معرفی و دانلود کتاب صوتی راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی

عکس جلد کتاب صوتی راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه و روش ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه و روش ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی

کتاب صوتی راه و روش ایکیگای اثری از تیم تاماشیرو، مجری رادیو و هنرمند کانادایی است. تاماشیرو در این کتاب با معرفی برداشت خود از ایکیگای به مخاطب یادآوری می‌کند که مسیر موفقیت برای همه‌ی افراد یکسان نیست و هر فردی باید راه منحصربه‌فرد خود را برای شادکامی و نیک‌بختی پیدا کند و با تعمق در درونیاتِ خویش، به ایکیگای یگانه‌ی خود دست بیابد.

درباره‌ی کتاب صوتی راه و روش ایکیگای

سنت زندگی ژاپنی ایکیگای، اندک‌اندک و بدون جنجال و هیاهو توانسته توجه تمامِ مردمِ جهان را به خود معطوف کند. تیم تاماشیرو (Tim Tamashiro) که از پیشگامانِ بلامنازع معرفی این سبک زندگی در جهان به شمار می‌رود، آموزه‌ها و حکمت‌های بسیاری را در قالب درس‌های کوتاه و الهام‌بخش در کتاب راه و روش ایکیگای (How to Ikigai: Lessons for Finding Happiness and Living Your Life's Purpose) با مخاطبِ خود به اشتراک گذاشته است.

تیم تاماشیرو، نوازنده و هنرمندی کانادایی و مجری برنامه‌های رادیویی در این کشور است. شاید با این شرح کوتاه از فعالیت‌های او این سؤال در ذهنِ شما ایجاد شود که چطور چنین فردی با این سابقه‌ توانسته کتابی درباره‌ی یک سنتِ کهنِ ژاپنی بنویسد؟ او خود درباره‌ی کتابش چنین گفته است: «شما باید بدانید که من آن عالم فرزانه یا حکیم خردمندی که سال‌ها بر بلندی یک کوه سکنی گزیده و به کُنه و باطن مسائل اندیشیده نیستم. خیر! من فردی باحال و بانشاط و خوش‌مشربم که در طول عمرم چیزهای جالبِ فراوانی دیده و تجربه کرده‌ام و رشته‌ی نامحسوس و منحصربه‌فردی که تمام این تجربیات خارق‌العاده‌ی مرا به هم پیوند می‌دهد، ایکیگای من است.» تمایل او در زندگی به مهربانی و شاد کردنِ دیگران است که کتابش را چنین جذاب و شنیدنی کرده است.

شاید کمتر کسی در جهان تا به امروز واژه‌ی ایکیگای را نشنیده باشد. ایکیگای عبارتی ژاپنی متشکل از دو بخش ایکی به معنی زنده و زندگی و گای به معنای میوه است. ایکیگای یعنی دلیلی برای بودن. همه‌ی افراد یک ایکیگای دارند که باید برای یافتنِ آن در وجود خود عمیق شوند و دست به کنکاشی درونی بزنند. ایکیگای به زندگی ارزش، جهت و معنا می‌دهد؛ همان انگیزه و هدفی است که به‌خاطرش هر روز صبح از جا برمی‌خیزیم و به فعالیت می‌پردازیم. اگر در حال حاضر نمی‌دانید که ایکیگای شما چیست، نگران نباشید. تیم تاماشیرو و کتاب صوتی راه و روش ایکیگای اینجا هستند تا به شما کمک کنند آن را کشف کنید و با درک نشانه‌هایی که از زندگی در برابرتان قرار می‌گیرند، در مسیر خودشناسی و کشف جهان، گام‌هایی آگاهانه‌تر و مؤثرتر بردارید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راه و روش ایکیگای

معنای خوشبختی برای شما چیست؟ شادکامی و موفقیت را در چه می‌بینید؟ آیا می‌دانستید با دستیابی به آنچه که ذهن ما به‌عنوان موفقیت و هدف زندگی برایمان تعیین می‌کند، اغلب احساس شادی و سعادتمندی نمی‌کنیم؟ دلیل آن است که ذهن ما در برخی موارد از شناسایی عوامل خوشبختی و نشاط در زندگی ناتوان است و به‌عنوان مثال فقط خرید خانه‌ای گران‌قیمت، درآمدی مافوق تصور، شهرت فراگیر و... را هدف زندگی برمی‌شمارد اما نتایج پژوهش‌های بسیاری به ما نشان داده‌اند که نه ثروت نجومی و شهرت بسیار بلکه ارتباطات اجتماعی، مهربانی، خوابِ خوب، شکرگزاری، هدفمندی، مدیتیشن و رفتار محبت‌آمیز است که زندگی را برای زیستن ارزشمند می‌سازد.

تیم تاماشیرو در کتاب صوتی راه و روش ایکیگای به‌ویژه بر شاد کردن دیگران تأکید می‌کند. او نقشه‌ی راه ایکیگای را شامل چهار راهکار ساده اما مهم می‌داند: یک- کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید؛ دو- کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید؛ سه- کاری را انجام دهید که به نفع همگان است و چهار- کاری را انجام دهید که در ازای آن پاداش بگیرید. تیم تاماشیرو ایکیگای خود را یافته است و با زبانی ساده و دلنشین تلاش کرده به شما نیز کمک کند مقصود نهایی و هدف زندگی خود را بیابید. راه و روش ایکیگای کتابی متحول‌کننده است که بارها و بارها برای شنیدنش به آن باز خواهید گشت.

کتاب صوتی راه و روش ایکیگای را به همت نوین کتاب گویا و در همکاری با نشر ذهن آویز، با ترجمه‌ی سید مهدی میرزایی و خوانش میلاد فتوحی می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب راه و روش ایکیگای

  • تمرین‌های کتاب راه و روش ایکیگای باعث می‌شوند زندگی شادمانه‌تر و پربارتری را تجربه کنید. (Elise Marie Collins)

کتاب صوتی راه و روش ایکیگای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آموزه‌ها و حکمت‌های شرقی علاقه‌مند هستید و تصمیم دارید به آرامش درونی و موفقیت دست بیابید و شیوه‌ی رهاشدن از اضطراب و استرس‌های زندگی را بیاموزید، شنیدنِ کتاب صوتی راه و روش ایکیگای را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی می‌شنویم

به چه کاری علاقه دارید؟ در چه کاری مهارت دارید؟ شاید ساده‌لوحانه به‌نظر برسد ولی پاسخ به این دو سؤال تعیین‌کننده، نقطه‌ی شروع ایکیگای است. برای شروع ایکیگای باید این دو سؤال بسیار واضح را از خود بپرسیم. بدون پاسخ به این دو سؤال نمی‌توان روبه‌جلو حرکت کرد. به چه کاری علاقه دارم؟ در چه کاری مهارت دارم؟ این سؤالات ممکن است روحیه‌بخش یا ناامیدکننده باشند. پاسخ‌های ما به این سؤالات مستقیماً به میزان شناخت فردی ما از خودمان بستگی دارد. آیا می‌توانیم بدون مقصد، سفری را شروع کنیم؟ آیا می‌توانیم بدون اطلاع و تجربه‌ی قبلی آشپزی و غذایی تهیه کنیم؟ آیا می‌توانیم بدون همسر، جشن عروسی بگیریم؟ اکنون ما قصد داریم ایکیگای اولیه‌ی خود را آغاز کنیم. اکنون زمان رشد فرا رسیده است. بیازمایید. ایکیگای در واقع روشی برای جست‌وجو و یافتن پاسخ‌هاست. با یافتن هر پاسخ جدید، زندگی هیجان‌انگیزتر می‌شود. هرکس که در پی رشد و پیشرفت است، درواقع در پی یافتن پاسخ است. ایکیگای درواقع روشی برای جست‌وجو و یافتن پاسخ‌هاست. با یافتن هر پاسخ جدید، زندگی هیجان‌انگیزتر می‌شود. ذهنیت یا طرز فکر ما تعیین‌کننده‌ی ظرفیت و توان ما برای شادی و خوشبختی است.

کارول دوک، روان‌شناس و استاد دانشگاه استنفورد، معتقد است که طرز فکر ما کلید دستاوردهای ما در زندگی است. او در کتاب خود با عنوان ذهنیت: روان‌شناسی نوین در موفقیت، اذعان می‌کند که ذهنیت یا طرز فکر ما تعیین‌کننده‌ی ظرفیت و توان ما برای شادی و خوشبختی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
یک: ورود به ایکیگای
29 دقیقه
دو: در زندگی چه هدفی دارید؟
26 دقیقه
سه: اسلومو ولی نه آن احمق قبلی
13 دقیقه
چهار: نکته‌ای بعید
21 دقیقه
پنج: ایکیگای را در کنار روان‌شناسی مثبت‌گرا بهتر می‌توان درک کرد
42 دقیقه
شش: چرا معطل نشسته‌اید؟
21 دقیقه
هفت: اوکیناوا در زبان میاگی
22 دقیقه
هشت: ایکیگای اولیه و ایکیگای کامل
35 دقیقه
نه: ایکیگای خود را آغاز کنید
28 دقیقه
ده: تحقیق و پژوهش کنید
13 دقیقه
یازده: مراقبه در مسیر ایکیگای
34 دقیقه
دوازده: یک سال ایکیگای
30 دقیقه
سیزده: کیوکو در جنگ با اژدهایان
8 دقیقه
چهارده: ایکیگای عادتی نوین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راه و روش ایکیگای: آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن براساس هدف زندگی
نویسنده
مترجمسید مهدی میرزایی
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راه و روش ایکیگای

مصطفی مرادیان متهور
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کتابی بسیار عالی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راه و روش ایکیگای

برای دریافت کتاب صوتی راه و روش ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.