معرفی و دانلود کتاب ثروتمندترین مرد بابل: رازهای موفقیت پیشینیان

عکس جلد کتاب ثروتمندترین مرد بابل: رازهای موفقیت پیشینیان
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل: رازهای موفقیت پیشینیان

کتاب ثروتمندترین مرد بابل نوشته‌ی جورج سمیوئل کلاسون، حدود یک قرن پس از نوشته‌شدن، همچنان یکی از آثار کلاسیک درباره‌ی راه‌های کسب ثروت است. این اثر روان‌شناختی که الهام‌بخش موفقیت افراد زیادی در جهان بوده، مجموعه‌ای از داستان‌های واقعی را در برمی‌گیرد که با زبانی ساده و صریح، و به‌منظور ایجاد بینش درست برای کسب پول، حفظ ثروت و نحوه‌ی سرمایه‌گذاری نوشته شده است. در این کتاب دلایل مشکلات مالی افراد و جوامع مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای عملی و تجربی ساده‌ای برای رفع آنها پیشنهاد می‌شود.

درباره‌ی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

بابل ثروتمندترین شهر دوران باستان بود و شهروندانش نیز پولدارترین ساکنان زمان خود به شمار می‌رفتند. بابلی‌ها ارزش پول را می‌دانستند و برای کسب ثروت، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در جهت خلق درآمد بیش‌تر، از قوانین اقتصادی استفاده می‌کردند. نکته‌ی جالب‌توجه آن‌جاست که امروز نیز همان قوانینی بر پول حاکم است که شش هزار سال پیش جریان داشت؛ همان دورانی که بابلی‌های ثروتمند ترک‌تازی می‌کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند پول ابزاری است که بر مبنای آن می‌توان موفقیت‌های مادی را سنجید و از بهترین موهبت‌های زمینی لذت برد؛ اما این وسیله‌ی موفقیت، تنها در اختیار آن‌هایی قرار می‌گیرد که چگونگی به‌دست‌آوردن و افزایش آن را درک کرده باشند. این افسانه‌ها درباره‌ی مردان ثروتمند بابل، جورج سمیوئل کلاسون (George S. Clason) 52 ساله را وسوسه کرد که در سال 1926 کتابی درباره‌ی آن‌ها بنویسد؛ گرچه مطمئناً خود او نیز هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد وقتی کتاب ثروتمندترین مرد بابل (The Richest Man in Babylon) را می‌نویسد، در حال انجام یک پیشگویی بزرگ است؛ چرا که درست سه سال بعد از انتشار این اثر، رکود بزرگ (Great Depression) در بازارهای مالی آمریکا و جهان اتفاق افتاد و ازآن‌پس تا زمان جنگ جهانی دوم، اقتصاد دنیا در یک شوک اقتصادی بزرگ فرورفت. شاید اگر خواننده‌های بیش‌تری کتاب او را خوانده بودند و توجه می‌کردند به آن بخش از کتاب که توصیه می‌کند مردم ثروت خود را با احتیاط سرمایه‌گذاری کنند و نگران نرخ سودهای بادآورده باشند؛ ثروت‌شان در بازارهای سهام دود نمی‌شد. یا اگر دولتمردان وقت آمریکا، توصیه‌های را او درباره‌ی سیاست‌های پولی خوانده بود، سیاست‌های انقباضی را در تابستان 1929 اجرا نمی‌کردند و ۲۹ اکتبر آن سال به‌عنوان سه‌شنبه‌ی سیاه تاریخ ثبت نمی‌شد. اما پیشنهادهای جورج کلاسون چه بود؟

او در هر فصل از کتاب ثروتمندترین مرد بابل، قصه‌هایی را روایت می‌کند و در آن‌ها از زبان یک ثروتمند مشهور توصیه‌هایی برای پول‌دار شدن دارد. به‌عنوان‌مثال، آرکاد، پول‌دارترین مرد بابل تنها توصیه‌اش به مردمش این است که: «بخشی از کل درآمدی را که به دست می‌آورید، برای خودتان نگهدارید؛ مهم نیست که درآمدتان چقدر اندک است، اما توجه کنید که مقدار پس‌انداز نباید کمتر از یک‌دهم درآمد شما باشد.» به باور او، ثروت مانند درختی است که از یک دانه‌ی کوچک رشد می‌کند؛ بنابراین اولین سکه‌ای که پس‌انداز می‌کنید، دانه‌ای است که از آن درخت ثروت شما رشد خواهد کرد. هرچه زودتر این درخت را بکارید و بیش‌تر پرورشش دهید، زودتر و سریع‌تر رشد خواهد کرد. پیشنهاد بعدی مرد ثروتمند آن است که از محل پس‌انداز خود، سرمایه‌گذاری کنید؛ اما تنها با کسانی دراین‌باره همکاری کنید که شهرت شغلی‌شان متناسب با تجربه‌ی حرفه‌ای‌شان باشد. آخرین توصیه‌ی مرد ثروتمند آن است که تا زمانی که به یک ثروت قابل‌توجه نرسیده باشید؛ هرگز از درآمد و سود این پس‌انداز خرج نکنید. کتاب ثروتمندترین مرد بابل که با ترجمه‌ی فرزانه پورفرزین در انتشارات اختر منتشر شده، راه‌های کسب درآمد برای افراد فقیر، قانون‌های طلایی خلق ثروت و نقش شانس و اقبال را نیز مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

افتخارات کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در آمریکا
  • حضور در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد.

نکوداشت‌های کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • این کتاب یک هدیه‌ی عالی برای یک دانش‌آموخته‌ی اقتصاد، یا هرکسی است که فکر می‌کند در دنیای کسب درآمد و سود گیج و سردرگم شده باشد. از طرفی حتی برای باتجربه‌ترین سرمایه‌گذاران هم یک کتاب فوق‌العاده و همچنان تازه است. (Los Angeles Times)
  • در جوانی با کتاب کلاسیک جورج ساموئل کلاسون به نام ثروتمندترین مرد بابل برخورد کردم که در آن پیشنهادهای منطقی مالی را از طریق تمثیل‌های باستانی بیان کرده بود. این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم. (Tony Robbins) اثر کلاسیک جاودان کلاسون. (Barnes & Noble)
  • کتابی حیرت‌انگیز حتی برای باتجربه‌ترین سرمایه‌گذار. (لس‌آنجلس تایمز)
  • سرشار از توصیه‌هایی آزموده شده درباره‌ی پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری. (واشنگتن‌پست)
  • این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم. (آنتونی رابینز)

کتاب ثروتمندترین مرد بابل مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کسانی که می‌خواهند نحوه‌ی منطقی کسب درآمد، سرمایه‌گذاری و خلق ثروت را بیاموزند، پیشنهاد می‌شود.

با جورج سمیوئل کلاسون بیش‌تر آشنا شویم

جورج سمیوئل کلاسون نویسنده و سرمایه‌گذار آمریکایی است که در سال 1874 در شهر لوئیزیانا به دنیا آمد و در سن 101 سالگی درگذشت. او تاجری موفق بود و اولین اطلس راه‌های آمریکای شمالی را منتشر کرد. اولین و بهترین کتاب او در زمینه‌ی اقتصادی، کتاب ثروتمندترین مرد بابل است که با گذشت 96 سال از انتشار، همچنان در کشورهای مختلف جهان تجدید چاپ می‌شود و کسانی مثل رابرت کیوساکی و دونالد ترامپ از آن الهام گرفته‌اند. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «پیش به سوی طلا» و «کار درست خود را پیدا کنید» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • جایی که اراده باشد، می‌توان راهی را پیدا کرد.
  • یک احتیاط کوچک بهتر از یک پشیمانی بزرگ است.
  • هرچقدر آدم گرسنه‌تر باشد، ذهنش دقیق‌تر کار می‌کند و نیز نسبت به بوی غذاها حساس‌تر می‌شود.

در بخشی از کتاب ثروتمندترین مرد بابل می‌خوانیم

آرکاد با عصبانیت گفت: «اراده! چه مزخرفاتی. آیا شما فکر می‌کنید که اراده به انسان توانایی بلند کردن باری که یک شتر نمی‌تواند بلند کند را می‌دهد یا اینکه باری را روی زمین بکشد که حتی گاوهای نر هم نمی‌توانند آن را روی زمین بکشند؟ قدرت اراده چیزی نیست جز عزم راسخ برای انجام دادن وظیفه‌ای که تحقق آن را هدف خود قرار داده‌اید. اگر من برای خود وظیفه‌ای تعیین کنم، هرچقدر هم که ساده و پیش‌پاافتاده باشد، باید آن را به انجام برسانم؛ وگرنه چطور می‌توانم در انجام دادن کارهای مهم‌تر به خود اطمینان داشته باشم؟ آیا من باید به خودم بگویم، به مدت صد روز، در حین عبور از پل به سمت شهر، من یک سنگریزه از کناره جاده برمی‌دارم و به داخل نهر می‌اندازم؛ من این کار را هر روز انجام می‌دهم. اگر در روز هفتم از پل رد شوم و فراموش کنم سنگریزه‌ای را داخل رودخانه بیندازم، به خود نمی‌گویم که فردا دوتا سنگریزه به داخل رودخانه می‌اندازم، در عوض برمی‌گردم و سنگی را داخل آب می‌اندازم. روز بیستم هم به خودم نمی‌گویم که آرکاد، این کار بی‌فایده است. چه سودی دارد که هر روز یک سنگریزه را به رودخانه می‌اندازی؟ یک مشت سنگریزه را به داخل آب بینداز و خودت را راحت کن. هرگز نه این حرف را می‌زنم و نه این کار را می‌کنم. هنگامی که من وظیفه‌ای را برای خود تعیین می‌کنم، آن را به انجام می‌رسانم. بنابراین، مراقب هستم که با وظایف مشکل و غیرممکن شروع نکنم، زیرا دوست دارم اوقات فراغت هم داشته باشم».

سپس دوست دیگری گفت: «اگر هرآنچه که تو می‌گویی حقیقت داشته باشد، و همان‌طور که خودت هم گفته‌ای منطقی به نظر می‌رسد، پس کار خیلی ساده‌ای است و اگر همه آن را انجام دهند، در این صورت ثروت کافی برای همه وجود نخواهد داشت».

فهرست مطالب کتاب

زندگینامه نویسنده
پیشگفتار
مردی که در آرزوی دستیابی به طلا بود
هفت روش پر کردن کیف‌های پول خالی
ملاقات با الهه شانس و اقبال
پنج قانون طلایی
قرض‌دهنده طلا در بابل
دیوارهای بابل
تاجر شتر در بابل
لوح‌های گِلی بابل
خوش‌شانس‌ترین مرد بابل
شرح مختصری از تاریخچه بابل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ثروتمندترین مرد بابل: رازهای موفقیت پیشینیان
نویسنده
مترجمفرزانه پورفرزین
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-486-528-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ثروتمندترین مرد بابل

محمد عظیمی
۱۴۰۲/۹/۹
فوق العاده.
مرز بین داستان و جدیت
بهترین کتاب برای اداره پولی که دارین، به روش خیلی ساده
اصلا خسته نخواهید شد از خوندنش. خلاصه ش اینه:
۱. یک دهم درامدت رو بزار توی جیبت و اصلا کاری بهش نداشته باش، دو دهمش رو بده جای قرضات و هفت دهمش رو خرج ماهیانت بزار و اگه بتونی اون هفت دهم رو شیش تاش رو و
خرج ماهیانه کنی یک هفتم رو سرمایه گذاری کنی عالی خواهد بود
۲. به کسی قرض نده ولی اگه دادی یا وثیقه‌ای بیشترز قرضش ازش بگیر یا مطمئن باش که توانایی قرضش رو داره و پول رو برای کاری صرف میکنه که پولسازه که هم خودش رو پولدار میکنه وهم قرض تورو میده.
۳. کار کار کار. کار کنید و صد خودتون رو براش بزارین و عاشقانه انجامش بدین تا براتون پول دربیاره
۴. از قرض‌ها و مشکلات فرار نکنید بلکه وایسین و باهاشون بجنگید.
Qazale Habibi
۱۴۰۲/۴/۲۹
کتاب بشدت زیبا و آموزنده‌ای است و چون مطالب مهم ثروت اندوزی رو در غالب داستان بیان کرده کتاب برای خواننده جذاب و به یادماندنی و کاربردی شده و هر کسی که قصد داره تو زندگیش واقعا پیشرفتی شامل حالش بشه (مخصوصا در زمینه کسب و کار شخصی) قطعا این کتاب باید تو لیست مطالعش قرار بگیره و این کتاب ارزشمند نه یکبار بلکه چندین بار ارزش مطالعه رو داره و در نهایت آفرین به مترجم خوبش که انقدر حرفه‌ای مفهوم کتاب رو تونست به ما برسونه و این امکان رو برای خواننده ایجاد کنه که به طور پیوسته و بدون خستگی بتونه تمام کتاب رو با ذهنی آرام و فهم کامل مطالعه کنه از عزیزان کتابراه هم متشکرم که این شرایط رو برای ما ایجاد کردن تا بتونیم همچین کتاب‌های ارزنده‌ای رو به راحتی مطالعه کنیم
هادی مختاری
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتابی خوب و کلی درمورد راهبرد های اقتصاد شخصی، اما نسبت به آثار هم رده خود ضعیف تر و کم محتوا تر برای مثال کتاب پدر فقیر پدر ثروتمند که مشهور تر از این کتاب هم هست به شکل خیلی جامع تری به این مبانی میپردازه. قطعا این کتاب رو میتونم به خیلی ها پیشنهاد کنم مخصوصا برای بچه ها، اما قطعا در حد کتاب پدر ثروتمند نیست..
مسعود رئیس دسته
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
مهندسی مالی عالی با پشتوانه چند هزار ساله نمونه مشهور و موفق که همان تمدن سومر هست که امروزه با مقایسه لغات زبان آن‌ها پی به اشتراکات تلفظی بسیار شبیه و حتی یکسان با ترکی میشویم که نوع التصاقی بودن هر دو زبان هم وجه تشابه بسیار بزرگ دیگری دال بر این ادعا می باشد.
محمد شجاعی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
یک کتاب موفق در زمینه رمان توسعه فردی است که با داستانی جذاب و آموزنده، اصول و مفاهیم مهم مربوط به موفقیت مالی و شخصی را به خواننده ارائه می‌دهد. این کتاب به خوبی نشان می‌دهد که راه به دست آوردن ثروت و موفقیت از طریق توسعه فردی، تعیین هدف‌ها، صبر و کار بسیار هموار نیست.
سمیرا شریفی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ای کاش زودتر این کتاب رو میخوندم. در این کتاب نویسنده با آوردن داستان‌های مختلف سعی در بیان یه راهکار ساده و کاربردی برای ثروتمند شدن هست فقط‌ای کاش این کتاب رو ۱۰ سال پیش میخوندم اگر از ده سال پیش اینکارو انجام میدادم الان خیلی پیشرفت کرده بودم.
مصطفی حاتمی
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
به نام خداوند علم و دانش
من این کتاب رو بیشتر از سه مرتبه خوندم و هربار مطالب کامل تری ازش یاد گرفتم بهترین پندها رو نسبت به کتاب‌های مشابهش رو میده واقعا ارزش خوندن رو داره تشکر از سایت جذاب کتابراه
رجبعلی شکراله زاده
۱۴۰۲/۹/۴
نویسنده این کتاب در قالب داستان ۷ روش وتوصیه به کسانی که علاقمند به مقوله ثروت وچگونگی دست یابی به آن رادارن ارائه می‌دهد که به نظر من خواندن این کتاب توصیه می‌شود
علیرضا سلطانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
مفاهیم طوری توضیح داده شده که باید روی اونا فکر کرد و بعد استفاده کرد. چون برخی مطالب کتاب گمراه کننده هستن و باید برداشت درستی رو استنباط کرد
هایده کریمی
۱۴۰۲/۹/۲۵
این کتاب فوق العاده ست، و متعلق به زمان خاصی نیست. در هر مرحله‌ای از زمان و زندگی از آن میتوان نکات بسیاری آموخت.
دارای نوشتاری بسیار روان، سلیس و شیرین است.
مجتبی مجیدی
۱۴۰۲/۸/۱۸
کتابی عالی در جهت راهنمایی ما برای ثروتمند شدن با بیانی شیوا و اسان بهتون پیشنهاد میکنم ان را بخرید و مطالعه کنید برای کسانی که میخواهند ثروتمند شوند
Ayda.b
۱۴۰۲/۳/۲۵
خیلی خوبه و راه‌های سرمایه گذاری رو خوب بیان کرده من تا الان دو دفعه خوندمش خیلی داستان‌های آموزنده و خوبی داره دید مون رو نسبت به ثروت باز میکنه
اسماعیل فتیحی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
نویسنده کتاب با داستان‌های انگیزشی خیلی سریع سراغ آموزش بهترین و ساده‌ترین راه حل میره و اون رو بیان می‌کنه من این کتاب رو دوس داشتم.
حسین علیزاده
۱۴۰۲/۷/۳۰
کنتب عالی است. ای کاش این کتاب در مدارس ایران تدریس میشد و به جای بعضی دروس بی خاصیت این کتاب تدریس میشد که به درد آینده همه ایرانیان بخورد
azad arefi
۱۴۰۲/۳/۱۰
به نظر من واقعا کتاب عالی بود هر کسی باید این کتاب رو بخونه به صورت داستانم هست که خیلی جذابترش کرده
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب ثروتمندترین مرد بابل

برای دریافت کتاب ثروتمندترین مرد بابل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.