلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیشعوری دیگر بس است!
نویسنده
مترجمفرزانه پورفرزین
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-486-021-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیشعوری دیگر بس است!

فاطمه دهقان
۱۴۰۳/۱/۸
خیلی ها میگن این کتاب روانشناسی زرد هستش اما از نظر من عالیه چون خیلی از ماها مشابه این رفتار ها رو روزانه داریم و باید دریابیم که اطرافیان ما سر این مسائل چه قدر اذیت میشن و این عادات و رفتار بد رو کنار بگذاریم!
Fatemeh
۱۴۰۳/۱/۱۲
باخوندن این کتاب میفهمین که چقدر از رفتار‌ها واخلاقیاتتون درست نبوده
Fatemeh.elahi
۱۴۰۲/۲/۱۱
کتابی خوبی بود ولی می‌تونست بهتر باشه
کبریا راستین
۱۴۰۱/۹/۲۴
کتاب پر محتوایی است
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب بیشعوری دیگر بس است!

برای دریافت کتاب بیشعوری دیگر بس است! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.