معرفی و دانلود کتاب رازهای فروتنی

عکس جلد کتاب رازهای فروتنی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای فروتنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای فروتنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای فروتنی

کتاب رازهای فروتنی، کتابی الهام‌بخش نوشته‌ی محمود دانایی است که نگرش خواننده را نسبت به خود و جهان پیرامونش دستخوش تغییر می‌کند. این تغییرات بر جنبه‌های مثبت زندگی و ادراک انسان‌ تمرکز دارند و با تکرار و طرح تمرینات روزمره، در ضمیر ناخودآگاه افراد نهادینه می‌شوند. شایان توجه است که درنهایت مطالعه‌ی این مباحث، برقراری آرامش در تمامی ابعاد زندگی و تقویت صفات اخلاقی نیکو، به‌خصوص فروتنی را رقم خواهد زد.

درباره‌ی کتاب رازهای فروتنی

محمود دانایی در کتاب رازهای فروتنی، با ایجاد تغییراتی مثبت در بینش افراد، به آن‌ها کمک می‌کند تا جهان پیرامون خود را بهتر درک کنند. لازم به ذکر است که آموزه‌های این کتاب، با تأکید بر اهمیت فروتنی به‌عنوان یک فضیلت اخلاقی، منجربه شناخت بهتر ابعاد وجودی انسان خواهد شد.

نویسنده در تمامی متن کتاب، بر اهمیت شناخت دو بعد مادی و معنوی وجود انسان تأکید می‌کند و در تلاش است با تکرار و تمرین، درک بهتری از دنیا به مخاطب القا کند. او باور دارد اگر به غذایی که در اختیار روح می‌گذاریم، توجه کافی داشته باشیم، می‌توانیم زندگی بهتری را تجربه کنیم. همچنین یادآوری می‌کند هر قدمی در زندگی قابل ستایش است و پیشرفت‌های کوچک هم به مرور زمان، نتایج بزرگ و درخشانی را رقم خواهند زد.

همان‌طور که از عنوان کتاب هم مشخص است، او فروتنی را یکی از گام‌های رشد فردی می‌داند و معتقد است که این خصلت در دنیای رقابتی امروز نادیده گرفته شده. به باور او، اختلال در روابط انسانی هم از همین‌جا ناشی می‌شود. درنتیجه، تقویت و توجه به فضیلت اخلاقی مذکور، ورق را برمی‌گرداند و جوانب مختلف زندگی را به سمت‌وسوی بهتری هدایت می‌کند. چراکه فروتنی، پیشرفت روابط انسانی را به‌همراه دارد و در راستای شناخت فرصت‌های زندگی و استعدادهای انسانی بی‌تأثیر نیست. این خصلت به افراد می‌آموزد که چگونه با محترم شمردن و تقویت توانایی‌ها، تحولاتی مثبت در کیفیت زندگی خود ایجاد کنند.

محمود دانایی با هدف تأمین تغذیه‌ی معنوی و ایجاد آرامش در زندگی روزمره، کتاب رازهای فروتنی را تألیف کرده است. این کتاب به‌نحوی طراحی شده که زمان زیادی از خواننده سلب نکند. چراکه تنها کافی است روزی یک صفحه از آن خوانده شود. هر صفحه از این گنجینه‌ی ارزشمند، بر تقویت یک صفت اخلاقی مثبت تمرکز دارد و یک‌روز از وقت مخاطب را به‌خود اختصاص می‌دهد.

درنهایت با مطالعه‌ی کتاب رازهای فروتنی درمی‌یابید که چگونه می‌توان با کمک روش‌های مختلفی مانند تأمل، تجربه و تحلیل، ادراک خود را تقویت کرد و از زاویه‌ی جدیدی به زندگی نگریست. این کتاب، در یک بازه‌ی یک‌ماهه، قابل مطالعه است و خوانندگان می‌توانند در پایان، شاهد سرزندگی روح خود باشند.

کتاب رازهای فروتنی را انتشارات پندار تابان، به چاپ رسانده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب رازهای فروتنی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب کسانی‌اند که می‌خواهند با یادگیری اسرار فروتنی، نگاه بهتری نسبت‌به زندگی داشته باشند.

با محمود دانایی بیشتر آشنا شویم

محمود دانایی، مترجم و نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1342 است. از آثار ترجمه‌شده‌ی او به فارسی می‌توان به کتاب‌های «سفر روح» و «دوازده گام به‌سوی زندگی با مهربانی»، اشاره کرد.کتاب‌‌های «با شتاب به پیش» و «دورنمای بهشت برین»، شماری از آثاری‌ تألیفی این نویسنده‌اند.

در بخشی از کتاب رازهای فروتنی می‌خوانیم

دهم: ما به «منِ متافیزیک» خود خیلی فکر نمی‌کنیم، زیرا آن را بیشتر مربوط به بحثی فلسفی می‌دانیم تا به «زندگی حقیقی» و معمولاً به خود می‌گوییم: «وقتی فرصت پیدا کنم به این موضوع می‌پردازم، ولی در حال حاضر، چیزهای زیاد دیگری است که باید در نظر بگیرم.»

یازدهم: شاید سعی کنیم با تمام این دیدگاه‌های فلسفی بزرگ فاصله بگیریم. دیدگاه‌هایی که به انسان یادآوری می‌کنند که به نیستی‌اش بازمی‌گردد. در صورتی که اگر دقت کنیم درمی‌یابیم که این کار تدبیری برای انکار است. می‌دانم که میرا و ناچیزم و نمی‌توانم آن را انکار کنم، زیرا از بدیهیات است.

دوازدهم: این امر بدیهی، یعنی مرگ و ناچیزی، باعث دلواپسی‌ام می‌شود. چون نمی‌توانم آن را بی‌اثر کنم با تمام نیرویم سعی می‌کنم آن را انکار کنم. با این حقیقت زندگی می‌کنم، ولی طوری وانمود می‌کنم که گویی وجود ندارد و نمی‌گذارم تأثیری بر روش زندگانی‌ام بگذارد.

سیزدهم: حاصل پس زدن «ناچیز بودن» این است که با خوشحالی زندگی روزمره‌مان را مطابق الگوی «من روانی اجتماعی» سپری می‌کنیم و از «منِ متافیزیک» ‌مان غافل می‌شویم. در حالی که در حقیقت این بُعد متافیزیکی به اندازه‌ی «منِ روانی اجتماعی» ‌مان بخشی از وجود ماست و با فکر نکردن به آن نمی‌توانیم آن را کنار بزنیم.

چهاردهم: با پس زدن ایده‌ی مردنْ ابدی نخواهم شد. این واقعیت، بخشی از من است. اگر آن را انکار کنم، بخشی از خودم را جدا کرده‌ام، من ناکاملم و چیزی را گم کرده‌ام.

پانزدهم: فرض ما این است که این تقسیم درونی یا جدایی بین دو «من» تأثیری منفی بر من خواهد داشت. این اصلی بنیادین در فلسفه‌ی معاصر است. در صورتی می‌توانم خوشحال باشم که با خودم آشتی کنم حتی با آن بخشی از وجودم که به نظرم مطلوب نیست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای فروتنی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-93197-9-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای فروتنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رازهای فروتنی

برای دریافت کتاب رازهای فروتنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.