معرفی و دانلود کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی

عکس جلد کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی

سال‌های آخر عمر تولستوی، نویسنده‌ی شهیر روسی، چرا چنین جنجالی گذشت؟ ابوذر ابراهیمی ترکمان و فرزانه شفیعی در کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی به دهه‌ی پایانی زندگی این نویسنده‌ی برجسته و داستان ارتداد و نظر مثبت او نسبت به دین اسلام می‌پردازند و به انضمام نامه‌ها و حکم رسمی کلیسا تصویری از این جنبه‌ی زندگی او به دست می‌دهند.

درباره‌ی کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی

اشراف‌زاده‌ای که پدر و مادرش را در کودکی از دست داد، تحصیلات آکادمیک را نیمه کاره رها کرد، در جنگ قفقاز با حقایق ناگوار و تلخی روبه‌رو شد و در نهایت از سوی کلیسا حکم ارتداد گرفت! از تولستوی حرف می‌زنیم. یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان. نویسنده‌ای که زندگی طولانی و پر از فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و شاهکارهای ادبی بزرگی خلق کرد. اثری که پیش رو دارید، کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی، پژوهشی در زندگی تولستوی است که با همکاری ابوذر ابراهیمی ترکمان و فرزانه شفیعی به تألیف درآمده. این کتاب در خود روسیه و با بهره‌گیری از منابع روسی نوشته شده و تصاویر خانوادگی و نامه‌های تولستوی را نیز گردآوری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

لئو تولستوی یا لف نیکولایویچ تولستوی (Lev Nikolayevich Tolstoy) در زندگی دوره‌های مختلفی را از سر گذرانده است. آثار او در هر دوره، بازتاب اندیشه‌هایش در همان دوره است. تمرکز اصلی کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی بر دهه‌ی آخر زندگی او قرار دارد. تولستوی در این دهه تحولات روحی سختی را از سر گذراند و نظام حاکم و نهاد کلیسا را زیر باد انتقاد گرفت که در نهایت به انتشار حکم تکفیر او توسط کلیسای ارتدوکس انجامید.

معرفی و دانلود کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی

کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی در چهار فصل نوشته شده است. در فصل اول شرح مختصری از زندگی این نویسنده‌ی برجسته ارائه می‌شود. فصل دوم به اندیشه و رویکرد او اختصاص دارد. در این فصل، داستان تحولات روحی او در دهه‌ی آخر زندگی‌اش شرح داده می‌شود و انتقادات او به کلیسا مورد اشاره قرار می‌گیرد. همچنین متن کامل حکم ارتداد او توسط کلیسا و پاسخی که تولستوی به این حکم می‌دهد، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

فصل سوم کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی به آشنایی تولستوی با دنیای شرق، کشور ایران و پژوهش‌های او در زمینه‌ی دین اسلام می‌پردازد. تولستوی در دوره‌ای که نظرش به اسلام جلب شده، به مکاتبه با تاتارها پرداخته است که متن مکاتبات مزبور در این فصل آورده شده است. در فصل چهارم گزیده‌ای از نامه‌های تولستوی در اختیار شما قرار گرفته است. مهاتما گاندی، ماکسیم گورکی و تزار الکساندر سوم از شخصیت‌های شاخصی هستند که نامه‌نگاری‌هایشان در این فصل آمده. در نهایت، تصاویری از خانه‌ی تولستوی و نامه‌های او نیز به آخر کتاب ضمیمه شده است.

عنوان کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی برگرفته از جمله‌ی خود تولستوی است که در جایی می‌گوید: «هر وقت خواستید دربارۀ راه رفتن دیگری قضاوت کنید، کمی با کفش های او راه بروید.». این کتاب با تلاش انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار نشر ایران شده است.

کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان ادبیات قرن نوزدهم روسیه، به ویژه آثار لئو تولستوی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی می‌خوانیم

تولستوی دو مرتبه به اروپا سفر می‌کند. در سفر اول که از 29 ژانویه تا 30 ژوئیۀ 1857 میلادی به طول می‌انجامد، به گفتۀ او، ایمانش فرو می‌ریزد. بیش از همه صحنۀ تماشای یک مجازات اعدام در پاریس سبب می‌شود که پوچی اعتقادات باطل بر او بیشتر آشکار شود. رومن رولان از وی نقل می‌کند: «آن‌گاه که دیدم سر از بدن جدا می‌شود و در سبد می‌افتد، با همۀ وجودم پی ‌بردم که هیچ اصلی مبنی بر نظم موجود، نمی‌تواند این امر را توجیه کند. حتی اگر همۀ مردم جهان استدلال‌هایی برای ضرورت انجام دادن این امر بیابند، من برآنم که چنین عملی ناشایست است و نابجا. من می‌گویم که هیچ چیز غیر از دل آدمی، نمی‌تواند شاخص خیر و شر باشد».

آنچه تولستوی را می‌آزرد و از شعارهای لیبرال‌مآبانه و آزادی‌خواهانه منزوی می‌ساخت، فقدان مرزهای مشخص میان خیر و شر نبود، بلکه تعریف مشخص برای واژه‌هایی همچون «آزادی»، «استبداد»، «تمدن» و «توحش» بود. او در داستان رستاخیز، مباحثه‌ای را میان هیئت قضات بر سر مقصر بودن یا نبودن زنی برمی‌انگیزد که از نظر برخی گناهکار و فاحشه محسوب می‌شود و از نظر شاهزاده نخلدوف انسانی بی‌گناه است که به واسطۀ هوسرانی و فریب شخص دیگر به گمراهی کشیده شده و راهی جز پیش رفتن در این مسیر نداشته است. در این‌جا نمی‌توان مرز میان خیر و شر را مشخص کرد. تولستوی تأکید می‌کند که همه جا خیر و شر همزیستی دارند و در وجود انسان، فقط یک راهبر محتوم وجود دارد. این راهبر انسان را به مهر و پیوند سوق می‌دهد. چگونه ممکن است که روح خداوندی در وجود انسان قرار گرفته باشد، اما او را به سوی شر و بدی راهبری کند. تولستوی روی سخنش به وجدان فردی هر انسان است. زیرا در این نکته، رستگاری انسان نهفته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: زمانه و زندگی
سال شمار زندگی تولستوی
روایت مفصل زندگی تولستوی
فصل دوم: اندیشه و رویکرد
فلسفۀ زندگی
دیدگاه اعتقادی مصلحانه و انتقادی
رویکرد سیاسی
فصل سوم: تولستوی؛ اسلام و ایران
آشنایی با دنیای شرق
تولستوی و اسلام
سانسور شوروی
تولستوی و ایران
فصل چهارم: نامه ها
مکاتبات با مهاتما گاندی
نامه‌های ماکسیم گورکی
نامۀ تولستوی به الکساندر سوم (امپراتور روسیه)
مکاتبات با دیگران
تصاویر
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-600-121-389-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی

رضا عابدین پور
۱۴۰۳/۱/۳۰
در این کتاب کوشش شده به معنویت گرایی تولستوی بیش از زوایای دیگر شخصیت او توجه شود. همچنین تلاش شده از منابع روسی بیشتر بهره گرفته و تصویر برخی نامه‌ها و اسناد موجود نیز در حد امکان گردآوری و ارائه شود. فصل اول این کتاب از تولد تا مرگ وی را دربرمی گیرد. روایتی از زندگی او به تفصیل پرداخته شده است. و فصل دوم به اندیشه رویکرد تولستوی اختصاص دارد. تولستوی همواره به فلسفه زندگی می‌اندیشیده است.. مسائلی چون عدالت، نیکی و ایمان از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که تولستوی مخاطب را به تأمل در آن‌ها وامی دارد و اهمیت وجود ایمان را در زندگی انسان حائز اهمیت می‌داند. در ادامه این فصل نویسندگان به دیدگاه‌های اعتقادی مصلحانه و انتقادی تولستوی توجه دارند. او در مسیر مطالعاتش برای یافتن مفهوم زندگی، مسیر را در پناه بردن به دین و آموزه‌های آن جستجو کرد،. در ادامه این بخش، رویکرد سیاسی تولستوی که تحت تأثیر افکار فلسفی و دینی وی قرار داشته بیان می‌شود. فصل سوم کتاب به تولستوی؛ اسلام و ایران اختصاص دارد. آشنایی او با دنیای شرق که به دوران کودکی و شنیدن داستان‌های هزار و یک شب برمی گردد و در ادامه زندگی، تأثیرات بسیاری که از فلسفه باستان، حماسه آسیا و آفریقا، ادبیات و هنر، فولکلور و همه چیزهایی که او «حکمت شرق» می‌نامید، توضیح داده می‌شوند. اما اسلام و قرآن در او تأثیری شگرف داشت. «موضوع تأثیر قرآن کریم بر ذهن و اندیشه‌های تولستوی و درک او از معنای ژرف این کتاب آسمانی همچنین احادیث پیامبر بزرگ اسلام است. فصل چهارم به نامه‌ها تعلق دارد. نامه‌هایی که از نقاط مختلف و از افراد مطرح آن زمان به دست تولستوی می‌رسیده‌اند. مکاتبات او با مهاتما گاندی، ماکسیم گورکی، الکساندر سوم؛ امپراطور روسیه، تورگینف و...
پری سامانی
۱۴۰۳/۲/۴
کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی" اثری ارزشمند و خواندنی است که به علاقه‌مندان به تاریخ، ادبیات و مطالعات مذهبی توصیه می‌شود.
این کتاب تصویری جامع و منسجم از دهه پایانی زندگی یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ارائه می‌دهد و تحولات روحی و فکری او را به طور دقیق و عالمانه تحلیل می‌کند.
Debora
۱۴۰۳/۲/۹
با خوندن این کتاب اطلاعات خوبی از زندگی و بینش تولستوی پیدا میکنید. با کتابها و علت نوشتن و شکل گیری موضوع برخی از آثار او آشنا میشید. تولستوی که یکی از بهترین نویسندگان روس بود و تک تک کتابهاش از محتوای ساده اما عمیق درباره انسانیت زندگی و خانواده سخن گفته برخورداره.
rui
۱۴۰۳/۱/۳۱
نباید با انتظار خیلی بالایی رفت سراغش اما در سطح خودش خوب بود و پسندیدم، برای مطالعه و وقت گذاشتن اگر وقت ازاد داشته باشین مناسبه، همون طور که توی اسم کتاب و خلاصه اشاره شده راجب تولستوی بود و خب این کتاب رو به طرفدار‌های اثار علمی و فرهنگی پیشنهاد میکنم. ممنون از کتابراه.
Sara
۱۴۰۳/۱/۳۱
اینطور که بشه گفت کتاب فوق العاده‌ای هست بنظرم نبود ولی بد هم نبود درکل چون بعد از مطالعه کتاب خیلی چیزی دستگیر آدم نشه خیلی بده بنظرم اما خب من همیشه میگم مطالعه بهتر از گردش الکی توی فضای مجازی هست چون حداقل فایدش تقویت مهارت مطالعه تونه
Mahtabparhizkar
۱۴۰۳/۲/۶
خواندن هیچ کتابی خالی از لطف نیست روایتی از زندگی و تغییرات فکری معنوی در اواخر زندگی تولستوی. برای من دریچه‌ای جدید در ذهنم بازشد که جور دیگری هم میشود دید ودرک کرد
زهرا کریمی
۱۴۰۳/۱/۳۰
اینکه از یه زاویه دیگه‌ای هر مسئله‌ای رو ببینیم یا خودمونو جای فرد دیگه‌ای بزاریم که تفکرش رو درک کنیم واقعا دیدگاه و جهان‌بینی خوبی بهمون میده
دانیال جهانی
۱۴۰۳/۱/۳۱
کتابی که کاملا آدم رو محو ماجراها میکنه و بیشتر تمرکز داره میشه توی سخت‌ترین شرایط باز هم دوام اورد
جلال قاسمی
۱۴۰۳/۱/۳۱
بسیار مفید و پر معنا واقعا هیچ حرفی نمیتوانم بزنم با تشکر از اپلیکیشن خوب کتابراه
Najmeh Booraghi Booraghi
۱۴۰۳/۲/۱
این کتاب بیشتر به معنویات اهمیت داده شده بود و خیلی به نظرم جالب نبود
فرزین توکلی
۱۴۰۳/۱/۳۰
سلام نمیدونم این تعریفا برای چی هست یه ستاره هم زیاده برای این کتاب
جواد رازقندی
۱۴۰۳/۱/۳۰
صددرصد این کتاب فوق‌العاده مفید وبا مفهوم زیاد بود مرسی
زهرا حیدری
۱۴۰۳/۲/۳
خیلی خوبه حتما بخنیدش واقعا قشنگه تاثیر گذار
عبدالرضا کاشانچی
۱۴۰۳/۲/۲
با توجه به جهان بینی تولستوی
تولستوی یک انسان آزاده‌ای بوده
مهدیه
۱۴۰۳/۱/۳۰
عالی بود دیدگاه خوبی میده خوندنش رو توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی

برای دریافت کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.