معرفی و دانلود کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور

عکس جلد کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور

کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور نوشته حمید یزدانیان، به بررسی سیاست‌های دولت در قبال ایرانیان خارج از کشور، قوانین و مقررات مهاجرت و فعالیت‌های سیاسی مهاجران ایرانی می‌پردازد. همچنین جنبه‌های اقتصادی مهاجرت را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در عصر کنونی پدیده مهاجرت به دلیل جهانی شدن، به عنوان یک پدیده اجتماعی شناخته می‌شود که در همه نقاط وجود دارد و همگانی شده است. آمار و اطلاعات دقیق نشان می‌دهد که روند آن روز به روز در حال افزیش است. امروزه مهاجرت بستگی به عوامل مختلفی از جمله ارزان‌تر شدن هزینه‌های حمل و نقل، توسعه سیستم‌های ارتباطی، نابرابری در میزان دستمزدها در کشورهای مختلف و نیاز به نیروی کار و فرو ریختن مواضع سیاسی در زمینه جابه‌جایی دارد.

جهانی شدن، شامل مهاجرت نیز شده و مهاجرت نیز جهانی شده است. جهانی شدن باعث زیاد شدن جابه‌جایی مردم هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور شده و این موضوع به دلیل تفاوت سطح اقتصادی و اجتماعی است که از اصل پدیده جهانی شدن ناشی می‌شود.

ایران نیز طی چهار دهه گذشته با این موضوع مواجه بوده و در سال‌های مختلف به دلایل گوناگون، بخشی از جمعیت کشور، اقدام به مهاجرت و ترک وطن نموده‌اند.

در همه این سال‌ها، اقشار مختلف ایرانی مقیم خارج، بخشی از منافع ملی کشور تلقی و دستگاه‌های مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی بخشی از توان خود را به حل مشکلات و رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور اختصاص داده‌اند.

در بخشی از کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور می‌خوانیم:

این مهاجرت، مهاجرت افرادی است که غیرمتعهدند، مسئولیت اجتماعی ندارند. فرار برای نجات خود و ایمان خود و انسانیت خود است. در این شرایط، اصحاب کهف چنین رسالتی را ندارند. متعهد نیستند که برگردند و جامعه دقیانوسی را عوض کنند؛ اما می‌دانند اگر آن جا بمانند، باید ابزار دست بشوند؛ بنابراین چون نمی‌خواهند ابزار دست بشوند، به مهاجرت می‌پردازند تا بمانند و ایمان و انسانیت‌شان بماند و دیدیم که ماند. این مهاجرت را انسان پس از ایمان در مرحله خاصی است که در پیش می‌گیرید. آن جا جهاد هم دارند، اما جهاد غیرمتعهد (از نظر تعهد اجتماعی). این‌ها با خویشتن و وضع زندگی‌شان جهاد می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: تاریخچه و مفاهیم
فصل دوم: گفتمان ولایت فقیه در حوزه ایرانیان خارج از کشور
فصل سوم: مبانی حقوقی و قانونی در حوزه ایرانیان غیرمقیم
فصل چهارم: تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه ایرانیان غیرمقیم
فصل پنجم: مطالعه تطبیقی
فصل ششم: نتیجه‌گیری
منابع و مأخذ
ضمائم و پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات391
زبانفارسی
شابک978-622-248-085-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور

برای دریافت کتاب راهبرد جمهوری اسلامی ایران در اداره امور ایرانیان خارج از کشور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.