معرفی و دانلود کتاب راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی

عکس جلد کتاب راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه و روش ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه و روش ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی

تیم تاماشیرو در کتاب راه و روش ایکیگای اذعان می‌دارد که در زندگی هیچ راه و رسم خاصی وجود ندارد و شما باید خودتان مسیر شکوفایی خویشتن را بیابید. افراد موفقی که در طول تاریخ سر برآورده‌اند، همگی در زندگی خود اصول و قواعد منحصربه‌فردی طرح‌ریزی کرده و بر اساس آن پیش رفته‌اند. آن‌ها دریافته‌اند که چه چیزی به نفعشان و چه چیزی به ضررشان است و در مسیر زندگی هیچ راهنما یا مربی‌ای نداشته‌اند.

درباره کتاب راه و روش ایکیگای

ایکیگای (ikigai) مفهوم و عبارتی در زبان ژپنی است که منظور از آن «دلیلی برای بودن» است. همه‌ی افراد یک ایکیگای دارند که برای یافتن آن می‌بایست در وجود خود به جست‌وجویی عمیق و طولانی بپردازند. یافتن ایکیگای به زندگی افراد معنا می‌بخشد. ایکیگای از ترکیب دو کلمه‌ی ژاپنی یعنی «ایکی» به معنی زنده و زندگی و «گای» به معنی میوه، ارزش، اثر و نتیجه به وجود آمده است. بنابرین می‌توان از آن چنین برداشت کرد: ارزش زندگی کردن، معنایی برای زنده بودن.

ایکیگای کار روزانه‌ای است که انجام می‌دهیم و برای ما و دیگران معنادار است. شاید در حال حاضر ایکیگای شما برایتان نامشخص و ناآشنا باشد اما با مطالعه‌ی کتاب راه و روش ایکیگای (How to ikigai) می‌توانید آن را بشناسید. اگر بتوانید ایکیگای خود را به‌صورت دقیق تعیین و مشخص کنید، به قدرتی فوق‌بشری دست می‌یابید و وضعیت حال و آینده‌تان به‌طرز چشمگیری روشن و شفاف می‌شود. به عبارتی دیگر ایکیگای، پیمودن مسیر کشف و خودشناسی است که برای نیل به آن باید به اطراف خود بیشتر توجه کنید و تمامی نشانه‌ها را دنبال نمایید.

معرفی و دانلود کتاب راه و روش ایکیگای

شما خوشبختی را در چه چیزهایی می‌بینید؟ یکی از نخستین مسائلی که در کتاب راه و روش ایکیگای نوشته‌ی تیم تاماشیرو (Tim Tamashiro) آموزش داده می‌شود این است که ذهن ما قادر به تشخیص عواملی که به زندگی ما نشاط و شادی می‌بخشد نیست و در این زمینه حدس‌های احمقانه‌ای می‌زند. مثلاً به ما می‌گوید که خوشبختی در گرو خریدن خانه و ماشینی عالی، داشتن شغلی پردرآمد یا رسیدن به شهرت و محبوبیت و... است. اما بهتر است بدانید که تأثیر این عوامل بر به‌زیستی انسان و خوشبختی او بسیار ناچیز است. پس چه چیزی ما را شادتر می‌کند؟ طبق پژوهش‌های صورت‌گرفته، شما با تلاش در هشت زمینه است که احساس خوشبختی خواهید کرد: ارتباطات اجتماعی، ورزش، مهربانی و رفتار محبت‌آمیز، فراغ‌بالی زمانی، مدیتیشن، خواب خوب، شکرگزاری و تعیین هدف. با وجود این‌ها است که زندگی ارزش زیستن می‌یابد.

آنچه کتاب راه و روش ایکیگای را برای خوانندگان جذاب می‌کند، تأکید تیم تاماشیرو بر روش‌های شاد کردن دیگران است. او ایکیگای را اینگونه توصیف می‌کند: ایکیگای همان مقصود و هدفی است که به‌خاطر آن هر روز صبح از خواب برمی‌خیزید و روز خود را شروع می‌کنید. پس از مطالعه‌ی این کتاب درمی‌یابید که در نقشه‌ی ایکیگای چهار راهکار ساده وجود دارد: 1. کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید، 2. کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید، 3. کاری را انجام دهید که به نفع همگان است و 4. کاری را انجام دهید در ازای آن پاداش بگیرید.

تیم تاماشیرو، ایکیگای خود را یافته است و لذت بخشیدن آن به دیگران را هدف و مقصود نهایی زندگی خود قرار داده است. همین موضوع سبب شده که شغل‌ها و تجربه‌های شیرینی داشته باشد نظیر نوازندگی، فعالیت در شرکت‌های بزرگ هنری، نویسندگی، اجرا در برنامه‌های تلویزیونی، خوانندگی و... تاماشیرو عاشق ارتباط با مردم و خنداندن و سرگرم‌کردن آنان است.

در نکوداشت کتاب راه و روش ایکیگای

  • تمرین‌های این کتاب به زندگی‌ای شادتر و پربارتر منتهی می‌شوند. (Elise Marie Collins)

کتاب راه و روش ایکیگای برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به افرادی که به دنبال یافتن خوشبختی در زندگی خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی می‌خوانیم

وقتی به پدر و مادرم گفتم که قرار است به کالج موسیقی بروم، برخلاف همیشه، از این تصمیم استقبال کردند. آن‌ها می‌دیدند که هرگاه کلیدهای سیاه و سفید پیانوی قدیمی طبقۀ پایین را لمس می‌کنم و قطعه‌ای می‌نوازم، شادی در چشمانم موج می‌زند. آن‌ها با انتخاب رشتۀ موسیقی صددرصد موافق بودند. خدا را شاکرم که پدر و مادرم در این مورد خیلی خوب رفتار کردند؛ اما نگرانی کوچکی وجود داشت.

یک روز پدر سراغم آمد و با محبت و ملایمت با من صحبت کرد. او به من گفت: «تیم، موسیقی یک سرگرمی عالی است، اما شاید بهتر باشد حرفۀ دیگری هم یاد بگیری تا در صورت لزوم به آن بپردازی. برای مثال، جوشکاری یا چیزی شبیه آن.» نصیحت پدر حکیمانه بود. او نظر خود را گفت ولی پذیرفت که نباید نگران باشد؛ چون آنچه قرار است اتفاق بیفتد اتفاق خواهد افتاد. هرگز حالت محبت‌آمیز و پدرانۀ او را که نشان می‌داد نگران آینده‌ام است فراموش نمی‌کنم. او نگران درآمد و وضع مالی و رفاه من بود. او همان کاری را انجام می‌داد که هر پدر و مادری در آن روزگار انجام می‌داد: نصیحت و راهنمایی عاقلانه. هرگز او را به‌خاطر این کارش سرزنش نکردم. او همچنین گفت که قدر زندگی فراتر از توانایی مالی است. نصیحت پدر حکیمانه بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
مقدمه
قدر زندگی را بدانیم
1. ورود به ایکیگای
2. در زندگی چه هدفی دارید؟
3. اسلومو، ولی نه آن احمق قبلی!
علم ایکیگای
4. نکته‌ای بعید
5. ایکیگای را در کنار روان‌شناسی مثبت‌گرا بهتر می‌توان درک کرد
6. چرا معطل نشسته‌اید؟
راه و روش ایکیگای
7. اوکیناوا در زمان میاگی
8. ایکیگای اولیه و ایکیگای کامل
9. ایکیگای خود را آغاز کنید
10. تحقیق و پژوهش کنید
11. مراقبه در مسیر ایکیگای
12. یک سال ایکیگای
13. کیوکو در جنگ با اژدهایان
14. ایکیگای عادتی نوین
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی
نویسنده
مترجمسید مهدی میرزایی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-118-527-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راه و روش ایکیگای

eis razavi
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب درخصوص ایکیگای که در کشور ژاپن به عنوان یک روش زندگی در خصوص هدف شخصی هرکس در زندگی (مخصوصا انتخاب شغل) هدفمند بودن ودرعین حال مفید بودن و رضایت مندی هرکس در زندگی بسته به فعالیت وسبک زندگی آن میپردازد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راه و روش ایکیگای

برای دریافت کتاب راه و روش ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.