معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم

عکس جلد کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۴۳,۲۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم

مصطفی کشاورز امامی یکی از مهم‌ترین و پرسرعت‌ترین نرم‌افزار‌های مهندسی طراحی را در کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم به مخاطبان خود معرفی کرده و نحوه‌ی اجرای آن را مرحله‌به‌مرحله آموزش داده. طراحی انواع قطعات خودرو به‌صورت دوبعدی و سه‌بعدی، و همچنین چگونگی فضای کلی نرم‌افزار مکانیکال دسکتاپ، به‌عنوان یکی از پرکاربردترین نرم‌افزار‌های حوزه‌ی صنعت در این کتاب مصور آموزشی شرح داده شده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم

مکانیکال دسکتاپ (Mechanical Desktop) از نرم‌افزار‌های پرقدرتی است که به مهندسان این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی سازه‌های مورد نظر خود را از طریق کامپیوتر طراحی کنند. این نرم‌افزار که از سوی شرکت اتودسک تولید شده و در اختیار کاربران قرار گرفته برای ترسیمات پایه‌ی دوبعدی به کار می‌رود. امروزه با توجه به نیاز روزافزون مهندسان صنعتی، به‌ویژه طراحان قطعات ماشین به مدلسازی و طراحی رایانه‌ای، به نظر می‌رسد شناخت فضای کلی مکانیکال دسکتاپ و نحوه‌ی کار با آن برای دانشجویان و شاغلین حوزه‌ی صنعت ضرورت داشته باشد. یکی از بهترین منابعی که در این زمینه، از سوی متخصصان فارسی‌زبان تألیف شده، کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم است که در ادامه‌ی جلد نخست آن، روش کاربرد مکانیکال دسکتاپ را گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. اثر حاضر به قلم مصطفی کشاورز امامی نگاشته شده است.

نویسنده ضمن توضیح مطالبی عمومی در مورد این نرم‌افزار، به‌طور مفصل ساخت انواع قطعات، مانند چرخ‌دنده‌ها، بادامک‌ها، پیچ‌ها، زنجیرها، فنرها و... را آموزش داده است. تمامی آموزه‌های این کتاب در ده فصل گنجانده شده‌اند. فصل اول محیط نرم‌افزار را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های کلیدی آن را برایتان توصیف می‌کند. فرامین دوبعدی در فصل دوم مطرح شده‌اند و شیوه‌ی اندازه‌گذاری برای نقشه‌ها نیز در سومین فصل کتاب آموزش داده می‌شوند. لایه‌بندی و نوشتن متن در فصل پنجم و فرامین سه‌بعدی در ششمین فصل ذکر شده‌اند. با مطالعه‌ی فصل هفتم می‌آموزید که چطور نماهای مختلفی را از قطعات مدنظرتان ایجاد کنید. فصل هشتم نحوه‌ی مدل‌سازی برای قطعات استاندارد را نشان می‌دهد و فصل نهم نیز مونتاژ قطعات را در یک مجموعه‌ی مرکب بررسی می‌کند. فصل دهم کتاب به علائم استاندارد و صاف بودن سطوح در مهندس مکانیک اشاره دارد.

امروزه در حوزه‌ی صنعت، توجه به دقت و سرعت برای تمامی امور و مراحل کار ضرورت دارد. مکانیکال دسکتاپ به‌گونه‌ای تولید شده که سرعت طراحان و مهندسان را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. این نرم‌افزار علاوه‌ بر طراحی، برای مدل‌سازی و مونتاژ نیز به کار می‌رود. همچنین کاربران می‌توانند از امکانات آن برای ایجاد تغییر در خروجی سایر برنامه‌ها نیز استفاده کنند. تحلیل مدل، ساخت نقشه‌های انفجاری، بریدن طرح‌های سه‌بعدی و پیش‌گیری کردن از اشتباهات ناخواسته، از مزایای دیگر نرم‌افزار مکانیکال دسکتاپ محسوب می‌شوند.

به‌طور کلی حتی اگر هیچ اطلاعاتی در زمینه‌ی مکانیکال دسکتاپ نداشته و با ساده‌ترین کاربردهای آن هم آشنایی ندارید، به شما اطمینان می‌دهیم پس از خواندن کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم و اجرای نکات و دستورالعمل‌های آن، از هر منبع دیگری برای یادگیری کار با این نرم‌افزار بی‌نیاز خواهید شد. تصاویری که مصطفی کشاورز امامی از مراحل و بخش‌های مختلف مکانیکال دسکتاپ در جای‌جای کتاب قرار داده، به شما کمک می‌کنند تا هم مطالب را بهتر درک کنید و هم در عمل بتوانید آموزه‌های این اثر را با رایانه‌ی شخصی خود اجرا نمایید. نکته‌ی دیگر هم این‌که از سال 2009 به بعد، نسخه‌ی جدیدی از مکانیکال دسکتاپ تولید نشده و شرکت سازنده‌ی آن، ویرایشی بر روی ساختار این نرم‌افزار انجام نداده. بااین‌اوصاف، دیگر لازم نیست نگران تغییرات آتی و تحولات احتمالی آن باشید.

کتابی که هم‌اکنون پیش رو دارید، به کوشش مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران در اختیارتان قرار گرفته است. جلد اول این کتاب، پیش از این، به همت همین مؤلف و ناشر، روانه‌ی بازار کتاب شده بود.

کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زمینه‌ی طراحی مهندسی اشتغال دارید، تهیه و مطالعه‌ی کتاب پیش‌ رو ساده‌ترین و زودبازده‌ترین روش ممکن برای ارتقای مهارتتان خواهد بود.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم می‌خوانیم

ترسیم چرخ‌دنده ساده در نرم‌افزار Mechanical Desktop همان‌طور که مشاهده کردید بسیار ساده است، اما برای ترسیم چرخ‌دنده مارپیچ با دندانه اینولوتی، اکثر کاربران نرم‌افزار مکانیکال با مشکلاتی مواجه می‌شوند یا به طور کلی نمی‌توانند از قابلیت‌های این نرم افزار به نحو احسن بهره گرفته و در موقعیت‌های ضروری از آن استفاده کنند. به همین دلیل کاربران به سایر نرم‌افزارهای طراحی برای ترسیم چرخ‌دنده روی می‌آورند که این امر خود به زمان زیادی نیاز دارد. لذا تصمیم گرفته‌ایم یکی از روش‌های ترسیم چرخ‌دنده مارپیچ را برای علاقه‌مندان حرفه‌ای به نرم‌افزار مذکور معرفی کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 6: مدل‌سازی قطعات سه بعدی
فصل 7: ایجاد نماهای مختلف از قطعات
فصل 8: مدل‌سازی قطعات استاندارد
فصل 9: مونتاژ مجموعه مرکب
فصل 10: علائم استاندارد و صاف سطوح مهندس مکانیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات367
زبانفارسی
شابک978-600-1244-61-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰۰ ۴۳,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم

برای دریافت کتاب راهنمای جامع Mechanical Desktop و مدل سازی اجزای ماشین - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.