معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی

عکس جلد کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی

رشد هر جامعه‌ای در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و... با پرورش شهروندان آگاه و مسئولیت‌پذیر میسر می‌شود. کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی، نوشته‌ی رضوان پرنده، مفهوم شهروندی و نحوه‌ی آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای رشد افراد در ابعاد فردی و اجتماعی را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده است.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی

بخش قابل‌توجهی از زمینه‌های رشد فردی و اجتماعی انسان‌ها، از کودکی و توسط نظام آموزشی ایجاد می‌شود و تاثیری که سیستم آموزشی در رشد افراد دارد، بسیار روشن و واضح است. بنابراین نظام آموزشی حاکم بر هر جامعه‌ای باید برنامه‌های خود را طوری طراحی کند که افراد را در مسیری قرار دهد که علاوه بر رشد فردی آنان، رشد جامعه را نیز به دنبال داشته باشد. کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی، نوشته‌ی رضوان پرنده، تربیت شهروندی و رشد شهروندان در سایه‌ی رشد جامعه را مورد بررسی قرار داده است. در این کتاب به صورت ویژه نقش سیستم‌های آموزشی در پرورش شهروندان را مطالعه می‌کنیم.

آموزش و تربیت شهروندان به شیوه‌ی صحیح، مشارکت موثر آنان در زمینه‌های مختلف را به همراه داشته و احساس تعلق اجتماعی و وفاداری آنان به جامعه را افزایش می‌دهد؛ که این امر خود سبب ایجاد نظم و انسجام در جامعه خواهد شد. از همین رو تربیت شهروندی از اصلی‌ترین پایه‌های ایجاد مشارکت همگانی و برابری حقوقی در جوامع مدرن به شمار می‌رود.

همان‌طور که در کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی می‌خوانیم، مارشال، جامعه‌شناس انگلیسی، آموزش اصول شهروندی را با آموزش سه مفهوم اجتماعی همراه می‌داند که این مفاهیم عبارتند از: حقوق و شهروندی مدنی، حقوق و شهروندی سیاسی و رفاه و شهروندی اجتماعی. به همین علت مهارت‌های تربیت شهروندی باید به‌گونه‌ای ارتقا داده شوند که چنین مفاهیمی را در بر بگیرند. در کتاب حاضر، پرورش شهروندان بر اساس حقوق و شهروندی در ابعاد مختلف و اهداف و وجوه تربیت شهروندی را مطالعه می‌کنیم. همچنین بررسی کاملی در رابطه با نقش نهاد آموزش و پرورش در تربیت شهروندان در این کتاب ارائه شده است. به علاوه می‌توانیم با اهدافی که در دوره‌ی متوسطه‌ی تحصیلی برای رشد و پرورش دانش‌آموزان در زمینه‌ی اجتماعی تعیین شده‌اند آشنا شویم و برای بهبود پرورش فضایل اخلاقی و اجتماعی محصلان گام‌های موثرتری برداریم. چرا که پرورش دانش‌آموزان در ابعاد مختلف، علاوه بر توسعه‌ی فردی آنان، رشد جامعه و مزایای بسیاری را برای شرایط اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

کتاب حاضر توسط انتشارات مهد پژوهش به چاپ رسیده است.

کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کارشناسان حوزه‌‌های آموزشی و اجتماعی و مدیران محیط‌های آموزشی و معلمان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی می‌خوانیم

بعد مکانی: در این بعد هر فرد، فراتر از خود و جامعه‌ی پیرامونی، در حیطه‌ی جوامع محلی، ناحیه‌ای، ملی و چندفرهنگی عمل می‌کند. در این بعد مفهوم شهروندی مبتنی بر دولت-ملت‌ها جای خود را به شهروندی مبتنی بر پیوستگی و ارتباطات محلی و جهانی می‌دهد و شهروندان در یک زمان اعضای جوامع مختلف محسوب می‌شوند. این بعد شهروندی مستلزم این است که در مقیاس‌های مختلف عمل کنیم و تاثیر و تاثرات جهانی را بر امور محلی مورد توجه قرار دهیم. کاگان معتقد است که این بعد شهروندی، اساساً از اصطلاح «جهانی بیندیش و محلی عمل کن» پشتیبانی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مفهوم شهروند و شهروندی
آموزش شهروندی به عنوان واقعیت اجتماعی
آموزش شهروندی به عنوان واقعیتی سیاسی
آموزش شهروندی به عنوان واقعیتی فرهنگی
آموزش شهروندی به عنوان واقعیتی تربیتی
شهروندی و انواع آن
تعلیم و تربیت شهروندی
دلالت‌های پرداختن به تربیت شهروندی
عناصر تشکیل‌دهنده‌ی برنامه‌ی درسی تربیت شهروندی
سطوح و ابعاد شهروندی
بعد شخصی
بعد اجتماعی
بعد مکانی
بعد زمانی
نهاد آموزش و پرورش و تربیت شهروندی
اهداف تربیت شهروندی
رویکردهای سازماندهی محتوای برنامه درسی تربیت شهروندی
روش‌های یاددهی یادگیری متناسب با تربیت شهروندی
سیر تحول در برنامه‌ی درسی دوره راهنمایی تحصیلی ایران
اهداف دوره راهنمایی تحصیلی
پژوهش‌های داخلی و خارجی
نتیجه گیری
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های تربیت شهروندی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-622-7699-45-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی

برای دریافت کتاب مهارت‌های تربیت شهروندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.