معرفی و دانلود کتاب نسخه شادتر تو: هفت راز عصب‌شناختی برای داشتن حس و حال خوش بر اساس تیپ مغزی افراد

عکس جلد کتاب نسخه شادتر تو: هفت راز عصب‌شناختی برای داشتن حس و حال خوش بر اساس تیپ مغزی افراد
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نسخه شادتر تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نسخه شادتر تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نسخه شادتر تو: هفت راز عصب‌شناختی برای داشتن حس و حال خوش بر اساس تیپ مغزی افراد

کتاب نسخه شادتر تو، اثر نویسنده وتحسین‌شده و پرفروش مجله‌ی نیویورک‌ تایمز است که توسط دانیل جی. آمن، محبوب‌ترین روان‌پزشک آمریکایی، نوشته شده است. این کتاب با استناد بر حقایق علوم اعصاب، از هفت راز زندگیِ شاد پرده برمی‌دارد و مسیر رسیدن به خوشبختی را برای مخاطبان هموار می‌کند.

درباره‌ی کتاب نسخه‌ی شادتر تو

شادی، یک عملکرد ذهنی است و این قابلیت را دارد که افزایش یابد. این رویکرد دانیل جی. آمن (Daniel Amen)، روان‌پزشک سرشناس آمریکایی است. او در کتاب نسخه‌ی شادتر تو (You, Happier)، این نگرش را با ذکر دلیل و منطق علمی توضیح می‌دهد و با ارائه‌ی هفت راز خوشبختی، درهای شادی را به روی خوانندگان می‌گشاید.

او از شماری از حقایق علوم اعصاب پرده برداشته که می‌تواند طی سی روز، افراد را به سطح شادتری از زندگی برساند. همچنین بر سلامت مغز، به‌عنوان اصلی ضروری برای خوشبختی، تأکید می‌ورزد. این کتاب، مبتنی‌ بر استدلال‌های علمی و نتیجه‌ی تحقیقات نویسنده است. دکتر دانیل جی. آمن ضمن معرفی انواع مغز، به شما کمک می‌کند تا شخصیت خود را کشف کنید و به سمت شادی قدم بردارید. او عادت‌ها، خلق‌وخو و انتخاب‌های مبتنی‌ بر علوم اعصاب را مورد بررسی قرار می‌دهد و از این طریق، خواننده را به‌سمت تحقق ارزش‌ها و اهداف خود هدایت می‌کند.

آشنایی با بهترین راهبردهای زندگی شاد، سلامت مغز و بهبود پایدار روحیه، دستاورد مطالعه‌ی کتاب نسخه‌ی شادتر تو است. این کتاب را دانیل جی. آمن در سال 2022 منتشر کرده و انتشارات ذهن‌آویز آن را با ترجمه‌ی سیدمهدی میرزایی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب نسخه‌ی شادتر تو

  • دکتر دانیل جی. آمن با قلمی شیوا، این مفهوم ساده و در‌عین‌حال عمیق را آشکار می‌کند که شادی را می‌توان پرورش داد. ما مدت‌هاست که ابزارهایی برای دستیابی به اهداف مهمی مثل کاهش وزن و افزایش قدرت را در اختیار داشتیم، اما علم زیربنای ایجاد تحولات ذهنی در راستای تقویت شادی، همچنان در هاله‌ای از ابهام است. کتاب نسخه‌ی شادتر تو راهنمای شماست تا شادی را وارد زندگی‌تان کند. چراکه نه؟ (دیوید پرلموتر، نویسنده)

  • در این دوران چالش‌برانگیز، کتاب نسخه‌ی شادتر تو اثری است که همه منتظرش بودیم و به وعده‌ی خود عمل می‌کند. استفاده از رازهای شادی که توسط دانیل جی. آمن ارائه می‌شود بر اساس عملکرد مغز است و تمرین روزانه‌ی آن، باعث تقویت روحیه‌ی شما می‌شود. (جنی گارث، بازیگر مشهور)

  • هفت راز خوشبختی که دکتر دانیل جی. آمن مطرح می‌کند، باید در تمامی مدارس تدریس شود. اگر می‌خواهید احساس شادی، مثبت‌اندیشی و رضایت‌مندی بیشتری داشته باشید، آن را محوریت برنامه‌های درسی خود قرار دهید. (لوئیس هاوز، نویسنده)

کتاب نسخه‌ی شادتر تو برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به تجربه‌ی زندگی شادتر می‌توانند با کمک آموزه‌های کتاب نسخه‌ی شادتر تو تحولاتی ارزنده رقم بزنند.

با دانیل جی. آمن بیشتر آشنا شویم

به گفته‌ی مجله‌ی واشنگتن‌ پست، دانیل جی. آمن، محبوب‌ترین روان‌پزشک آمریکاست. او در سال 1954 متولد شده و مدرک تحصیلی خود را از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه اورال رابرتز دریافت کرده است. وب‌سایت Sharecare، او را تأثیرگذارترین متخصص مدافع سلامت روان معرفی کرده است. او همچنین نگارش چندین کتاب پرفروش را در کارنامه‌ی خود دارد.

تأسیس کلینیک آمن از دیگر فعالیت‌های این پزشک سرشناس است که شش شعبه در سراسر ایالات متحده دارد. این کلینیک، بزرگ‌ترین پایگاه داده‌ی اسکن‌های مغزی در جهان است. از آثار مکتوب او می‌توان به کتاب‌های «مغز شما همیشه گوش می‌دهد» و «ذهن عالی در هر سن» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب نسخه شادتر تو: هفت راز عصب‌شناختی برای داشتن حس و حال خوش بر اساس تیپ مغزی افراد می‌خوانیم

برخلاف باور اکثر افراد، شادی فقط مختص افراد ثروتمند، مشهور، خوش‌شانس یا خوش‌چهره نیست. من، خود، بسیاری از این افراد را درمان کرده‌ام و می‌توانم بگویم که این‌ها در زمرۀ ناخوش‌احوال‌ترین انسان‌ها هستند. برای داشتن روحیه‌ای شاد، لازم نیست که حتماً ژن خوب داشته باشیم و قرار نیست که هرگاه زندگی مطابق میل ما پیش نرفت، احساس ناراحتی کنیم. ما با استفاده از علم اعصاب و در طی یک فرآیند دقیق علمی و با آگاهی از هفت راز ویژۀ شادی، می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه همواره و بدون توجه به سن، درآمد یا موقعیت خود، احساسات مثبت ایجاد کنیم.

چرا باید روی شاد بودن تمرکز کنیم؟ در مقام یک روان‌پزشک، من در مورد اضطراب، افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی، سال‌خوردگی، خشونت، چاقی، از دست دادن حافظه، عشق، فرزندپروری و سایر موضوعات مهم مطلب نوشته‌ام. اما دلیل اصلی‌ای که اغلب افراد به‌خاطر آن به مجموعۀ ما، یعنی کلینیک آمن، مراجعه می‌کنند این است که آن‌ها شاد نیستند. کمک به مردم برای اینکه روزبه‌روز شادتر باشند اصل سلامت ذهنی و جسمی است. تحقیقات متعدد نشان داده است که شادی با کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و سلامت عمومی قلب مرتبط است.

افراد شاد، کمتر به عفونت مبتلا می‌شوند، سطح کورتیزول، که همان هورمون استرس است، در آن‌ها کمتر است و کمتر به درد و رنج مبتلا می‌شوند. افراد شاد بیشتر عمر می‌کنند، روابط بهتری دارند و در حرفۀ خود موفق‌تر هستند. علاوه‌براین، شادی پدیده‌ای مسری است؛ زیرا افراد شادتر تمایل دارند دیگران را نیز شاد کنند.

فهرست مطالب کتاب

تجلیل مخاطبان از کتاب
مقدمۀ مترجم
مقدمه
1: هفت راز ویژۀ شادی که کمتر چیزی از آن‌ها شنیدهایم
بخش اول: شادی از منظر علم عصب‌شناسی
2: کشف شادی در مغز
3: مقدمه‌ای بر تیپ‌های مغزی
4: تیپ مغزی متعادل
5: تیپ مغزی زودجوش
6: تیپ مغزی سرسخت
7: تیپ مغزی حساس
8: تیپ مغزی محتاط
بخش دوم: شادی از منظر علم زیست‌شناسی
9: ذهن‌های هوشیار شادترند
10: خوراک‌داروهای شادی‌آور
11: رژیم غذایی برای نسخۀ شادتر تو
بخش سوم: شادی از منظر علم روان‌شناسی
12: تثبیت حس شادی در دستگاه عصبی
13: تمرین مثبتنگری
بخش چهارم: شادی از منظر روابط اجتماعی
14: روابط شادی‌آور
15: شادی در چهارگوشۀ جهان
بخش پنجم: شادی از منظر عرفان
16: وضوح و شفافیت
سخن پایانی
گزیده‌ای دربارۀ دکتر دانیل جی. آمن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نسخه شادتر تو: هفت راز عصب‌شناختی برای داشتن حس و حال خوش بر اساس تیپ مغزی افراد
نویسنده
مترجمسید مهدی میرزایی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات472
زبانفارسی
شابک978-600-118-522-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نسخه شادتر تو

مجتبی فرح زاد
۱۴۰۲/۳/۲۱
کتاب ساده وکاملی است که هرکس درهرسنی باید
آن رابخواند، خواندن کتاب به انسان انگیزه وشادی
زیادی میدهد، چه برسد به عملکردن دستورالعملهای
کتاب، البته باید چندبار خوانده شود، ممنون از مترجم
ونویسنده عزیز. وهمچنین کتابراه.
زهرا کردی
۱۴۰۲/۶/۲۲
مطالعه این کتاب رو توصیه میکنم. روان و سلیس نوشته شده بود
علی رحیمزاده
۱۴۰۲/۵/۱۴
کتاب تخصصی و جدیدی هست و شادی از دیدگاه علمی برسی میکنه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب نسخه شادتر تو

برای دریافت کتاب نسخه شادتر تو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.