معرفی و دانلود کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها

عکس جلد کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها

ترس از درون ما تغذیه کرده و گاهی آن‌قدر رشد می‌کند که می‌تواند تمام توان ما را ببلعد. کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها اثر تیک نات هان کتابی با برنامه‌ای راهبردی برای مقابله با ترس‌هایی است که بحران‌های بزرگ و غیرقابل جبرانی در زندگی ایجاد می‌کنند.

درباره‌ی کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها

شاید بسیاری از شما انتظار دارید ترس‌هایتان در تاریکی‌ها، بلایا، جاهای تنگ یا موقعیت‌های بحرانی گریبانتان را بگیرند؛ اما ترس، از جایی کوچک و دور از چشم، از میان کنج‌های پنهان ذهنتان بیرون می‌آید، مثل سایه‌ای قد می‌کشد و نور زندگی را ذره‌ذره می‌بلعد. تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) کوشیده در کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها (Fear: Essential Wisdom for Getting Through The Storm) شیوه‌ی کنترل حس غریزی و غیرقابل‌انکارِ ترس را به مخاطب بیاموزد. در این کتاب، نویسنده، ریشه‌ی ترس‌ها را زیر ذره‌بین تجربه واکاوی می‌کند و راه رهایی از آن‌ها را به ما نشان می‌دهد. گاهی ردپای این ترس‌ها را می‌توان در شادترین لحظه‌ها یافت، پس آگاهی از راه‌های مقابله با آن‌ها می‌تواند کمک کند از شادی واقعی در زندگی بهره‌مند شویم.

معرفی و دانلود کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها

کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها، از پانزده فصل تشکیل شده است. نویسنده در اولین فصل کتاب یعنی بی‌باکی، توصیفی از تأثیر بی‌باکی در لذت بردن از زندگی ارائه می‌کند و آن را لذت نهایی و اوج آزادی به حساب می‌آورد. تیک نات هان در این اثر خود تضمین می‌دهد اگر به تمرین ذهن‌آگاهی عادت کنیم، وقتی که دشواری‌ها به سراغمان می‌آیند راه‌حل درست پیش روی‌مان خواهد بود.

یک دوره‌ی قبل، عنوان فصل دوم کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها است که نویسنده در آن، ریشه‌ی ترس را به کودکی‌ها برمی‌گرداند و معتقد است در بزرگ‌سالی، از به‌خاطر آوردن ترس، بسیار هراسناک می‌شویم، زیرا کودکی هنوز در اعماق ذهن ما خانه دارد، کودکی بی‌پناه و زخمی که از او مراقبت نشده است. سومین فصل این کتاب با عنوان، ترس اولیه، اتفاق‌های تلخ گذشته را منشأ بسیاری از ترس‌ها می‌داند. نویسنده در این فصل بیان می‌کند که اتفاق ناگوار مانند تصویری در ضمیر ناخودآگاه انسان ضبط شده است و انسان مرتب به آن تصویر برمی‌گردد و رنج مواجهه با آن را تجربه می‌کند.

تیک نات هان در فصل‌های بعد کوشیده تا مرحله‌به‌مرحله نقشه‌ی راهی برای مخاطب طراحی کند تا با تکرار و تمرین هر بخش، بتواند ترس‌ها را تضعیف و نیروی درونی خود را تقویت کند. آشتی با گذشته، رهاسازی ترس‌های مربوط به آینده، قدرت ذهن‌آگاهی، آموختن توقف و تبدیل ترس به عشق عناوین برخی از فصل‌های این کتاب‌اند که پنجره‌هایی رو به مسیر مقابله با ترس می‌گشایند. آخرین بخش کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها نیز تمریناتی برای دگرگونی ترس ارائه داده است که شامل چهار بند می‌شود: بند اول، رهاسازی بدن و احساسات از ترس نام دارد که هشت تمرین ساده‌ی ذهن‌آگاهی را بیان می‌کند. در بند دوم تحول ریشه‌های ترس در ذهن بررسی می‌شود، بند سوم با عنوان تن‌آرامی عمیق برای تحول، به ترس و استرس می‌پردازد. در نهایت در بند چهارم، مراقبه‌ی متا مطرح شده است، به این امید که مخاطب برای همیشه از ترس رها شود.

انتشارات السانا، کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها با ترجمه‌ی آذین نوذری را روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها

  • تیک نات هان فقط صلح را آموزش نمی‌دهد، تیک نات هان صلح است! (الیزابت گیلبرت)
  • راهبی که به جهان ذهن‌آگاهی را آموخت. (time)

کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

در روزگاری که زیستن همراه با شتاب و اضطراب پیش می‌رود، ترس جزء جدایی‌ناپذیر زندگی بسیاری از انسان‌هاست. کتاب حاضر می‌تواند راهنمایی کاربردی برای تمام کسانی باشد که از ترس‌هایشان پیش رویشان کلافه شده‌اند و در جست‌وجوی راهی برای رهایی از آن‌ها هستند.

در بخشی از کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها می‌خوانیم

ممکن است کودک کوچک درون شما متحمل عذاب شدیدی شود. وقتی کودک بودید، تصمیمات بزرگ‌سالان اطرافتان به‌شدت بر شما تأثیر می‌گذاشت. کودک بسیار تأثیرپذیر است. حتی پیش از تولد، صداها را می‌شنود و فریاد را از آوازخواندن افتراق می‌دهد. به همین خاطر، اگر واقعاً به کودک خود اهمیت دهید، حتی پیش از تولد، او را در عشق غرق خواهید کرد. عشق‌ورزیدن باید از همان روزهای اول شروع شود.

جوانان بسیاری هستند که می‌گویند از پدر یا مادر خود متنفرند. آن‌ها گاهی خیلی واضح و صریح به من می‌گویند: «دوست ندارم هیچ ارتباطی با پدر یا مادرم داشته باشم.» این افراد آن‌قدر از دست والدین خود عصبانی هستند که می‌خواهند کاملاً با آن‌ها قطع رابطه کنند. گاهی افراد دلایل خوبی برای جدایی فیزیکی یا عاطفی از والدین خود دارند، خصوصاً اگر والدین از آن‌ها سوءاستفاده کرده باشند. گاهی ما می‌ترسیم اگر اطراف والدین خود باشیم، بسیار آسیب‌پذیر شویم و دوباره لطمه بخوریم.

اما حتی اگر از دیدن والدین خود یا گفت‌وگو با آن‌ها اجتناب ورزیم، نمی‌توانیم خود را کاملاً از آن‌ها جدا سازیم. ما از گوشت و پوست آن‌ها هستیم. ما پدران خود هستیم. ما مادران خود هستیم. حتی اگر از آن‌ها نفرت داشته باشیم.

ما دنباله نسل پدران و مادران خود هستیم. نمی‌توانیم آن بخش را از وجود خود جدا کنیم. عصبانی‌شدن از دست والدین، این حقیقت را عوض نمی‌کند. ما تنها از دست خودمان عصبانی می‌شویم. باید در درون خود با والدینمان آشتی کنیم، با آن‌ها حرف بزنیم و در پی یافتن شیوه‌ای برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز باشیم. با درک این موضوع، آشتی و مصالحه آسان خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بی‌باکی
فصل دوم: یک دوره قبل
فصل سوم: ترس اولیه
فصل چهارم: آشتی با گذشته
فصل پنجم: رهاسازی ترس‌های مربوط به آینده
فصل ششم: نه آمدنی، نه رفتنی
فصل هفتم: موهبت بی‌باکی
فصل هشتم: قدرت ذهن‌آگاهی
فصل نهم: آموختن توقف
فصل دهم: آرامش در طوفان
فصل یازدهم: دگرگون‌کردن ترس‌های اطرافمان
فصل دوازدهم: آسمان آبی بالای ابرها
فصل سیزدهم: تبدیل ترس به عشق
فصل چهاردهم: نقطه مقابل ترس
فصل پانزدهم: تمریناتی برای دگرگونی ترس
بند اول) رهاسازی بدن و احساسات از ترس: هشت تمرین ساده ذهن‌آگاهی
بند دوم) تحول ریشه‌های ترس در ذهن: هشت تمرین تنفسی
بند سوم) تن‌آرامی عمیق برای تحول: ترس و استرس
بند چهارم) مراقبه متا: باشد که از ترس رها شویم
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها
نویسنده
مترجمآذین نوذری
ناشر چاپیانتشارات السانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7584-33-2
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها

برای دریافت کتاب ترس: خرد ضروری برای گذشتن از طوفان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.