معرفی و دانلود کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی

برای دانلود قانونی کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی

راهکاری برای مقابله با پرخوری‌ هیجانی! کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی، از اولین و مفیدترین برنامه‌های خودیاری است که به صورت گام به گام، نحوه‌ی رهایی از اختلال پرخوری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و آن‌ها را در این راه همراهی می‌کند. این کتاب توسط دبرا ال. سافر، سارا ادلر و فیلیپ سی ماسون نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی

پرخوری‌ هیجانی از سری مشکلاتی‌ست که ممکن است بسیاری از ما هنگام تغییر روحیاتمان آن را تجربه کرده باشیم. با وجود این که این پرخوری مسئله‌ی نسبتاً رایجی‌ست، بسیاری از افراد درمان آن را پیگیری نمی‌کنند؛ اما معمولاً زمانی به چشم یک اختلال به آن نگاه می‌کنند که پرخوری خود را غیرقابل کنترل تشخیص دهند. این اختلال طبیعتاً بیش از هر پیامدی، چاقی و بیماری را به دنبال خود خواهد داشت که جبران آن چندان هم آسان نیست. از همین رو، پیش از این‌ که با عواقب و مشکلاتی که اختلال پرخوری به وجود می‌آورد روبه‌رو شویم، باید در پی درمان آن باشیم.

کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی (The DBT Solution for Emotional Eating)، نوشته‌ی دبرا ال. سافر (Debra L. Safer) ، سارا ادلر (Sarah Adler) و فیلیپ سی ماسون (Philip C. Masson)، همراه و راهنمای خوبی برای درمان اختلال پرخوری‌ به شمار می‌رود. این راهنمای انگیزشی که بر اصول رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) استوار است، مسیری قدرتمند برای ایجاد تغییر ارائه می‌دهد. نویسندگان کتاب، روش‌هایی را که پیش‌تر توانسته‌اند با درمان مراجعه‌کنندگان خود از درستی آن‌ها اطمینان پیدا کنند گردآوری کرده‌اند؛ تمام این روش‌های موثر درمانی در یک منبع خودیاری برای هر فردی که با اختلالات خوردن دست و پنجه نرم می‌کند، جمع‌آوری شده‌اند.

رفتاردرمانی‌های شناختی و دیالکتیکی (به ترتیب درمان مبتنی بر گفتگو و درمان مبتنی بر شواهد) از کاربردی‌ترین روش‌های درمان اختلال پرخوری به شمار می‌روند و معمولاً افراد مبتلا به این اختلال به رفتاردرمانی دیالکتیکی بهتر پاسخ می‌دهند. با این وجود، هزینه‌های این دست روش‌های درمانی و کمبود متخصصان این متدها در تمام شهرها، سبب شده‌اند تا تمام افراد نتوانند به خوبی از خدمات رفتاردرمانی دیالکتیکی بهره‌مند شوند. از همین روست که مطالعه‌ی کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی را به افرادی که با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی و دانلود کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی

سه گروه از موضوعات اساسی رفتاردرمانی دیالکتیکی که ذهن‌آگاهی، تنظیم هیجان و تحمل پریشانی هستند، در 13 فصل کتاب توضیح داده شده‌اند. در هر فصل به آموزش مجموعه‌ی خاصی از مهارت‌ها پرداخته می‌شود و تمریناتی در اختیار خواننده‌ی کتاب قرار می‌گیرد که بتواند این مهارت‌ها را با عمق بیشتری درک کند و آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کند. مثال‌ها و داستان‌های ذکرشده در کتاب کمک می‌کند تا مهارت‌های DBT را به شکل کاربردی‌تری بیاموزید. گفتنی‌ست برای نتیجه‌بخشی کتاب، نباید تنها به مطالعه‌ی آن بسنده کرد؛ انجام تمرینات کتاب تاثیرات قابل‌توجهی بر خواننده خواهد داشت و نباید از انجام این تمرین‌ها غافل شد.

این کتاب توسط مینا درس‌خوان و محبوبه فریدی ترجمه شده و انتشارات مهد پژوهش آن را به چاپ رسانده است.

با مطالعه‌ی کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی به توانایی‌های زیر دست پیدا خواهید کرد:

  • شناسایی محرک‌های عاطفی خود
  • مقابله با احساسات منفی با روش‌هایی جدیدتر و سالم‌تر
  • آگاهی از میل و ولع شدید خود نسبت به خوردن غذا هنگام بروز تغییرات خلقی و کنترل خود در برابر پاسخگویی به آن‌ها
  • رهایی از تله‌های درونی مانند قضاوت درباره‌ی خود
  • تمرین تکنیک‌های طراحی شده برای ذهن‌آگاهی و تمرکز
  • ایجاد تغییرات معنادار در رفتارهای خود

نکوداشت‌های کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی

  • این کتاب راهکارهای عملی و مثال‌هایی واقعی را ارائه می‌کند و به مسائل به صورت متفاوتی می‌پردازد و راه‌حل‌ها را به شکلی کاربردی در اختیار افراد قرار می‌دهد. کتاب حاضر بسیار نتیجه‌بخش، کمک‌کننده و مفید است. (جیمز لاک، نویسنده‌ی کتاب Help Your Teenager Beat an Eating Disorder)
  • نقش هیجانات در از دست دادن کنترل روی میزان غذا خوردن، بسیار قدرتمند و قابل توجه است. این کتاب پژوهشی با بیان ساده‌ای که دارد، کمک می‌کند تا از پیوندهای بین پریشانی عاطفی و میزان مصرف غذا آگاه شوید و بتوانید پرخوری هیجانی خود را کنترل کنید. (Lucene Wisniewski)

کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به متخصصان و دانشجویان علوم روانشناسی و تغذیه توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی می‌خوانیم

در یک محیط نامعتبر، افراد به طور غلط و/ یا نامناسب به تجربیات درونی (افکار، احساسات، باورها و هیجانات شما) پاسخ می‌دهند و پیچیدگی‌های زندگی را ساده‌تر می‌کنند. این بدان معنا نیست که افرادی ‌که برای شما مشکل ایجاد می‌کنند، شما را دوست ندارند یا نهایت تلاش خود را برای مراقبت از شما به کار نمی‌برند. شاید پدر و مادرتان به شما آموخته باشد که بهتر است هیجانات‌تان، به ویژه هیجانات «منفی»تان را بیان نکنید («گریه نکنید یا اگر بیهوده گریه کنی، تنبیه خواهی‌شد») و شما این گونه تفسیر می‌کنید که پیام‌های مربوط به هیجانات‌تان نباید محسوس باشد. یا والدین‌تان با توصیه‌هایی مانند «لبخند بزن تا دنیا به تو لبخند بزند»، شما را تشویق می‌نمایند تا اهداف غیرواقعی برای خود تعیین کنید. به شما یاد ندادند که منتظر اشتباه و نومیدی باشید و زمانی‌که به دنبال اهداف با ارزش هستید، اگر سریعاً پاداش دریافت نکنید، به جای اینکه برای توانایی خود برای پافشاری ارزش قائل شوید، به شدت از شکست ناراحت شده و سریعاً تسلیم می‌شوید.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
مقدمه
فصل 1. رویکرد DBT برای توقف پرخوری
فصل 2. تعهد به توقف پرخوری
فصل 3. بحث در مورد اهداف برنامه و ابزارهایی‌ که به آن‌ها دست می‌یابید
فصل 4. یادگیری نحوۀ تبدیل شدن به مربی DBT
فصل 5. مزایای تفکر و ذهن‌آگاهی دیالکتیکی
فصل 6. تبدیل شدن به یک ناظر باهوش‌تر
فصل 7. پیگیری نمودن
فصل 8. خوردن ذهن‌آگاهانه و ویرسواری
فصل 9. ذهن‌آگاه بودن نسبت به هیجانات جاری و پذیرش اساسی احساسات‌تان
فصل 10. کاهش آسیب‌پذیری ذهن هیجانی و تسلط بر آن
فصل 11. ساختن تجربیات مثبت
فصل 12. تحمل پریشانی
فصل 13. بررسی، برنامه‌ریزی برای آینده و جلوگیری از بازگشت بیماری
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی
نویسنده، ،
مترجممینا درس خوان، محبوبه فریدی
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات335
زبانفارسی
شابک978-622-7699-24-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی

برای دریافت کتاب راه حل رفتاردرمانی دیالکتیکی (DBT) برای خوردن هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.