معرفی و دانلود کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19: پیشگیری، درمان، نقاهتگاه، خانه

عکس جلد کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19: پیشگیری، درمان، نقاهتگاه، خانه
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19: پیشگیری، درمان، نقاهتگاه، خانه

شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 1398، جهان را با حجم وسیعی از امور ناشناخته مواجه کرد. کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 به تألیف گروهی از نویسندگان، دانشنامه‌ای است شامل بهترین روش‌های پیشگیری و مبارزه با کرونا به کمک تغذیه که بر اساس آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده از این ویروس تدوین شده‌ است.

درباره‌ی کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19

کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 مجموعه‌ای به‌روز در زمینه‌ی ویروس کرونا است که اطلاعاتی جامع درباره‌ی چگونگی تنظیم برنامه‌ی غذایی با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا و مراقبت‌های درمانی پس از ابتلا به آن را ارائه می‌دهد.

مطالعات علمی نشان داده‌اند که برخی از مواد مغذی می‌توانند در بهینه‌سازی عملکرد سیستم ایمنی و به‌دنبال آن بهبود عملکرد دفاعی نقش به‌سزایی ایفا کنند و منجر به افزایش مقاومت در برابر عفونت و افزایش تاب‌‌آوری سیستم ایمنی در مقابله با عوامل خارجی شوند. کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 با درنظرگرفتن این اصل مهم به‌دنبال مبارزه با ویروس کرونا از طریق تقویت سیستم ایمنی با تغذیه‌ی اصولی است.

پس از شیوع بیماری کرونا، جای خالی چنین راهنمایی درباره‌ی این ویروس در کنار سایر کتب پزشکی احساس می‌شد. بنابراین کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 با همکاری 146 استادتمام، دانشیار و دانشجوهای مقطع دکتری در دانشگاه‌های سراسر کشور، به منظور مقابله‌ی همه‌جانبه با این بیماری و افزایش سطح اطلاعات جامعه درباره‌ی ویروس کووید، تدوین شده است.

این مجموعه می‌کوشد که ابتدا با هدف پیشگیری از ابتلای آحاد جامعه به کرونا، همه‌ی جنبه‌های مهم مرتبط با تغذیه و رژیم‌درمانی را بررسی کند. سپس نکات مرتبط با درمان بیماران سرپایی، بیماران بستری، بیماران بخش مراقبت‌های ویژه، و دوران نقاهت و بازتوانی بهبودیافتگان را ارائه ‌دهد.

کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 با درنظرگرفتن شدت بیماری در انسان به شش فصل اصلی تقسیم می‌شود. هدف اصلی این کتاب ارائه‌ی بهترین برنامه‌های غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کووید و طی‌شدن هرچه بهتر روند درمان است. در فصل نخست کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 می‌آموزیم که چطور سیستم ایمنی‌مان را تقویت را کنیم و به این ترتیب از ابتلایمان به ویروس کرونا پیشگیری کنیم. حالا اگر به ویروس کرونا مبتلا شدیم و یا مشکوک به ابتلای به کرونا هستیم، فصل دوم این کتاب برای تنظیم برنامه‌ی غذایی مناسب به کمک ما می‌آید. باتوجه به حساسیت‌های گروه سنی کودکان و نوجوانان، در یک فصل اختصاصی به تفصیل مراقبت‌های تغذیه‌ای این گروه سنی بررسی شده‌ است و در انتها روش‌های مراقبت از بیماران کرونایی در نقاهتگاه و یا در منزل با توجه به نکات تغذیه‌ای آمده‌ است.

کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 برای نخستین‌بار در سال 1399 و در انتشارات حتمی به چاپ رسیده‌ است.

کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های پزشکی و پرستاری، پزشکان و پرستاران و همه‌ی علاقه‌مندان به اصلاح روش‌های تغذیه‌ای از مطالعه‌ی کتاب حاضر بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19: پیشگیری، درمان، نقاهتگاه، خانه می‌خوانیم

شواهد موجود در مورد سایر سویه‌های کرونا ویروس نشان میدهد که اگرچه به نظر میرسد این ویروس‌ها در دمای پایین و یخ زدگی برای مدت معینی پایدار هستند، لیکن با رعایت بهداشت مواد غذایی و رویه‌های ایمنی غذایی مناسب می‌توان از انتقال آن‌ها از طریق غذا جلوگیری کرد. به‌طور خاص، کرونا ویروس‌ها Thermolabileهستند، به این معنی که آن‌ها مستعد تخریب در دمای معمولی پخت و پز (7۰درجه سانتیگراد) هستند. بنابراین، به‌عنوان یک قاعده کلی، باید از مصرف محصولات حیوانی خام یا نیمه پخته پرهیز شود. همچنین برای جلوگیری از آلودگی متقابل غذاهای پخته با گوشت خام، شیر خام یا امعا و احشا حیوانی خام جایگذاری این غذاها در یخچال باید با احتیاط و کاملاً تفکیک شده انجام شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول. راهنمای بالینی حمایت‌های تغذیه‌ای در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19
فصل دوم. دستورالعمل حمایت‌های تغذیه‌ای در بیماران سرپایی و بستری مشکوک و یا مبتلا به بیماری کووید 19
فصل سوم. مدیریت و مراقبت تغذیه‌ای در کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری کووید 19
فصل چهارم. دستورالعمل حمایت‌های تغذیه‌ای بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 در مراکز اقامتی (نقاهتگاه‌ها)
فصل پنجم. دستورالعمل منوی غذایی در بیماران سرپایی و بستری مشکوک و یا مبتلا به بیماری کووید 19
فصل ششم. دستورالعمل حمایت‌های تغذیه‌ای جهت مراقبت در خانه برای بیماران مبتلا به بیماری کووید 19

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19: پیشگیری، درمان، نقاهتگاه، خانه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-600-355411-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19

برای دریافت کتاب راهنمای تغذیه بالینی در کووید 19 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.