معرفی و دانلود کتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی

عکس جلد کتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی

کتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی نوشته سیمین حاجی‌پور ساردویی، به بررسی حضور زنان در عرصه سیاست و فعالیت‌های سیاسی آن‌ها و همچنین حقوق و قوانین زنان برای حضور در این عرصه می‌پردازد.

هر جامعه‌ای با توجه به فرهنگ و عرف اجتماعی خاص خود مشکلات ریز و درشتی دارد اما برخی از این مشکلات بین فرهنگ‌ها و جوامع مشترک است. مسائل و مشکلات زنان از این جمله است که در تمامی جوامع و کشورها چه توسعه‌یافته و چه در حال توسعه با شدت و ضعف‌های متفاوت وجود دارد.

حضور کم زنان در عرصه سیاست از جمله مجالس قانون‌گذاری از همین دست مشکلات است که در تمام کشورهای دنیا دیده می‌شود. امروزه مشارکت زنان در عرصه سیاست بسیار مهم است چرا که یکی از اصول دموکراسی نمایندگی که نظریه‌پردازان ارائه داده‌اند این است که تمامی شهروندان یک جامعه، بدون در نظر گرفتن جنسیت، برای حضور و شرکت در حوزه سیاست از فرصت برابر برخوردار باشند.

ایران به عنوان یک کشور دارای فرهنگ مردسالاری، باعث شده که وابستگی مردان به زنان بیشتر شود و مردان دارای قدرت و برتری کامل در جامعه باشند. متأسفانه هنوز این نظریه وجود دارد که توانایی زن از مرد کمتر است به همین دلیل به او به چشم یک شهروند درجه دو دیده می‌شود.

زنان در ایران هنوز در عرصه و حقوق سیاسی کشور بسیار عقب‌تر از مردان هستند. با این وجود در ایران نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها در سالیان اخیر، فعایلت‌هایی صورت گرفته تا بسترهای لازم برای حضور فعال‌تر زنان در اجتماع و سیاست فراهم شود.

این کتاب تلاش دارد به مطالعه مشارکت سیاسی و سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی پرداخته، دلایل حضور کم‌رنگ و ضعیف زنان در این عرصه را بررسی و راهکارهای مناسب ارائه کند و از سوی دیگر به طرح این پرسش‌ها می‌پردازد که سیاست و وضعیت حضور زنان در پارلمان‌های ایران قبل از انقلاب و 10 دوره مجلس شورای اسلامی چگونه بوده است.

در بخشی از کتاب زنان و مشارکت سیاسی می‌خوانیم:

دغدغه‌های جنسیتی به روابط میان زنان و مردان در جامعه مربوط می‌شود. این دیدگاه جنسیتی بر این اعتقاد است که تفاوت‌هایی میان زنان و مردان از منظر علایق و دیدگاه‌ها وجود دارد. این تفاوت‌ها از هویت‌ها و روابط اجتماعی و فرهنگی نشأت می‌گیرد و در تفاوت در علایق، دغدغه‌ها و سیاستگذاری‌ها انعکاس می‌یابد. در نتیجه، زنان شروع به مشارکت در سیاست می‌کنند. یک مطالعه نشان داده است همانگونه که حضور زنان و مردان در پارلمان به سمت برقراری تعادل پیش می‌رود، نمایندگان زن نفوذ بیشتری بر نگرش‌ها و اولویت‌های مردان خواهند داشت. اما آیا با افزایش تعداد زنان، مردان قهرمانان طرح مسائل زنان می‌شوند؟

از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد «چه مقدار در طرح مسائل زنان فعال هستند؟» نتایج نشان داد که دو سوم خود را در مسائل زنان «فعال» می‌دانند و یک سوم دیگر خود را «نسبتاً فعال» یا «فعال» می‌دانند. مردان نرخ‌های پایین‌تری را برای دخالت در مسائل زنان اعلام کردند. اما جالب است بدانیم که تقریباً 40 درصد از مردان در زمینه مسائل زنان خود را «بسیار فعال» یا «فعال» می‌دانند که نشان می‌دهد مردان همراهان قوی بالقوه‌ای برای پیگیری مسائل زنان هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات435
زبانفارسی
شابک978-600-118-254-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی

برای دریافت کتاب زنان و مشارکت سیاسی: واکاوی سیاست حضور زنان در مجلس شورای اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.