معرفی و دانلود کتاب رافر یک زیرزمینی

عکس جلد کتاب رافر یک زیرزمینی
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رافر یک زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رافر یک زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رافر یک زیرزمینی

کتاب رافر یک زیرزمینی، شرح ماجراجویی‌های کیان در زیرزمین و تلاش‌های او برای پیدا کردن خواهرش است. فرشته دسترس و امیرحسین اصغری این داستان را نگاشته‌اند. ماجرا از این قرار است که «کیان» و «کیانا» بدون توجه به هشدار والدینشان، به تپه‌های مخوف حوالی محل زندگی‌شان نزدیک می‌شوند اما در اثر غفلت، به اعماق زمین سقوط می‌کنند؛ جایی که اتفاقات و موجودات عجیب‌و‌غریب در انتظار آن‌هاست.

درباره‌ی کتاب رافر یک زیرزمینی

اعماق زمین و دنیایی که در آن نهان شده، همیشه برای انسان جالب بوده است. آدم‌ها تا سال‌های سال دانش و ابزار کشف آن‌چه در پس خاک و در زیر زمین قرار دارد را نداشتند و به همین دلیل، بهترین روش برای آن‌ها، به کار انداختن قوه‌ی تخیل و ساختن موجودات خیالی بود. وقتی انسان‌ها با پدیده‌ای علمی یا طبیعی مواجه می‌شدند که از درک آن‌ها خارج بود، هیولایی را برای توضیح آن اختراع می‌کردند. آدم‌فضایی‌ها، غول‌ها، اژدها، کوتوله‌هایی با گوش‌ها و دماغ‌هایی دراز و موجودات عجیب‌و‌غریب دیگر تماماً ساخته و پرداخته‌ی ذهن جستجوگر و کنجکاو انسانی هستند که یا پدیده‌های ناشناخته را آن‌طور که واقعاً هستند کشف کرده یا آن‌قدر درمورد آن‌ها به خیال‌پردازی مشغول بوده‌ تا درنهایت به چیزی شبیه به خیالاتش دست پیدا کرده. کتاب رافر یک زیرزمینی نوشته‌ی فرشته دسترس و امیرحسین اصغری، ما را به دنیای زیرزمینی و سرزمین موجودات خیالی می‌برد.

داستان درمورد پسربچه‌ای ده‌ساله به نام کیان است که در حومه‌ی شهر زندگی می‌کند. در حوالی خانه‌ی کیان، تپه‌هایی وجود دارد که والدینش همواره او را از نزدیک شدن به آن منع کرده‌اند. به گفته پدر و مادرش، در زمان‌های گذشته، انسان‌هایی در آن‌جا زندگی می‌کردند؛ اما این منطقه به مرور زمان متروکه شده است. با وجود هشدار خانواده‌ها، کیان و دوستانش همواره برای بازی به سراغ تپه‌ها می‌رفتند. همه‌چیز عادی بود تا اینکه یک روز، وقتی کیان و خواهر کوچکش کیمیا مشغول بازی بودند، ناگهان زمین زیر پای آن‌ها لرزید و کیان و کیمیا به درون زمین سقوط کردند.

فرشته دسترس در ادامه‌ی کتاب رافر یک زیرزمینی، کیان را با موجوداتی عجیب که در زیر زمین سکونت دارند، مواجه می‌کند. این موجودات کوچک اما قوی، نگهبانان آب‌های زیرزمینی هستند و قدرت غیب شدن در برابر انسان‌ها را دارند. تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و هر کدام ساکن شهرهای مخصوص به خود هستند. کیان که کیمیا را در زیر زمین گم کرده است، حالا باید تصمیم بگیرد برای همیشه به یکی از این موجودات زیرزمینی تبدیل شود یا اینکه خواهرش را پیدا کرده و به دنیای انسان‌ها بازگردد.

کتاب رافر یک زیرزمینی، از 9 فصل تشکیل می‌شود. این کتاب که برای نوجوانان و در ژانر فانتزی نوشته شده، در سال 1401 توسط نشر السانا به چاپ رسیده است.

کتاب رافر یک زیرزمینی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌های فانتزی و ماجراجویانه علاقمند هستد، جذب این کتاب خواهند شد.

با فرشته دسترس و امیرحسین اصغری آشنا شویم

فرشته دسترس، نویسنده‌ی اصلی کتاب حاضر در سال 1364 به دنیا آمده است. این نویسنده در حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت دارد و تاکنون داستان‌هایی را با همراهی نویسندگان دیگر برای مخاطبان کودک و نوجوان به چاپ رسانده است. او کتاب رافر یک زیرمینی را با مشارکت امیرحسین اصغری، متولد سال 1390 به نگارش درآورده. از دیگر آثار فرشته دسترس می‌توان به کتاب‌های «امیر و ریما»، «تولد دانه برفی به اسم حلما» و «تختخواب من» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب رافر یک زیرزمینی می‌خوانیم

صبح بعد از خوردن صبحانه، پیش رئیس پارندی رفتیم و طبق روال همه دهکده‌ها، مشاورانش هم حضور داشتند. رئیس پارندی در مورد تمساح‌ها و دره توضیحاتی داد:

بعضی از تمساح‌های داخل دره به‌قدری بزرگ هستند که قادرند یکی از اهالی دهکده‌های زیرزمینی را به‌راحتیِ خوردن یک لقمه کوچک ببلعند و فرقی که دره تمساح‌ها با دره‌های دیگر دارد، این است که داخل دره را آب فرا گرفته است و تمساح‌ها می‌توانند از آب بیرون بیایند و به کناره‌های دره که خشک است برسند. این تمساح‌ها دوزیست هستند؛ بااین‌حال، بیشتر مواقع در آب‌اند. ما برای ردشدن از این دره با سختی‌های زیادی مواجه هستیم؛ مانند تعداد زیاد تمساح‌ها، بزرگی آن‌ها و دوزیست‌بودنشان. این‌همه قابلیت در آن‌ها باعث شده که ردشدن از دره همیشه برایمان پرخطر باشد و گاهی با دادن تلفات با شکست مواجه شویم. البته، ما قایق‌های محکمی ساخته‌ایم که در برابر ضربه‌های تمساح‌ها مقاوم هستند و با آن‌ها از روی آب رد می‌شویم. مشکل اساسی کناره‌های آب و خشکی است. اگر تمساحی آن‌جا باشد، مجبور می‌شویم با نیزه با او مبارزه کنیم که این خود کار بسیار دشوار و خطرناکی است. بعضی از تمساح‌ها بسیار بزرگ و پرقدرت هستند. البته تمساح‌های بزرگ به‌ندرت دیده شده‌اند و اغلب تمساح‌هایی که وجود دارند، بزرگی‌شان به‌قدری هست که جنگجویان ما از پسشان بربیایند. البته باید این کار را با سرعت عمل بالایی انجام دهید، چون سروصدا باعث می‌شود دیگر تمساح‌ها از آب بیرون بیایند و...

همه حیرت‌زده به‌هم نگاه می‌کردیم و من مانند دره‌های دیگر، به فکر پیداکردن راهی ایمن‌تر و دائمی بودم.

بعد از آماده‌شدن افراد و استراحتی اساسی در دهکده پارند، آماده حرکت شدیم. هنگام حرکت رئیس پارندی و بیشتر اهالی پارند برای بدرقه ما آمده بودند. هر کدام برای ما چیزی آورده بودند.

فهرست مطالب کتاب

تپه خاکی، دالان مارپیچ
دهکده نوشفری، دره خفاش‌ها
دهکده شینا، دره عقرب‌ها
دهکده چاوش، دره سوسک‌ها
دهکده هیوا، دره مورچه‌ها
دهکده وریا، دره موش‌ها
دهکده پارند، دره تمساح‌ها
دهکده پاکان، دره مارها
اعماق اقیانوس، پری دریاها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رافر یک زیرزمینی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات السانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-7584-22-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رافر یک زیرزمینی

سیدعلی محروقی
۱۴۰۲/۷/۲۷
سلام به همه. کتاب دوستای خوبم
رافر یک زیرزمینی به جرات می‌تونم بگم یکی از ضعیف‌ترین کتاب‌هایی بود که تو ژانر فانتزی خوندم. ریتم بدون فرود و فراز و چند فصل با اتفاقات تکراری، خوندن کتاب رو به شدت خسته کننده و ملال آور می‌کنه.
علاوه بر این ریتم بسیار بد، یه سری اشتباهات فاحش و غیر قابل توجیه هم تو
کتاب بود که اصلا هیچ توجیهی نداشتن مثلا چطوری میشه یه دریاچه در اعماق چند صد و یا چند هزار متری زمین به دریاچه‌های روی سطح زمین راه داشته باشن اون هم طوری که یه تمساح غول پیکر بتونه توش رفت و آمد کنه، اگه اینطور باشه که تمام آب دریاچه روی زمین تخلیه می‌شد. در نهایت به هیچ عنوان خوندن این کتاب رو به کسی توصیه نمی‌کنم.
سارا سلامتی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
سلام و وقت بخیر محضر نویسنده و ناشر گرامی
من این کتاب رو دوبار خوندم واقعا زیبا و پر هیجان و لذت بخش بود و حتی در بعضی جاها پر احساس طوری که از شدت ذوق اشک مرا درآورد از همین جا از نویسنده خلاق این کتاب دوست داشتنی بسیار تشکر میکنم و امیدوارم شاهد کتابهای بیشتری از ایشون باشیم و با تمام تشکر از ناشر و سایت کتابراه که با کمترین هزینه فرصت خواندن رو برای همه مهیا کرده‌اند.
کامران قاضی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
عالی بود کتاب پر هیجانی بود حتما نوجوانها بخونن حتما خوشتون میاد ممنون از نویسنده و ناشر گرافیک کتاب عالی بود
حامد۰۰۹۰
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خوب بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب رافر یک زیرزمینی

برای دریافت کتاب رافر یک زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.